Én "újonc" vagyok ezen a listán, üdvözlök mindenkit.
Remélhetőleg hamarosan megszerzem a PPL (C-172) szakszómat és érdeklődnék, hogy utána milyen lehetőségeim vannak, illetve mihez mennyi repült óra szükséges (pl. éjszakai VFR)?
Köszi előre is és mindenkinek Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!!!
Még 1 hülye kérdés: mennyi mostanság a repbenzin?
Namégegy: Az orvosira a pénzt előre kell fizeni csekken, vagy ráér utülag ill. közben? (Nem akarok potyára kivenni szabit.)
Köszi
Azért a 33 órát le lehet repülni úgy kb 23-25000 ft/óra áron is, és akkor semmit sem csaltál!!! Persze akkor kerülendőek a budapest környéki repterek....
megharaptad?!/bocs/ vegul is ez nem szimpatia kerdese,bar a rosszindulat sokat tud artani egy szelso erteknel/ ma kicsit darabos vagyok-elnezeseteket kerem!/
mindennap,de elotte oda is csengizhetsz, es a holgyek nagyon elozekenyen el is fogjak mondani hogy mi az abra- meg aznap megvan az eredmeny es masnap elviheted az alkalmassagit
famadar
Merevszárnyú oktató Fehérvári Tamás, (06 20 985-3306 ). Ő UL-t is oktat, gépet is tud biztosítani, és a költségek sem egetrengetőek (egy Cesna-s oktatáshoz képest)
ezt csak megerősíteni tudom, a Gyáli úton nagyon kultúrált a reporvosi vizsgálat. Nem könnyelműek, de nem akarják átharapni a torkod, ha a körmöd hosszabb a megengedettnél :-))
szal javaslom mindenkinek, én is most csináltam meg...
Egyébként - ha minden jól megy (píz köll hozzá) - akkor én is egy ismerősömnél kezdek PPL-re tanfolyamot, kicsit olcsóbban, kicsit "barátságosabban", mint máshol...
Ez a félmillilő tényleg csak akkor igaz ha sokat berírsz a tényleges repülés helyett. Ezt ha csak most kezdessz el repülni nem igazából javaslom. Sanjos tényleg a duplája felé közelít az összeg. (Persze az már tartalmazza az oktató díját is - nálunk ez még mindíg minimális Svájban az oktató elkér 100-120 svájci frank-t egy óráért ami akárhogy számoljuk 16-20e Forint!!!! Ez az összeg már általában tartalmazza a leszállási illetékeket is ami a normál repült órában persze nincs benne - Budaörsön ez kb. 1000-2000Ft Súly függvényében+kiképzésnél (touch&go) némileg olcsóbb, ja és a repbenzin sem lesz olcsóbb!!)
Nem elriasztani akarlak de figyelni kell a részletekre, mindenképpen nézz meg több gépet is.
Ha tovább érdekel a dolog hivj fel, beszéljünk és nem igazából vagyok elkötelezve sehová viszont oktatás szervezéssel foglalkozom (PPL, N-VFR, IFR, C-KAT), ami azt jelenti egy csomó lehetőséget végig tudunk beszélni és kiválasztani a neked leginkább megfelelőt. (ide érdemes ellátogatni, megtalálod elérhetőségeinket: http://www.maracsko.hu)
Ha további kérdéseitek vannak kereshettek direktben is!
Üdv, MS
Hát sajnos az a félmillió körüli összeg, az csak akkor igaz, ha nem végigirepülöd a kiképzést, hanem végigírjátok. Bocsi, de tényleg nem férhet bele ebbe az összegbe. Egy valamirevaló oktató nem oktathat ingyen, a gépnek akkor is van költsége, ha áll, persze van aki szeret mondjuk a biztosításon spórolni... Szóval reálisabb mondjuk majdnem a duplája. Nem is beszélve a tervezett kiképzési óraszám-emelésről.
Nyíregyházán sajnos nincs is kétmotoros gép, ami volt a tavasszal össze bírt törni, mert olyat szerettek volna vele csinálni, amit ő nem akart.
Jobb megoldás amit nálunk találhattok, banki kölcsön felvétele a PPL meszerzéséhez, vagy mondjuk a C kategóriához. A részletekről nemsokára olvashattok a honlapunkon: http://www.aeromedia.hu/
Osztom Gyub véleményét, szerintem is a legjobb út egy kicsit spórolni, és egy szimpatikus repülő iskolában megcsinálni a PPL-t. (félmillió körül ki is jön) Talán időben és pénzben is ez éri meg leginkább. Azán pár év hiénázás, és sínen vagy.
Üdv: Pik
Végigolvastam a csevejt a témáról, azt hiszem elég sok tévedés található! A képzés ára 30 órás repülést alapul véve nem olyan drámai - óránként mintegy 18-20000 Ft. Nálunk lehet mindezt részletre is csinálni, a Te általad megszabott ütemezés szerint. Mint minden technikai sport ez is jócskán pénzbe kerül, de amit kapsz érte az, a szó szoros értelmében: "nem mindennapi"!
Ha valakinek ingerenciája és komoly szándéka van PPL képzésre, az írjon emilt:gyub@freemail.hu
Sok sikeres képzésen vagyunk túl, minden képzés során új és újabb barátokat szereztünk.
Szerintem az orvositól és elméleti vizsgától nem kell tartani, hiszen manapság már igen széles skálán engedélyezik a PPL-t.
Úgy tudom Nyíregyházán már nem mezőgazdasági pilótának képezik az embereket, hanem kereskedelmi pilóta jogosítást, meg műszerrepülő kiképzést meg kétmotoros jogosítást kapnak.
A pilótasághoz vezető másik (ugyancsak nem királyi) út, elvégezni egy másik szakirányú egyetemet, főiskolát (BME, Kandó), közben megszerezni a magánpilóta (PPL) szakszót, szorgosan repülni mindennel ami mozog, mielőbb oktatónak lenni és gyűjteni az órákat esetleg külföldön is. Amerikában állítólag egész baráti áron lehet repülőzni.
Nem eccerű:-(
De ha az ember nem adja fel működhet:-)
Hi Two-pack!
Kérdés jó. Több féle út van...de egyik se igazán bejáratott és nem müködik úgy ahogy kéne tudomásom szerint. 1 Nyíregyháza fősuli. Ahol mezőgazdasági pilótának kiképeznek és utánna lehet próbálkozni a melévnál. 2 Saját pénzből, sacc per 3 millióért kiképezteted magd és ugyan úgy próbálkozol. Pillanatnyilag ezek jutnak eszembe amiről már hallottam, hogy van akinek sikerült. De ha van valakinek ennél jobb, müködőképesebb ötlete azt én is szívesen hallanám.
Üdv Goose