Ha pontosan érdekel, 5/2001 (II.6.) KöViM rendelet, érvényes július 1-től.
Éjszakai VFR jogosítás feltételei:
Betöltött 19. év,
Érvényes PPL,
Legalább 100 repült óra parancsnoki beosztásban,
legalább 3 óra éjszakai repülés oktatóval, ebből 1 óra útvonal,
5 éjszakai felszállás és 5 éjszakai leszállás teljes megállással.
Famadár: Én már túl vagyok a dolgon, már pár éve... :-)))
Sok sok pénzt meg lehet takarítani, ha az ember körüljárja a reptereket, úgy 50-60 km-es távolságban!!!
Gilice: Ha javasolhatom repülj, repülj, repülj, és ha már lesz 150-200 óra gyakorlatod akkor lépj tovább!
Én "újonc" vagyok ezen a listán, üdvözlök mindenkit.
Remélhetőleg hamarosan megszerzem a PPL (C-172) szakszómat és érdeklődnék, hogy utána milyen lehetőségeim vannak, illetve mihez mennyi repült óra szükséges (pl. éjszakai VFR)?
Köszi előre is és mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!!!
Még 1 hülye kérdés: mennyi mostanság a repbenzin?
Namégegy: Az orvosira a pénzt előre kell fizeni csekken, vagy ráér utülag ill. közben? (Nem akarok potyára kivenni szabit.)
Köszi
Azért a 33 órát le lehet repülni úgy kb 23-25000 ft/óra áron is, és akkor semmit sem csaltál!!! Persze akkor kerülendőek a budapest környéki repterek....
megharaptad?!/bocs/ vegul is ez nem szimpatia kerdese,bar a rosszindulat sokat tud artani egy szelso erteknel/ ma kicsit darabos vagyok-elnezeseteket kerem!/
mindennap,de elotte oda is csengizhetsz, es a holgyek nagyon elozekenyen el is fogjak mondani hogy mi az abra- meg aznap megvan az eredmeny es masnap elviheted az alkalmassagit
famadar
Merevszárnyú oktató Fehérvári Tamás, (06 20 985-3306 ). Ő UL-t is oktat, gépet is tud biztosítani, és a költségek sem egetrengetőek (egy Cesna-s oktatáshoz képest)
ezt csak megerősíteni tudom, a Gyáli úton nagyon kultúrált a reporvosi vizsgálat. Nem könnyelműek, de nem akarják átharapni a torkod, ha a körmöd hosszabb a megengedettnél :-))
szal javaslom mindenkinek, én is most csináltam meg...
Egyébként - ha minden jól megy (píz köll hozzá) - akkor én is egy ismerősömnél kezdek PPL-re tanfolyamot, kicsit olcsóbban, kicsit "barátságosabban", mint máshol...
Ez a félmillilő tényleg csak akkor igaz ha sokat berírsz a tényleges repülés helyett. Ezt ha csak most kezdessz el repülni nem igazából javaslom. Sanjos tényleg a duplája felé közelít az összeg. (Persze az már tartalmazza az oktató díját is - nálunk ez még mindíg minimális Svájban az oktató elkér 100-120 svájci frank-t egy óráért ami akárhogy számoljuk 16-20e Forint!!!! Ez az összeg már általában tartalmazza a leszállási illetékeket is ami a normál repült órában persze nincs benne - Budaörsön ez kb. 1000-2000Ft Súly függvényében+kiképzésnél (touch&go) némileg olcsóbb, ja és a repbenzin sem lesz olcsóbb!!)
Nem elriasztani akarlak de figyelni kell a részletekre, mindenképpen nézz meg több gépet is.
Ha tovább érdekel a dolog hivj fel, beszéljünk és nem igazából vagyok elkötelezve sehová viszont oktatás szervezéssel foglalkozom (PPL, N-VFR, IFR, C-KAT), ami azt jelenti egy csomó lehetőséget végig tudunk beszélni és kiválasztani a neked leginkább megfelelőt. (ide érdemes ellátogatni, megtalálod elérhetőségeinket: http://www.maracsko.hu)
Ha további kérdéseitek vannak kereshettek direktben is!
Üdv, MS
Hát sajnos az a félmillió körüli összeg, az csak akkor igaz, ha nem végigirepülöd a kiképzést, hanem végigírjátok. Bocsi, de tényleg nem férhet bele ebbe az összegbe. Egy valamirevaló oktató nem oktathat ingyen, a gépnek akkor is van költsége, ha áll, persze van aki szeret mondjuk a biztosításon spórolni... Szóval reálisabb mondjuk majdnem a duplája. Nem is beszélve a tervezett kiképzési óraszám-emelésről.
Nyíregyházán sajnos nincs is kétmotoros gép, ami volt a tavasszal össze bírt törni, mert olyat szerettek volna vele csinálni, amit ő nem akart.
Jobb megoldás amit nálunk találhattok, banki kölcsön felvétele a PPL meszerzéséhez, vagy mondjuk a C kategóriához. A részletekről nemsokára olvashattok a honlapunkon: http://www.aeromedia.hu/
Osztom Gyub véleményét, szerintem is a legjobb út egy kicsit spórolni, és egy szimpatikus repülő iskolában megcsinálni a PPL-t. (félmillió körül ki is jön) Talán időben és pénzben is ez éri meg leginkább. Azán pár év hiénázás, és sínen vagy.
Üdv: Pik
Végigolvastam a csevejt a témáról, azt hiszem elég sok tévedés található! A képzés ára 30 órás repülést alapul véve nem olyan drámai - óránként mintegy 18-20000 Ft. Nálunk lehet mindezt részletre is csinálni, a Te általad megszabott ütemezés szerint. Mint minden technikai sport ez is jócskán pénzbe kerül, de amit kapsz érte az, a szó szoros értelmében: "nem mindennapi"!
Ha valakinek ingerenciája és komoly szándéka van PPL képzésre, az írjon emilt:gyub@freemail.hu
Sok sikeres képzésen vagyunk túl, minden képzés során új és újabb barátokat szereztünk.
Szerintem az orvositól és elméleti vizsgától nem kell tartani, hiszen manapság már igen széles skálán engedélyezik a PPL-t.