Keresés

Részletes keresés

Netétovázz Creative Commons License 2007.04.20 0 0 7
Valóban ez is megoldás. Nem tudnál egy kicsit kevésbé drasztikus, a tömegközlekedés fenntartása mellett is (rész)megoldást nyújtó javaslattal előállni? :)
Előzmény: Törölt nick (4)
Netétovázz Creative Commons License 2007.04.20 0 0 6

Szia!

 

Bocs, de nem voltam itt mostanáig. Látom, suexID válaszolt az ICS kérdésre, köszönöm.

Itt találhatsz infókat a felújításról nálam szakavatottabb emberektől:

 

CSMG2, KCSV5, KCSV7 villamosok

 

Üdv:

 

Netétovázz

Előzmény: Törölt nick (1)
suexID Creative Commons License 2007.04.20 0 0 5
Nem kell, csak gondoltam szólok, nehogy valami nagyobb kutya leugasson érte! :)
Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.20 0 0 3
Lám, nyelvi vandál vagyok. Visszaszoruljak? :-)
Előzmény: suexID (2)
suexID Creative Commons License 2007.04.20 0 0 2
ICS = I + CS = Ipari Csuklós. Csak a toldalékok miatt! :)
Előzmény: Törölt nick (1)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.20 0 0 1
Le tudnád írni, hogy milyen felújítási munkákat végeztek az ICS-eken, mikor fejezték be a munkát és ma milyen rongálások tapasztalhatók? Esetleg a felújítás költségeiről is vannak ismereteid?
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.20 0 0 0

1) Elhatározás vagy a BKV, vagy a városvezetés részéről, hogy nem vagyunk hajlandók tovább eltűrni a rongálásokat (ez még nincs meg)

 

2) Kiválasztani egy vonalat, amin állandó a járműpark

 

3) Megjavítani egy járművet teljesen. Letisztítani a festéseket, kicserélni az összekarcolt üvegeket, tönkretett kárpitot, pótolni az ellopott alkatrészeket. Ennek tételes költségeit sajtókampányban jól közzétenni.

 

4) Állandó járőrt rendszeresíteni a mentesített járatra, ezzel biztosítva a leleplezést, elfogást.

 

5) Beszorozni a javítás költségeit a járat összes járművére, a város összes BKV járművére.

 

6) Az elfogott rongálókon kártérítést behajtani, és ezt névvel, összeggel a sajtóban közzétenni.

 

7) A járőrszolgálatot kiterjeszteni.

 

8) Járőrszolgálat költségeit is belevenni a kártérítési összegbe úgy, hogy éves szinten a kártérítési összegek fedezzék nem csak a javítás díjait, hanem a járőrszolgálat fenntartásának költségeit is.

 

9) Éves beszámoló alapján évente újrakalkulálni a fenti eljárás költségeit.

 

10) A rongálás eltűrését is felvenni a BKV szolgáltatások közé, beárazni, pótdíjazni. Ez egyszerűbb lenne a költség alapú elszámolásnál, egy ablakkarcolás alapdíját én 913 000 Ft-ban határoznám meg a bevezetés évében, később térülés függvényében évente újraáraznék. Az alapdíjat kellene fizetni 30 napon belüli befizetés esetén, utána jönne a pótdíjazás.

Netétovázz Creative Commons License 2007.04.20 0 0 topiknyitó

Nem vagyok jogász, de egy ötleten érdemes lenne elgondolkodni.

Az utasok amikor felszállnak egy járműre, akkor ráutaló magatartással "szerződést kötnek" a szolgáltató céggel, elfogadják az utazási szabályzatot. Ez teremti meg pl. a BKV esetében is, hogy a Fővárosi Közgyűlés által jóváhagyott pótdíjakat is jogszerűen behajthassák a potyázóktól. Nem lehetne-e a szabályzatba belevenni, hogy a szándékos károkozás esetén (tudom, az már Btk. hatály is) az elkövető az okozott kár ellentételezésén kívül is jelentős összeget fizessen. Lehetne ez az összeg akár az aktuális felnőtt éves bérlet díjának összege is. Ez azért fontos, mert csinálhatnának egy olyan kampányt is (akár folyamatosan), hogy aki aktívan segít egy vandál kézrekerítésében (rendőrt hív, tanúskodik, fényképet készít) az kap egy évere szóló bérletet vagy az ellenértékét. Így lehetne a sajnos sokszor passzív utazóközönséget is érdekelté tenni... A fényképek kérdése persze bonyolultabb a személyiségi jogok miatt, de akár az utazási szabályzatban lehetne kitérni erre is valahogy...Jogászok talán kitalálják.

 

Amennyiben ez a topik nem hiánypótló, akkor előre is elnézést kérek minden "professzionális" közlekedésbarát fórumostól.

 

Üdvözlettel:

 

Netétovázz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!