Keresés

Részletes keresés

BJani Creative Commons License 2009.07.01 0 0 166
Ha jól következtetek az email címből, nem olyan "fiatal csikó" már. :-)
Előzmény: sasab1 (165)
sasab1 Creative Commons License 2009.07.01 0 0 165
Fiatal csikó vagy még. Elég sokat fogsz hanyattvágódni.
Előzmény: Törölt nick (143)
Marty Creative Commons License 2009.06.16 0 0 162

összes utazók talán kevesebb, mint 0,0001%-a, vagy valami hasonló része..

 

Ezt hogyan számoltad ki ??

Én is kiszámoltam. Lásd táblázatom alján.

Vettem a felszállások számát, és 100 fő átlag terhelést. Így megkaptam az utasfelszállások > utazások számát. Erre is készítettem egy mutatót.

Az jött ki, hogy az egy utasfelszállásra vetített elhalálozási ráta valami nagyon kevés. Ennek a reciproka 11 millió. Tehát ennyi utasfelszállásra jut egy balesetből eredő halálozás.

Történik-e , illetve hány nap alatt történik ennyi utasfelszállás a Bp-i tömegközlekedésben ?? Szerintem egy-két nap alatt megvan ez a mennyiség. És valszínű, hogy ilyen gyakran azért nem hal meg utas ..

Előzmény: Törölt nick (157)
Marty Creative Commons License 2009.06.16 0 0 160

Igaz..

Ebből az adatforrásból csak gép repült órára lehet kihozni..

Előzmény: Törölt nick (159)
StillStar Creative Commons License 2009.06.16 0 0 158
Légyszíves te is helyes értéket használj. A 0,55 [b]nem[/b] helyes. Ne keverd az utasrepültórát a repülőgéppel.
Előzmény: Törölt nick (157)
StillStar Creative Commons License 2009.06.16 0 0 156
Repülőgép repült órára vetítve. Utasrepültórára meg ennek 1-2 százaléka. Ne hamisíts.
Marty Creative Commons License 2009.06.16 0 0 155

Több hívatkozás is volt már. Pl:

http://www.ntsb.gov/aviation/Table6.htm

 

US légitársaságok adatai több évre vissza .

Leszedtem az adatokat Excel-be. Itt van:

http://web.t-online.hu/marti57/stat.xls

 

Számolgattam, és elég kiábrándító az összegzés eredménye: 0,55 áldozat/100 e repült óra.

 

Ezek után ne mondja senki, hogy a légi közlekedés a legveszélytelenebb közl. ág. Ez csak marketing duma !

Lehet számolgatni ...

Előzmény: Törölt nick (149)
Orltran_ Creative Commons License 2009.06.16 0 0 153

"nézzük meg hogy hány fel és leszállásra jut egy baleset egy trollinál és egy repülőgépnél!"

 

Na, nézzük meg, hány le és felszállásra jut egy baleset a trollinál :)))

 

Repülőre ott van abban a táblázatban, amit mutattam. Tavalyi évben 100 000 felszállásra 0 halálos, 0.19 környéki nem halálos.

Újab szempont született, de ezek a fránya statisztikák erre is felkészültek :D

Előzmény: Törölt nick (150)
ttom04tom04 Creative Commons License 2009.06.15 0 0 152
asszem a repulo balesetek 99%-a (vagy 90%? vagy valami iesmi) felszallas, es leszallas kozben tortenik.

ezt szoktam is mondani a repulon a mellettem uloknek, felszallas es leszallas elott.

van aki nem kifejezetten orul, hogy megosztom vele ezt az informaciot :D:D
Előzmény: Törölt nick (150)
flightbooking Creative Commons License 2009.06.15 0 0 146
A többivel megintcsak vitaktozom, NEM IGAZ, HOGY HA A-BÓL A B-BE AKAROK ELJUTNI AKKOR A REPÜLŐ NYER, vegyétek már tudomásul!

Ezt senki nem fogja rajtad kívül tudomásul venni. Hacsak nem hozol ennek alátámasztására valami hiteles statisztikát.
Előzmény: Törölt nick (142)
flightbooking Creative Commons License 2009.06.15 0 0 145
Ugyanis arról ment a szpícs , hogy a hívatásszerűen repülők szakmája, vagy a buszsofőré a veszélyesebb. Itt nem a km számít, hanem a fedélzeten töltött idő !!

Ebben igazad van, ezen nem is érdemes vitatkozni.


Ezt továbbra is fenntartom !

