Keresés

Részletes keresés

Iwan Wilaga Creative Commons License 2007.11.02 0 0 38
üdw !

8óra 39 percen át utaztunk tegnap BKW-járatokon
GPS-sel, érdekes wolt, az eredmények az alábbi linken láthatók:

összesítő-ábra
bkw-marathon gps

iwan
iwan élet-statisztikák
pedro2 Creative Commons License 2005.07.23 0 0 37
efbiáj:Melyik vonalon történt az esett?A SCOOTER számai nekem is bejönnek.Biztos a metróvezető is nagy SCOOTER FAN!És igy szeretettt volna a  utasok kedvébe járni!
Előzmény: eFBIáj (30)
Az őrült villamosvezető Creative Commons License 2005.07.20 0 0 36

Vegyen Ön is BKV buszt!

 

Hatalmas kiárusítás, amíg a KÉSZLET TART!!!

 

ik260-asok és ik280-asok, ZF és Prága váltóval!!!

 

Csak tessék, csak tessék!

Előzmény: DAttis (34)
albi1 Creative Commons License 2005.07.20 0 0 35

Hello!

Egyébként a minap a metrón 22:00 körül, egy (számomra)kellemes meglepetés ért: a hangosbemondón nem az szólalt meg az egyik megállóban, hogy "kérem vigyázzanak, a sufnyi záródik..stb" hanem a Scooter-től a How much is the fish?,

 

Nem,lehetett rossz!Az a szám,nekem is tettszik!

Előzmény: eFBIáj (30)
DAttis Creative Commons License 1999.10.14 0 0 34
Az 53-as vonalon BX 52-nn, BX 76-nn és BX 77-nn rendszámuak járnak, ezek a Kelenföldi garázsból, mindegyik a 90-es évek elején a 80-as évek végén készültek. Ahhoz képest nagyon lestrapáltnak tűnnek
Apropo bubu fék, én már nem is tudom mikor találkoztam utoljára ilyen Ikarussal. Gyerekkoromban ? Úgy 10-15 éve Kedveltem ezt a bubu motorfékes buszokat.
Dozsem alatt mit értesz ? Bocs nem értettem.
Előzmény: SzigDani (33)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.12 0 0 33
Khmmm... Nem jartal meg Cinkotan, illetve a Cinkota U.I. altal ellatott vonalakon. Ott jar tobbek kozott a BU 06-71, amely 18 eves es meg kemenye van! (Igaz, hogy mar normalis kipufogot hasznal). Az 53-ason asszem BX 52-nn es BX 53-nn kocsik jarnak, amelyek a '80-as evek kozepen ('86-'87?) johettek. Majd utananezek. Szoval a legoregebb BU 89, BU 90 es egyeb matuzsalemek nem ott vannak. A BU 90-eseken meg Bubu fek is van, a BPI-654-esen (ex. BU 89-33) meg meg izzosoros vilagitas. Igen, uj rendszam, ugy latszik a Dodgemek kiszorasaval a matuzsalemek egy resze megmarad. Nyaron a BU 87-?? buszt fenykepeztem le a 183-ason, amint eppen a Dodgem helyett beugrott. Nem volt semmi!
Nem minden 200-as kapott uj motort. Lehet, hogy nem vetted csak eszre a hangjukon, vannak meg regi Raba motorosok is. Az uj D10-esnek gyonyoru reszelos hangja van, a regi motorok viszont inkabb nyavognak. Asszem a 7-173-ba mar egy ujabb valtozatu D10 kerult, meg szebb hanggal, es remelhetoleg kevesebb buzzel...
Előzmény: DAttis (32)
DAttis Creative Commons License 1999.10.12 0 0 32
Ha már itt korábban vitáztunk miért nem cserélik le a 400-asokra a buszokat, jó részben igaz nem lehet mindenhol, de épp olvastam (METRO újság), hogy az új 412-esek beérkezésekor és folyamatában a hegyi járatok megkapják a máshonnan "leeső" 415-ös Ikarusokat, mivel állítólag azok motorjai jobban megfelelnek az európai szabványoknak és főleg a hegyi utakra megfelelőbbek, ehhez képest a 8-as és 53-as vonalon még mindig legfeljebb 1-1 db 415-ös jár néhanapján, pedig úgy tudom a 412-esek (lassan az összes megérkezik). Jó lenne ha már az 53-ason nem a legszakadtabb agyonstrapált 260-as ok járnának. Nincs velük semmi bajom, de az 53-as vonalán tényleg most már a legelhasználtabb buszok járnak.
Amúgy úgy tudom a 260-as és 280-asok is új környezetbarát motort kaptak már.
Ha már úgy tűnne szapulom ezeket a járgányokat azt hozzá kell tennem, a felújított Gyors7-173-on járó 280-asok kifejezetten tetszenek, motorikusan is jók, meg esztétikailag belülröl is.
Carpy Creative Commons License 1999.09.18 0 0 31
Kedves Mindenki!

