Bringa (saját vagy BUBI - bocs Donkey, de a Bubi szinte ingyen van!), saját autó, néha vonat vagy metró. A villamos, busz, trolibusz nem nagyon játszik.
(Télen kipróbálos lesz valamelyik autómegosztó is!)
Nem tudjátok véletlenül a bécsi tömegközlekedési eszközökön mi a szabály? Amennyit egy német fórumból kevés némettudással leszedtem: hétköznap 9-15-ig és 18.30 után, szombaton 9 után és vasárnap egész nap lehet a metróban szállítani, valamint az S-bahn-on mindig egy félárú jegy fejében. Jól ferdítettem, vagy van jobb infótok? (http://www.rad-forum.de/showflat.php?Cat=1,2,3&Board=nocars&Number=86046&Main=85544)
Vagy a Wiener Linien oldalán van valami idevonatkozó információ? (Én nem leltem)
Igazságot itt nem is érdemes keresni. Én abban látom a probléma gyökerét, hogy az emberek képtelenek lemondani a vélt vagy valós jogaikról, ha a körülmények ezt mégis indokolttá teszik.
Akkor meg a többi utas fog panaszkodni (a te logikád szerint jogosan) mert a héven le lehet ülni (nem csak 20 embernek), és úgy utazni fél órát, a buszon viszont nem lesz hely. Tehát nem nyújtja ugyanazokat a szolgáltatásokat mint a hév.
A fogaspótló buszról mit gondolsz? A hegyre nem mehet csuklós busz, ezt a tényt vedd figyelembe.
Mellesleg az, hogy én képes vagyok feldolgozni, hogy jelen fomájában nem tudja a teljes szolgáltatást nyújtani, úgy tűnik van aki nem, vagy legalábbis reménykedik :-)
Végülis szerintem akár jogos is lehetne az az álláspont is, hogy nyújtsa ugyanazokat a szolgáltatásokat, mint a HÉV. Sőt! Ha nagyon erősködni akarnék akkor most mondhatnám azt is, hogy szedjék ki (mondjuk) a buszok csukló mögötti részéből az üléseket és máris meg van oldva a teljes szolgáltatás. :-) (Mondjuk ne mindből, hanem csak minden 5.-ből.) A forgalom meg olyan dolog, amivel nem lehet mit kezdeni, nem függ a BKV-tól.
Ezt komolyan kérdezted? Épp te magad írtad, hogy belátható hogy a jármű adottságai folytán sokkal több kellemetlenséggel jár (a többi utas számára is) a kerékpár elhelyezése a buszon. A hévpótló egy szükségmegoldás, szerintem nem várható el, hogy minden "hév tulajdonsággal" rendelkezzen. Ilyen alapon azt is elvárhatod tőle, hogy ugyanúgy 38 perc alatt érjen ki a Batyiról Szentendrére, mint a szerelvény.
Két hete szerettem volna kijutni Békásra, de nem volt HÉV, csak HÉV pótló busz. Valamelyik megállóban egy srác szerett volna felszállni bringával. A sofőr kiszólt neki – hangszórón keresztűl –, hogy ne száljon fel, tessék tekerni, azért gyárott a bringát... Ezt nevezem stílusnak... Az egy más kérdés, hogy alapból elég érdekes ötletnek tartom megpróbálni felszállni a bringával buszra – még akkor is ha HÉV pótlóról van, a HÉV-re pedig szabad –; ebből a szempontból jogos(?) volt a sofőr kérése (ugye jóval kevesebb hely van egy buszon) a stílustól eltekintve. Viszont a másik oldala a dolognak pont ez, hogy a HÉV pótló miért nem nyújtja ugyanazokat a szolgáltatásokat amit a HÉV...?
"- A tömegközlekedés használói szinte sehol a világon nem fizetik meg a tömegközlekedés teljes költségét. A fennmaradó részt mindíg az állam vagy az önkormányzatok fizetik meg az adóbevételükből.
Na persze! Hiába ezt mondják, de a vezetők mennyit kapnak, és mire áldozzák azt? Nem hinném, hogy pont mi ránk, a mi kedvünkre csinálják a dolgot!"
Akár hiszed, akár nem, de tényleg ugy van, hogy kb. 30-40% között mozog az a rész, amit ténylegesen megfizetsz a jeggyel(már ha veszel..) a többit a költségvetés állja. De a világon sehol sem nyereséges a dolog, kb. hasonlo részben szorul állami támogatásra.
"- 3. környezetvédelem, a környezeti erőforrásokkal való takarékosság (ide értem a helytakarékosságot is).
Az Euro motoros buszok azok kevesebbmérgező gázt bocsáltanak ki, de általában régi buszok közlekednek. A helytakarékosság helyett inkább szardíniás-doboz effektus van, vagy csuklós járatokon alig 2-3 ember. Ezt mind látom, tapasztalom."
Namost szerintem az a helyzet, hogy akármilyen régi, büdös is az a busz, valószínűleg még így is kevesebb káros anyagot bocsájt ki, mintha az összes rajtaülő külön-külön autoba ülne. Ez pedig akárhogy is nézzük, de környezetkímélő. A szardiniás-doboz effektus pedig teljesen helytakarékos, mi a gond vele? :))
Fogas ügyben lett valami változás egyébként? Betiltották végre a DH-sok ellen? Nem igaz, hogy valakinek gondot okoz egy jó bicajjal 300m szintkülönbség!
Még új vagyok és nem akarok a nagyok dolgába beleszolni, de mivel ési a nagy faluban élek és bringázni is szoktam úgy éreztem érint egy kicsit a téma.
