Többször felvetődött bennem is, hogy átalakítok.Terv olyasmi lenne:
-venni egy alap autót (EZTEC vagy mi a szösz
-rádiót kidobni, új, hosszabb távú rádió bele
-ha az akksi nagyon vészes (made in CCCP :)) ) akkor egy használhatóbbat berakni
-motor. ha nagyon gagyi (no csapágy, PIKO irányítós autó színvonalú) új motort beletenni
egyedül ez okozna némi fejtörést és nagyobb munkát
A kasznival azt teszel, amit csak akarsz, fényezheted, bármit, ha jól csinálod nem fog leperegni róla.
Mehetne ez így szerintetek? Így még mindíg olcsóbb, ha a számomra semmit sem érő dolgokat (pl speciális váz, speciális rugók) is megveszem, viszont olyan kasznit kapok, ami kicsit közelebb van az igazihoz, lévén nem csak egy egybeműanyag-borítás belülről matricázva és festve...
A kissebb mechanikai munkákat én is meg tudom oldani, elektronikától sem ijedek meg technikus papírral :-))
Bocs kihagytam:
"A következő kategória a fényes (rideg) műanyag"
Cirka 19-22 ezer forint mindennel(akku+rádió) eggyütt.Akkor mennyivel lehet szarabb a HPI autónál???
Nem tudom elképzelni, hogy nincs kereslet az én általam mondott árkategóriában. Akinek nem elég a gagyi tütüke az következőnek vegyen profi versenygépet százezrekért????
Remélem boltosok is olvassák a fórumot.
Cirka 5 haver venne ebben az árkategóriában de efelett drága alatta megigénytelen a kínálat.
Tudom a külföldi site-okon ezerszám van a nekem megfelelő gép átnéztem 2 hét alatt vagy 1000 linket de nem fogok E-BÓTBAN műszaki cikket venni.
Na felhívtam pénteken a modell&makett boltot(www.modell.hu).Mondom a kívánalmakat:
-terepjáró
-szerelhető,cserélhető alkatrészek
-elektromos
-difi,4WD
Van terepjáró HPI F-150 kasznival (alváz típust nem mondta,a HPI oldalon megnéztem király gép),naszóval
váz+kaszni+motor: 82 ezer
+rádió+szervók:kb 19 ezer a legolcsóbb
+akku kb 6-8 ezer
+töltő nemtommennyi
Kérdeztem kb 50-60 ezerért nincs semmi.
Ennyi.
A következő kategória a fényes (rideg) műanyag
terepjáró,4WD van difi,rádió+akku ,ja és nem szedhető szét, vagyis szétszedhető de a legtöbb csavar kitekeréskor hozza magával a menetet is:-)))
Szerintem a rádió hatótávolsága is csekély.
Elegem volt a keresésből.Holnap tépek Kaposvárra
(vidék rulz) és végigjárom az összes ilyen témájú boltot.
Megveszem a legkevésbé ocsmány "BIG FOOT"-ot
és nekiállok átalakítani :-))))
Hajtástechnikai cég üzemében dolgozom ugyhogy még a fogaskeréksor legyártása sem akadály csak idő kérdése -mikor van szabin a főnök :-)
Nakem pont olyan gép kellene mint amilyen neked volt Matiz.
SzabóZE:
XIII.ker Victor Hugó utca. csak Autómodell szalon T:06 30/9429405
IV.ker. Görgei Artúr u. Modell üzlet T: 06 1/3704008
Hogy hány számban vannak azt még sosem néztem de ha felhívod őket biztos megmondják.
Mindkét helyen árulnak kész modelleket is több féle méretarányban amiket csak ki kell tenni a polcra. Ezen kívül ha egyedit akarsz csinálatni (pl:hazai versenyautók)akkor NH modell posta. "NH" nak írj a rally2000hungary topicban.
Nezd meg a modell&makett forumot a Torzsasztalon, kerdezd meg ott, tuti hogy adnak cimeket! Egyebkent meg a Terez korutrol elkoltozott (talan Erzsebet krt-on van most) modellboltban rengeteg fajta automodell van, a Duna Plazaban a garazs fele is van egy nagy modellbolt!
Tudod olyan amit hétköznapi ember fia a polcra tesz. Szóval nemannyira profi, de olyan mint a nagy. Nem vagyok tájékozott a témában. Nem működő modell, hanem disz.
"bar nics tul sok bizalmam hozzajuk a lejjebb olvasottak alapjan."
Ha a modell.hu boltjára gondolsz, akkor annyit hozzá kell tennem, hogy ugyan határozott fellépésem után, de szó nélkül kicserélték a kasznit! :)
Hasonlo modellre en is beruhaznek. Az aszfaltos autok nagyon hurkak, az a helyzet :)) Egy szep terepjaro viszont..