Termeszetesen nincs kijatszhatatlan jegyrendszer, de van konnyen, es nehezen kijatszhato. A japan rendszer nagyon jo, buntetesi tetel csak elviekben letezik, ha nem eleg a jegyed arra, hogy elhagyd az allomast, akkor buntetlenul kipotolhatod, es kimehetsz. Mas kerdes, hogy ott meg sem probalnak ezen csalni.

DAttisnak uzenem, hogy legkozelebb menjen fel a vegallomasra, es nezze meg, hogy hova szublimalnak a buszok. Az eredmeny engem is erdekel, keretik e helyen kozolni.
Az Ikarus 400-as csaladrol: szepek, alacsonyak, aranyosak, csak dragak es rosszak. Az utastajekoztato rendszerrol pedig ne is beszeljunk, mert csak felbosszantom magam.
Mellesleg meg lehet nezni, hogy egy-egy videki varosban mennyivel kisebb a 400-as csalad reszaranya az autobuszok kozott. Vajon miert...

A BKV teljesitmenyet 30-40 szazalekkal csokkenteni...
Szoval ez szot nem erdemel. A varosi tomegkozlekedes egesz Magyarorszagon az onkormanyzatok felelossege.
Igy ez is tisztan politikai a kerdes. Aki ult mostanaban buszon, az tudja, hogy a jaratok tovabbi ritkitasanak olyan sulyos kovetkezmenyei lennenek, amit ha a fovaros felvallal, akkor epp az ellenkezo hatast valthatja ki, mint amire szamit. Ilyen drasztikus gondolat a varosi tomegkozlekedes alakitasara csak a SZU-ban es Kubaban merult fel eddig. Azt hiszem ez kellokeppen minositi.

Nepszabadsag cikk

Tisztelettel: Carpy

eFBIáj Creative Commons License 1999.09.17 0 0 30
Egyiptom_Az_Igazi!
Ezt nem mondhatod komolyan! Hová lehetne csökkenteni? (Ha van valami közelebbi info-d, hogy hol olvastad, kíváncsi lennék rá. Ez egy paranormális jelenség...)
Egyébként a minap a metrón 22:00 körül, egy (számomra)kellemes meglepetés ért: a hangosbemondón nem az szólalt meg az egyik megállóban, hogy "kérem vigyázzanak, a sufnyi záródik..stb" hanem a Scooter-től a How much is the fish?, s ez nem tréfa, egész a végállomásig hallgattam. Asszem a pilótafülkében van májkrofon, nem csak az a beszélőgép, valószínűleg azon sugározták a zenét. Őrület! Azért mégis fejlődik a Cég. A másik se semmi: egy mamóka leszáll a gépről (metro) előrearaszol a pilótákhoz és azt mondja:
- ne haragudjanak kedveskéim, de olyan nagyot kell lépni, nem lehetne kicsit közelebb állni a perónho'?
- mire a navigátor aszongya:
- mamika, ez nem busz, itt arra kell menni, amerre a sín van...

