Most egy kicsit utálni fogsz! :) megkérdeztem a lányokat, s azt mondták, hogy Nikko-val nem foglalkoznak, csak a kiskereik(TomCat-ek), viszont ilyen üzletük még nincsen Pesten. De azt mondták, ha nekem van rá szükségem, szóljak, megszereznek bármit(mit azt már bizonyították egy E-Type esetében). S jól emlékeztem, ők látják el a Metro áruházakat is. Ott esetleg érdemes lenne megnézni. Engem a makettek érdekelnek leginkább, de van egy RC "Best of..." katalógusom is. Behoztam ezt is, egy ESCI ERTL-, egy AIRFIX-, egy Maisto(Die-Cast)-, egy PROTAR-, és egy AMT ERTL katalógust. Megmondod milyen gépre gondoltál, szkennelek Neked és elküldöm mail-ben.
erre azt mondaném, hogy olvasd meg vagy a HPI hivatalos oldalt, vagy a modell.hu-n z idevonatkozó passzusokat.
dióhéjban: a HPI-nek, de minden egyéb gyártónak standard típus-alvázai vannak, ezekre jönnek a különböző kasznik. kicsit torz, de nem vészes.
természetesen ezeken az alvázakon vannak állítási lehetőségek, ártól függően bonyolódnak:)))
nyilván a drágább alváz a profibb, azokon több állítási lehetőség van. (a profibb alvázakhoz setup sheet-et lehet letölteni pl)
Nezegettem a hpi oldalat, es ott van a Dash szeria, ilyen autot nezegettem en is itt a boltban, keszre szerelt, kompletten mindennel, es ott 100 dollar. Vannak jo nagy kepek, es nagyon egyszeru kis szerkezetek, a hajtas meg minden piszok egyszeru, meg lehetne epiteni hazilag is, de ha scak az iranyitot meg kell venni kulon az 20 rugo. Lehet hogy egy ilyenre beruhazok a jovoben. :-)
Megkérdezzem Neked? :) Egy nagyon kedves Hölgy ismerősöm dolgozik egy játéknagykerben(Mila Hobby Centrum), az ő vidéki boltjaik a TomCat-ek. :) Ha jól emlékszem, ők látják el a Shell kutakat is. :) A legnagyobb áruházak, amiket ellátnak itt pesten, a Metro-k.
Egy HPi autón mit tudok állítani? Konkrétan "alváz" jellemzői érdekelnékek, tengelytáv, kerékátmérők, szélesség, valamint hogy ezeket tudom -e változtatni, ha nem, akkor vannak-e különféle méretűek belőle. Ha mindegyik egyforma, akkor az autók k*rvára torzítva lehetnek.. (egy Volvo ugyanarra az alvázra megy mint egy PUG206?)
Jaja, ez a gaz, hogy ezeket igy csinaljak meg. Nem lehet finoman korrigalni. De a tegnapi verseny otlete utan felmerult bennem hogy sok hasonlo kis autoval lehet megsem lenne jo versenyt csinalni, mert nem lehetne megallapitani hogy ki kinek az autojat iranyitja, tekintve hogy ezek a jatek dolgok tobbnyire 1 frekin uzemelnek. :-)
Igen csak két végállás van a kormánynál sőt úgynéztem nem is szervó motor van benne hanem 1 rugókkal ügyesen kiegyensúlyozott lengőmágnes.
Annyiban szarabb a motorosnál hogy kicsi az ellenállása a talajegyenetlenségekkel szemben(na ezt jól megaszontam)
A kormanyzasa proporcionalis ? Tehat csak a ket vegallas van, vagy pontosan tudod allitani a kerek elfordulas szoget ? A hajtasra tenyleg lenyeges figyelni, van egy kis egyszeru jatekautom, szinten muanyag fogaskerekes a kihajtasa, es egy kis elektromos "tuning" utan 1 perc alatt lefogazott. :-) Torom a fejem milyen kihajtas ferne bele, ami birna egy picit jobban. De talan ez mar egy "Jatekauto tuning" topicot megerne. :-) Nezegettem a multkor a modellezo boltban lehet fogaskerekeket venni, de legutobb az jutott az eszembe hogy valami regi regi lendkerekes autobol kellene rendes fem fogaskerekeket banyaszni. Aztan lehetne rendezni kis talikat versenyeket kategoriakban mint pl. - ceruzaaksis autok - kis akkupakkos autok - nagy akkupakkos autok. :-)
Kösz candle.
Edig jó az enyém ugyebár 1 tengelyen van a két kerék difi nékü.Lötyög és rá van sajtolva a lezáró kupak:-)))
Sebaj majd marógép megoldja.Egyébként a tengely vége nekem is hatlapfejű így a vásárolt felnit fel tudom tenni, laptávolsgot asszem 6 mm (nem fér be a résbe a tolómérő addig meg nem vágom le míg nincs másik kerék:-))).
Ha a bolti felni csatlakozás is ekkora akkor király.
Ujabb kérdés: a gumiszámozásnál mit mutat 3 szám ?
nekem 80x42 WH 42
A 80 az az átmérő, a 42 a szélesség, mia WH 42?
"A vásárolható felniknek milyen az elfordulás elleni rögzítése a tengelyen (hatszög,stift,lapolás,pöcök stb.)Egyáltalán szabvány van-e rá és ha van akkor az milyen??"
a felniben egy hatlapfejű furat van.
ebbe a hatlapfejű furatba egy műanyag, hatlapfejű közdarab illeszkedik.
ennek a közdarabnak a kaszni felőli oldalába illeszkedik a féltengelyen levő stift.
magyarul a féltengely végén a stift forgatja a közdarabot, a közdarab pedig a felninek adja át a forgást.
még az is érdekelne profiktól:
A vásárolható felniknek milyen az elfordulás elleni rögzítése a tengelyen (hatszög,stift,lapolás,pöcök stb.)Egyáltalán szabvány van-e rá és ha van akkor az milyen??
