Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cooperhead11 Creative Commons License 2008.10.23 0 0 19
Üdv.Mindenkinek!

Útbaigazitás kellene,azt hallottam,hogy készül autó generátor állandó mágnessel is.
Ha valaki tipust,vagy többet tud róla...? Nem autóba kellene.
Köszi.
SzaboZE Creative Commons License 2002.10.14 0 0 18
Javaslom az alábbi weboldal megfigyelését:

http://www.extra.hu/tipushiba/

SzaboZE

OPi Creative Commons License 2002.10.13 0 0 17
OFF
Az Opel Siller egeszen nyugodtan bekaphatja az összes f@szom !
ON
Előzmény: soloyo (3)
Mikes Creative Commons License 2000.10.24 0 0 16
Renault Clio I. típushibái (főleg a 16V modell)
Lásd:
http://www.extra.hu/clio16v/tanacsado.htm

TCSA Creative Commons License 2000.10.23 0 0 15
1. Mazda 626 CX 2.0D Comprex, 1993-1996 mindegyik!
2. kézifékbowden visszahúzó mechanizmus hibája a hátsó féknyergekben
3. 100e km felett
4. 1 nap - szétszedni, megkenni, összerakni
5. 100Ft ha a munkát+anyagköltséget számolom :o)
6. csere: 125000+fa
7. míg garanciás volt mindig, utána magánszervíz

Három is volt, úgyhogy ez biztos. A hiba nem súlyos csak bosszantó, mikor télen -10 fokban az autó alá feküdve kell visszarángatni a kézifékbowdent...

lore Creative Commons License 2000.10.20 0 0 14
Szia,
szerintem az opeles kerdeseidet nyugodtan tedd fel az OPEL topikba...

E topikhoz,
a 94 ota forgalmazott 1.4 es 1.6 ecotec-ek kozott nagyon sok az olajzabalos, de nem mind, en pl. megusztam :-)
Ugyanigy tipushibakent emlegetik az elso 100e km alatti vizpumpa es generator bekrepalasat, elobbit cserelni, utobbit javitani kell. Ezt a vectranal sajnos nem usztam meg :-(((
Veszvillogo kapcsolo az F astranal es a B corsanal bekrepalt, astranl 3x, mostani corsanal soha.
A kipufogodobok kozul nekem csak a hatsok adtak meg magukat, vectra 105e-nel, astra 120e-nel, corsaban 120e-nel majd cserelni kell, mar latszik, hogy rohad.
Ja, az opelek valtoi se a legjobbak kozul valok...

Amugy az ecoteces gondok allitolag a 1999/2000-es modellevtol megszuntek (legalabbis a gyar azt allitja, hogy kijavitottak).

lore

Előzmény: monfondir (13)
monfondir Creative Commons License 2000.10.20 0 0 13
Hi!
Ezek szerint az új Astra és a Corsa vészvillogója kompatibilis egymással?
Gondolom csak komplett kapni, azt kis vackot nem.
Corsa (1994, JOY 1.4Si 64.000km) 50.000-nél hátsó kipufogó dob csere - 1997 -, tegnap ez is megadta magát - bejővő csőnél kirohadt, csere (13eF).Kérdésemre az alkatrész keresekdő azt mondta, hogy ez egy új típus és bírni fogja. 55000-nél ugyanez történt a középső dobbal is. Az még jó. 57.000-nél nem lehet állítani a külső tükröt - jobb oldal - belülről. Miután szétszedtem kiderült egy kis stift köti össze az állító kart a többi mechanikával. Persze csak egyben kapok ilyet - 15eFt - úgyhogy hagytam a francba.
Kérdés: a kijelzőkonzolt, hogy lehet kiszedni? (kiégett egy égő benne) Ha jól látom két csavar fogja de csak a szellőzőből lehet kiszedni. A szellőző légterelőít, hogy lehet kivenni? Előre is köszi a választ! Üdv :Zsolt
ui: A Fábiáról ki tud valamit? Tegnap felmerült a csere gondolata bennem.
Előzmény: to_jeno (2)
Haliti Creative Commons License 2000.10.20 0 0 12
Peugeot 406 1996 majus az elso szeriakbol:

8000km:kozpontizar akad, 20 perces 0Ft javitas
32000km:kuplung kiemelocsapagy elszall, 4 napos javitas, csereauto, 0Ft.
62000km szervokormany-nyomocso csere 20.000Ft
Az auto 90ezer km-el 2 evesen talalt mas gazdat hibamentesen.