Lehet, hogy az utazás idejére vonatkoztatva veszélyesebb a repülés mint a városi tömegközlekedés, bár nem láttam itt még adatot erre. Mondjuk az A oszlopban a repülés, B-ben a városi tömegközlekesés, aztán a távolsági buszközlekedés stb.
Mert addig ez csak egy tipp.
Előzmény: Marty (141)
Marty Creative Commons License 2009.06.13 0 0 141

Nem olvastam a történéseket két napja, és látom, hogy szegény Tomee-re nagyon rászálltatok.

Most sem olvastam még végig a termést, de nagyon kikívánkozik belőlem, hogy a BKV-vel való összehasonlítást én tettem. És arra jutottam, hogy inkább utazok BKV.n másfél órát, mint repülőgépen, mert sokkal kisebb az esélye annak hogy meghalok.

Ugyanis arról ment a szpícs , hogy a hívatásszerűen repülők szakmája, vagy a buszsofőré a veszélyesebb. Itt nem a km számít, hanem a fedélzeten töltött idő !!

Ezt továbbra is fenntartom ! És nem értem, hogy egyeseket ez miért irritál annyira !

Ha  utaskm-re vetítjük , úgy már más a helyzet. Ezt korábban is beláttam már. Természetesen Bankokba sem trolival indulnék. A repülésnél mindenki tudja, hogy van némi veszély, de a gyors, fáradságmentes  utazás, az élmény érdekében bevállaljuk azt.

 

 

Előzmény: flightbooking (140)
flightbooking Creative Commons License 2009.06.13 0 0 140
Végigolvasva a hozzászólásokat azt látom, hogy nyitottál egy topikot, de a mondanivalód alátámasztására semmilyen hiteles adatot vagy tényt nem hoztál ide. Az összes statisztikát mások tették be.

Ráadásul kiderült, hogy az a feltevésed, miszerint a repülésről csak utas kilométerben állnának rendelkezésre statisztikák nem igaz . Ezzel szemben úgy tűnik, a többi közlekedési eszközhöz csak ebben elérhetőek.

Ezt a városi busszal és trolival való összehasonlítgatást sem értem, nincs értelme összehasonlítani. Úgy lehet az eszközöket összehasonlítani, hogy először kitalálom mi a célom. Mondjuk eljutni Amszterdamba. Ezt megtehetem
1. repülővel
2. autóbusszal
3. autóval
4 vonattal

Ugye a városi busz vagy villamos eleve itt kiesik. Persze ez oda-vissz igaz, a repülő is kiesik, ha a Moszkva térről akarok kijutni Pesthidegkútra.

De a fenti példában melyikkel a legnagyobb a valószínűsége, hogy eljutok a célhoz egyben? Na ennek a kérsésnek volna értelme, a többi butaság.
Előzmény: Törölt nick (-)
sasab1 Creative Commons License 2009.06.13 0 0 139

Jót írtál, gratula!

 

A vitából azt szűrtem le, hogy TOOMEE2008 topiktárs nem részesíti előnyben a légiközlekedést, mert nem tartja biztonságosnak.

Ezek szerint, jobb a gyaloglás a pusztában. DE! Arra azért ügyelni kell, hogy egy keresztben átlegelő magyar szürkegulya el ne gázoljon. :-)))

 

Persze, minden közlekedési ágban előfordulnak balesetek, azonban előbb utóbb mindíg kiderül valamilyen emberi mulasztás, vagy előbukkan egy arra utaló nyom, mely lehet safety, illetve security jellegű.

Előzmény: StillStar (138)
StillStar Creative Commons License 2009.06.13 0 0 138
Pl nem 50-nel megy, vagy teherautóval/oszloppal/pillérrel találkozik. Mûszaki állapot, aktív és passzív biztonsági eszközök hiánya.

--
Orosz példa. Nem mind városi, kicsi adatbázis, de ennyi idõ alatt is találtam. Lakosság arányosan az összes közúti balesetek száma kiugróan magas (van statisztika).

http://vdtp.ru/category/gosudarstvennyj-transport-avtobusytramvai-i-td

--
Kína: becslések vannak napi 300 és 680 közötti közúti áldozatról. Van közöttük busz is, keress rá, de nehéz megtalálni õket. Nem beszélem azt a nyelvet és a hatóságok sem a nyitottságukról híresek. Lakosság-arányosan az összes közúti balesetek száma kiugróan magas (ilyen statisztika van).


--
India: (elismerten) kiugróan magas közúti baleseti arányok, amelyekben buszok is jócskán szerepelnek. Ha Mumbai fatal bus accident alapján elkezded szûkíteni a keresést, akkor még olyan cikket is találsz, ahol a halálos balesetet okozó buszsofõröket (városi) nem mentik fel a munkavégzés alól, majd újabb balesetet okoznak.

