Keresés

Részletes keresés

lborli Creative Commons License 2009.08.07 0 0 178
Erre majd jövőre reagálok, pályaudvar barátom... :)
Előzmény: Sintér (177)
Sintér Creative Commons License 2009.08.07 0 0 177
Nah ja, kár az ötletért... :)
Előzmény: lborli (176)
lborli Creative Commons License 2008.08.05 0 0 176
Ennyi idő alatt már gyalog is körbe értünk volna. :-)
Madárember Creative Commons License 2001.03.28 0 0 175
Én meg nagyon köszönöm, hogy benéztél. A világkörüli út tervét nem adtam fel teljesen, de a nyárra más terveim vannak. Lehetséges, hogy ősszel folytatom. Azt a tanulságot én is levontam, hogy csak akkor érdemes csinálni, ha minden szakaszt, helyszínt van időm jól megcsámcsogni, utánanézni, dokumentálni. Szóval, lehet, hogy lesz folytatás...
Előzmény: natlose2 (174)
natlose2 Creative Commons License 2001.03.28 0 0 174
Madárember:
Sajnálom, hogy nem maradt időd és kitartásod a csavargásra. A topik elején mintha világkörüli útra készültél volna...
Szerintem velem együtt sokan kísérték figyelemmel utadat, és csalódottan láttuk, hogy a kezdeti, humorral fűszerezett élménybeszámoló stílus kikopott feljegyzéseidből. Ez olyan zamatot adott ezeknek, ami miatt akkoriban minden este megnéztem, milyen újabb élményt gyűjtöttél nekünk a világ egy-egy pontjáról.
A dél-amerikai szakaszról még megcsináltam a térképeket, de most már nincs értelme feltenni. Közben az swi is kihúzta alólam a talajt, üres négyzetek tátonganak a hozzászólásaimban.

Mindenesetre köszönjük a kellemes perceket, amiket munkáddal szereztél nekünk.

Előzmény: Madárember (173)
Madárember Creative Commons License 2001.03.25 0 0 173
Kedves Érdeklődők!

Az utóbbi időben eléggé leült ez a topic, én is csak kutyafuttában jeleztem, hogy merre járok. Mindenesetre teljesíteni akartam a célt: végigrepülni Amerikát Alaszkától a Tűzföldig. Megérkeztem Ushuaiába, ezzel egy időre felfüggesztem a csavargást. Búcsúzóul ti is vessetek egy pillantást Ushuaiára és a Beagle szorosra, ezekre a fantasztikusan szép és érdekes helyekre. Sziasztok!

KLIKK!

Madárember Creative Commons License 2001.03.18 0 0 172
SCEL - SCIE - SCTE - SCCC - SAWH
Előzmény: Madárember (171)
Madárember Creative Commons License 2001.03.11 0 0 171
# Type: Name: Frequency: Course: Dist.: Time:
============================================================================================
Depart: Juan Mendoza [SLOR] ATC: n.a. 0 nm 00:00
Arrive: Arturo Merino Benitez Intl [SCEL] ATC: 132.10 1030 nm 04:20
============================================================================================
Aircraft: KingAir 350
Cruise: 181 kts
============================================================================================
1 Depart: Juan Mendoza [SLOR] ATC : n.a. 0 nm 00:00
Climb to 20000 feet.
3 Waypoint: Fix01 [S24 46.87', W66 32.67'] 177° 410 nm 01:42
4 Waypoint: Fix02 [S24 44.03', W67 45.49'] 272° 66 nm 00:16
5 Waypoint: Fix04 [S26 36.79', W68 42.45'] 203° 124 nm 00:30
6 Waypoint: Fix03 [S28 32.68', W69 52.29'] 204° 131 nm 00:32
8 Waypoint: SANTIAGO [AMB] VOR : 116.10 183° 296 nm 01:16
--------------------------------------------------------------------------------------------
9 Arrive: Arturo Merino Benitez Intl [SCEL] ATC : 132.10 352° 2 nm 00:00
Airport altitude 1552 ft
============================================================================================
Total: (3044 Lbs fuel required) 1030 nm 04:20
Előzmény: Madárember (170)
Madárember Creative Commons License 2001.03.11 0 0 170
SLLP - SLOR
Előzmény: Madárember (168)
Madárember Creative Commons License 2001.03.04 0 0 169
Íme néhány kép Dél-Amerikából:








Madárember Creative Commons License 2001.03.03 0 0 168
Nos, joggal mondhatja bárki, hogy leült egy kissé a topic. Én repkedek amikor van időm, a dokumentálás azonban elmaradt. Most legalább beírom a lehető legtömörebb formában, hogy merre jártam, aztán ha minden jól megy, felteszek néhány jellemző képet a dél-amerikai szakaszokról.

