Keresés

Részletes keresés

dave_dömper Creative Commons License 2017.06.05 0 0 9

Nem tudom, hogy helyes - e az információm, de amikor a gyártó reményei (a BKV - tól remélt rendelés

vonatkozásában) meghiúsultak, két okból merülhetett fel az egykori NDK - val kötendő üzlet.

 

- az egyik alap az volt, hogy az egykori NDK városaiban nagyon nagy (többezres) számban futottak az

IK 250 / 260 (szóló) és a 280 (csuklós) gyártmány család buszai (emlékem szerint ráncajtókkal szerelt

változatok voltak), a városi tömegközlekedés gerincét ezek a járművek képezték az 1970 - 80 - as, és

sok helyen még a 90 - es években is. Az ottani uazzó közönség nagyon is kedveltte ezeket a buszokat

 

- a másik indok, illetve pontosabban remény szerint a kétcsuklós (293 - as) autóbusztól a kkelet-berlini

tömeg- közlekedésben látott üzleti lehetőséget a gyártó. Elsősorban amiatt, hogy a II. világháborúban

földig bombázott Kelet - Berlin újjáépítése során a várostervezés - építés nagyon széles, több forgalmi

sávos, szervízsávos főutkkal ("Allee" - k - kal építette újjá a közlekedési hálózatot és ezt a Budapesten

kevésbé mozgékony típust alkalmasabbnak tartották a Kelet - Berlini főút - hálózaton közlekedtetésre.

Előzmény: Törölt nick (4)
Köbányaisrác Creative Commons License 2017.06.05 -1 0 8

Ikarus 293:

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.05 0 1 7

 

Köbányaisrác Creative Commons License 2017.06.05 -1 0 6

Szép napot!

 

Köszönöm a hozzászolásod,ismét megtudtunk valamit,ami az ikarus-hóz tartozik....

 

Köszönöm,s szép napot!

Előzmény: dave_dömper (3)
Köbányaisrác Creative Commons License 2017.06.05 -1 0 5

Szép napot!

 

Köszönöm jól,s nagyon jóleset a kérdése....

 

Az általam feltöltött modellek nem képezik eladás tárgyát,csak gyüjtö vagyok,s inkább veszek....

 

Köszönöm,s szép napot!

Előzmény: Törölt nick (2)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.05 0 1 4

BKV fényezéssel készítették el, de a főváros nem kívánta a kocsit üzembeállítani. A kocsi azonban a 7-es család vonalain mégis több hétig futotta próbaköreit. A sofőrök nem igazán voltak megelégedve a járművel, főként a gyenge motort és nehéz irányíthatóságot érték kritikák.

 

Előzmény: dave_dömper (3)
dave_dömper Creative Commons License 2017.06.05 0 1 3

Rendkívül mutatós ez a bolygóajtós 293 - as modell. Én is rokonszenvezek az IK - modellekkel, habár a

sokkal kevésbé látványos, 1 : 87 - léptékűekkel barátkozom és gyűjtöm, mert H0 - modellező vagyok.

 

Ebből a képen látható dupla - csuklós, 293 - ból nekem egy "ráncajtós változat"- modellem van (még a

nagy gyári könyvalbumban is benne van az eredetije), amelyikből - tudomásom szerint - legfeljebb egy

példány készült annak idején és az egykori NDK - ban járt próbaúton, azután visszatérve - egy időben

a Fehér  - úti Metró végállomástól indulva - oda visszaérkezve 100 - as járatszámmal közlekedett BNV

körjáratként a Nemzetközi vásár - ok idején.

Előzmény: Köbányaisrác (-)
Törölt nick Creative Commons License 2017.06.05 0 1 2

Szia. 

Hogy vagy? 

 

 

Nagyon szép modellek. 

Lenne egy kérdésem hogy az Ikarus 293 modell eladó? 

 

 

Választ előre köszönöm.

További szép napot. :) 

Előzmény: Köbányaisrác (-)
Köbányaisrác Creative Commons License 2017.06.05 -1 0 1

Az Atlas kiadású modell garnitura:

 

Méret-arány: 1/72:

Köbányaisrác Creative Commons License 2017.06.05 -1 1 0

Nagyon szép kialakitású modell,még a kapaszkodok is benne vannak...

Előzmény: Köbányaisrác (-)
Köbányaisrác Creative Commons License 2017.06.05 -1 1 topiknyitó

Ikarus 293:

 

Méret-arány: 1/43:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!