Nem tudom, hogy helyes - e az információm, de amikor a gyártó reményei (a BKV - tól remélt rendelés
vonatkozásában) meghiúsultak, két okból merülhetett fel az egykori NDK - val kötendő üzlet.
- az egyik alap az volt, hogy az egykori NDK városaiban nagyon nagy (többezres) számban futottak az
IK 250 / 260 (szóló) és a 280 (csuklós) gyártmány család buszai (emlékem szerint ráncajtókkal szerelt
változatok voltak), a városi tömegközlekedés gerincét ezek a járművek képezték az 1970 - 80 - as, és
sok helyen még a 90 - es években is. Az ottani uazzó közönség nagyon is kedveltte ezeket a buszokat
- a másik indok, illetve pontosabban remény szerint a kétcsuklós (293 - as) autóbusztól a kkelet-berlini
tömeg- közlekedésben látott üzleti lehetőséget a gyártó. Elsősorban amiatt, hogy a II. világháborúban
földig bombázott Kelet - Berlin újjáépítése során a várostervezés - építés nagyon széles, több forgalmi
sávos, szervízsávos főutkkal ("Allee" - k - kal építette újjá a közlekedési hálózatot és ezt a Budapesten
kevésbé mozgékony típust alkalmasabbnak tartották a Kelet - Berlini főút - hálózaton közlekedtetésre.