Ott nemcsak a turbónyomást emelték meg hanem többlet üzemanyagot is kap. Ezért van hogy magasabb fordulaton füstöl. Gratulálok a csippes mesternek. Egyébként pedig csak akkor kormol egy dízel autó ha nincs elég levegő a befecskendezett üzemanyagmennyiség elégetéséhez. Emiatt tökéletlen az égés és ekkor kormol. Illetve lehetnek más okai is pl rossz befecskendező fúvókák vagy adagoló gondok. Az pedig nem igaz ha valami dízel akkor füstölnie kell. Én egy szívó 1.6d motort alakítottam turbósra régi mechanikus adagolóval és érdekes módon még magas fordulaton se jön ki belőle egy deka korom sem. (mármint szemmel láthatóan)
A Trabantnál a dolgot megoldaná a füstölést és a szénhidrogéneket is a fluid katalizátor. Széndioxid maradna csak és vízgőz. Lásd a másik topicot, ahol leírtam
Több üzemanyagfelesleg került az égéstérbe azzal, hogy a turbónyomás feljebb lett állitva. A henger ettől nem képes több üzemanyagot elégetni alcsonyabb fordulatszámon.
ez mind igaz, de van dizel-katalizator is! itt all a garazsban egy HDI C5 picit sem fustolt mig nem lett felhuzva a turbonyomas! amiota +0,4bart nemcsak fustol hanem kormol is 2500ford felett.
Minden dizel üzemű gépkocsi füstöl. Ez a motor velejárója.
Gázadáskor az égéstérbe tóduló üzemanyag ideális esetben (közel tökéletesen)elég, viszont gyositáskor (fordulatszám 2-3000 között, pedál a padlón) üzemanyag felesleg kerül az égéstérbe. A dizel (gázolaj) sajátossága, hogy hosszú szénláncú. Elégéskor "nincs idő" a megfelelő elégetésre, és ezért a szénlánc rossz hatásfokkal ég el és a rossz hatásfok következtében hő, korom (ezt látja mindenki füstölésnek), és tökéletlen égéskor keletkező, CO, és egyéb vegyületek képződnek, melyek a kipufogón keresztül távoznak.
A benzines kocsik nem füstölnek, mivel a benzin rövidebb szénláncú, mint a gázolaj, és ennek a tökéletlen égésekor "csak" CO, SO, stb. (valamint kevés korom is) keletkezik.
Remélem nem voltam túl tudományos, és nem ismételtem senkit korábbról, ha pedig igy van akkor bocsi, de lusta voltam akár 10 bejegyzést is visszaolvasni!:))))
Mostanában egyre több ÚJ, diesel-autót látok füstölni (C-Mercedeseket, PD DTI VW-ket, 2,5 TDI Audikat). Általában szürkés színű füst jön ki és csak egy bizonyos fordulaton.Mi lehet ennek az oka?
Nem kell 20 éves nyugati diesel ahhoz, hogy füstöljön.
8 éves 1,5 D Corsa is jól ködösít, ha egy derekasabb emelkedőn 3-ba lepadlózod. De ez az orion tényleg jó lehet. Én nem cseréltem volna csúcsot. Sőt. Fölraktam volna egy könyököt a kipufogóra, hogy oldalra is lehessen kivezetni.
Az ifával meg nem az a baj, hogy füstöl. A kamaz is füstöl, csak az fel tud menni a rózsadombra, megpakolva, 50-nel, míg az ifu üresen se nagyon.
Az pedig kétségtelen, hogy a benzines szarul égeti el a benzint, és ezt a kat. tényleg visszatartja, feltéve, hogy van. Ha nincs, akkor egy ilyen benzines bárminél rosszabb.
A kétütemű meg futásteljesítményben nem tudom, hogy áll. Azért 1-2 millió km-t nem mennek el ezek, nemde? Mert a diesel elmegy.
"-nem sport kipufogó (a sportkipufogó javítja az elégett keverék ürítését a hengerből, ezáltal kevesebb el nem égett kleverék kerül ki a környezetbe)"
Na én azért ezzel vigyáznék!
A kétüteműeknél ha a kipufogo semennyit sem fojt, az öblités során a friss keverékből is kerülhet a kipufogo rendszerbe.
Ez pedig füstöt nem, de jelentős CH-t érték növekedést jelent. (talán CO-t is?)
Ez pedig mint köztudott nem egészséges.
Úgyhogy 2 üteműek esetében talán vigyázni kellene a sportos rendszerrel, hamár 1x a környezetről van szó.
-ROSSZ OLAJ
-kopott motor
-rosszul beállított gyújtás
-nem sport kipufogó (a sportkipufogó javítja az elégett keverék ürítését a hengerből, ezáltal kevesebb el nem égett kleverék kerül ki a környezetbe)
...és azt olvastam, hogy a dízel füstjében föleg korom van, ami kevésbé mérgezö, mint a benzines kocsiké, de mindegy. Igaz, hogy nagy fekete füst, de kevéssé ártalmas, mint a kék füstök. ez lehet, hogy hülyeség, mindegy.
Nem tudom, egy trabanton mit lehet karbantartani, a porlasztót, vagy a levegöszüröt, a gyertyát ??
van ezeken kívül még vagy 3 alkatrész, ami beleszól a füstbe, igaz ?
Nos jó, ha ezek be vannak állítva, akkor nem lesz büdös ? nem hinném...
Nem a ketutemu motorok keverik a benzint az olajjal, hanem a benzinkutak, vagy a kocsi tulajdonosai. Itt van a nagy problema, mert a kutaknal nem lehet normalis kevereket kapni, mert meg a legvacakabb AROL 2T-t se rakjak bele! (asszem ezt mar egyszer megvitattuk itt a forumon belul.)
A masik legfontosabb dolog, hogy a ketutemu motor olyan olajat eget el, amit arra terveztek, hogy elegjen, mig a negyutemu nem. Es ez nagy kulonbseg!