Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

LandCruiser Creative Commons License 2009.02.05 0 0 178

Sziasztok ! Ha érdekel valakit, van egy eladó rozsdamentes/saválló légszűrőkivezetésem. Nekem HJ-60as LandCruiseren volt, a 61-es Toyotára is jó, de eképzelhető, hogy más autótipusra is. Méretei: csőátnérő-76mm, falvastagság-2,5mm, hossza-130cm.  Ára: 65.000 ft. Fix.

 

vectra12 Creative Commons License 2008.02.13 0 0 177

Sziasztok!

 

Cserélt már vki alvázat a terepjáróján?Jogilag tisztán megoldható a dolog?

Kösz

atompyka Creative Commons License 2007.11.28 0 0 176

Szia!

 

Mint látod, ez nem egy pörgős topic, nomeg nem is erről szól, ez viszont igen:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9111102

Itt találsz Landihoz értőket is, mert Landi szervízben dolgozót is...

Előzmény: manitaxi (175)
manitaxi Creative Commons License 2007.11.28 0 0 175

Tiszteletem mindenkinek!

 

 

Most járok előszőr ezen az oldalon. Az az oriási prom. hogy a Landrover Disco automata váltója bemondta az unalmast. Valaki tud tanácsot adni, hogy hova kihez vigyem és kb mennyi lesz ez. Aki elatta nekem az nem nagyon késséges ebben a dologban. Fél éve van nállam az auto.2002-es év. Sajnálom hogy majom voltam de van ugy hogy az emberállat érzelmi alapon dönt Légyszi segijetek.Köszi Misi

spooner Creative Commons License 2007.11.18 0 0 174
Kapóra jön nekem most ez a fórum!!!

Egy land cruisert akarok átalakítani, ehhez kellene nekem hozzáértő, tapasztalt tulaj, aki már látott "karón varnyút"!

Minden technikai adat kellene nekem egy 88-as évjáratú 2.4 Td 73-as kivitelű, tehát hosszított változatról.
Előnyök-hátrányok. Gyenge pontok, stb...
Alfred Creative Commons License 2007.03.03 0 0 173
cudar08:
Talán úgy mint a VW Sincro-t csinálták a németek. Az autó alá egy vaskeret zártszelvényből, amire a meglévő futóművet át kell szerelni. A motor persze marad ugyanott, mint eddig, tehát terepesebb lesz oldalról nézve, de szemből...
Előzmény: cudar08 (171)
thoosh Creative Commons License 2007.03.03 0 0 172
pl, csápos emelővel :-)
Előzmény: cudar08 (171)
cudar08 Creative Commons License 2007.02.08 0 0 171
hello!!!!!


valaki meg tudja mondani hogy hogyan lehet megemelni egy trabantott?????
(nagyobb hasmagasság érdekében)
meg hogy egy kicsit terepesebb legyen?????
MECSI Creative Commons License 2006.06.02 0 0 169
nézz be a kitcar topicra, felraktam oda egy linket meg képeket egy hummer copyról, viszonylag olcsó megoldás.
Előzmény: cam aro (163)
loygolf Creative Commons License 2006.01.24 0 0 168
ezen az auto-mobilés oldalon van sok embernek sokféle autója. ott kérdezz, csak utána győzzed az info mennyiséget.
Előzmény: ezoz (167)
ezoz Creative Commons License 2006.01.23 0 0 167
Akkor most jól lebeszéltetek erről. Na, majd még töprengek, mi is legyen nekem. Kösz! :)
Előzmény: atompyka (161)
loygolf Creative Commons License 2006.01.23 0 0 166
mü. bizonylatost feltehetsz. KIA Sportage SOHA! ESZEDBE NE JUSSON! INKÁBB EGY NYIVA! Jó offroad oldal: www.auto-mobile.hu
Előzmény: elfmage (164)
atompyka Creative Commons License 2006.01.23 0 0 165

Mindkettőtöknek:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9001969

www.auto-mobile.hu

A vadrácsról még senki nem tud semmi biztosat, nekem legalábbis ez jött le.