Volt nalam egy ilyen, ket-harom evig, nagyon oreg darab volt. Toyota kaszni, szigetelt, ureges, puha gumi kerekekkel. Hatsokerek meghajtasu volt, 2 sebessegfokozattal. A taviranyito hataskoret nem tudtam igazan letesztelni, elment az utca vegeig, inkabb visszafordultam vele mert mar messze volt es nem tudtam rendesen figyelni ra; ez kb 100m (vagy kicsit tobb) lehetet. Az elemet zabalta, de verhetetlen volt, mert minden terepen elment es nem kellett vigyazni, hogy poros lesz, vagy neadjisten belegazol egy pocsolyaba. Egyszeruen lehetett tisztitani. Erdekes modon, szo sem volt karbonvazrol, lengescsillapitokrol es csapagyakrol, megis mindent kibirt es mindenen atverekedte magat. (pl magas fuben is tudott kozlekedni.) Szoval, ha lenne most egy ilyen, megvennem, de nem tudom, hol keressem. Az ar is kemeny megkotes, de a 29 ezer forintos Nikko-nal azert joval tobbet adnak erte :)) Az az igazsag, hogy a lentebb belinkelt kepen lathato "ize"-t viszont semmi penzert nem vennem meg, a regi Toyota legalabb igazi Toyota formaju volt, de ez..szoval semmire sem hasonlit.
Ha valakit erdekel, van egy elado Tamiya TL-01 jarganyom.
A kasztni Peugeot 406ST, az alvaz TL-01, teljesen csapagyazott, olajos lengescsillapitokkal, elol slick gumi + kek szivacsbetet, hatul radial + fekete betet, haromfokozatu mechanikus szabalyzo (ez a szeriatartozek), alap 540-es motor, 1 db 2000-es akku, 1 db 1500-as halozati tolto, egy pisztolyos Acoms AW-27Mk3 AM 27Mhz-s radio + vevo + 2 szervo + 1kvarcpar.
Ez mindosszesen 32000 Ft-ert.
RS4MT kit a kiskereskedelmi ára $269.00 (USD),persze külföldön és gondololom csak az alváz+kaszni.
Features:
Four Wheel Drive
Reinforced Nylon Molded Chassis
Accepts Stick or Saddle Battery Packs
Front and Rear Gear Differentials
High Efficiency Dual Belt Drive
Adjustable Slipper Clutch
Standard Belt Tensioner
Oil-Filled Shock Absorbers
Ford F150 Monster Truck Body with Protective Inner Body
HPI V-Groove Truck Radial Tires
5 Spoke Chrome Super Star Truck Wheels
Quick Conversion Between On-Road and Off-Road Ride Height
Sealed Chassis to Prevent Damage from Dirt and Rocks
Simplified Design for Quick and Easy Construction
Priced in the Same Range as the RS4 Sport!
Ilyesmi stílusúra gondoltam, de nem ilyen profira.
Ennek az összes (átlag 2-3 mm vastagságú) futómű alkatrészét kb 300 irányba lehet állítani,tekerni. :-)))
Nekem ennél sokkal kisebbek az igényeim.
Pl:hátsó v. 4wd hajtás,difi,futómű és váz normál műanyag nem valami csodavékony karbon, lengéscsillapítók,
"utána még a kiegészítőkre nem nehéz egy valag pénzt elkölteni"
később lehessen cserélni minőségibb alkatrészekre.Pálya döngölt föld kavics,homok.
Nekem szórakozni kell nem versenyezni. Nem vagyok egy tizenéves, most már van erre felesleges plusz pénzem, de azért nem fogok UV-zöld kínai piacos járgányt venni 5 ezer Ft-ért,5 m hatósugarú rádióval (azt majd a gyereknek :-)))).
Modell.hu-t néztem de nincs buggy csak robbanós az meg "még" nemkell. Van viszont "Monster Truck" 27-29 ezerért rádióval akku-val,töltővel, gondoltam ez nem minőség ennyi pénzért.Meg rusnya is.
Nekem a kettő közötti kellene készen dobozban rádió+komplett autó. Vagy olyan amit én tudok összeépíteni.Ezért kértem modjatok valami márkanevet gyártót,forgalmazót ami "középkategóriás" gépekkel foglalkozik.
1. Használtan valamit beszerezni. Nehézkes használtan olyat találni, ami terepre van kitalálva. Az összes olyan kisautó aminek rendes versenye van, és ott árulnak is használt példányokat, aszfaltra van tervezve... Ha veszel is valami autót, utána még a kiegészítőkre nem nehéz egy valag pénzt elkölteni (szervó, motor, távirányító stb...) Nem tudhatod, hogy ki és hogy használta. Utána drága a fél autót kicserélni.
2. Újonan valami készen összerakott szerkezet lehet elérhető.
Nézzél körül pl. itt, vagy itt...
Sziasztok!
Véleményeket, ötleteket, javaslatokat kérnék hobbi szintű kezdéshez.(Gyártó,típus,akku,mire kell figyelni későbbiekben, könnyen beszerezhető alkatrészek, stb.)
Terep (buggy v.rally) érdekelne (mivel aszfalt pályára nincs lehetőség a környéken) elektromos kb.50-60 ezerből.Nem akarok (és nem is tudok) versenyautót venni ennyiért de azért ne essen szét az első kavicságyban. Nem fővárosi vagyok, ezért ne írjátok azt, hogy melyik boltban nézzem meg bp.-n.