ok, de te a 2 oregre gondolsz mashogy mint en, a beatrice kep miatt. na ezt nem vagom, miert? :) ez a megrontas dolog is erdekes, a szoszi filmszerep-meghallgatasa szemszogebol, ugyebar. :) csak ott asszem apu "baratja" a megronto.
Hát az túlzás, hogy én célzok, itt Lynch céloz, és én még csak nem is jöttem volna rá, ha el nem olvasom el a neten.
Beatrice Cenci története röviden: az apja folytatólagosan terrorizálta a gyerekeit, majd megrontotta a lányát. Miután Beatrice és testvérei hiába próbáltak védelmet kapni a hatóságoktól, bérgyilkossal megölették az apjukat. A gyilkosság kiderült. Hiába tiltakoztak a római polgárok, akik jól tudták, milyen ember volt az apa, a legkisebb testvér kivételével mindnyájukat kivégezték.
Szóval, ez a kép kerül elő a filmben, elég hangsúlyosan, nem is egyszer (az is fontos, hogy hol). Vagyis itt váthatóan megrontottak egy lányt, aki aztán felbérelt egy gyilkost.
Most nem helyettesíteném be a film szereplőit a képletbe, hátha gondolkodni akarsz rajta.
Többen állítják, és számomra is hihetőnek tűnik, hogy Diane valamikor a Winkie's-nél dolgozott, ezért szerepel sokszor a Winkie's álombéli helyszínként (már ha az álom-teóriát elfogadjuk).
De ha tényleg ez a helyzet, akkor ez egy kicsit döcög. A bérgyilkos az álomban ugyan kétbalkezes, de a valóságban nagyon óvatos: már azt is könnyelműségnek tartja, hogy Diane átad neki egy fényképet Camilláról, és a gyilkosság után egyáltalán nem akar Diane-nal találkozni, ezért találják ki a kulcs-üzenetet. Szóval, egy ilyen óvatos bérgyilkos vajon miért találkozik a megbízójával annak volt munkahelyén, ahol a személyzet is és a törzsvendégek is ismerhetik Diane-t?
Azt a filmet nagyon nem fogtam fel. Jártam már ilyen oldalon, de úgy sem értettem meg. Az egész megfejtést elolvashattam volna, de ahhoz meg nem volt kedvem. Majd ha értelmes kérdéseket tudok kitalálni, akkor esetleg keresek rá válaszokat, de addig minek?
>Diane=Rita+Betty+Adam+Mr.Rogue Eddig jó a sor, de még nem teljes. Nem hülyéskedek, komolyan, értelmesen elmondják a m-d.net-en. Persze, nem kell vele egyetérteni.
>már ha az álom-verzióban hiszünk, bár az szerintem is hülyeség, pont Te egy másik verzióban hiszel? Elmondanád, melyikben?
na jó, próbálom tovább: Diane=Rita+Betty+Adam+Mr.Rogue+a pók a sarokban+a Szomszédok stáblistája including Lenke néni. (különben is a pszichológusok szerint az álmod összes szereplője te vagy, akkor viszont Lenkéék storno, már ha az álom-verzióban hiszünk, bár az szerintem is hülyeség, pont.)
Egy ideig én sem voltam hajlandó olvasni róla, de egyszercsak úgy éreztem, hogy magamtól már nem tudok többet kitalálni, na, akkor jöttek a MD oldalak.
A festményt egyébként dedukcióval nem lehet megfejtetni: vagy tudod, miről szól, vagy nem. Én nem tudtam, ezért esélyem se volt kitalálni.
Nem akarok se titokzatoskodni, se ellőni a poént, ezért Lynch példáját követve írok egy clue-t: a kép címe Beatrice Cenci, Guido Reni festette.
sziasztok, én még új vagyok itt, de már egy ideje olvasgatom a topicot, mivel én is agyalgatok a filmen, lassan három éve. ezen a képen eléggé meglepődtem, mert ugye a filmben nem így látható, nyilván megmanipulálták wallpapernek. nem is ez a lényeg, nekem az ugrott be róla (illetve azt gondolom, hogy te azt gondolod :)), hogy: ideál-Betty nézi a tükörben ideál-Ritát, tehát ő Ritának látja magát, azonosul vele ÉS két személyiségre bomlik, tehát: hasadt személyiség. általában ha egy filmben olyan képet látunk, hogy tükör két oldalán két ember, az vmi tudathasadást szok jelezni (Doppelgänger-motívum stb., aminek elég nagy filmes/irodalmi hagyománya van).
