Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

521478963 Creative Commons License 2008.02.26 0 0 115
CPF 673 nagyon-nagyon!!!!!!!!!!
521478963 Creative Commons License 2007.12.11 0 0 114
IFR 175
Aki hallja adja át neki, valamit csináltasson meg rajta, mert iszonyatos!
ICA 051 Creative Commons License 2007.04.11 0 0 113
FEV 359
IIE 859
CBA Creative Commons License 2006.05.19 0 0 112
nagyon-nagyon: EBC 135
soppingfüggő Creative Commons License 2005.10.26 0 0 111
UDW 278 nem füstöl, de nagyon zajos-hangos! (motorkerékpár)
soppingfüggő Creative Commons License 2005.10.11 0 0 110
FTT 936 füstöl,  az ACW 463 féklámpa nélkül közlekedik!
manta-z Creative Commons License 2005.04.28 0 0 109
a szürkés illetve világos színű füst (nem kékes) lehet a befecskendező fúvókák kopásának eredménye illetve egy rosszul sikerült csiptuning velejárója
Előzmény: gyurmosz (99)
manta-z Creative Commons License 2005.04.28 0 0 108

Ott nemcsak a turbónyomást emelték meg hanem többlet üzemanyagot is kap. Ezért van hogy magasabb fordulaton füstöl. Gratulálok a csippes mesternek.  Egyébként pedig csak akkor kormol egy dízel autó ha nincs elég levegő a befecskendezett üzemanyagmennyiség elégetéséhez. Emiatt tökéletlen az égés és ekkor kormol. Illetve lehetnek más okai is pl rossz befecskendező fúvókák vagy adagoló gondok. Az pedig nem igaz ha valami dízel akkor füstölnie kell. Én egy szívó 1.6d motort alakítottam turbósra régi mechanikus adagolóval és érdekes módon még magas fordulaton se jön ki belőle egy deka korom sem. (mármint szemmel láthatóan)

Előzmény: mojito_ (102)
soppingfüggő Creative Commons License 2005.04.27 0 0 107
COK 662 - Fiat 850.
deguello23 Creative Commons License 2004.04.25 0 0 106
A Trabantnál a dolgot megoldaná a füstölést és a szénhidrogéneket is a fluid katalizátor. Széndioxid maradna csak és vízgőz. Lásd a másik topicot, ahol leírtam
Kálmánka Creative Commons License 2002.12.10 0 0 105
Több üzemanyagfelesleg került az égéstérbe azzal, hogy a turbónyomás feljebb lett állitva. A henger ettől nem képes több üzemanyagot elégetni alcsonyabb fordulatszámon.
Előzmény: mojito_ (102)
gyurmosz Creative Commons License 2002.12.10 0 0 104
Ez lehet a megoldás. Kérdés, hogy megéri-e? Nem károsodik ettől a motor? A környezetszennyezésről nem is beszélve,..
Előzmény: mojito_ (102)
gyurmosz Creative Commons License 2002.12.10 0 0 103
Na de nem mindegyik csinálja, és vannak különösen durva esetek is. Ráadásul a régi, lepukkant kocsikon kívül épp a legújabbaknál látok ilyesmiket.
Előzmény: Kálmánka (101)
mojito_ Creative Commons License 2002.12.10 0 0 102
ez mind igaz, de van dizel-katalizator is! itt all a garazsban egy HDI C5 picit sem fustolt mig nem lett felhuzva a turbonyomas! amiota +0,4bart nemcsak fustol hanem kormol is 2500ford felett.
Előzmény: Kálmánka (101)
Kálmánka Creative Commons License 2002.12.10 0 0 101
Minden dizel üzemű gépkocsi füstöl. Ez a motor velejárója.

Gázadáskor az égéstérbe tóduló üzemanyag ideális esetben (közel tökéletesen)elég, viszont gyositáskor (fordulatszám 2-3000 között, pedál a padlón) üzemanyag felesleg kerül az égéstérbe. A dizel (gázolaj) sajátossága, hogy hosszú szénláncú. Elégéskor "nincs idő" a megfelelő elégetésre, és ezért a szénlánc rossz hatásfokkal ég el és a rossz hatásfok következtében hő, korom (ezt látja mindenki füstölésnek), és tökéletlen égéskor keletkező, CO, és egyéb vegyületek képződnek, melyek a kipufogón keresztül távoznak.

A benzines kocsik nem füstölnek, mivel a benzin rövidebb szénláncú, mint a gázolaj, és ennek a tökéletlen égésekor "csak" CO, SO, stb. (valamint kevés korom is) keletkezik.

Remélem nem voltam túl tudományos, és nem ismételtem senkit korábbról, ha pedig igy van akkor bocsi, de lusta voltam akár 10 bejegyzést is visszaolvasni!:))))

Előzmény: gyurmosz (99)
mojito_ Creative Commons License 2002.12.10 0 0 100
fel van huzva a turbonyomas, hogy jobban menjen. +0,2-0,3 bart lehet adni mindegyiknek.
Előzmény: gyurmosz (99)
gyurmosz Creative Commons License 2002.12.10 0 0 99
Felhozom...

Mostanában egyre több ÚJ, diesel-autót látok füstölni (C-Mercedeseket, PD DTI VW-ket, 2,5 TDI Audikat). Általában szürkés színű füst jön ki és csak egy bizonyos fordulaton.Mi lehet ennek az oka?

semgza Creative Commons License 2000.12.25 0 0 98
Meg a kétütemüt nem nyugatról hozták be 500k km-rel, aztán tulajdonosonként évente visszatekerik az óráját.
Ketütemü füstölés okai :

keverék kenés...