GabE! Ez csak a BKV emberjavító próbálkozása! (Sok jó ember kis helyen is elfér...) s ezt még fokozni is lehet! A légfék egyszeri, de erőteljes alkalmazásával az utasok által elfoglalt hely a felére csökkenthető, az utaslétszám megtartása mellett. Ilyenkor az utazóközönség az első szélvédőn foglal helyet, így a hátsórészen akár teniszezni is lehet. Komolyabban: erről a MÁV-gyorsvonat kontra MÁV-IC jut eszembe. Mindössze 320-Ft (lehet, hogy már több) s biztosított a kultúrált, egyszemélyes ülőhely. Mindemellet tiszta, pontos, egyszóval más világ, de azért még MÁV és azért még Hungary. Jó,jó, nyilván egy 4-6 villamoson a helyjegy egy kicsit bizarrul hangzik. De valami hasonlót meg lehetne próbálni nem?

DAttis Creative Commons License 1999.09.17 0 0 29
Hát nekem is vannak rossz tapasztalataim a reggeli közlekedessel. Az 53-as busz (ha valaki nem tudná, ez a Móricz Zsiga körtér és Farkasrét Rácz Aladár utca között jár) vmi kriminalis a menetrendjet illetöen, en reggelente 8 ora 10 perc és 8 ora 20 perc között szallok ra. De itt a bibi, szalnek ha jönne a busz.
Úgyanis gyakran elöfordul, hogy a 8 óra 5 perces busz után a következő az 20-25 esetleg 30 perc mulva jelenik meg. A reggeli követési időköze ebben az időszakban amúgy 9 perc lenne, a táblán legalább is ez áll.
En abban a megállóban szallok fel ra ahova busz elvileg 5-7 perc alatt ér a felső végállomástól. Egyébként a Sasadi úton jön itt le, tehát dugó kizárt ezen a szakaszon, ha csak a Farkasréti téren nincs baleset. No szóval gyakran előfordul, hogy fölfelé már 2-3 busz is elmegy 8-9 perces időközökkel a felső végállomás felé.
Én azt nem értem mikor már 2 busz fent dekkol a végállomáson, 10 percet is meghaladó várakozással, miért nem jön le az egyik busz, sőt előfordult, hogy már 3 buszból 1 se jött a Móricz felé én meg 25 percig dekkoltam a megállóban és természetesen elkéstem a munkahelyről.
Hogy mit csinálnak ilyenkor a buszok, buszvezetők fent.

A másik, hogy jobb helyeken ( pld.Ausztria, Belgium ) ha egy buszkocsi vagy villamosszerelvény kiáll garázsba, vagy műszaki hibából, akkor mögötte ott jön a következő kocsi kiváltani a kiállót.

Nálunk ez még nem gyakorlat

egyiptom_az_igazi Creative Commons License 1999.09.17 0 0 28
Valamelyik nap ha jol olvastam vagy a metroban vagy a hvgben arrol volt szo, hogy 30%-csokkentik a bkv teljesitmenyet. ha ez igaz akkor inkabb kocsival fogok jarni. sokkal dragabb, meg olvasni sem tudok, de igy is rengeteget utazok, de ha meg sokkal tobbel kell....
bakibebi Creative Commons License 1999.09.17 0 0 27
GaBE ! iGAZAD van hogy javitani kellene minosegen.. Ez most egy ilyen szolgaltatas... Te eldontheted, hogy igenybe veszed-e vagy nem. Ha igenybe veszed, akkor fizetned kell erte. Ha ugy dontesz hogy ez nem felel meg neked akkor nem mesz BKV-val. (persze tudom hogy ez idealizmus, mert utazni kell azert valahogy, es sok valasztas nincs, ez nem olyan mint a sör a közértben, hogy van drágább jó sör, és olcsó rossz is....)

bakibebi

GabE Creative Commons License 1999.09.17 0 0 26
Emberek!
A reggeli közlekedés az egy borzalom. Amikor már azt hinné, az ember, hogy tele a busz és egy gombostűt sem lehet lejeteni, akkor a következő megállóban felszáll még tíz ember (és itt most ne az embereket hibáztatom, mert gondolom ők sem akarnak elkésni).
Én hajlandó lennék akár 5000 Forintot is kifizetni a bérletért, hogyha a békávé garantálná a normális utazási körülményeket.
(most tekintsünk el attól, hogy előbb-utóbb úgy is ennyi lesz a bérlet...)
Egyedeül vagyok ezzel a hozzáállásal?
bakibebi Creative Commons License 1999.09.17 0 0 25
Ma 9-es busszal jöttem.
Ellenőr a következő :
1. Enyhén ittas
2. karszalagja nincs
3. kitűzője a kabátja belső felén... !
4. Szakadt.

