Budakalászi Auchan meg 347 még mindig, szerintem nem akarnak 1 liter e85-öt sem eladni, ilyen rekordközlei magas áron, még kiírva sincs sehol hogy van nekik e85, csak az egyik kútoszlopon.
300Ft körül lenne a reálisára, de akkor se az a hű de nagy üzlet e85-öt tankolni.
Sok helyen az árkülönbség már 100 Ft, százalékosan pedig 20-25 % között van. Ráadásul már a hidegindítás sem okozhat gondot, talán a télnek is vége (nem is volt :-)).
Értem. Én egyébként túl macerásnak gondolnám. Szerintem télen nyugodtan lehet akár benzinnel is járni, nem számoltam utána talán összegben valahol ott lenne mintha 100-as benzinnel járna az ember. Ráadásul úgyis baromi hideg van, csak úgy "dúskálnak" a (turbós) autók a lovakban. Ha meg bejön a (dög) meleg jöhet az E85. Mára már úgyis csak a teljesítmény miatt veszi az ember.
Kis plusz benzin szerintem is csodákra képes télen
Nálam csak piggyback van gyári injektorokkal nem is tudom hirtelen mekkora dúsítással, de elég csak ~45 literhez max 5 liter benyát adni, és nagyságrendekkel jobb az indítás
Köszi a választ, a nagyobb gyújtásra gondoltam én is (bár még nem próbáltam ki). Te mennyivel indítassz? Az akksi, hát... nem éppen a legfrissebb :)
Ez egy golf 1.8T 870-es befecsikkel 4 báron (elméletileg valahol 1000 körül vannak így). Az egész vezérlés E85-van írva (tehát nincs piggyback megoldás ami meghekkeli a nyitási időket), a computer be is lövi szépen a befecskendezési időket ahogy kell. Ugyanezen a hőfokon (monjduk legyen 0 fok körül) benzinnel 200% az indítási dúsítás (amivel az első értelmes ütemet is elkapja), ugyanez E85-el jelen pillanatban 500% (tehát 5x annyi nafta megy bele, mintha 200-250-es fordulaton már (!) menne a motor). Nem tudom, hogy van-e értelme-e még többet nyomatni, azon kívül hogy "szinte csöpögött ki a kipuffból a lé" nagy változás nem történt.
Nos a probléma végülis csak egy apró "szépséghiba", miszerint tiszta e85-el nem indul olyan szépen a cidriben. Persze az ember törekszik mindíg a lehető legtökéletesebbet kicsikarni a lehetőségekhez képest ezért ha lehet még finomítani a dolgokon akkor miért ne? :) Minden szenzort tudok figyelni és attól a pillanattól kezdve, hogy beindul minden a legnagyobb rendben. Sajnos indítás közben nagyon nincs mit logoni sem (max a vízhőfokot, de hát arról tudjuk, hogy hideg :)).