1) Elhatározás vagy a BKV, vagy a városvezetés részéről, hogy nem vagyunk hajlandók tovább eltűrni a rongálásokat (ez még nincs meg)
2) Kiválasztani egy vonalat, amin állandó a járműpark
3) Megjavítani egy járművet teljesen. Letisztítani a festéseket, kicserélni az összekarcolt üvegeket, tönkretett kárpitot, pótolni az ellopott alkatrészeket. Ennek tételes költségeit sajtókampányban jól közzétenni.
4) Állandó járőrt rendszeresíteni a mentesített járatra, ezzel biztosítva a leleplezést, elfogást.
5) Beszorozni a javítás költségeit a járat összes járművére, a város összes BKV járművére.
6) Az elfogott rongálókon kártérítést behajtani, és ezt névvel, összeggel a sajtóban közzétenni.
7) A járőrszolgálatot kiterjeszteni.
8) Járőrszolgálat költségeit is belevenni a kártérítési összegbe úgy, hogy éves szinten a kártérítési összegek fedezzék nem csak a javítás díjait, hanem a járőrszolgálat fenntartásának költségeit is.
9) Éves beszámoló alapján évente újrakalkulálni a fenti eljárás költségeit.
10) A rongálás eltűrését is felvenni a BKV szolgáltatások közé, beárazni, pótdíjazni. Ez egyszerűbb lenne a költség alapú elszámolásnál, egy ablakkarcolás alapdíját én 913 000 Ft-ban határoznám meg a bevezetés évében, később térülés függvényében évente újraáraznék. Az alapdíjat kellene fizetni 30 napon belüli befizetés esetén, utána jönne a pótdíjazás.