Azt gondolom, hogy valóban nehéz dolguk van az ellenőröknek, nem könnyű ilyen morális állapotok között végezni a munkájukat.
DE ! Szerintem ettől a munkájukat még korrekt módon kell végezniük. Ebbe beletartozna,-valaki irta már-, az egyenruha, a karszalag és a kitűző feltétele. Példaként felhozható bármelyik hatósági közeg, pl a rendőrők is. Azt gondolom a fenti követelményeket tőlük is elvárja mindenki.
Várjuk el az ellenőröktől is !

bakibebi

JnsÚr Creative Commons License 1999.09.16 0 0 24
Kedves néptáncos és anarchy!
Ha nagyon bliccelni akarnak, lehetséges. Minden esetre az automatikus jegyellenörzésük külső szemlélő részére látszatra jól működik.
Gondolom abban viszont egyet érthetünk, hogy a nálunk működő jegykezelő készülékek helyett nem is lenne rossz az ottani technika.
Üdv JnsÚr
eFBIáj Creative Commons License 1999.09.16 0 0 23
Le tudtam szűrni, hogy tulajdonképpen az emberek birkák, (az ellenőrök persze nem ;-) és az egész balhé miattuk (->birkák miatt) van. No jó, megint okosabb lettem. Egyébként hozzá kell fűznöm, hogy semmi pénzért nem lennék ellenőr, inkább takarítanék hányadékot a villamosról. Az a sok kötözködő ember (mint pl. Én), minden utas útálja, vagy legalábbis távolságtartással kezeli őket. Ámbár láttam egyszer a HÉV-en egy ú.n. X.számú Fővizsgálót (így nevezik ugye?), hát kérem az még Toldi Miklóst is lehajította volna a vonatról a malomkövével együtt, ha nincs jegye. Nem durván, hanem amolyan kimért hüvös udvariassággal (-> "szükségem van a ruhádra, a csizmádra és a motorodra..."). Nála láttam egyedül, hogy leutasított egy fickót, aki ordibált és kötöszködött, valószínűleg akoholos befolyásoltság alatt ( = seggrészeg). Kivívva ezzel az utazóközönség háláját, holott nem is ellenőr, hanem egyenesen egy FŐVIZSGÁLÓ volt!
Hogy mi a "Metal Kaos" arról lövésem sincs, talán hasonló lehet a "Monsta"-hoz. Erről eszembe jut egy újabb kérdés. Nem tudom, ki melyik HÉVen utazik, de hogy van az, hogy a HÉV-et tavasszal fűtik, télen meg nem. Tudom-tudom, fűtik azt, csak konstans hőmennyiséget közölnek a kocsi légterével, s ha hidegebb van akkor az abszolut eredő -10. Ettől még miért fagy oda az ember a heverőhöz? (pardon üléshez) Erre is van magyarázat? (na nee, azt ne mondd, hogy a villanyszámla...)

(Anarchytól és a többiektől is elnézést kérek a megtévesztő cím miatt.)

