ésen megoldódtak a problémáim a klímával kapcsolatban. Visszavittem a kocsit műhelybe és a szaki gyorsan megoldotta a gondjaimat. Röviden összefoglalnám, hátha másoknak is tanulságos lesz:
1.) Meleg levegő áramlik be, ha nem megy a klíma:
A klíma miatt a fűtésbox is cserélve volt. Sajnos sokat kellett alakítani rajta, mert nem ebbe a típusba való (későbbi évjárat). Mivel ebbe a típusba való klíma nincs Diavia márkából, ezért maradt az alakítgatás. Sajnos lecsúszott a bowden a szabályozóról és ezért nem lehetett állítani a levegő hőfokát. A klíma meg hűtötte a meleg levegőt. A bowden menet közben ugrott le, így a szaki nem tehet erről a problémáról. Visszarakta és megerősítette, így ezzel nem lesz több bajom. Azóta igen hideg levegő jön be klímával :-)...
2.) Motormelegedés:
A Diavia kapcsolási rajza opcionálisan jelzett egy második hőgombát. Ez nem volt bekötve eredetileg (szerintem sem lett volna rá szükség). Ezt a második - eredeti - gombát is bekötötte a szaki, s azóta a hőfok teljesen rendben van: melegben és araszolás mellett sem sikerült túlhevíteni a vizet. Úgy tűnik, a Diavia gomba nem teljesen ok minden körülmények között.
Szóval minden ok a kocsival, köszönöm a segítségeteket Nektek is. A szaki a fentieken túl szétszedte a motort, váltót, kipufógó rendszert, s azóta nagyon szépen megy az autó: csendesebb és majd 1 literrel kevesebbet eszik, mint régen. Nagyon elégedett vagyok. Az autó kapott egy kartámaszt is (Nefelejts Kft., direkt 306-ra való kartámasz). Szóval most már teljes az öröm.
A szakit csak dícsérni tudom: korrekt és gyors munkát végez, ráadásul igényes és kreatív: a klíma beszerelésnél szükség is volt trükkös (és szép) megoldásokra. Korábban nem ismertem, de örülök, hogy hozzá került a gép. Úgy vettem észre a szakmai hozzáértésen túl jó Peugeot kapcsolatai is vannak.
Legközelebb a hátsó híd felújátása kapcsán lesz jelenésem nála (még 30e km van addig). Azt mondják, jó áron újítanak fel 306 hátsó hidat és így nem kell bontottat vagy esetleg újat venni. Ideírom a webcímüket, hátha mást is érdekel (semmilyen anyagi vagy más előnyöm nincs belőle, egyszerűen elégedett voltam vele, és talán más is az lesz: nem szeretem, ha a kocsimat gányolja valaki, de a jó munkát értékelem): http://www.franciaautok.hu/
Utólag szerettem volna klímát rakatni a 306-osomba (1996, 1.4-es benzines). Bontottat, kompletten nem találtam, illetve több helyen mondták, hogy a PUG306-nál még a műszerfal hátulja is más a klímás verziónál, hogy elférjen a nagyobb fűtésdob.
Viszont nagyon kedvező áron (kifutó modell) tudtam venni egy komplett Diavia klímát, igaz PUG 306 1997 utáni modellekhez, az enyém meg 1996-os. Találtam egy kítűnő szerelőt is (Peugeot és klímázik is mellette, így ismeri a Diavia klímákat is), aki tényleg nagyon lelkiismeretesen megcsinálta, azaz beletette, ami néha igen nehéz volt, mert nem mindig passzolt. A munka szép lett és igényes (többek között a computerbe is be van kötve, nem csörög, zörög, nincsenek eltépett patentek stb).
A motorhűtő ki lett cserélve és itt kezdődik az én problémám. A motor hőfoka jelentősen emelkedett a csere óta, ami nagyban rontja a klíma hatásfokát is. Ha nem megy a klíma, szinte forró levegő ömlik be a nyílásokon, úgy, hogy nincs ráaadva a fűtés. A garázsomhoz csak araszolva, előre-hátra tolatva tudok beállni. Korábban, még télen is előfordult, hogy a hűtőventi bekapcsolt ilyenkor. Most nem hallom a ventit, de gyakran megjelenik egy Stop felirat a műszerfalon, mellette a vízhőfok kijelzőn szintén világít a piros fény. Az új (Diavia) hűtő 2 fokozatot tud és ha be van kapcsolva a klíma, akkor azonnal elkezd járni a kisebb fokozaton, a nagyobb fokozat meg szükség szerint kapcsolódik. legutóbb kiprobálta, hogy hűvös időben autóztam, egyenletes tempóban, és nem járattam a klímát. Ezek után álltam be a garázsba. Ekkor nem gyulladt fel a piros fény, de a mutató szerint nagyon közel állt hozzá, azaz megint felmelegedett a motor. Sajnos még hűvös időben sem jön be hűvös levegő mostanában klíma nélkül (régebben ez rendben volt).
