Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
44 vege 45 eleje amikor a legnagyobb aranyu volt a haditermeles az amerikai iparon belul akkor tett ki ez 40% ot. Az az meg volt tovabbi 60% ami civil dolgokat gyartott. Ez volt a tartalek.
"a Kb. mindenki más vs III. Birodalom meccset a Kb. mindenki más nyerte."
Ez egy erdekes (a reszemrol atgondolando) valasz!
De annak a mindenki masnak emlitesre melto mennyisegben csak T-34 es Shermanja volt, szoval minimum az ezek kozul az egyik strategiailag jobb volt a parducnal (es ebbol kovetkezoen a tigrisnel is) .
Es a fenti gondolatmenethez t tegyuk hozza, hogy a nemetek kiraboltak tobbek kozott a cseh es a francia ipart, tehat ezek nekik gyartottak.
Es ez szamit, pl. a II. vh. elejen alapvetoen (a tuzero es a vedettseg szempontbol) JOBB es TOBB harckocsival rendelkeztek a franciak, mint a nemetek (az mas kerdes, hogy a francia tabornokoknak sikerult a merleg nyelvet alaposan atbillenteni).
Ezen kivul sokan (pl. az olaszok) kirablas nelkul is segitettek a nemeteket. Persze a magyar gyartmanyu Messerschmittek nem sokat szamitottak, de abbol is tobbet adtak at a nemeteknek, mint amennyi itt maradt (es azok is a nemet erdekekert harcoltak, epp csak meg pilotat se kellett adniuk).
Tény, hogy a T-72M1 nagyon hasonlít az A-ra, de vannak különbségek, különösen ha egy '83-as gyártású T-72A-t vagy akár egy AV-t nézünk. A mieink szovjet gyártmányok, a 80-as évek közepe táján nagyjavítva, modernizálva.
M1 sosem épült a SzU-ban, ahogy A sem épült a cseheknél vagy lengyeleknél.
A T-72M nem a sima T-72 exportváltozata. A T-72 1973-ban jelent meg, a T-72A 1979-ben, míg a T-72M 1980-ban. Inkább egy párhuzamos fejlesztés, export célokra.
Én nem neveznék sikeresnek egy olyan típust amiben emberek tízezrei haltak értelmetlen halált. Az egész harckocsi méltó tükörképe annak az embertelen rendszernek amiben létrehozták. Sikeres típust akarsz? Ott a Sherman. Szintén nagy tömegben gyártották, de megbízható volt, és jó volt a teljesítménye. Ráadásul a személyzetnek nem nyomorúságos körülmények között kellett harcolnia. Meg is látszik a veszteségeken: 45.000 vs 7000. Koreában a két típus már egymás ellen harcolt, a T-34/85-nek esélye sem volt a Sherman ellen.
Na jó, de szerintem ez nem kérdés vita tárgya, a japánok és a németek megsemmisítették volna az amerikai hadsereget az biztos. Nem, ezt úgy kell szemlélni, hogy az akkor ismert kőolaj 97% a volt szovjet, usa, brit ellenőrzés alatt, tehát az olajjal nem rendelkezők megtámadták az olajjal rendelkezőket.
Érdekes, de ilyesmi alakul most is mert Kína szénben bővelkedik.
Ha a tartalékait élte fel a Vörös Hadsereg, akkor nem fogyott ki a harckocsikból, mert volt mit elővenni a tartalékból. :) Ha a németeknek lett volna tartalékban benzinjük, akkor még el tudták volna használni. Vagy ha tartalékban van még pénzed, akkor ahhoz hozzá tudsz nyúlni, és megélhetsz belőle.
Ennek ellenére a túléléshez nagyon is hozzájárul, kellett hozzá az amcsi szállítások.
Biztos igaz a T-34 jellemzői amiket leírsz, sokszor volt itt téma, a statisztikai része is biztos igaz, de:
Ennek ellenére mégis sikeresnek lehet nevezni, mert nagy tömegben gyártották, tudták pótolni a veszteségeket emberben is gépben is, a németek meg nem tudták pótolni a veszteségeiket. Hiába volt műszakilag gyengébb a T34, de a tömeges alkalmazás ellensúlyozta a hátrányait.
És hiába volt műszakilag fejlettebb konstrukció a Tigris (jöhetnek a szakértők hogy melyik Tigris, mert nem egy volt), ha nem volt belőle elég, ha sokat fogyasztott (ami nem lett volna baj, ha bírják az üzemanyag ellátását), ha gyenge volt a motorja, ha a sárban elakadva nem tudták kihúzni, ha meghibásodás esetén nem volt elég javítószemélyzet. Most nem kerestem utána a jellemzőknek, csak így ezek ugrottak be a korábbi olvasmányok alapján, úgyhogy a tévedés jogát fenntartom.
Az alapjan egyertelmu, hogy ki tudott annyit gyartani, ami eleg volt, es ki nem.
1944-re a T-34 veszteségei már tarthatatlannak bizonyultak. Nem segített a T-34/85 modernizáció sem. 1945-re a szovjetek kezdtek kifogyni a harckocsikból, a vörös hadsereg már a tartalékait élte fel, egyetlen szerencséjük, hogy a németek még nyomorúságosabb helyzetben voltak. Lend-lease nélkül esélyük sem lett volna megnyerni a háborút a bolsevikoknak!
A legendákkal ellentétben a T-34 valójában egy gyenge közepes konstrukció volt, súlyos konstrukciós hibáktól szenvedett, és egyáltalán nem volt megbízható típus, olyannyira, hogy a korai 1941-42 gyártásúak valószínűleg a háború legmegbízhatatlanabb harckocsijai voltak. Aztán arról még nem is beszélve, hogy az ergonómiát teljesen figyelmen kívül hagyták a tervezésénél. A végeredmény: a háború alatt legyártott mennyiség 82%-a ment a levesbe. Majdnem 45.000 harckocsi... A németek összesen nem gyártottak fele ennyit sem.
+ egy kis adalék. A sokszor lenézett Shermanból alig 7000 került veszteséglistára (nyugati front). Nem véletlenül, összehasonlíthatatlanul jobb volt a T-34-nél.
Az "olasz".. EU.. Leonardo Upgrade teccetös, - mármint nem tünik méregdrágának / és kikönyitették picurkát. Biztos lehet tovább is kosztümizálni. Tehát ha már vmiröl szó lenne,... és akkormár ki is néz valahogy. Meg vannak már szabályozható teljesítményü motorok' is, persze nem feltétlen kompatibilis, árban már hi-end.
Igazad van benéztem a képeket--ezekhez török zászló tartozik.!
De igy hirtelen;
Egyiptom alkalmazza napjainkban a legnagyobb mennyiségben, körülbelül 1700 darab módosított, felújított M60A3-mat, Törökország másodikként több mint 900 modernizált járművet, harmadikként Izrael több mint 700 járművet üzemeltet különféle módosításokban (a Magah-sorozat).
ezt irja róla a Wiki .....
Akkor lehet válogatni, melyik tetszik.....kinek- mit -mennyiért?