Jelenleg hondacivic 45ezerrel hibatlanul.Raz mint egy trabant, de megy mint a barom

Blindmouse Creative Commons License 2000.10.20 0 0 11
Töltőlevegő visszahűtő... a turbóban felmelegedett levegőt hűti le hogy minél több paci jöjjön elő a motorból...
Előzmény: kivi (10)
kivi Creative Commons License 2000.10.20 0 0 10
OFF
Világosítsa fel valaki a tudatlan kivit, hogy mi az az intercooler? Valamilyen hűtöberendezés, ez adódik a szóból. De pontosan mi? Már több kocsin is láttam ilyen feliratot.
Előzmény: fargo (5)
Porter Creative Commons License 2000.10.19 0 0 9
Xsara, 45e km.
Air-Bag sarga kis kijelzo villogni kezd.
Szervizes (telefonon) felvilagosit, hogy ez a Xsara-knal tipushiba, az ulesbe epitett (?) erzekelovel kell 1 orat elszorakozni.
gbrl Creative Commons License 2000.07.01 0 0 8
az említett csoda-kenőanyag a skoda octovia ajtozsanérjaira a 699 ft-os szilikonspray. :)....
- én is véletlenül jöttem rá... de azért kicsit rossz érzés volt vadiúj autónál az ajtónyikorgás.... aztán a fenti módszer meghozta -ugy néz ki - tartós eredményét....

Előzmény: mccheese (6)
Dobcsi Creative Commons License 2000.07.01 0 0 7
Családunkban lévő 91'es Lancer túl van már a 300k-n. Null-kilométeresen vettük, azóta minden szervízt márkakereksedőnél csináltattunk. Én nem tunék nagy tipushibát kiemelni. Volt féltengely csere, kuplungtárcsa csere, csapágy csere, de ezek minden autóba kellenek ami sokat fut.
Ami nekem nem szimpi az a balesetveszélyes helyre tett műszarfal világítás fényerő szabályzozó valami. (jó nagy gomb, pont a bal térdnél)
Most ennyi.
A w123asról itt nem nyilatkozhatok mert itt csak új autóknak van helye :( és az már nem új, dehát annak nincs is tipushibája :))))))))

Dobcsi.

Előzmény: mccheese (6)
mccheese Creative Commons License 2000.06.30 0 0 6
Skoda Octavia:

Két db-ot vezettem idáig 22000/30000km-t. Egyetlen típushiba nyikorognak az ajtózsanérok. Sk. megzsíroztuk őket. Egy hónapig tartottak, aztán újrazsír. Elvittük a Mentesékhez a kollégámét, ott megkenték és 3,5 hónapja nem nyikorog. Megkérdeztük ez hogyan lehetséges, mire azt modták: Nem mindegy mivel kenik, meg hogy hogyan. (Esetleg sátánista imát is kell mormolni közben :o)

Mcc

fargo Creative Commons License 2000.06.29 0 0 5
Volvo 850:

A motortérben 2-4 hűtô is van (víz - klíma - intercooler - olaj), és sajna olyan a konstrukciója, hogy a menet közben "bekapott" kosz / szösz / bogár / falevél a 4 hűtôn felütközve elaprózódik, s a legbelsô, vízhűtôn lerakódva 1-2 év alatt kb 1 centi vastag filces réteget képez. Emiatt a hűtôvíz nem tud lehűlni, és akár fel is forrhat. A furcsa az, hogy a műszer nem jelez hibát, nem ott mér, ahol kellene neki, ezért csak a gôzrôl lehet észrevenni. Kétévente ki kell szedni a hűtôt, és gôzborotvával lepucolni.

A kombiknáál a lehajtható hátsó üléstámlát reteszelô pöcök egy gumidugóra ütközik fel, ez a rugalmas kis gumitömb tartja feszesen. Pár év alatt a gumi hajlamos elfáradni, ekkor már nem tartja feszesen az üléstámlát, és az rossz úton nem átall nyikorogni. Ez is viszonylag egyszerűen orvosolható.

Aztán voltak még visszahívásos akciók, ezeket általában ingyen orvosolták:
A klíma csövei anyaghibásak, porózus szerkezetük miatt eleresztik a klímagázt. Komplett klímaszett csere 4 éves korig ingyenes.

A vezérműtengelynél valami szimering konstrukciós hiba miatt néha engedi az olajat. Javítás ingyenes.

Turbonál tömítetlenségi hiba, enyhe olajszivárgással. Javítás ingyenes.

Aztán láttam felsorolva valahol olyasmiket, hogy kerreghet a difi, berázhatnak a féktárcsák és kotyoghat a kormánymű, de ez csak elvétve, mindenesetre ha a tulaj kéri, akkor ingyen orvosolják.