Hát a Nikko lapját látva ne számíts olyan gépre mint amilyenről meséltél.
Most ez a fjúcsörisztikus ufo kaszni a menő :-))
A képet nézve tengelytávot a is kellene növelni
de akkor meg 30 méteres körben fog fordulni.
Ja töltöm az akkukat mint atom, az első töltés 5 óra volt (útmutatószerint az első "formázó" töltések hamarabb kimerülnek :))) hát 15 percig ment mint atom a szobában is a gyerek játékain keresztül kasul gázoltam vele:-))))
A a szőnyegre ledobott párnát simán megmássza pedig belesüllyed az eleje rendesen.
Szabadban is ok csak az egyenetlen felületen nagyon pattognak a kerekei a szar rugók miatt meg az egész gépállat igy a beton placcon is döcögve-kapargatva megy (pl szőnyegen/linóleumon gyorsan megy), szóval a gumicsere az tuti csak még előbb akksi.
DOGMAN
A 11 km/h nemtom annyi-e nekem mikor az akkuk tele vannak egyenlőre megfelel.
Na vettem 1 Nikko "autót".
Hát túlzás autónak nevezni,sok munka lesz vele míg tetszeni fog.TomCat Kaposvár.A nagyobbikban volt 1 4WD-s 75 ezerért :-)))
Felbasztam magam agyilag és hosszas turkálás után a 8 db 20 ezer forintos közül kiválasztottam 1-et.
Motor a hátsó tengelyen,kemény gumi kerekek persze üreges de az anyaga olyan kemény mint a beton:)))
rugózás alapszintű, pálcika csúszik csőben, ez is kemény mint állat ha rálépnék talán bemenne de a saját súlyától nem.Ja a vezérlőn még turbó sincs (egyiken sem volt)
Ajándék akkumlátor(ocska):4 cellás 650mA kb 15 perc alatt kimerül.
A rádió hatótávja még a legjobb eddig az ucca végéig elmegy ugyhogy talán ez ok.
-akkucsere
-motorcsere
-rugózás baszogatása
-kerék/gumicsere(persze sajtolva van ugyhogy lehet,hogy meg kell semmisítsem ezeket a "szép ezüst" felniket.
Van valakinek infoja milyen fajta meghajtómotorok vannak, feszültség,fordulatszám,méret.
tudom keresek árlistát de ott nincs ilyen a profi modellboltosokat meg nem zavarnám ezzel telefonon :-)))
Igen, most csak nagyon gagyi meg nagyon profi modelleket gyartanak , kozte semmi. Nekem is volt egy kicsi kb. 20 centis autom, szobai vagy terem jatekra valo, azonban teljesen proporcionalis iranyitasa volt ! Most egyszeruen lehetetlen ilyet kapni, ami proporcionalis az 45-nel kezdodik, ami meg 10 korul van az meg csak a vegallasokat ismeri az iranyitasban. De a multkor mutattak a boltban egy gyonyoru piros kesz modellt, nagy volt, vagy 40 centis, kompletten mindennel osszeszerelve 45 penzert. De par honapja nalam volt egy haverom robbanos autoja, az nagyon komoly volt, csak mondjuk 100 rugot ilyenre nem akarok kiadni meg akkor sem ha annyiert jutanyos lett volna. :-)
Megboldogult baka koromban, az egyik százados repülőmodelleket épített. Sokat beszélgettünk, szinte nyomon követtem egy kész benzinmotoros repülő épülését. A legjobban a rádió vezérlés és a kormányzás tetszett, igen apró szervo-motorokat épített be a gépbe. Akkor kezdtem egy autó építésén gondolkozni, mert az ott látott kis szervo-motorokat szerintem bármilyen járműbe be lehet építeni, röhögve elbírnák egy nagyobb (1:10) autó kormányzását is. Akkor még egy nagy Skoda modellt szerettem volna építeni (nem vigyorogni :))) ), mert van egy nagy Skoda kasznija egy havernak (kb 50cm-es), ami nagyon jól meg van csinálva, előkészítve benne a hely motoroknak, akksiknak. Abbamaradt a munka és arra gondoltam, megveszem és befejezem. A belseje is megvan, ülések, műszerfal, nagyon szép járgány.
Azóta áttértem a terepjáróra, mert az könnyebben realizálható, a szép Skodát meg csak hazavágnám (majd alkalom adtán lefotózom).
Na pont ez érlelődött meg bennem a héten :-)))
Biztos lesz szívás vele de nem baj legalább míg az akkuk töltődnek lesz mit bütykölni:-)))
Átépítési tapasztalatokról jöhet info.
-mik a HPI szabvány alap -asszem 540-esnek mondják- motor méretei(tengelyátmérő is), feszültsége
-mit kóstál 1 pár olajos lengéscsillapító
-a golyós difi működési elve, mintha tanultam volna suliban de az már rég volt
-stb.
más:
Havernak van régről (még nyugatról hozták anno) egy elktrom. krosszautója: 4WD, 3difi, alsó-felső trapézkaros futómű, a neve TAIYO.
Semmit nem találni a cégről a neten, pár fotó van magánkézben levő modellekről (persze a világ túlsó felén). Alkatrész kell hozzá,aki hallott már róla, szóljon ide.