Ja és még valami: a Fly valóban nagyon jó program, de ehhez a csavargáshoz jobban passzol az FS, földrajzi szempontból ugyanis jobb azokon a területeken, melyekhez az Fly-ban nincs részletes scenery. Visszatértem tehát az FS-re. Ha azonban egyszer lesz időm, és komolyan fejleszteni akarom repülőgépvezetési ismereteimet, akkor egyértelműen a Fly-ért fogok nyúlni.

Tehát az utóbbi időben repült szakaszok:

MKJP - SKSP - MPEJ - MPTO - SETI - SEQU - SEGU - SPAB - SPIM - SLLP.

Madárember Creative Commons License 2001.02.24 0 0 167
MUVR - MUHA - MUCA - MUCU - MUGM - MKJP
Madárember Creative Commons License 2001.02.18 0 0 166
A linket persze megint elszúrtam. Íme a kép:


Előzmény: Madárember (165)
Madárember Creative Commons License 2001.02.18 0 0 165
Helló!

Ami késik nem múlik, a csavargás folytatódik, ha nem is az eleinte megszokott fergeteges ütemben. Most kutyafuttában csak egy üdvözlőlap:


A képet egyébként egy barátságos kubai MiG készítette a MUSJ-MUVR útvonalon :-)))

Madárember Creative Commons License 2001.01.27 0 0 164
Hát igen. Kissé elhanyagoltam az utazást. Most csak röviden annyit, hogy Chitchen Itza után az útvonal: Cozumel (MMCZ) - Cancun (MMUN) - Isla Mujeres (MMIM). Ez utóbbi rövid szakaszokat egy kölcsönkapott JetRanger helikopterrel abszolváltam. Isla Mujeres-ről ma már a King Air-rel folytattam utamat, mégpedig Kubába! Jelenleg San Julian (MUSJ) repterén tartózkodom. Innen küldöm üdvözletemet mindenkinek!
Madárember Creative Commons License 2001.01.08 0 0 163
Jelentem, a dokumentálással megint lemaradtam, ami a repülést illeti, viszont elkapott a gépszíj. Oaxaca után az útvonal:

Salina Cruz (SCX) - La Trinitaria (MX65) - Palenque (MX65) - Chitchen Itza (CZA).

Madárember Creative Commons License 2001.01.06 0 0 162
Nem volt vészes. Végülis "érzésre" is elég jól el tudom találni a leszálló sebességet (gázkar állás, fékszárny, stb.). Bevallom azonban, hogy be volt kapcsolva a GPS, ami mutatja a ground speedet. Persze az IAS kellene, de azért a GS is egy támpont. Tovább könnyítette a helyzetet, hogy a leszállópálya hossza többszöröse volt annak, amit kis gépünk igényel.
Előzmény: natlose2 (161)
natlose2 Creative Commons License 2001.01.05 0 0 161
Madárember:
Máskor figyelmesebben ellenőrizd felszállás előtt a gépet! :)
Bizonyára beköltözött valamilyen nagytestű rovar a Prandtl csőbe, ez okozta mindkét műszer hibás jelzését.
Miből vetted egyébként észre, hogy rosszak? Milyen volt leszállni sebességmérő nélkül, hogyan vetted fel az előírt sebességet?
Madárember Creative Commons License 2001.01.03 0 0 160
Köszi!
Előzmény: natlose2 (159)
natlose2 Creative Commons License 2001.01.03 0 0 159
Madárember Creative Commons License 2001.01.02 0 0 158
A mai nap röviden: Tepic-ből javítás után szerencsésen továbbrepültem Mexikóvárosba. Innen tulajdonképpen Veracruzba indultam, de a hegyek fantasztikus látványa délre csábított, így végül Oaxacában landoltam.

Üdv mindenkinek!

Madárember Creative Commons License 2001.01.01 0 0 157
Mindenkinek boldog új évet! Csak röviden szeretném jelezni, hogy elindultam La Paz-ból Mexikóvárosba, de le kellett szállnom Tepic-ben, mert egyszerre romlott el a sebesség és a magasságmérő. Ez így együtt nem egészséges.
Madárember Creative Commons License 2000.12.25 0 0 156
La Paz, Baja California Sur, Mexico

Nos, a Karácsony itt ért bennünket. Először is ezúton szeretnék minden kedves utitársnak és topiclátogatónak boldog, békés karácsonyi ünnepeket (ill. a vallásának, világnézetének, nemzeti hovatartozásának megfelelő ünnepeket) kívánni. Szintúgy, sikerekben gazdag, kellemes új évezredet!

La Paz gyöngyhalászait egyébként John Steinbeck tette híressé, sokan járnak ide horgászni. A Kalifornia félsziget partjainál nagyon jó a kapás...