Több nem jut eszembe, nem sok gond van a kocsival. A felsoroltak is csa apró, de bosszantó hibák...

sommázó Creative Commons License 2000.06.28 0 0 4
Ha magad tudod orvosolni a problémát, kerüld el a "márkaszervizt". Aranyszabály!
Előzmény: soloyo (3)
soloyo Creative Commons License 2000.06.28 0 0 3
Bocs, a legfontosabbat majd elfelejtettem,

(opel CORSA 1.0 / 32000 km)

5. A hűtővíz hőfok érzékelő (gomba) mellett újkorától szivárgott az "anyag", többszöri utánhúzás sem segített, úgyhogy betekertem a "gomba" menetét TEFLON szalaggal -azóta ok.
( szerintem ez is tipushiba lesz)

6. A legnagyobb tipushibája az opeleknek
szerintem az opel márkaszervizek(főleg a
siller)és persze tisztelet a kivételnek.

to_jeno Creative Commons License 2000.06.28 0 0 2
"4. Az bizonyos vészvillogó nálam ok - lehet, hogy beszállítót váltottak? "

Az új Astra megjelenése óta minden vészvillogó jó. Azt a kis réz b@szást benne lecserélték valami erősebbre.

Előzmény: soloyo (1)
soloyo Creative Commons License 2000.06.27 0 0 1
Szasztok!
Opel Corsa 1.0 '98.jan/32000 km

1. A bal ajtó elindulásnál halk kattanó hangot ad
ezt újkorától teszi- állítás sem segített rajta, azóta fel sem tünik.
2. 5000 km : mtomén milyen központi zár vezérlő - szeki(2nd class) by siller csere még gariban.
3. 10 000 km:mtomén milyen központi zár vezérlő - szeki(2nd class) by siller csere még gariban.
azóta jó.( koppp)
4. Kb 30 000 garin és szavatosságon is túl középső dobban valami elhagyta magát azóta indulásnál zörög (csere 20k lenne-had zörögjön)
szerintem ez tipushiba lessz.
4. Az bizonyos vészvillogó nálam ok - lehet, hogy beszállítót váltottak?

Egyébként más nincs a kocsival, városi fogyasztását 6 litykó alatt tartja- sajna gyorsulásra nem kimondott Alfa.

Porter Creative Commons License 2000.06.27 0 0 0
Szoval, kezdek:

1999 kozepi Citroen Xsara Coupe 1.6SX, jelenleg 32e km-rel.

1.hiba (eszlelve: 4 honaposan, 10e km-nel): enyhe (nehany csepp) beazas a bal elso szelvedo alatt.
Garanciaban javitottak, 2*1 nap kieses (elsore nem talaltak a tomitetlenseget)
Sajnos ahol az a nehany csepp viz befolyt, pont ott volt az elektronika, igy a tobbi hiba ennek az egyenes (kesobbi) kovetkezmenye.

2. hiba (10. honap, kb. 25e km): nincs futes a kocsiban. Egy 500 ft-os rele ment ki, viszont a muhely nem talalta elsore. Garancia, 1 teljes nap a muhelyben.

3. hiba (11. honap, kb. 28e km): a hatso futes releje nem kapcsolt ki, lemeritette az akkumulatort. (Azota semmi baja) Garanciaba lesz, de meg nem voltam muhelyben.

Szoval, 3 nap/1. ev a muhelyben, 0 ft.
A markaszerviz vegig korrekt volt, sajnalkoztak a beazas miatt - allitasuk szerint ilyen Xsara-val meg nem tortent (ezert is tartott +1 napig megkeresni a hiba okat).

Egy idegesito dolog: a szerviz altal beepitett (nem gyari) riaszto eddgi 4* (!) dobta fel a talpat. Hal istennek meg volt rajta garancia.

Előzmény: Porter (-)
Porter Creative Commons License 2000.06.27 0 0 topiknyitó
Nyujtsunk egy kis segitseget autot vasarlo sorstarsainknak:
Ird meg, hogy a Te autodnak milyen baja volt eddig, lehetoleg pontos parameterekkel:

- auto tipusa, gyartasi eve
- mi volt a pontos hiba
- mikor lepett fel (km, ev)
- meddig tartott a megjavitasa (nap)
- mennyibe kerult (+ autora eddig aldozott osszes javitasi koltseg)
- markaszerviz hozzaallasa
+ egy kis statisztika: hany terven kivuli szervizlatogatason volt a kocsi es osszes hany napot toltott igy atlagosan szervizben (nap/ev, evek szerint)

Hogy tenyleg csak tipushibakrol es ne a korbol adodo gyengelkedesrol beszeljunk, igyekezzunk 6 even es 100-120e km-en belul maradni - azert persze idosebb autok szakerto gazdait is orommel varjuk.

Nem szabvany dolgok, vagy baleset (totalkar, padkafogas, cirmi cica karmolasa) okozta hibakat kulon emlitsuk.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!