1. A szolgáltatásért, termékért általában fizetni kell. Ez így van a BKV-nál is, giornalista irt, hogy a kenyérért fizet, mert azért a valaki a földeken dolgozot és mi a helyzett a fogassal az magától megy fel a hegyre, nem kell vezetni.
2. Egy DH gépet pénzért meg lehet venni és a legtöbb nem TECSÓ gazdaságos, szóval a jegyre is lenne pénz, de a kulturát pénzért nem adják, azt vagy otthonról hozza valaki vagy nem is lesz soha.
3. A tiltás soha nem volt jó megoldás, elöször területet kell kijelölni, pályákat építeni, és akkor lehet majd arról beszélni, hogy merre mennyenek a DH-sok, és onnantól kezdeve büntetni is lehet, ha máshol bringáznak és zavarják a pihenöket, kirándulókat.
4. Labzo felvetette a biciklik buszon, villamoson... szállításának kérdését, aki mindennnap bringával jár dolgozni az két megállóért ugyse száll fel, de például hétvégén esetleg tanítási szünetben (pl: nyáron), a metrók végére lehetne rakni egy kocsit amivel bringákat is lehetne szállítani. Az is megoldás lenne ha nem mindegyikre raknának csak félóránkét menne egy ilyen. Nem a legkellemesebb Köbányáról vagy az Örsröl kitekerni Szentendrére, de még az oda vezetö HÉV-ig sem, kezdö bringás számára ez felér már egy turával.
Ezek nem világot megmentö gondolatok, de talán érdemes rajtuk godolkozni, de az az érzésem, hogy olyanok nem olvassák ezt az oldalt akik bármelyik kérdésben kompetensek lennénk. Sajnos itthon még nincs meg a megfelelö összefogás, érdekérvényesítö képesség a bringás társadalomban, hogy ilyen kérdésekben figyelembe vegyék a véleményét.
Ha megyünk Fogassal, mi azt szoktuk csinálni, hogy elöre gyorsan berakjuk a bringákat, (hogy ne az ajto elött legyen és bárki leszálljon vele) és átmegyünk a személyi vagonba ugy hogy láttjuk a bringákat. A a fullfacet meg ilyeneket rejsd az ülés alá, azt ha felmutatod a bérletet nem tud mit tenni mert nem tudja hogy van bringátok. Amugy általában tömve van a fogas, szal nagyon ritkán jön ellenör. Csá
Kíváncsi vagyok, most hányan fognak fanyalogni, hogy "már megint lezárták a várost, mér' nem Kecel környékén rendezik ezeket a felvonulásokat", mint ahogyan a legutóbbi félmaraton kapcsán hallhattuk...
Óriási kerékpáros felvonulást rendeznek a Mobilitási hét zárónapján, 2004.szeptember 22-én a VBB, a KEROSZ, a Környezetvédelmi Minisztérium, a budapesti biciklis futárszolgálatok, és más bringás szervezetek.
80-100 különböző egyesületet, bicikliboltot, céget, oktatási intézményt, rádiót, civil szervezetet, környezetvédő csoportot, újságot, mulatót, kávézót vonnak be a rendezésbe, akik saját csapatokat toboroznak majd. Az így összeállt csoportok a saját boltjuknál, iskolájuknál, stb. gyülekeznek és indulnak útnak, hogy *18 órakor a városligeti Műjégpályánál* egybeolvadjanak, és így *kezdődhessen a nagy felvonulás*.
A rendezvény célja figyelemfelhívás a kerékpárral közlekedők egyre nagyobb társadalmi súlyára, és az általuk igényelt bicikliutak, szállítási-, és tárolási lehetőségek bővítésének szükségességére. Ezen kívül alternatívát szeretnének felmutatni a belvárosi közlekedést egyre jobban ellehetetlenítő autós áradattal szemben.
Az autómentes nap reggelén munkába és iskolába biciklizők *ajándékreggelit* kapnak a budapesti hidakon.
*A felvonulás útvonala*:
/Városligeti Műjégpálya (18 óra) - Kodály Körönd - Lövölde tér - Rákóczi út - Erzsébet híd - Attila út - Moszkva tér - Margit híd - Oktogon - Városliget/
*A felvonulás rossz időjárás esetén is megrendezésre kerül. A várható létszám 2-3000 fő. *
A szervezők örömmel várják további csoportok jelentkezését is.
Hálás köszönet a BKV-nak amiért ma egy (két...) sárgolyót (/me és a bicóm) felengedtek a csepeli HÉV-re. Én megpróbáltam viszonozni a jótettet, ám a vonaljegyeim eláztak és nem tudtam őket beledugni a gépbe, ezért sorry HÉV, de nagyon kösz
Ezek barmok, f@szfejek és egyáltalán nem értek velük egyet! Nem akarom itt magamat meg Shred barátomat fényezni, de mi nem csinálunk, nem csinálnánk ilyeneket.
Kicsit bosszankodtunk ugyan, amikor a fogas nem ment végig (felújítás miatt), de nem vertünk szét semmit, hanem felültünk a bringára és feltekertünk. Az ilyen arcokkal tényleg el kellene beszélgetni valamiről.
Nem akarok álszent lenni tényleg, de ezt gondolom a témáról. Ha akarjátok, elmondom ezt egy hc dh-s fórumon is (persze álnéven ;-).
A téma szerintem nem vitatéma, mert aki normális ember és nem a rongálás miatt megy fogassal, az egyetért velem.
És egyébként is, egy Shred-klasszikus: "... a fogas yoo arc..."