csak ennél tovább nem jutok. az is megvan, hogy kétszeresen is be van keretezve: Betty nézi a rajongott Ritát, aki a tükrön belüli képen lévő mega-giga-hipersztár Rita Hayworthöt nézi, vagyis mindketten vmi vágyálmot (ideáltípust blabla) néznek. de ebből az egészből mi következik? Diane álmában/vágyaiban két személyiségre szakad (Betty+Rita)? még az jutott eszembe, hogy ha R. tényleg csak B. fejében él (aki meg Diane fejében??!!), akkor csak ő látja. na ebből a szempontból is végig kéne gondolni az első részt, ld. Fight Club, Hatodik érzék: látja-e R.-t, ill. beszél-e vele más B.-n kívül? így elsőre nem nagyon emlékszem, de nem igazán. + hogy kerül a képbe Camilla? mi van???
egyébként ha rossz a tippem, annak csak örülök, mert elég lapos megoldás lenne, meg el is lőtték már egy páran, ld. fent.
bocs a hosszúságért.
a képet nézve: az tuti, h ez így a filmben nem látható. a szöszi tükörképe a barna. ez ugye az álom, ahol az ő szerepébe képzeli bele magát stb... ezen túl mit kéne még látni rajta? meg a rita hayworth poszter tükörképén kívül persze.
A filmmel kapcsolatban annyit, hogy nemcsak azt kell meghatároznunk, hogy mi a fő vonulata a filmnek (tehát, hogy a film 1. része álom-e vagy sem, a 2. előbb történt-e meg, vagy minden valóság, amit látunk), hanem azt is, hogy az egyes apró részleteket hogyan tudjuk a filmhez illeszteni. Azonban az egyes részleteket (gondolok itt a homeless emberkére, Ruth néni kivoltára illetve hollétére, a misztikus tárgyakra - hamutartó, lámpa, kulcs stb. - ) csak akkor tudjuk pontosan beilleszteni a cselekménybe, és megmagyarázni mindent, hogyha a FŐ VONULATA megvan.
Nos, erre pedig olyan elméletet sikerült összeállítanunk a barátaimmal, ami eddig még nem szerepelt a 434 hozzászólásban (!), és az a legdurvább, hogy stimmelni látszik. :)
Na, azt hiszem, most kell abbahagynom, a képet tessék megnézni alaposabban! Abban van a megoldás, és ráadásul nem is valami kis tárgyat kell rajta keresni, hanem egyszerűen csak a képre kell nézni.
>Gondolom szólni kell a modiknak! Nekem sincs más ötletem. Vagy hekkeljük meg az Indexet, és csináljuk meg magunk? ;-)
>Táncoló emberkék a film elején: >mostmar asszem minden aprosag a "helyere kerult", asszem 100% ertem a sztorit. Hát akkor biztos azt is tudod, hogy a táncverseny végén mit keres a csaj mellett a két öreg a reptérről. ;-)
ma ismet megneztem, sokadszorra. mar megint jobban tetszik, mint korabban! :) es mostmar asszem minden aprosag a "helyere kerult", asszem 100% ertem a sztorit. kis erdekesseg: amikor rita bebujik betty melle az agyba, es ledobja a torolkozojet, ki van satirozva a puncija! mint amikor a bunozok arca van kitakarva a kek fenyben. ez miert van vajon? raadasul a dvd kiadason? lehet csekkolni, aki gondolja...
Pár napja megnéztem a filmet sokadszorra, és megint egy poén, ami csak most esett le:
Badalamenti kávés jelente előtt az egyik vendéglátó megkérdi a pincért: - What was it last time? ... Try the next one. Majd Badalamentit ezzel fogadja "I've made quite a research..."
Na, én csak most jöttem rá, hogy ez a "Try the next one" volt a "quite a research".
Korrekt. Mint amikor az erdész kritkát írt a Lady Chatterly szeretőjéről, és megállapította, hogy bár a könyv jól ábrázolja az erdészek hétköznapjait, mégsem lehet komoly versenytársa X.Y. erdészetről és a lótenyésztésről szóló örökbecsű művének.