Egyébként is nagyon szép hely ez, van neki székesegyháza, kikötője, homokos strandjai, stb.

További böngészés itt: La Paz.

natlose2 Creative Commons License 2000.12.18 0 0 155
Az utolsó etap a térképen:


Ez itt a teljes útvonal:

Madárember Creative Commons License 2000.12.17 0 0 154
Következő állomásunk La Paz lesz. Mindenesetre megnéztem az időjárást. Legmagasabb nappali hőmérséklet 28 fok C, legalacsonyabb éjszakai 15 fok C körül. Majdnem szélcsend van, a következő napokra csütörtökig zavartalan napsütést jósolnak. Kellemes nyaralást!
Madárember Creative Commons License 2000.12.17 0 0 153

Idöközben átrándultam a közeli Isla Cedros-ra, a tengeri elefántokhoz.


Madárember Creative Commons License 2000.12.17 0 0 152

Látogassátok meg Julio Duran honlapját! Ö is ide ját szörfözni.


Madárember Creative Commons License 2000.12.16 0 0 151
Ja és San Diego felett Márai Sándorra is gondoltunk...
Madárember Creative Commons License 2000.12.16 0 0 150

Megérkeztünk!




Azt hiszem, megint elég jó helyre jöttünk! Kb. 400-an élnek itt, halászatból és rákászatból. Szálloda és étterem nincs a szigeten, de a helyiek nagyon vendégszeretöek, és a családok invitálnak, töltsük náluk az éjszakát. Naponta van komp Tortugas-ba, ez kb. félórás tengeri út és 180 pesóba kerül egy személyre.

Natividad kiváló, szörfözésre alkalmas partjáról ismert, mely éppen a leszállópályánál található a sziget délkeleti csücskén.

Aki nem olyan szerencsés, hogy saját repülögépével jöhet, azt ezek a fiúk szívesen elhozzák: Baja Adventures.

A sziget neve egyébként azt hiszem Karácsonyt jelent, ez is éppen aktuális.

Madárember Creative Commons License 2000.12.16 0 0 149

Long Beach - Isla Natividad


2000. december 16, helyi idö szerint reggel nyolc óra van. Long Beach hatalmas repterén készülödünk az induláshoz. Átnézem a reptervet, indítom a hajtómüveket, beállítom a navigációs müszereket a felszállás utáni elsö VOR, NDB frekvenciákra. Olvasgatjuk a checklist-eket. Meghallgatjuk az ATIS-t a 127,75-ön. Eszerint az égbolt felhötlen, a látás 03, hömérséklet 8 oC, harmatpont 7 oC, barométer 3021, szélcsend van. A 25L pályát választjuk. Megkezdjük a kigurulást és felszállunk.

Íme a repülési terv:

# Type: Name: Frequency: Course: Dist.: Time:
============================================================================================
Depart: Long Beach [KLGB] ATC: 127.75 0 nm 00:00
Arrive: Isla Natividad [MX53] ATC: n.a. 472 nm 02:11
============================================================================================
Aircraft: KingAir 350
Cruise: 171 kts
============================================================================================
1 Depart: Long Beach [KLGB] ATC : 127.75 0 nm 00:00
Climb to 20000 feet.
3 Waypoint: OCEANSIDE [OCN] VOR : 115.30 120° 50 nm 00:15
4 Waypoint: TIJUANA [TIJ] VOR : 116.50 137° 48 nm 00:12
5 Waypoint: ENSENADA [ENS] NDB : 400.0 145° 48 nm 00:12
6 Waypoint: QUINTIN (SAN QUINTIN) [SQN] VOR : 113.30 144° 85 nm 00:22
8 Waypoint: NEGRO [GRN] NDB : 382.0 134° 179 nm 00:47
--------------------------------------------------------------------------------------------
9 Arrive: Isla Natividad [MX53] ATC : n.a. 250° 61 nm 00:20
Airport altitude 59 ft
============================================================================================
Total: (1547 Lbs fuel required) 472 nm 02:11


Az út elsö szakaszát a Los Angeles - San Diego között elterülö sürün lakott tengerparti sáv felett tesszük meg.



Alattunk San Diego Intl. (Lingbergh) és a North Island repülötér.



8 óra 40 perckor Tijuana-nál belépünk a mexikói légtérbe. A következö képen jól látszik, hogy a Kalifornia félsziget felett repülünk. Balra a Kalifornia-öböl, jobbra a Csendes óceán.



Utolsó rádiónavigációs pontunk, a NEGRO (a torok kéménysepröje?) NDB után 250-re vesszük az irányt. Szerencsére elég jó a látás, egy szemrevételezö áthúzás után leteszem a gépet Isla Natividad hosszú ámde keskeny földes leszállócsíkjára.



Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!