Mégis hova vezetnél el egy kardánhajtást? Nem nagyon lehet vele kanyarogni...
Arról nem is beszélve, hogy okosan kitalálva a rendszert, egyetlen kraftosabb olajszivattyúról akár többmindent meghajthatsz. Akár generátort, csörlőt, és kompresszort is, csak kellenek elágazások, meg vezérlő szelepek.
Nem alulra gondoltam a cuccokat, el lehet vezetni azt a kihajtást védettebb helyre is. De az olajszivatyú kétségkívül szimpatikus megoldás, ugyan a hidraulikus csörlő nem olcsó, de egyelőre nem is létszükséglet, viszont meghajthat az olaj egy generátort is, villanyos csörlőt meg csak könyebb szerezni.
Ok, erre voltam igazándiból kíváncsi, hogy szedtél-e már szét, mert amikor Horváth Józsiéknál cseréltük a bontott hátsó difiből származó kúpkereket, tányérkereket az én újabb difimbe, akkor voltak méretbeli problémák.
A locker csapágyai pl. más méretűek voltak, mint a régi difi bolygóművének csapágyai, tehát a régi difiházzal nem lehetett összerakni (effektíve a régi difiháznak nagyobbak a csapágyai, és a hézagolótekerentyűi is).
Viszont a kúpkerék-tányérkerékkel is volt valami variálás, amikor azt raktuk át az újabb difiházba, valami valahol beleért, de arra meg már nem emlékszem, és arra se, hogy végülis hogyan hoztuk össze, hogy minden jó legyen. Gondoltam hátha te képben vagy. :)
Generátor egészségtelenül rövid életű volna az autó alján...
Kompresszor szintén, levegőt kell neki szívnia, ergo nem lehet lezárni. Marad az olajszivattyú, amiről tudsz tekerni egy orbitális nagy böszme csörlőt.
Vagy akár olajos kompresszort, levegőnek.
De a kompresszort én villanyosra csinálnám, betenném a csomagtartóba a pótkerék helyére (vagy a jobboldalra), és onnan lengőcsővel játszanék vele, generátort meg lehet kapni 300dollárért 140Amperest.
Mit akarsz onnan hejtani? Ezt még ki kel találni, hogy melyikkel jövök ki a legjobban: generátor, olajszivattyú, kompresszor vagy mi. Mindegyikre lenne indok. Merugye ha sima ht 230-at termelek, akkor arról elmegy a legtöbb fogyasztó, nagyszerszámok, akár csörlő is, légkompi. Hidraulikával is mehetne sok minden, de a 230-ra invertert vennék. Majd egy nyugodt pillanatban kisakkozom, hogy melyik nekem a legjobb.
Borg Warner terepvaltohoz: Viszko: 270-290 font plusz szalitas http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_26.html (mos nem tudok linkelni, copy+paste)
Az kb 110-120eFt+ valto le-fol +olaj +tomitesek
lanc: 150 font, ami a fontiekhez meg hatvan ezer ft. http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/component_17.html
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_9.html Komplett felujitott 500 font, de ehhez ell kell kuldeni nekik a regit. Ha nem az meg harom szaz, az sok.
A manualis lt230-as terepvalto jo valasztas. VAN minden plusz kihajtas(PTO). Akarmit tehetsz ra. Hidraulikapumpat, kapalogapet, 220V-as generatort stb. Olyar erdemes venni, amiben mar a Cross-drilled imput gear van. Vagyis a gyari szamanak utolso betuje C vagy az utani kell hogy legyen.
Ha ilyen nem kapsz akkor akorabbi is jo, csak akkor celszeru ellenorizni az input gear allapotat, ill belerakni a gyari olajozolemezt.
Ez a terepvalto tobbfele attetelel van. Csak a hosszu(otzaguti) fokozat valtozik. 1:1 1:1.2 1:1.4 1:1.6
A Borg-warner-e 1:1.2. Ennel hosszabat nem tennek bele(tehet 1:1est nem) Ha nagyobb kerekkkel akarsz maszkalni(235/85R16 pl) erdemes 1:4-es belerakni eleve.
Nem is a munkaórák árára gondoltam a 3-400ezernél, hanem olyasmire, hogy pl. le kell gyártani egy egyedi közdarabot, amivel egymáshoz pásszítod pl. az unimog eltérő formáját az automatához, vagy a hajtás átadásához esetleg át kellhet alakítani pl. az ótómata kihajtótengelyét, vagy ilyesmi... Esetleg más kardánokat kell gyártatni, a nagyobb terepváltó miatt...
Akkor meg kell próbálni az S3 terepváltóját... úgy rémlik, valami rajzon, amin a 109-es S3 alváza volt, azon volt hátrafelé plusz egy kardán, aminek a hátsó lökösnél volt vége, hátsó kardánkihajtás képében...
Még ha be is férne (amit kétlek), hótziher, hogy nem lehetne, vagy csak nagyon súlyos százezrekért (mittomén, 3-400ezres tételre gondolok) lehetne összefaragni...
Hacsak nem gyárt valaki a ZF4HP22-höz mindenféle egyéb terepváltót.
Amúgy meg nincs mit kitalálni rajta. Mivel a lánc a cserével majdnem annyiba kerül, mint egy bontott fogaskerekes kapcsolhatós terepváltót venni, és befaragtatni, egyértelmű, hogy a második a jó megoldás. Jobban is bírja a fogaskerekes váltó a gyűrődést, meg kicsit kevesebbet is fogyaszt vele az autó, mert aszfalton tudod használni nyitott középpel (mer ugye a viszkó valamennyit úgyis zár mindig, főleg ha már döglődik).
Terepváltónak mibaja? Lánc lóg nagyon? Vagy a viszkó döglött meg benne? Nem mintha bármelyik olcsó lenne, mer a lánc valami 90ezer, a viszkó meg 200...
És mondjuk 100-ért kap az ember bontott LT230-ast, a kapcsolható közepű fogaskerekes terepváltót, ami további mondjuk 50-ért beköltözik a régi helyére.
Én is eztet fogom csinázni január-február környékén, amikor a hidat is kicserélem a vérbe.
Azt mondták a fiúk a Szíjjártónál, hogy egész jó állapotú az új Range, "csak" a terepváltó cserés. Remélem, tavaszig kibírja. Amúgy nem egy leszakadt farzseb, volt gazdája. Tetszik.