Az egészben csak az a szomorú, hogy most is megmagyarázták, hogy mennyivel kevesebb lesz a fizetnivaló a zöldkártya miatt és ezzel szemben többet fizetünk. Szerintem már igazán nézhetnének felnőttnek bennünket, nekem mindegy mi a neve a dolognak én akkor is többet fizetek és ez a lényeg, és persze ráadásul a semmiért.
A Magyar Autóklub két minisztériumnál kezdeményezte az eredetiségvizsgálattal kapcsolatos 2010. január 1. napjától bevezetett új szabályozás megváltoztatását.
jogiforum.hu -n olvastam.
S mikorra adnak választ erre a jogorvoslatra ebben ajogállamban?
Gondolom,ahogy a viszgára viszik az autósok a járműveiket akkor szembesülnek vele szép lassan, hogyan húznak ki mondvacsinált indokkal pénzt a zsebünkből!
A viszga eddig se volt olcsó, de most a zöldkártyával ködösítenek,hogy örüljünk, s közben baromsággal magyarázzak, hogy mivel pumpolnak meg.
Újonnan vettem, autószalonban, ahol már csak szigorú eredetvizsgálat mellett adták el a kocsikat! Szóval ne találjanak ki ilyen őrültségeket!,hogy ez nem működött meg az nem!
Én személy szerint felháborítónak tartom ezt a törvényt, ez egy sima pénzcsalás. Ha valaki autószalonban vette az autót 0 km-s nyilván nem lopott, akkor miért kell fizetni. Ha valaki használtautót vesz megcsinálják az eredetiségvizsgálatot és évekkel később kiderül, hogy még is lopott akkor a vizsgáló cég széttárja a kezét és sajnálja. Ilyenkor hol van az onbucman? Bezzeg arra van kapacitása, hogy tiltakozzon a köztéri kamerák ellen amik viszont hasznosak.
A 2006 előtt vásárolt, de még eredetiségvizsgálaton nem volt autók részére ez évtől egy kormányrendelettel kötelezővé tették a műszaki vizsgán. Költsége 17500 ft-tól (hengerűrtartalomtól függ).
Félek, hogy gáz lesz...
Apám vett egy 14 éves 1.3-as Opel Kadettet egy neppertől (nem az adta el az autót, aki tulajdonosként a forgalmiban van)
Az eladó az eredetvizsgát az apámra bízta (bár azt mondta, hogy ő tud egyet, aki olcsó, majd eljön vele...)
A fő probléma, hogy az autónak AF-es alvázszáma van, ennek az okáról nincs, a semmi infó.
Mire lehet számítani? Mit fog kapni az eredetvizsgán? Mire készüljön fel? Az adásvételi sajnos alá van írva pénz a neppernél van. :(
Olyan dolgokat is olvasok, hogy AF-es alvázszámmal nem célszerű külföldre menni, mert elkobozhatják a kocsit. Ugyanakkor azt is olvastam, hogy ma már nem adnak AF-es alvázszámot, hanem rendes 17 karakteres számot ütnek be, ami már nyilván van tartva külföldön is. Vajon vissza lehet-e üttetni az eredeti alvázszámot (vagy egy új, de rendes formátumút), amennyiben az eredetvizsgán nem hasal el a kocsi?
írnék én is egy érdekeset. Az autómat egy éves korában lízingátvállalással vettem. Mint cég a cégtől (bt-bt) átvállaltam a részleteket. Akkor nem volt eredetvizsgálat, tulajdonos (lízingcég) sem változott csak az üzembentartó.
Lejárt a lízing, besétáltam és átirattam az autót, nem volt eredetvizsgálat, a törzskönyvet postán küldik.
Pedig én voltam a 2. tulajdonos már. ez hogy létezik? (mondjuk engem nem zavar)
A vizsgálatot a törvény értelmében az eladónak kell megrendelnie, de persze ettől el lehet térni, de az veszélyeket hordozhat magában, mert igy a vevő viseli az esetleges szankciókat ha hiba van a járművel. A vizsgálat minden olyan esetben kötelező, amikor valamilyen elidegenités történik, fődarabcsere, vagy vagy hasonló átalakitás. A kiadott "járműkisérő lap" azaz az eretvizsgálat, 60napig érvényes és csak egyszer használható fel. Nincs a vizsgálatnak hatósági megszabott ára, a vizsgáló partnerek által szabott határokon belül mozognak a tarifákkal. Nem állithatsz ki photoshoppal okmányt, mivel az eredetvizsgálat folyamatában van egy online szakasz, mikor a vizsgáló a BM-nek küldi az eedményeket és az továbbitja az okmányirodába. Mire te odaérsz átiratni, az adatok már ott vannak. Kicsit több a vizsgálati szakasz, mnt amit emlitettélnem csak kitt-katt ide-oda, hanem ésszerű tematika alapján összeállitott vizsgálati sor.
hali.