-Ne haragudjatok, de én régebben mentem tök új trabival (amikor még volt) és füstölt. nem annyira, mint most, de akkor is.

Hpg Creative Commons License 2000.12.22 0 0 97
Nem kell 20 éves nyugati diesel ahhoz, hogy füstöljön.

8 éves 1,5 D Corsa is jól ködösít, ha egy derekasabb emelkedőn 3-ba lepadlózod. De ez az orion tényleg jó lehet. Én nem cseréltem volna csúcsot. Sőt. Fölraktam volna egy könyököt a kipufogóra, hogy oldalra is lehessen kivezetni.

Az ifával meg nem az a baj, hogy füstöl. A kamaz is füstöl, csak az fel tud menni a rózsadombra, megpakolva, 50-nel, míg az ifu üresen se nagyon.

Az pedig kétségtelen, hogy a benzines szarul égeti el a benzint, és ezt a kat. tényleg visszatartja, feltéve, hogy van. Ha nincs, akkor egy ilyen benzines bárminél rosszabb.

A kétütemű meg futásteljesítményben nem tudom, hogy áll. Azért 1-2 millió km-t nem mennek el ezek, nemde? Mert a diesel elmegy.

HpG

névtelen Creative Commons License 2000.12.21 0 0 96
ahaa!

Épp abban jó a sportkipufogó, hogy rezonátoros:
jobban fojt, jobban szív! -> tehát kevesebb az el nem égett keverék.

Trabinál az első kipufogódobot nem is lehet elhagyni, mert ömlene a benzin a gépből, márha egyáltalán elindulna..

Előzmény: Grano (95)
Grano Creative Commons License 2000.12.21 0 0 95
"-nem sport kipufogó (a sportkipufogó javítja az elégett keverék ürítését a hengerből, ezáltal kevesebb el nem égett kleverék kerül ki a környezetbe)"
Na én azért ezzel vigyáznék!
A kétüteműeknél ha a kipufogo semennyit sem fojt, az öblités során a friss keverékből is kerülhet a kipufogo rendszerbe.
Ez pedig füstöt nem, de jelentős CH-t érték növekedést jelent. (talán CO-t is?)
Ez pedig mint köztudott nem egészséges.
Úgyhogy 2 üteműek esetében talán vigyázni kellene a sportos rendszerrel, hamár 1x a környezetről van szó.

Grano

Előzmény: névtelen (94)
névtelen Creative Commons License 2000.12.21 0 0 94
Trabant füstölés okok:

-ROSSZ OLAJ
-kopott motor
-rosszul beállított gyújtás
-nem sport kipufogó (a sportkipufogó javítja az elégett keverék ürítését a hengerből, ezáltal kevesebb el nem égett kleverék kerül ki a környezetbe)

stb..

Előzmény: semgza (93)
semgza Creative Commons License 2000.12.20 0 0 93
...és azt olvastam, hogy a dízel füstjében föleg korom van, ami kevésbé mérgezö, mint a benzines kocsiké, de mindegy. Igaz, hogy nagy fekete füst, de kevéssé ártalmas, mint a kék füstök. ez lehet, hogy hülyeség, mindegy.

Nem tudom, egy trabanton mit lehet karbantartani, a porlasztót, vagy a levegöszüröt, a gyertyát ??
van ezeken kívül még vagy 3 alkatrész, ami beleszól a füstbe, igaz ?
Nos jó, ha ezek be vannak állítva, akkor nem lesz büdös ? nem hinném...

tcaoe Creative Commons License 2000.12.19 0 0 92
nem, de a maradek egy reszet leszedi a kat...a ketutemu olajbol maradtakat pedig nem. a gazolaj mindkettohoz kepest tokeletesebben eg el.
Előzmény: névtelen (91)
névtelen Creative Commons License 2000.12.19 0 0 91
...mintahogy a benzin se ég el tökéletesen...
Előzmény: tcaoe (90)
tcaoe Creative Commons License 2000.12.19 0 0 90
Ezt mar irtam sokkal alabb. Eppen ugy nem eg el, de legalabb nem budos.(a tokeletlenul elego dizel is budos)
Előzmény: névtelen (89)
névtelen Creative Commons License 2000.12.19 0 0 89
hehe.. a __JÓ__ kétütemű olaj is elég, mint a dízel üzemenyag!!!
Előzmény: tcaoe (88)
tcaoe Creative Commons License 2000.12.19 0 0 88
Hehe... Csak eppen a dizel uzemanyagot, a ketutemu meg kenoanyagot eget, de ez mar szinte mindegy...
Előzmény: névtelen (87)
névtelen Creative Commons License 2000.12.19 0 0 87
másképp nézve:

-a kétütemű benzint és olajat
-a dízel olajat
-a négyütemű benzint éget el

Azaz a trabantok előtt tiltsák ki az össze dízelautót, mert azok kég több olajat.......

Azaz ez a trabantszivatás csak politika. Egy jó trabant az jó.

Előzmény: zupa (86)
zupa Creative Commons License 2000.12.19 0 0 86
semgza!

Nem a ketutemu motorok keverik a benzint az olajjal, hanem a benzinkutak, vagy a kocsi tulajdonosai. Itt van a nagy problema, mert a kutaknal nem lehet normalis kevereket kapni, mert meg a legvacakabb AROL 2T-t se rakjak bele! (asszem ezt mar egyszer megvitattuk itt a forumon belul.)
A masik legfontosabb dolog, hogy a ketutemu motor olyan olajat eget el, amit arra terveztek, hogy elegjen, mig a negyutemu nem. Es ez nagy kulonbseg!

Előzmény: semgza (82)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!