Sikerül néhány 20V specifikus alkatrészt kb. féláron felhajtani. De ez egyben azt is jelenti, hogy a nem mozgó készleteket kiárulják, egyre kevésbé lesznek elérhetők létfontosságú dolgok akár.
A Dayco szíjak meg külön említést érdemelnek. Ez még egy 2020-as gyártású, olyan amilyennek lennie kell. De a Bravában már 5000 km után le kellett cserélnem kettőt, mert a lapos felükön szétmálnak egyszerűen. Ami egyedül a vezetőgörgővel érintkezik, ami ugye nem hajtott elem és ellenállás nélkül fut.
Rendeltem Bosch-t (made in India ugyebár...), de azok még talán annyit sem fognak bírni, még puhább a felületük. És vezérműszíjnál is találkoztunk már olyannal legutóbb, hogy a műnyag vezetőgörgőre elkezdett felkenődni az anyaga és foltokban látszik a szíjon is. Talán nem marad más, mint Gates-re váltani...
Sajnos a drágábbik motorból, ami azt vezérli, hová fújjon, nem létezik kínai verzió. Ha lett volna abból is 10 körül, megvettem volna, de így... Legalább a környezet terhelésem is kisebb lesz :) Addig meg beforgattam, hogy minden menjen a szélvédőre és az is hideg legyen.
A kínaiak meg tudják, mit érdemes nagy tömegben gyártani. :D Pont a napokban gondolkodtam el, mikor megláttam hogy már a Giuliettához is keresett valaki. Nem olyan régen meg egy Musa tulaj keresett meg, hogy segítsek neki ebben. Ő utángyártottakat vett, jó lett.
Ma végre kiszereltem a klímaállító motorokat, szerencsére egyáltalán nem volt vészes. A külső-belső keringetés motorja lehet macerásabb, de nekem az szerencsére működik. A többi négyből viszont kettőnél el van törve a közdarab, az potméter pedig mind a négyben gatya. A gyári 18 illetve 25e, utángyártott csak az olcsóbbikból van értelmezhető áron, 10e. Körbenéztem, találtam bele potit az Alin, rendeltem is belőle egy marékkal. Elvileg két hét, és itt van.
Egyébként azt hittem, hogy ez a problémás fütésbox állítgató motor a Stilo sajátja, hát a fenéket, az összes francia, német, akármilyen autó ugyanilyen, és egyébként ugyanez a poti van benne.
Ez tök érdekes, mert végül 190-est kapott, és bár befért, de tulontúl passzentos... Az akksitartó fedél is hozzáér a pozitiv terminál blokkhoz, illetve az akksi lefogató lemez is elég hülyén illeszkedik. Megfogja, de a 175-ös valahogy jobb volt.
Most egy Varta van benne, körbenéztem, van még ugyanilyen. Bár ami benne van, 175mm magas, a katalogusok pedig 190mm-t hoznak hozzá. Ha rákeresek az eperben lévő cikkszámra, akkpor meg látok vegyesen 175 és 190mm-t. Nézegettem, fene sem tudja, elfér e, mert akkor lehet kap egy Yuasat.
Na jól bevonzottuk...jó idő a 6 év amúgy. Exide Premiumot használtam régóta, de már nem bírja felét se nagyon a hírek szerint. Baren-t vettem már legutóbb, mikor kellett.
Kellett nekünk az akkumulátorokról beszélni, ma reggel indítanék, aztán csak szolid -nyekk majd néma csönd. Mondjuk megértem, 6 éves, jól bírta. Nézhetek akkumulátort.
A146-ban amikor megvettem szakadt vezérműszíjjal, 100k volt csere óta. Tehát minimum annyit futott az a módosító, utána is belement emlékeim szerint 60k, és még akkor sem volt hangja. Szóval a fene sem érti ezt.
Nem jártam sikerrel, 3 akksim mind kuka, nem tudtam beindítani a TS-t, hiába kínlódtam. Ez van.
Annyit tudok még hozzátenni a módosító témához, hogy mikor hengerfejeztem a Lybrát, akkor az öthengeresét raktam bele. És indítás után az is megszólal dízelesen, szóval...viszont járás közben, rendes olajnyomással már nem, pedig jóideje így megy már. De a GT-ben meg 120 ekm fölött az eredeti is köszöni, még jól van.