Ezek az országok a világ lakosságának 2/5-ét adják, ugyanakkor balesetek szempontjából lakosság-arányosan nagyon rosszul állnak.

Nem tudom számszerûen bizonyítani, de józan paraszti ésszel a súlyuk és a meglévő (neten is megjelenő) hiányosságok miatt sokat rontanak a statisztikán. Teljes közutat a repülõ lazán veri.

--
Idõ _és_ megtett táv: a hubokról naponta tucatjával indulnak repülõk 9000+ km távolságra 250 fõvel (meg többel). Egy ilyen út 2250000+ utaskilométer alig valamivel több, mint 10 óra alatt egyetlen géppel.

_Önmagában_ utasóra alapján közel megegyezõ értéket fogsz kapni a városi tömegközlekedéssel (teljes világ). Csak önmagában nyugat valószínûleg a város felé billen.

Önmagában utazások száma alapján a városi tömegközlekedés lesz jobb. (jellegéből adódóan rövid és sok út, ha az utasóra közel azonos, akkor ennek matematikailag így kell lennie)

Szûkítve a kritériumokat a nyugati kultúra, elkülönített pálya, 30-as zónák, (közel) automatikus és redundáns vezérléssel ellátott eszközök a városi tömegközlekedés felé billentenek, ha a teljes képet nézed, akkor a városoknak még van hova fejlõdniük. Ugyancsak rontja a városi statisztikát az egyéb jármûvekkel ütközés, gyalogosgázolás, öngyilkosság lehetõsége, lazább karbantartás, kevésbé szigorú pályaalkalmassági vizsgálatok.

A kép ezért árnyalt, de ha A-ból B-be akarok a lehetõ leggyorsabban eljutni, akkor a repülõ a legbiztonságosabb, bár ez kis távolságokra nem értelmezhetõ. Kb olyan a két ágat összehasonlítni, mint nullával osztani. Elõre láthatóan jó nagy hülyeség. Ha az azonos úticélhoz eljutás alapján vizsgálod (távolsági közlekedés), akkor a repülõ igen nagy valószínûséggel nyer. TGV, ICE képes jobb lenni a sebesség, a nagy utasforgalom és a megtett távolságok miatt, de rendszerszinten a vasutakon sok a baleset (szintbeli keresztezõdések, utasgázolás). Még a kisérleti maglev elõtt is ott tudták felejteni a szervizkocsit. :(

Teljesen fölöslegesen vered magad, korrekt összehasonlításoknál a repülõ jól teljesít, nem hazudik senki. Nincs "más oldal", csak rendesen kell felhasználni az adatokat. Nincs semmilyen statisztikai csapda sem, csak arra használd a repülőt, amire való.

Részemről befejeztem, mert eddig _semmilyen_ adatot nem hoztál, ami a topiknyitást indokolta volna és még következetesen azonos szempont mellett sem érveltél. Ez így szerintem polidilibe való trollkodás.
Előzmény: Törölt nick (136)
StillStar Creative Commons License 2009.06.12 0 0 134
Ha nincs szempont, nincs adat, akkor nincs vita. Annyiszor fogsz szempontot váltani, ahányszor bebizonyítjuk, hogy zöldséget írsz.

Oroszországról, Kínáról, Indiáról meg egy csomó ázsiai és afrikai országról mégcsak megközelítő adataid sincsenek (másnak se, ezért nem szerepelnek a felmérésekben). Ha ezek tömegközlekedését is beleveszed a kalapba, akkor meg a repülő ver rommá mindent, mert ott a közlekedésbiztonság napi probléma még a városi tömegközlekedés szintjén is. Néhányat napi szinten láttam, elég ronda baleseteik vannak.

Ezért kérdeztük mi alapján érvelsz, amire a te válaszod lóugrások sorozata lett. Megtett útra és időre vetítve mindenképpen a legjobb, ha gondolod segítek olyan adatot keresni ami alapján nem. De nem a szaktopikok között, mert amit csinálsz az maga a hamisítás. Amúgy meg élj nyugodtan igazad hitében...
Előzmény: Törölt nick (130)
Orltran_ Creative Commons License 2009.06.12 0 0 129
Még egy mondat. A car-accidents.com szerint közlekedési balesetben évente 1.2 millió ember hal meg és 10 millió sebesül meg.
StillStar Creative Commons License 2009.06.12 0 0 128
Ha már a statisztika hamisításáról beszélünk - tegyünk fel egy egyszerű kérdést: ki szűkíti le a mintát annak érdekében, hogy számára kedvező statisztikát kapjon? Mondjuk csak a BKV-ra? Csak az utasokra? Ki váltott szempontot vita közben mert neki hirtelen úgy volt jó? Ezzel pontosan te követsz el hamisítást. Ha jól értem neked szabad, mert igazolja a te prekoncepciódat. Bocs, de ha ezek a játékszabályok, akkor a topik mehet a polidilibe, mert oda való.