Előzmény: cam aro (163)
elfmage Creative Commons License 2006.01.23 0 0 164
Vadráccsal kapcsolatban kérdezném hogy milyen szabályozása van?
Azaz minek kell megfelelni a felrakása során, egyáltalán fel lehet-e tenni (törvényesen) olyan autóra aminek nem szériatartozéka?
cam aro Creative Commons License 2006.01.23 0 0 163
OK,hol keressem?bar a cim jo"terepjaro tervezese"tervezzunk!!nekem van 1 szemem fenye.ARO 3.2 diesel,kb,1000kg.laposs mint 1 tanyer,has magassag kb,30cm.(or more)
de mar erik a kovetkezo:robur4x4.persze csak a futomu.motor,valto megy a levesbe.
"haverok"fikaztak a kicsim"szaros aro"(uaz,niva,samuraj)oszt en meg mindig haladok.
de mar sok a sor(ekezet),hat,bocsi!oly emberekel beszelnek szivessen akik mar EPITETTEK terepjarot.ember hallhat okost.csa!mindenkinek.
Előzmény: atompyka (162)
atompyka Creative Commons License 2006.01.23 0 0 162

Hály, nem egy pörgős oldal... Az Off Road topic többet mocorog.

Előzmény: cam aro (160)
atompyka Creative Commons License 2006.01.23 0 0 161

Mármint 4x4-es vagy 4x2-es Kia-t akarsz venni? Az előbbivel csak minőségi- és alkatrészgondod lehet, a utóbbival az is, hogy körberöhögnek, mert egy Swift több helyen elmegy télen.

:-)

Előzmény: ezoz (158)
cam aro Creative Commons License 2006.01.22 0 0 160
szasztok!uj vagyok,es vegre talaltam 1 jo nevu oldalt.vizslatni fogom.
Riff-Raff Creative Commons License 2006.01.22 0 0 159
Az elsõ szám a tengelycsonkok darabszáma, a második meg a hajtott tengelycsonkoké.
Előzmény: ezoz (158)
ezoz Creative Commons License 2006.01.22 0 0 158

Helló!

Egy borzasztóan amatőrnek tűnő kérdésem van. De logikailag nem értem mégse.

Mi is a az a 4x4 ? Ugye 4 kerék hajtás. A 4x2 az a szokásos 2 kerék hajtás?

Egy 10 éves Kia sportageen töprngek, itt merült fel ez a kérdés,  lehet hogy vigyázzni kell, mert esetleg van belőle 2 kerék hajtású is.

Nagy baromság ilyet venni? Tudom nem terepre való, de arra talán megfelelő, hogy országúton is és járatlan úton is elmegy.

loygolf Creative Commons License 2006.01.21 0 0 157
Pizo, ha te megtervezel egy átalakítást egy autón akkor azt a KPM aláírja és levizsgáztatja?
Előzmény: pizo (155)
atompyka Creative Commons License 2005.11.13 0 0 156

Gratula mindkettőtöknek!

 

ATom

pizo Creative Commons License 2005.11.11 0 0 155

Kedves Jeepdesigner,

 