6 Amperrel töltött, annyit tud max. Most kínzom a másik akksit. :D
De tudod miért örök élet az öthengereseké? Mert jó átfedés van a vezérműtengely bütykök között és sokkal egyenletesebb a forgásuk. A négyhengeresekén viszont ha pl. megforgatod kézzel a vezérműtengelyt, ahogy átfordul egy bütyükcsúcson, ugrik egy nagyot, aztán megint nagyobb erő kell hogy a következő felfusson. Rángatja rendesen a módosítót is meg a szíjat is. Azért tanácsos sportos tengelykialakítású TS-eknél a 60 ezres csereperiódust is betartani. Ahogy rémlik, a 130 lovas Fiat/Lancia tengelyei nem olyan hegyesek, azoknál nem olyan forró a pite ilyen szempontból.
Érdekes, hogy az 5 hengereseké, ha jól tudom, örökélet, a négyhengereseké meg fogyóeszköz. Igy már bánom, hogy a 146-ból nem vettem ki, mert abban tuti jó volt.
Hány amperrel töltött, miután átállt sima töltésre? Az önmagában, hogy melegszik az akksi töltés közben nem feltétlen gond.
Ja, aha. Na ezt összekevertem, vezmodban rémlett fehér gyűrű, de csak a javítókészletben, mert ilyet én se szedtem még szét. Az öthengeresében meg nincsen.
Meg voltam győződve, hogy az a vezmod ugyanazt tudja, aztán meg kiderült, hogy csak 18 fokot hangol el, a négyhengereseké meg 25 fokot.
Na, a töltéssel nem igazán jártam sikerrel, 1-1,5 óra után átállt magától sima töltésre, aztán órák múlva is még 11 Volttal töltött, de az Ampert meg adta, amennyit tudott. Én nem tudom hogy ez jó-e vagy nem, vagy hogy működik, csak eléggé melegedett az akksi, úgyhogy inkább megszakítottam. Holnap a másikkal még megnézem.
Nekem azért ennyire gázos sosem volt, pedig hányat lelazítottam már...
Érdemes bizony, amíg még van.
Rátettem a kínai töltőt a 72Ah-s akksira pulzáló javító üzemmód, közben mérem, különböző tartományokban dolgozik váltogatva. Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle.
Illetve megpróbálom még egy jobb minőségű dugóval, ütvecsavarhúzónál/légkulcsnál sokat számít,m mennyit tud rugózni.
Azt néztem most, hogy pl a vezérlésmódosító felújító készletet sem lehet már sok helyen kapni, de pl a fütésbox állító műanyag alkatrészres felújítókészlet is már kezd elfogyni, lehet tényleg érdemes átgondolni, mire lehet szükség, ha életben akarjuk tartani ezeket az autókat.
Én is egy régi töltőre vagyok kénytelen előbb rárakni persze, de milyen jó lenne, ha ki lehetne hagyni. Valami impulzusos módszerrel dolgozik a kínai, elvileg tök mindegy neki, honnan indul. Meglátjuk, kényelmes lenne.
Attól tartok, nem is olyan sokára nagy érték lesz még az a használt, ki tudja milyen állapotú tartalék is. Már annak, aki életben akarja tartani ezeket a motorokat...
Nekem erre a megindításra egy régi orosz töltőm van, de most néztem, az olajszivattyú miatt, hogy a négy éve a műhely sarkában álló akksira simán elindult a töltő, sőt, félig feltöltöttnek mutatta.
Nekem szerencsére van egy jó hengerfejem a Fiatra, egy TS hengerfejem, és két vagy három vezérlésmódósítóm, csak sajnos nem tudom, milyen állapotban vannak.
A főtengely végén a nagy csavar sima jobbmenetes? Nem akar lejönni a drága. Mondjuk tól sokat nem is próbálkoztam vele.
Nagyon érdemes. Most nekem ebből annyi nyereségem lesz, hogy van egy egyébként még érintetlen komplett hengerfejem szétütött 8 szeleppel, ami egyezik a GT-n lévővel és felújítható.
Múltkor az ali-n nézelődtem és nem tudtam nem megvenni egy Repair funkciós intelligens töltőt aprópénzért. Csak 12V-os és a lidls meg aldis töltőkkel az az egyetlen baj, hogy ha túl alacsony az akkufesz, akkor el se kezdi tölteni, netán 6 Voltosnak véli...holnap megjön, van két akksim, ha az egyiket fel tudom éleszteni, már megérte. Mert hát az is kéne ahhoz, hogy odébb tudjak állni a két szarommal a kertben.