Nagyon okos az a stratégia, rengeteg földgázuk van, a megújuló is mindég több. Végig is csinálják. A következő nukleáris baleset után jelentősen fog változni világszerte a hangulat. .... vagy a költsége emelkedik? az is lehet mert sokkal több zsinóráram már nem kell, de az már atommal nagyon drága lesz ha 10% kapacitás faktorral is olyanokat kellene létesíteni.
Se Ukrajna, se a fosszilis üzemanyagok - teljes kudarc volt a G20-ak találkozója
A világ gazdaságilag legfejlettebb 20 országát tömörítő G20-csoport nem tudott megállapodni szombaton indiai találkozóján a fosszilis üzemanyagok fokozatos kivezetésérőltöbb olyan tagország ellenkezése miatt, amelyeknek jelentős bevétele van ilyen üzemanyagok exportjából.
Az energiawende halad, jól van az, orosz gáz és saját megújulókra lett kitalálva, rendelkezésre is áll mind a kettő. az még 10 vagy 20 év mire az orosz gázt átirányítják ázsiába. Egyébként írtam itt lejjebb, minél kisebb egy gazdaság annál tisztább is tud lenni, Bhutánnak 0 a CO2 kibocsátása. A németet franciával brittel, ilyesmikkel érdemes összehasonlítani nem a magyarral.
Magyarországnak ESTE mikor már nem süt a nap annyi a CO2 kibocsájtása mint Németországnak NAPPAL. Tegnapi adat , tegnap délután szinte az egész országban esett az eső.
Ja? Így már érthetőbb. ....lenne, de nyilván bonyolultabb ez is, mert van amikor többet termel mint fogyaszt és azt mind szén-dioxid nélkül. Tudni kellene hogyan van ez kiszámítva.
Persze ebből a szempontból a kicsik tudnak jobb mutatókat elérni, pl. Buthán is 100% megújulót használ.
Csak szólok: tombol a nyár DÉL VAN és Németország MOST IS 50%-al több CO2-t bocsájt ki mint a fejletlen Magyarország ahol Paks 2/3. teljesítménnyel üzemel. :)
Legalább 12 páncélosgyár gyárt járműveket, köztük a 103-as, 144-es, 61-es, 81-es, 560-as, 206-os és 261-es gyárak. Ezen üzemek némelyike napi 12 órában üzemel. A termelés 2023-ban csak egy üzemben várhatóan eléri a 400-450 új és 200 felújított páncélozott járművet, ami összesen 600-650 járművet jelent. Ez a szám meghaladja a teljes európai gyalogsági harcjármű (IFV) éves termelését. További 80 telephely gyárt lőszert, köztük FNTT-k, FSE-k, Grosnii, LLC-k és NPO-k.
Ha az EU iparát és az arra épülő programjait tökönrúgják, az még nem a globalizáció vége, max az EU-nak abból való részleges kizárása. (nevelő jelleggel?)
Nem a vége, a folyamat része, a felépülés is eltartott 100 évig. 50 éve körül is volt ilyesmi amikor a nehézipar, a gyárkéményes ipar épült le. Itt is megvolt kicsit később, itt ráfogták a szocializmus bukásra, pedig csak az történt ami nyugaton valamivel korábban.
Ha az EU iparát és az arra épülő programjait tökönrúgják, az még nem a globalizáció vége, max az EU-nak abból való részleges kizárása. (nevelő jelleggel?)
Kérdés, hogy mit szól ehhez majd a transzatlanti nagybácsi. Kisegíti az EU-t egy ilyen szorongatott helyzetben, vagy nem?
Szerintem mindenképpen valami átlagos, nagyon gyakori kocsit, aminek a szervizelése aránylag olcsó és alkatrész utánpótlása folyamatos, kevésbé horribilis összegekkel.
Semmiképpen ne legyen automata, (az is egy komoly meghibásodási faktor)
Kicsit off-topik. Cirka 10 éve vagyok read-only a topikban, és tudom hogy néha adtok tanácsot egymásnak ebben a témában is.
2-3 millió forintból milyen használt autót érdemes ma venni egy egyedülálló, fővárosi embernek, aki azért szeret utazgatni, tehát havonta egyszer elgurulna Badacsonyba, Egerbe, Somogyba, esetleg Erdélybe?