1994-ben a Szöcske Könnyű terepjáró jármű (FAV vagy LFV) tervezéséből írtam a diplomamunkámat, később témafelelős tervezőmérnöke lettem a témának, egy + három prototípus épült a kispesti Gépfet Kft-nél. A vázszerkezeten és annak szilárdsági méretezésén kívül majdnem mindent én csináltam, három-négy emberrel együtt. Ez a topic meghaladná a tapasztalataim leírását, a diplomamunka konkluzió része 94 oldal volt, az irodalomkutatás, szerkesztés, rajzolás, progamfuttatások kinyomtatása, mérési jegyzőkönyvek több száz oldalt tettek ki. A rajzdokumentáció 600 oldalra rúgott aztán. Csővázas gép volt, elől kettős keresztlengőkarral, hátul ferde lengőkarral, farmotorral, kapcsolható összkerékhajtással, első-hátsó diffizárral. Az első terepszög 90 fok, míg a hátsó kb. 40 fok volt. A szabad magasság (hasmagasság) üresen kb. 42 cm, míg teljes terheléssel (kb. 600kg) 38 cm volt. A gázlómélység 42 cm. A kormányzás ún. középpont kormányzás, mely belső keréken 40 fokos elfordulást adott, így az 1800 mm széles és 3790mm hosszú gép fordulóköre 7,9 m volt (A P205 nem fordult ott el, ahol a KTJ igen). A rugóutak keréken mérve 80 mm-esek voltak. A kapszkodóképesség 100%-os lejtő volt, megfelelő gumikkal, ez 45 foknak felel meg. 40 fokos lejtőn el lehetett vele indulni, ha a tapadás ezt lehetővé tette (ha nem pörgött ki a kerék). Az alacsony súlypont-magasság miatt (teljes terheléssel kb. 750 mm) az oldaldőlés 22 fokos oldallejtőn kevesebb mint 10 fok volt, az oldalbillenés által meghatározott kritikus lejtőszög kb. 43 fok! (30 foknál már úgy érzed, hogy rádesik az autó, és agyonnyom!) 1 méterről leejtve nem sérülhetett a gépkocsi. 4 üléses, első-hátsó és oldalsó csomagtértálcákkal. Az országúti végsebesség 140km/h óra volt, az utazó kb. 110. Ahol az UAZ 469B terepen 50-nel ment, ott a KTJ 80-90 körül (bátorságtól függően). A motor 2,0/4 Porche boxer (100Le), vagy 1,9 VW TD (75 Le) volt. A diesel végülis jobban bevált. A fejlesztés a HM Haditechnikai Intézet szakmai előírásai szerint zajlott (részben), a terepvizsgálatok pedig a táborfalvai katonai telepen. 

A legelső példány tudtommal most a keceli Pintér haditechnikai múzeumban látható, egy másik a Hadtörténeti Múzeumban, fenn a Várban.

A Kisváros című sorozatban is szerepelt a gép, néhány terepralin, illetve további részletes leírás olvasható róla a 1995/6 számú Haditechnika újságban (ha a számra jól emlékszem, a 95 az biztos).

 

Ha gondold, hívj fel: Pintér Zoltán iü. gépjárműszakértő

06 20 9 535-469

403-1426

 

A költséges padlólemez, illetve a nehéz alváz helyett a csőváz alu, vagy műa. burkolólemezekkel versenyképes, kissorozatú, flexibilis, rentábilis gyártást tesz

lehetővé. Motorként nem kell V10, 2,0-2,5 literes soros/4 benzin, vagy TD(i) teljesen jó. Futóműve egyedi tervezésű volt, LADA NIVA kerékagyakkal és fékekkel.

 

Üdv: Zoli 

Előzmény: jeepdesigner (154)
jeepdesigner Creative Commons License 2005.11.11 0 0 154

Mindenkinek,

 

köszönöm az összes hozzászólást, sokat segítettetek, mégha a végeredményen ez talán nem annyira látszik is. Mindenesetre megkaptam érte a diplomámat és mellesleg megnyertem a Skoda dizajnversenyét is, ugyhogy tényleg köszi mindenkinek.

 

;L

 

 

Előzmény: niváskarcsi (143)
loygolf Creative Commons License 2004.11.13 0 0 153
Minden jármû jól mozog terepen amig nem akad el. :)
Előzmény: foreszter (152)
foreszter Creative Commons License 2004.11.12 0 0 152

Az "összeszerelésimilyenségre" gondolsz?

Vagy az anyagminőségre?

 

ARO. Szerintem a koncepció nem lenne annyira rossz - kivéve a kerékméretet és a borzalmas kormány rudazat-megoldást - mert azért el lehet közlekedni vele...

De köreimben /:)))/ sokszor elhangzott már: nagyon kár hogy a románok gyártják.:(

Végül is ez a legnagyobb baja.

 

Tapasztalataim alapján merészem kijelentem, hogy amíg ne akad fel az az alacsony eleje, addig kiválóan mozog terepen.

 (No off-road verseny!)