gezah Creative Commons License 1999.09.16 0 0 22
Ha nincs pénz automatára a metro bejáratnal, akkor az ellenőrök, vagy jegyvizsgálók, stb, miért nem a lefelé menő lépcső tetjén állnak? Persze ekkor nem lenne akkora bevétel a bliccellőkből. De (szerintem) nem lenne elhanyagolható a jegybevételből befolyó összeg sem! (A fene, nem otthon hagytam a bérletet. Igaz a buszon-villamoson úgysem kapnak, el, de azért a metróhoz veszek jegyet. - VAgy lehet, hogy naiv vagyok?!) És ekkor a metróval járók között kevesebb a bliccelő. És így még a balesetfprrás sincs meg, hogy az ellenőrök miatt tömörödik a tömeg.
Azzal teljes mértékben egyetértek, hogy az utasok tehetnének egy kicsit-sokkal többet a tömegközlekedési eszközök tisztaságáért. Én még nem láttamilyet, de biztos, hogy nincsenek egyedül pl azok, akik összefirkálják a villamosokat, buszokat.
Mj.: Mia f@sz az a "metal kaos"? Gondolom, az ami a fejében van, és nem veszi észre, hogy amit csinál azzal önmagát károsíítja meg, de egyébként?
anarchy Creative Commons License 1999.09.16 0 0 21
Azért láttam én már karón varjút. Nincs az a gép, amit ki ne lehetne játszani. Én Londonban is és Párizsban is láttam, hogy a benszülöttek (ill soxor a bevándorlók) hogy cselezik ki a gépeket.
És először én is a sport clubra gondoltam amikor a topicot megnyitottam.
DAttis Creative Commons License 1999.09.16 0 0 20
Bagojj végül is igazad van ez nem vitás, de azért az a szörnyű, hogy az elmúlt 15 évben piszok kevesett fejlődött a BKV technikailag, az ár viszont igen. Jómagam még csak 28 esztendős vagyok és emlékszem még arra, mikor a régebbi busztípusokat lecserélték a korszerűbb 200-as Ikarusok és amikor megjöttek a Tatra villamosok. Ez valamikor 1979 magasságában volt a villamoscsere. Egyébként a villamosok tényleg jók budapesten az UV-k kivételével. Egyébként dicséretesek a vágányfelújítások, ahol a villamosok szinte robognak, pl a Fehérvári út és Nagykörút.
Szoval ezzel csak azt akartam mondani, mig cirka 1970 és 1980 között technikailag sokat fejlődött, és gyors ütemben épült a metró is, igaz más volt az ország helyzete is, ugyanez nem mondható el az 1980 és 1999 között eltelt időkre. Jó hát a 400-as Ikarusok, csak hát látszólag lelassult a fejlődés. Jó az is igaz, hogy az ország gazdasági helyzete nem a legjobb.
Ami az Ikarus 260-as és 280-asokat illeti, az tényleg dicséretükre szól, hogy ennyire jó bevált típus lett, hogy 30 évig folyamatosan korszerűsítve gyártották, és bírták bírják a strapát sőt szerintem még kisebb ütemben gyártják most is.
JAVA Creative Commons License 1999.09.16 0 0 19
bagojj!

És Te rászóltál a mekdonalcos,sültkrümplis,colás srácokra? ;-)))