Megtudna valaki mindani hogyha megvan egy auto torzslapja akkor kell e eredetisegvzsgalatot csinaltatni?
Ja es ,hogy ez meddig ervenyes marmint az eredetvizsga.
Én azt hallottam, hogy 10 évesnél idősebb kocsiknál nem kötelező az eredetiség vizsgálat. Mit tudtok erről?
Egyébként elvileg elképzelhetőnek tartom, hogy igaz, mivel az általam megtalált idevonatkozó hatályos jogszabály azt mondja, hogy a hatóság a törzskönyv kiadását eredetvizsgálathoz kötheti, nem pedig azt, hogy kötelező az eredetvizsgálat! Ettől persze még értelmezhetik úgy, hogy ha kell, ha nem kell kell és kész! :(( Kocsivétel +10k minimum!
Más családtag nevére vettem az autót, nincs egy éves. Most átirattam a nevemre.
Eredetiségvizsgálat:
fickó 4 ponton megmérte a festékréteg vastagságát
egy borotvatükörrel (!) a kocsi alá nézett nincs-e hegesztes nyom
megkereste az alváz és motorszámot
lefenyképezte a megkeresett számokat és a műszerfalat egy digi fényképezőgéppel
HP tintasugaras nyomtatón cirádás eredetiségi bizonyítványt nyomtatott
elkért 12 000 Ft-ot
Ennyi pénzért én is nyomtatok nekik papírt. Ki garantálja, hogy ezek az adatok nem kerülnek ki a vállalkozótól. A digitálisan tárolt képet pedig a legkönnyebb egy Photoshoppal vagy PhotoPinttal meghamisítani. A vállalkozó nem hatóság, simán visszaélhet az egésszel. Ekkora baromságot!
Ahhoz, hogy a járgányt a nevedre vedd, kell eredetvizsgálat. Tehát minimum a vevő biztos meg kell, hogy csináltassa. És akkor persze ő is fizeti. Az eladó meg úgyse adja vissza a pénzt, ha gáz van, hacsak a törvény erejével le nem vonják tőle havi 640 ft-jával.
És kinek kell megcsináltatnia? Az eladónak vagy a vevőnek? Ki fizeti? És ha meg veszi valaki, megcsináltatja a vizsgálatot, kiderül hogy gázos, lefoglalják az eladónak vissza kell-e adnia a pénzt, vagy nem?
Elvileg ugye, ha megcsináltatod, akkor biztonságban tudhatja a vevő magát, de csak 30 napig érvényes!
ÉS ha nincsenek átütve a számok, attól még nem biztos, hogy nen lopott, és fordítva!
Mi egy hónapja adtuk el a kocsinkat, 12000 pénz volt az eredetiségvizsgálat, közben beszélgettünk a fickóval. Ők hetente fognak 1-2 átütött/kiköszörült példányt.
A zsaruk hova teszik ilyenkor a kocsikat? Pláne hogy apránként össze-összegyűlhet jónéhány.
Unkasz:
Nyilvan nem tudjak pontosan leellenorizni egy kocsi lopott mivoltat, de ha rosszul nezik meg az alvaz/motorszamot, es nem veszik eszre, hogy atutott (pedig latszana), akkor igenis ok a felelosek.
Nem tuti, de majdnem: az eredetvizsgálatnál nem nyújtanak garanciát arra nézve, hogy a kocsi nem lopott! CSak azt nézik, hogy nincsenek-e átütve a számok. 2000cc alatt 12000-be kerül (Ft-ban értendő) de hogy maximált-e, nem tudom.