 

Előzmény: loygolf (151)
loygolf Creative Commons License 2004.11.12 0 0 151
Foreszter mester: Szerintem eleve nincs mit hasolitani a nivához. Parkolj oda egy mellé az aro-val és nézd meg ôket. Figyeld meg a külömbségeket és rájössz, hogy nem hasonlitható össze. Nem mondom, hogy az oroszok gyártásbajnokok lennének, de a románok.... no comment.
Előzmény: foreszter (148)
atompyka Creative Commons License 2004.11.11 0 0 150

Szia!

 

Rosszul olvastad:

(Létraváz, merevhíd elöl, hátul, jó terepszögek, nem túl nagy tengelytáv, stb.)

:-)

 

ATom

Előzmény: foreszter (148)
niváskarcsi Creative Commons License 2004.11.11 0 0 149
foreszter:Én a véleményemet a niváról,nyolc év kemény versenyzés után alakítottam ki.De az én autóm a szériára csak hasonlított.Ha veszel egy közepesen használt nivát,és csak jobb gumit teszel rá,és semmi átalakítás.Akkor rendberakás után,lesz egy árokparton is javítható olcsó és nagyon megbízható autód.Én még törött kerékagycsapággyal is haza tudtam vele jönni, százötven kilóméterről.Soha nem hagyott ott sehol,pedig kemény offroad versenyeket megjártunk vele,nem is rossz eredményekkel.Minden bántás nélkül,ahol az Aro már lefekszik,ott a niva még megy.Szerintem érdemes váltanod,nivára.Bár egy Pajero se rossz autó,most én is azt hajtok,csak a niva áráér egy kicsit öregecske.Ha van kérdésed,szívesen válaszolok.
Előzmény: foreszter (148)
foreszter Creative Commons License 2004.11.10 0 0 148

Most tévedtem ide.

Sziasztok!

 

niváskarcsi a leírásod a Niváról nagyon jó és nagyon elgondolkodtató.

Nekem egy Aro 10-esem van, de éppen most került szóba, hogy esetleg egy Lada Niva-ra érdemes lenne lecserélni. (Ajánlották köreimben.)

Az igazság az, hogy nagyon kedvelem az Aro-t, csak kezdem unni, hogy szerkezetileg nem bírja a használatot. Pedig semmi off-road vagy keményebb igénybevétel. (Persze az, hogy keményebb igénybevétel viszonyítás kérdése.)

"Csak" közlekedek vele terepen. Munkaeszköz.

 Viszont ahogy elolvastam az írásodat úgy érzem nem biztos, hogy megérné az átállás Nivára. Lehet, hogy jobb terepjáró, mint az Aro - én nem tudom, mert nem használtam még Nivát - de nem tartom valószínűleg, hogy kétszer olyan jó lenne. Az ára viszont kétszer annyi lenne...

 

Szvsz az Aro, mint konstrukció nem lenne rossz, mert "hasonlít" az ebben a topic-ban is megjelenő felépítési javaslatok közül néhányhoz. (Létraváz, merevhíd hátul, jó terepszögek, nem túl nagy tengelytáv, stb.)

Csak a Niva leírásodhoz kapcsolódva - és azon elgondolkozva - ez is tele van személyautó (Dacia) származék dolgokkal. Bár a futóműve talán nem annyira átvett, mint a Ladánál...

De gyenge. A motor, a kormánymű, az első féltengelyek (ez különösen), meg úgy általában.

Vagyis, ha egy terepjárót nem eredetileg terepjárónak terveztek, hanem személyautó részekből - is - alkották, akkor abból nem sok jó lesz.

Most már csak azt kellene tudni, hogy ezen a két típuson kivül, melyik a többi ilyen autó. Mert azokat a típusokat nem árt kerülni olyanoknak, akik rendszeresen terepen mászkálnak.

 

UAZ forever.:) Lenne, ha nem ponyvás lenne. És benzintemető..((( (A dobozossal nem tudnék mit kezdeni.)

 

Bocsika, ha kicsit off voltam.

Előzmény: niváskarcsi (141)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!