kisandi Creative Commons License 1999.09.16 0 0 18
Én meg azt nem értem, hogy van olyan, hogy alig állt meg a metró, még ki se szálltak azt ezt meg tenni szándékozó utasok, már mondják is be, hogy indulás van, ne szállj fel. Én ezek után megkíséreltem mégis felszállni, a kocsi is szinte üres volt belül, hát majdnem odacsuktak. Szóval könyörtelenek a metrósok, úgy veszem észre, hogy már nem is néznek a visszapillantóba.
Törölt nick Creative Commons License 1999.09.16 0 0 17
Fellökik a nénit akkor is, ha nincs ott ellenőr. Sosem az a baj, hogy azok elállnák az utat, hanem hogy az emberek birkák.
Nem vagyok "bensőséges viszonyban" a BKV-val, ráadásul én is rá vagyok utalva (nincs autóm). Ellenben szakmám a közlekedés. Ennyi.
Ülések: Sajnos, alapvető szempont új és felújított járműveknél, hogy úgymond rongálásbiztos legyen, az új ülések pont ilyenek. Hiába hasít bele a paraszt, nem olyan szerkezetű, hogy kiforduljon tőle a bele. Ezért tűnhet úgy, hogy kevesebb a rongálás.
Tegnapi élmény csepeli HÉV-en: Láthatóan jó anyagi helyzetben lévő (gazdag pasija van) agyonkent vén maca felszáll, kiszedi a szívószálat a mekkdöncis shakeből, jól telecsöpögteti a padlót azzal a ragacsos szarral, aztán jól ott is hagyja. Mellettem két iq-bajnok gyerek, azok -a változatosság kedvéért- a sültkrumplit szórják, persze nem veszik fel. Feltételezem, hogy mindannyian vadul szidják a BKV-t és "elvből" nem vesznek bérletet (utübbiak utaltak is rá). Na, az ilyeneknek lóf@sz ahova kell. És már sok ilyet láttam. Hol is van akkor a baj?
neptancos Creative Commons License 1999.09.16 0 0 16
Hát, lógni éppen ott is lehet...
Csak _sokkal_ nehezebb.
n.
JnsÚr Creative Commons License 1999.09.15 0 0 15
Látom jól összevariáltam a hivatkozásokat és a megszólításokat. :DD
Természetesen eFBIáj volt a címzett!
Bocs a kavarásért.!
JnsÚr Creative Commons License 1999.09.15 0 0 14
:))
JnsÚr Creative Commons License 1999.09.15 0 0 13
Kedves egyiptom_az_igazi! A Metróban a jegyellenőrzés okozta torlódások kialakulásának valóban mindannyian a szenvedő alanyai vagyunk. A megoldás ismételten csak pénzkérdés, amire igen kevés reménye lehet a BKV-nak, mivel a tulajdonos, a Fővárosi Önkormányzat anyagi eszközei eléggé korlátozottak, a Kormány pedig a feladat megoldását az önkormányzatra testálta. Párizsban a Metró területét teljesen zárt rendszerben üzemeltetik, csak érvényes jeggyel lehet a praktikusan kialakított automatákon keresztül bemenni, fotocellás ajtónyitás a metró területének elhagyásakor, de átszállóhelyeken csak a jegynek a leolvasójába helyezésével engednek ki. Szóval príma, nem hasonlít a néhány évvel ezelött nálunk is alkalmazott férfi ivartalanító szerkezetre. De hát a rendszer kiépítése rengeteg pénzbe kerülne. A nincsből pedig nem lehet.
Kéretik a Bagojjal kapcsolatban tett feltételezéstől - ha lehet - megkímélni. Üdv JnsÚr
egyiptom_az_igazi Creative Commons License 1999.09.15 0 0 12
mostanában volt szerencsém liszaboni, madridi és barcelónai metrón utazni. legkevesebb metróvonal liszabonban volt 7 vagy 8, de most nem erről van szó most. amit akartam írni, az hogy ott kis okos gépek nem engedik be az embert a metrója ha nem dobja be a jegyét. ezek legalább biztos nem korruptak. és tuti, hogy nem engedik át a bliccelőket.
eFBIáj Creative Commons License 1999.09.15 0 0 11
T.bagojj úr!

Valamiért az az érzésem támadt, hogy Te valamiféle bensőséges kapcsolatban állsz a BKV-val, (..."azokat b*szogatják, akik akár értenek is hozzá, illetve akik azon munkálkodnak...." ... hm . talán metró?...), s ezért személyes támadásnak érzed a BKV-t érő mindennemű kritikát. Szeretném elkerülni a személyeskedést, nem ez a célom! Igazat adok abban, hogy a BKV igenis fejleszti gépparkját (24-es kárpitozott ülésű villamos, kárpitozott HÉV és metró ülések,modern buszok, stb.). Apropó kárpitozás: mióta szövetbevonat került a fentemlített ülésekre, mintha kevesebb lenne a firkálás és a hasítás. Lehet, hogy ez szubjektív dolog.
Én sajnos nem hobbiból, hanem muszájból "utazgatok" minden nap, és ezidő alatt felötlenek bennem olyan kérdések, melyekre nem találok választ.
Jópárra már rávilágítottál, (kezd félhomály borulni az egyébként töksötét agybugyraimra...), de lenne még pár. pl, metró-ellenőr tanilag:
- Helyszín: Keleti PU-i megálló, felszín, ahol a mozgólépcső véget ér. Ömlik fel a mélyből a kb. 4mrd. utas. 5 fős ellenőr osztag vizsgálja a jegyeket, ez Ok. (szerintem azért fizetek oly sokat havonta, mert sok a bliccelő! >:-{ ) Kérdés: miért kell közvetlenül a mozgólépcső tetejére állnia az osztagnak, s nem mondjuk 4 méterre? Tudom,tudom,meglógnának a dörzsölt ingyenélők, de az említett 4mrd. ember, ha nem állna senki elé, akkor sem tudna leszállni a lépcsőről egészségesen. Ígyviszont a hátul állókat "kiköpi" magából a mozgólépcső, s kész a fogalmi-dugó! Tömeg-lökdösődés-indulatok-Balesetveszély! (ez utóbbiért a BKV lenne a felelős? biztosítás-pereskedés-kártérítés) Legutóbbi élményem ezzel kapcsolatban egy fellökött, földön fekvő, kb.80 év körüli néni!
Várom magyarázatodat.