Ha a szűkítés megengedett, akkor meg légyszíves a következő oldalt megtekinteni:

http://www.airsafe.com/events/nofatals.htm

Én ezek közül a "teljesen tiszta" légitársaságok statisztikájával szeretnék dolgozni mondjuk az utóbbi 10 évre visszamenőleg.

Na, melyik legyen?
Előzmény: Törölt nick (115)
Orltran_ Creative Commons License 2009.06.12 0 0 127

Az elején még ez volt a feltevésed:

 

"Egy embert valójában nem az érdekel, hogy mennyi az esélye arra, hogy X km utazás után meghal-e, hanem az, hogy X idő eltelte allatt meghal-e.

Ezért kellene a biztonsági faktort az utas*km MELLETT utas*órába is közölni az utazni vágyókkal, csakhogy tudják,hogy attól hogy biztonságos a légi közlekedés, azon a 9 óra alatt amit repülőgéppel megtesznek jóval nagyobb veszélynek vannak kitéve, mintha egy józan életű sofőr mellett utaznának 9 órát. SZERINTEM EZT FONTOS LENNE TUDNI!"

 

Erre megtudtad, hogy bár nem utasórában (amit itt többen kifejtettek, miért nem, és hogy lehetne mégis megbecsülni), de repült órában megadják a légitársaságok. Én kértem, hogy akkor azt a józan életü sofőrt is vizsgáljuk meg adatokkal alátámasztva, erre te azt írtad 100 hozzászólással később (előtte meg semmit), hogy minek hozz adatokat, ha nincs értelme, és ennyi.

Na, ennyi volt az erre szánt időm, lehet félreértettelek több ponton, akkor bocsi, további szép napot :)

 

Előzmény: Törölt nick (125)
Orltran_ Creative Commons License 2009.06.12 0 0 124

Az általad a 117-es hozzászólásodban kifogásolt mondatom is időről és döntéshelyzetről szólt, tehát kifogás elutasítva, csak azt nem tudom már, mi az alapkérdés:D

 

(Egyébként én is javasolnám, hogy ne a Közlekedés/pilótában rontsuk a levegőt ezzel)

Előzmény: Törölt nick (123)
Orltran_ Creative Commons License 2009.06.12 0 0 122

Írtam én:

"Hihi, ezzel kezdtük, hogy nem tudsz elmenni Bangkokba villamossal, mikor összehasonlítottad a villamost a repülővel, de szerinted akkor is, te majd aszerint döntessz hova akarsz menni nyaralni, hogy mennyit kell utazni, merthát inkább autózol 2 órát, mint repülsz :) "

 

azt írtad, olyat nem írtál, hogy el lehet menni Bangkokba villamossal. Ilyet nem is, viszont amit fent említettem, olyat igen. Idézet tőled:

 

"A lényeg, hogy lehet valamikor döntéshelyzetbe kerülsz, hogy 2 órát autózz vagy repülőzz a munkába(nyilván nem ugyanoda) ... igenis, hogy kalkulálni kell ezzel ekkor!
De akár egy vakációnál is, amikor is New York vs. Paris között kell választani(Párizsba persze autóval mennél)"

 

Innentől nem tudom miért akarod összehasonlítani a belvárosi közlekedést a repüléssel, de felőlem hajrá, én nem vagyok meggyőződve, hogy úgy van, ahogy te képzeled, de kíváncsi is vagyok, mi lesz a végeredmény.

Én kicsit úgy érzem, de lehet tévedek (mert én már kezdem elveszíteni a donalat, az alapfeltevésedre szerintem már rég megoldást kaptál), hogy magad se tudod, mit mivel akarsz már összehasonlítani, csak az a lényeg, a repülés nem biztonságos, szerinted. :)

Előzmény: Törölt nick (117)
Orltran_ Creative Commons License 2009.06.12 0 0 119
Ja, egyébként mivel te lusta voltál eddig, és nem hoztál adatokat, engem meg érdekel, így olvasgatok, már találtam pár menetrendszerü busz balesetet idén Magyarországon, bár a belvárosban csak jópár súlyos sérültet, városok között közlekedőknél halálosat is (sajnos), az nem ér?
Előzmény: Törölt nick (115)
Orltran_ Creative Commons License 2009.06.12 0 0 116

