Csak hogy tisztázzuk: az általad említett csatornák is kereskedelmi TV-k. A különbség annyi, hogy ezek előfizetéses kábeltévék, így a reklámbevétel mellett szép summát gombolnak le a kábelszolgáltatóktól. A HírTV ebben kifejezettel előljáró, talán a legmagasabb díjakat húzza le a szolgáltatóktól, ami miatt pár helyen ki is vették (persze, hogy politikai ügy lett belőle). Némi befektetéssel (megfelelő műholdvevő) egyébként ingyen, kábeltévé nélkül is nézhető. ezek a beszedett díjak ellensúlyozzák a viszonylag kicsi reklámbevételt.
"miközben a kertévéknek inkább a kultúra közvetítói szerepét kellene betölteniúk" Nooormális?:) Az az mtv amiről beszélsz. A kereskedelmi tévéknek nem kultúrát kell közvetetíteni, hanem olyan műsort amit zabál a nép. És igen, el tudom képzelni, hogy ha az emberek nagy része miután ledolgozta a napi 8 óráját, és beesik a TV elé akkor szeret kikapcsolni, és inkább megnéz egy Fábry-t, vagy egy sorozatot, mint egy "kultúrális műsort" az mtv-n. Mert az előbbi szórkoztató, míg az utóbbi bár kétségkívül biztosan értéket közvetít, de unalmas. A kereskedelmi tévék a világon sehol nem adnak színházi közvetítést, irodalmi elemzéseket... Bár ha erre lenne igény, és ezzel lehetne milliókat a képernyő elé ültetni akkor adnának. Nekik teljesen mindegy milyen típusú műsort sugároznak, egy dolog érdekli őket: a reklámbevétel. A kereskedelmi tévé üzlet, és nem oktatócsatorna.
Az igaz, de a gagyi tévék nézőközönsége valóban hozzáhülyült a kféle valóságshowkhoz és a közte lévő reklámok világához. Elég csak elnézni, miképp szívatták meg a hülyéket a Baumagosok, a dupla kamatot igérő, szélhámosok vezette Globex és már ugrottak is a félműveltek.
Ezt suggalja a kertévé és a reklámok bennük.
Az emberek meg eszik, a kféle nézettségi adatokat,
Élő példa a Gyárfás vezette Napkelte nézettségi mutatószám, amire hivatkozva kapta meg Gy-T. az mtvtől a műsorsávot, mondván kurva sokan nézik a műsort.
Persze, a legtöbben az MTV-t szeptember 18,.án nézték, igaz kívűlről, de azok meg is támadták.
Van azért ennek egy előnye. A ker. TV-k be megy a reklám javarésze, az egyébként is gagyi műsorok között ott negyedórás reklámblokkok vannak. Viszont a nézhető TV-kben kevés a reklám, ráadásul általában nem műsorokat szakítanak meg vele, hanem két műsor közé teszik. (Spektrum, HírTV).
A sok reklámot, mégha hazugságokon is alapul a felmérés így a gagyiadók nézőinek kell bambulniuk:) Ez egy elég erős pozitívum még ahhoz is, hogy ezek az adók fennmaradjanak. Kínos lenne, ha ez a tömeg mondjuk a dokumentumcsatornákat , vagy a HírTV-t nézné:)
Ez 2x-e egy atlag politikai kozvkut mintanak, es 3x egy gallup "technikai okbol" kisebbre sikerultnek, oszt a politikai kozv kutatoknak hogy hisz mindenki, a gallup-nak meg a sok-sok jobber :)
Mivel az egész AGB egy kalapszar, ezért nem is érdekelne, csak hát a kertévék által közvetített szarabbnál-szarabb reklámok tulajdonosai az AGB felmérései alapján jutnak reklámokhoz és keretévék meg hatalmas bevételekhez, miközben a kertévéknek inkább a kultúra közvetítói szerepét kellene betölteniúk. Én ógy vonnám vissza a műkődési engedélyüket, mint a szél.
De hát ha a studióba bemegy a gyurcsány meg a zorbán máris ugaranak a megmarhított emberek és két szappanreklám között szól hozzájuk is a politika.
Nem történik más a kertévék által, mint a butítás, a hülyítés és persze az erős befolyásolás.
Már aki hajlandó e kertévék elé ülni és befogadni a szarságaikat.
"A kereskedelmileg fontos 18-49-ben sorra kikapnak ezért vagy teljes lakosságban, vagy kibővített 18-59-es korosztályban adják az adatokat ahol esetleg jobban aratnak." Mer, ez olyan, mint amikor pl. a valasztas utan, mindegyik part aszongya, hogy nyertek. A cegek eseteben is lehet olyan gazdasagi mutatokat talalni, vagy ugy szukiteni/boviteni, hogy abban ok legyenek a legjobbak.
A korosztályi csoportok közti különbségek kezdenek eltűnni, mert bizonyos árut könnyebb eladni a 49-59 korcsoportban.
Sokkal feltűnőbb a nézői darabszám (rating) és a csatornaarány (share) adataival való gyakori bűvészkedés, de hozzátenném, hogy profi hirdetőket ezzel nem lehet nagyon megetetni.
Ha jól emlékszem(jól), 1999 óta vigyorgotam már jó párszor csak az Indexen, azon hogy a soktízmillirádos reklámtortát meghatározó nézettségi adatokat egyetlen egy , monopolhelyzetben levő cég, az AGB, 830(!) bekábelezett lakásainak mérései alapján osztják fel/el..:))))
Ki ne emlékezne olyan esetekre mikor a letiltott kertévék monoszkópját állitólag többen néztk mint a köztévét...:)))) Vagy mikor friderikus elvtársről kiderült, hogy a TV2-es műsorszerződése garantált nézőszámhoz kötött, azonnal automatikusan megugrott az..:)))
Ugyan kérem. Majd pont ezt nem fogják hamisítani ebben az országban-pláné ha ennyi pénzről van szó. Márpedig a nézőszámokkal vakitják a hirdetőket.
Erre csak most jöttek rá? Persze, hogy a saját sikerüket emelik ki, ha meg bukott a műsor akkor keresnek valami tök érdeektelen korosztályt amiben esetleg megverte a konkurenst, és azt hangoztatják. Utóbbi módszert csinálja a tv2 már vagy egy éve. A kereskedelmileg fontos 18-49-ben sorra kikapnak ezért vagy teljes lakosságban, vagy kibővített 18-59-es korosztályban adják az adatokat ahol esetleg jobban aratnak.
Az AGB Nielsen ugyanis nem adhat ki semmilyen adatot a sajtónak, az újságokban megjelenő nézettségi számok mindig valamelyik csatornától származnak. A tévék azonban gyakran felcímkézik, vagy ami még rosszabb, kiválogatják az adatokat, hogy a saját sikerüket hangsúlyozzák, a konkurensét pedig lehetőleg agyonhallgassák