A klíma így nem túl élvezhető, egyrészt a magas motor hőfok miatt, másrészt amúg is gyengébb a hatásfoka, mert a párologtató közvetlenül a kesztyűtartó mögött van, így hosszú az út a párologtató és a ventillátor között, illetve azt mondta a szerelő, hogy a rendszer szívja róla a levegőt és nem átfújja. Szóval eleve szolíd, kellemes levegőt nyom be, nem kell meleggel keverni.
Megköszönném, ha tapasztalatotokat, véleményeteket meg tudnátok osztani velem, mert én tanácstalanul állok a problémával szemben.
Köszönöm szépen a segítséget előre is.
Minden jót.
Ui: A Diavia hűtő egyventillátoros. Lehet, hogy kellene szereznem egy bontott dupla hűtőventillátort?
Valaki megosztaná velem a tapasztalatát, hogy milyen a bontott klíma? Azon küzdök, hogy egy Peugeot 306-ba szereltessek klímát, ha esetleg valaki tudna ajánlani megbízható bontót és klímást, annak nagyon örülnék!
Jut is eszembe, van egy komplett klímám AUDI 5 hengeres motorhoz(teljesen komplett, digit), na meg egy fekete jó állapotú sport bőr bélésem Audi 80 Avanthoz(ajtókárpitokkal).
Ha vkit érdekel dobjon mail-t!
Ma a 405 csapat szervezésében tali lesz a Lurdi parkolójában fél hétkor, sok 205-106 is lesz ott. Gyere el ha tudsz. Én ott leszek, lehet hogy hozom a furano juniort, az meg hoz egy brutál 106 gti-t.
Sajna nem tudom mi lehet az ötödik szál. Kettő a klímakompresszorra megy 2.5 atm felett ad neki áramot, A maásik kettő a ventiket mozgatja, majd kb 27 -nél beinditja a mindkettőt. Ennyi az én tudásom erről.
Lehet, hogy a motor vezérlő egységre megy, de ez csak feltételezés. A kapcs rajzot lehet, hogy a neten meg lehet szerezni a Roverhez. A Maróti Autómüszaki könyvesboltban ( Bp. XX. ker. Nagykőrösi út ) sok autó-klímás könyv kapható.
Baleset esetén összenyomodhat a cső, leválhat a kompresszorházban is valami, stb
Sajna nem tudom mi lehet az ötödik szál. Kettő a klímakompresszorra megy 2.5 atm felett ad neki áramot, A maásik kettő a ventiket mozgatja, majd kb 27 -nél beinditja a mindkettőt. Ennyi az én tudásom erről.
Lehet, hogy a motor vezérlő egységre megy, de ez csak feltételezés. A kapcs rajzot lehet, hogy a neten meg lehet szerezni a Roverhez. A Maróti Autómüszaki könyvesboltban ( Bp. XX. ker. Nagykőrösi út ) sok autó-klímás könyv kapható.
OFF
Egyszer beszeltunk telefonon. Akkor mondtad, hogy van mindenfele kapcsolasi rajzod a vezerleshez. Az egyik baratomnak egy Roverbol kiszedett klimat szerelnek az autojaba. A nyomaskapcsolojan 5 szal vezetek lifeg. Nem nagyon tudunk mit kezdeni a dologgal. Ha elektronikus formaban vannak neked ezek a dolgok, at tudnad kuldeni oket nekem? Hatha okosabb lennek utana.
ON
Egy rendszerben mitol lenne dugulas? Besurusodik az olaj? Ha teljesen zart a rendszer, akkor nehezen tudom elkepzelni hogy elduguljon.
Elvben lehet. A klíma úgy van megszerkesztve, hogy a túl alacsony nyomás ( kb.2-2.5 atm ) alatt ne menjen. Pl: nincs a rendszerben gáz, akkor hiába kapcsolja be az ember, a klímakompresszor nem megy.
Ha túl nagy a nyomás: kb 27 atm felett pedig lekapcsolja a klímakompresszort. Egy klímás haverom szerint ilyen nagy nyomást csak dugulás esetén lehet elérni. A szárítószűrő tetején van egy nyomáskapcsoló az a felelős a nyomásokért.
Tobb mint egy honap volt. Igaz, effektive csak par nap, mert kozben lakasfelujitottunk. Igy csak idoszeletkek jutottak a cuccra. :-((( A szopas az a kobon volt. Az evapoatorra kellett fabrikalnom egy kulon kupakot, mert szelesebb volt mint az eredeti, es kilogott a dobozabol. Ebbol kifolyolag a futesemet is at kellett alakitani. A motorterben nem fertem el a cuccokkal, ott is kellett egy csomo atalakitast vegezni. Az egyetlen szuk keresztmetszet a generator. A kompresszor miatt nagyon lecsokkent a generatoron a szij erintkezo felulete. Attol felek, hogy nagyobb terhelesnel meg fog csuszni a szij. :-(
Mennyit szenvedtél vele? Hány napig tartott? Az enyém még mindig nincs kész, a fődarabokat sikerült berakni, most három cső szopat, voltam klímásnál, de meg akart vágni(50-60 rongyért csinálná meg), folyamatosan járkálok, érdeklődök, de mindenhol drága, meg csak a jövő héten tudják stb. Mégis csak nekem kell megoldani, úgy néz ki, ezen a héten se lesz kész, ez igy megy már hetek óta.