Hihi, ezzel kezdtük, hogy nem tudsz elmenni Bangkokba villamossal, mikor összehasonlítottad a villamost a repülővel, de szerinted akkro is, te majd aszerint döntessz hova akarsz menni nyaralni, hogy mennyit kell utazni, merthát inkább autózol 2 órát, mint repülsz :) És most azt mondod, mégis meghatározó a döntésedben, hogy hol az úticélod, nem csak a közlekedési eszköz? Mik vannak!:)

 

"Nagyon megfogsz döbbeni, hogy mennyi időt töltenek el naponta a világon belvárosi autobuszozással és mennyien halnak meg. Szerintem ha megtudod az utasóra statisztikát szépen szivinfarktust kapsz az összes légitársasággal együtt!"

 

Na, lássuk, 100 hozzászólás óta ezt várjuk (hasracsapás, nem tom pontosan mikor kértünk tőled ilyen statisztikát, de valahol az elején, igaz akkor még vonatra meg autóra :))

 

Előzmény: Törölt nick (114)
Orltran_ Creative Commons License 2009.06.12 0 0 113
Ehhe, én meg benéztem egy 0-t:)
Előzmény: StillStar (112)
StillStar Creative Commons License 2009.06.12 0 0 112
Te milyen tábázatot nézel? NTSB szerint az utóbbi pár év jellemző adatai 0,01 halálos balesetet mutat 100000 repült óránként, ami 0,1 halálos baleset millió repült óránként. Ebben a nem menetrendszerű (charter) járatok is benne vannak.

Másrészt van egy prekoncepciód, mely szerint minden balesetnél megdöglik 100 ember (elnézést a fogalmazásért). Ha megnézed ugyanazt a táblázatot, akkor látod, hogy ez sem igaz. Tessék még ezt a 0,1-t korrigálni az átlagos utasszámmal is, mert akkor kapsz utasórát. Nem győzöm elégszer leírni, repülőgép repült órát nézel!

Harmadrészt: Magyarországon 2007-ben közúti közlekedési balesetben kb 1100 ember halt meg (ilyen adatom van). Ha ezt átszámítom az EASA adatokhoz hasonlóan, akkor a 814 év helyett olyan 170-t kapok. (Reálisan napi 2 óra közlekedést számolva, megfelelőn korrigálva, hogy a repülésnél 1 órai adattal összehasonlítható legyen, ha csak napi 1 óra közlekedést számolsz, akkor csak 85 év környéke). A repülésnek van egy majdnem 5-10-szeres biztonsági előnye.

Te kötöd az ebet a karóhoz, hogy "deapestivillamos". Nos, tudok neked olyan légitársaságokról listát mutatni, amelyeknek még egyetlen halálos balesete sem volt. Úgyhogy a villamosod meg a metród sokkal veszélyesebb. Most örülsz?

Tessék megszabadulni a prekoncepcióktól.


PS: a repülésben a földön agyoncsapott ember is számít de ezt is leírtam már legalább egyszer.
Előzmény: Törölt nick (84)
BJani Creative Commons License 2009.06.12 0 0 107

Most halt meg egy csomó ember ne viccelj,,,és még vége sincs az évnek!

2009-ben eddig hány ember jutott el repülővel biztonságban a céljáig?

Megsúgom: Száz MILLIÓk!

Ehhez képest 228 semmi.

 

Előzmény: Törölt nick (101)
BJani Creative Commons License 2009.06.12 0 0 104

A 2008ba azért a mostanit is tedd bele, ahol is mennyi utas is halt meg?

 

Milyen mostanit? Annak mi köze az FAA-hez?

Előzmény: Törölt nick (98)
BJani Creative Commons License 2009.06.12 0 0 100

Akkor valamelyikünk vak, vszeg Te.

Én azt látom, hogy minden tekintetben a 2008-as adat az eddigi legkedvezőbb.

 

Tehát nincs adatod arra továbbra sem, hogy:

"Nem javul a biztonság!"

 

Pontosabban, ezzel ellenkező adatod már van...

 

Amúgy a 85-ösben feltett kérdéseimre sem válaszoltál. Így nagyon-nagyon nehéz érdemben beszélgetni. Győzz már meg légyszi, hogy nincs prekoncepciód.

Előzmény: Törölt nick (97)
BJani Creative Commons License 2009.06.12 0 0 95

A 87-es hozzászólásra továbbra is várom az adatod.

Most bebizonyíthatod, hogy nincs prekoncepciód...

Orltran_ Creative Commons License 2009.06.12 0 0 94
Ott van majd 20 évnyi adat, vonj átlagot:D
Előzmény: Törölt nick (93)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!