Törölt nick Creative Commons License 1999.09.15 0 0 10
JAVA:
Ki a franc mondta, hogy te takarítsd? Nem akarom szajkózni, de azzal dobálózni, hoyg ez meg az benne van a szabályzatban, marha kevés! Mjad ha nem szemetelnek mások, meg majd ha a szemetelőt lehajítják a járműről a többiek, akkor majd azt lehet mondani, hogy oké. Szerinted pl. hogyan kellene betartani azt a szabályzatot e tekintetben? Hol veszi észre pl. egy járművezető, hogy egy büdös koszos ember szállt fel a járműre? Volt már ilyen, és le is szállította. De ha a hátsó kocsiba száll...szóval, nem is olyan egyértelmű.

egyiptomi: Két magyarázat lehetséges erre. Egyik az, hogy amíg a gödöllői HÉV a Népstadionig járt, csak minden második metrószerelvény ment a Fehér útig, a többi a Népstadionig. A szűk keresztmetszet a Fehér úti végállomás, mert nincsenek kihúzóvágányok. A másik végén pedig csúcsidőben ún. fordítószemélyzettel oldották meg a dolgot. Azaz, beérlezett a vonat a végállomási leszálló peronra, ott két pacák két végén a vezetőállásba beugrott, vonatvezető pedig ki. A két pacák bevitte kihúzóra a vonatot, majd amint a jelző megengedte, húzta is ki (megtakarítva az az idő, amíg a vezető átsétált a két vége között. Az indulási peronon pedig a közben odasétáló vonatvezető beugrott, a két pacák pedig ki. Namármost, itt két manus per végállomás pluszban van. El tudod képzelni, ugye, hogy amikor odamegy a BKV a fővároshoz pénzért, az megnézi a tételeket, és elkezd hörögni, hogy na de nem kell ez, mert meg lehet fordítani ezek nélkül is, stb. Ráadásul csökkent annyira a forgalom, hogy egész egyszerűen nem indokolja a sűrűbben járást. Valahol már írtam, hogy a későesti negyedórás követés nem metróhoz illő, de azt gondolom, hogy a csúcsidei 2-2.5 perces követés teljesen jó. Az, hogy itt-ott hirtelen bejön egy valagnyi ember, nem kiszámítható, és sajnos olyan üzem ez, hogy nem lehet pillaantok alatt odavarázsolni egy szerelvényt. Amennyiben tudnak arról, hogy sokan lesznek (pl. nagy banzáj a BS-ben), és azt bejelentik előre, nameg egyeztetnek (nem elég azt tudni, hogy sokan lesznek, de azt is kell, hogy mégis kb. mennyien), olyankor ahogy lehet, plusz szerelvényeket állítanak be.

egyiptom_az_igazi Creative Commons License 1999.09.15 0 0 9
csak azt nem ertem, hogy regebben miert tudott egy percenkent jarni a metro?
a 3-as metron meg mar a kokin sem ferek fel.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!