Értem, nekünk meg még jobb is lett az új időpont (vasárnap). AE üzemeltette járatot pedig nem szokás törölgetni. Arról meg nem is beszélek, hogy ennyiért a Lufthansa bajosan vitt volna el, gondolom az személyenként 50e közelében van mindennel együtt.
Nekünk kötött a Hétfő - Péntek. Sőt még a péntek délutáni vissza is. Ebből kifolyólag tűnt a legjobbnak a Luft~ . Megasztán talán nem törlik a járatot 1 héttel indulás előtt.
Én inkább azt választottam, hogy foglalják át ingyen az Air Európára, akivel továbbra is code share megállapodásuk van. Maximálisan rugalmasak voltak, az Air Europa meg megbízható is, szóval a lehető legjobban sült el a dolog.
Ja. Némi levelezés után visszaküldték a pénzet. Árfolyamváltozás miatt még kerestem is a boolton 400 forintot.;-) Megyünk Lufthansával, kb ugyanennyiért, igaz át kell szállni.
Valami nagggyon nincs rendben valóban. 9-én foglaltam helyet Bp-Madrid és vissza júliusra (úgy kell nekem). Megjött, levonták. Tennap (teszteltem) valahogy semmilyense napra és sehovásenem sikerül jegyet foglalnom. A my account-ban nincs meg a jegyem, az a járatrszám semsincs, ami a visszaigazoláson szerepel. Írtam levelet, és reménykedem, hogy csak a weblap rossz....:-((
A SW elképesztő dolgokat művel, kivették a menetrendből Madridot, ezek után ezek szerint töröltnek minősítik a márciusi járatokat és visszautalják a pénzt, ugyanakkor az áprilisi járatokról azt mondják a prágai call centeres kisasszonyok, hogy nincsenek törölve, és indulnak rendesen, és mikor kérdezem, hogy akkor miért nem lehet foglalni rájuk egészen októberig, van pofájuk azt mondani, hogy azért, mert minden járat tele van már, és mikor megkérdezem, hogy akkor miért nincsenek benne a menetrendben sem ezek a járatok (megjegyzem Amadeusban sem), akkor csak ismételgetik sután, mint valami elfuserált automata, hogy de-de, minden rendben a járatokkal, mennek és tele vannak. Vélhetően használni akarják egy kicsit a pénzt a visszautalás előtt, ill. biztos lesz egy-két láma utas, aki lemondja az utat, ahelyett, hogy megvárná a SW törlést, így ők csak az illetéket kapja vissza.
na, ma telefonáltak, hogy a smartwings törölte a márciusi madridi járatot amivel mentem volna :( utalják vissza a pénzt. úgy látszik idén semmi nem akar összejönni :((((((((((((
Annyiban helyesbítem az alábbit, hogy a jelen állás szerint február végéig a SW-es BUD-MAD is Prágán keresztül megy, márciustól meg BCN és MAD is közvetlen.
Már januártól Prágán keresztül mennek a BUD-BCN gépek; némi időveszteségen túl ez nem akkora gond talán. Viszont a BUD-MAD marad közvetlenül, szerintem nem alakulhat annyira rosszul a foglalások száma, pl. április elejére már nem sok lehetőség van nettó 2 x 21E alatt.
Októberben vettem jegyet a múlt hétre Barcelonába. Smartwings volt 34 ezerért, Lufi 61 ezerért. Inkább megvettem a Lufit, már akkor érdekes híre jöttek a Smartwingsről...
Mint kiderül, jól tettem, nekünk nem lett volna jó egy másnapi út...
részben meg kell követnem a Smartwingset, mert mint utólag kiderült, küldtek emilt, két héttel a törölt járat indulása előtt, csak a kolleganő spamnek nézve (a feladó talán flights vagy valami ilyesmi volt) laza csuklómozdulattal törölte.
Másrészt viszont az is kiderült az emilből, hogy nem csak az ő járatukat, hanem tulajdonképpen november 24.-től dec.3-ig kb. az összes Barcelona-Budapest járatot törölték...
Szerintem az alapvető probléma az volt, hogy szinte 0 reklámmal próbáltak beindulni. Ez a mai versenyhelyzetben egyszerűen kevés, annak ellenére is, hogy van pl egy Madrid, ahova nincs komoly verseny.
Lehet, hogy beindul a dolog, de sajnos lehet egy ellentétes folyamat is. A negatív tapasztalat gyorsabban terjed, ezért előfordulhat, hogy még azok sem vesznek jegyet, akik hallottak róluk, tervezik is az utazást, de a negatív hírek hallatán inkább visszatáncolnak. Így még kevesebben vesznek jegyet és ahelyett, hogy beindulna, megszűnik a desztináció.
Nem tudom, mennyire volt átgondolt a magyar piacra lépés, de sztem több pénz kellett volna reklámra, promóra, sajtótájékoztatót kellett volna tartani stb.
De ha már nem pumpáltak pénzt, akkor legalább a járatokat kellene veszteség árán is vinni legalább pár hónapig, mert egyébként nem tud kialakulni a bizalom irántuk, amire később lehetne építeni. A magyar piacon azért már messze vagyunk a 2003-as állapottól, amikor még ki volt éhezve mindenki az olcsó repjegyekre és az újdonság ereje is sokkal erősebb volt, ezért sokkal könnyebb volt utasokat szerezni.
Igen, de tőlünk november eleje óta repülnek, és a jelen esetetben most ez a mérvadó. Ezért gondolom, hogy tavaszra már tisztább lehet majd a képlet a tényleg nagyon döcögős indulás után. (persze a tisztább képlet lehet, hogy majd kevesebb vagy zéró számú járatot jelent, majd látjuk).