Én sem tudok túl sokat, de a helyzetem a következő : ismerős bogárhátúját akarom megvenni, aminek állítólag át van ütve a motorszáma. Az alvázszám az nem tünik átütöttnek, de lehet, hogy az is gázos. A motor amúgy is szar, arra gondoltam, hogy veszek bele egy "új" motort is kapásból, legális papírral, és utána elviszem eredetvizsgálatra, majd átiratom. Ugyanis, ha megvan egy autónak az eredetvizsgáról a pozitív szakvélemény, és ebből következik, hogy a kocsinak a törzskönyve is megvan (mivel erre megy ki a játék), és a tulaj neagyjisten motort cserél, akkor újra kell vinni az autót eredetvizsgálatra. A kérdés az, hogy, ha az alvázszám is át van ütve, akkor ugye megbukik a kocsi. És akkor mi van? Beszéltem az ORFK-val is, meg a Trans Holding eredetiségvizsgáló céggel. ORFK bevallotta, hogy nem tudnak mit mondani, csak lefoglalják a kocsit bizonytalan időre. Igazságügyi szakértő kiad egy nyilatkozatot a bűnügyi nyomozó osztálynak, akik elkezdenek nyomozni a kocsi múltja után, vajon részt vett-e bűncselekményben? Ez hosszú idő is lehet, de az ORFK nem tudta megmondani, hogy mennyire hosszú. Azt mondta, hogy pár hónap simán. Viszont bevallotta, hogy nagy a fejetlenség, mert igazából még nincsenek pontos rendelkezések.
A Trans Holding csak annyit mondott, hogy ők csak megröntgenezik az alvázszámot és a motorszámot, és ha gyanús a dolog, akkor EGYBŐL értesítik a hatóságot, aki kijön, és lefoglalja a kocsit. Ők úgy tudják, hogy a hatóság 2 hónapnál hosszabb időre nem foglalhatja le a kocsit. Amikor a tulaj visszakapja, akkor az azonosítószámok elé egy ÁF jelzést ( Állami Felügyelet ) ütnek. Ettől még lehet nyugodtan külföldre menni, semmi diszkriminatív jelentősége nincsen ( egyelőre ). Közben más források (ismerősök), azt állítják, hogy a kocsit max. 1 hónapra foglalhatja le a Rendőrség. Amennyiben bizonyíthatóan te voltál a vétkes, akkor elveszik a kocsit. De állítólag vannak bizonyos értékhatárok, ami alatt semmiképp nem veszik el az autót. Összegeket nem tudok mondani, de egy 15 éves Skoda eredetvizsgálata 8800 ft, úgy tudom réginek a 10-12 évnél öregebb kocsik számítanak, ezeknek jelentősen alacsonyabb az átírási illetéke. Olvasgattam itt valami topicot a benzinárról, ott néhányan írtak összegeket.
sti:
"Oket is le lehet fizetni" ?
Marmint ugy erted, hogy a lopott autot, atutott alvazszamot hitelesitik?
Ez esetben, ha a rendorseg megtalalja a lopott autot nalad, akkor a teljes anyagi felelosseg a hitelesito cege.
Egy cegnel torteno 10-20-50 ilyen eset utan mar nem hinnem, hogy konnyen megusznak az ugyet a hitelesitest vegzo alkalmazottak.
Az eredetvizsgalat szerintem jo (bar lehet, hogy tul draga). Mindenesetre ha atutott alvazszam, stb. van azt eszreveszik, amugy meg ha nem, akkor is te jarsz jol, mert garanciat adnak arra, hogy az autod nem lopott. (Ha megis, ok fizetik.)
Majdnem 0-t tudok. Az biztos, hogy iszonyú progresszív, gyakorlatilag egy új adónem, amit nem is kell lenyúlni a hatalomban levőknek, hanem rögtön a közelálló cégeknél landol. Az hogy mire jó, vagy hogy őket is le lehet fizetni, az valószínű, így szerintem ha bejáratódik, akkor nem sokat fog érni.
Most akarom eladni a verdat, es kene nehany ifo. Annyit tudok, hogy nem erdemes elore megcsinaltatni, mert csak 30 napig ervenyes, de semmi tobbet.
Szabadaras, vagy hatosagi?
Ha hatosagi, akkor egyseges, vagy kobcenti / ev / LE / vagy mas fuggo?
Olyan, mint az atirasi illetek, vagy progressziv?
Az biztos, hogy nem nulla, de akkor mennyi?
Csokis