Felnit nagyon szépen és jól javítanak a Farkasréti temetőnél a Liptó utcában. Egyszer odavittem egy felnit aminek hiányzott az 1/4-e és olyan jól megcsinálták hogy nem kellett rá súly a centirozáskor. Ráadásul szép is lett, csak az OZ Racing feliratot nem tudták rá visszafesteni. Egy a baj velük, hogy elég lassúak.
Ha valakit érdekel van 4db Yokohama A520-asom 215/40 ZR 17-es méretben, vadiúj. 42e HUF/db, Agroguminál 56e.
Szvsz. csak külföldön tudsz venni ennyire ritka méretű gumit, de lehet hogy a nagyobb gumiscégek tudnak szerezni gondolom nem kevés pénzért.
Azt nem tudom biztosan hogy ilyen méret van-e, de 195/55R14, vagy 185/50R15 biztos hogy van. Az utóbbihoz már volt is szerencsém Dunlop gumiban. De valamelyik német tuning újságban láttam már 205/45R14 méretben, szerintem ez a 195/50R14 is valószínűleg létező méret.
A Joob-ot bonyolult elmagyarazni, a Vajda Peter uton kell menni Kispest fele, es a Koer utca elott nem sokkal az ut bal oldalan van egy kis terszeruseg. Itt van egy tabla ami utbaigazit, ha igaz.
Nekem a lentebb emlitett Mozaik-R-ben ujitottak fel az elozo kocsim 4 Ronal felnijet. Jardazasok nyomat tuntettek el + fenyeztek. Ugy nezett ki, mint az uj. Osszesen 16 ezret fizettem, szerelessel. Ja, es a javitas idejere kaptam kolcsonfelniket.
Szia,
nem voltak ilyen javítások. A kátyúk miatt kellett a felni belső peremén egy-két milliméteres hibákat kijavítani. Tehát 'kikerekítették'. Azért mondták, hogy csináltassam meg, mert nehezebb kiegyensúlyozni, ráadásul ha ugyanott kap még ütést akkor a levegő is elszökhet. Pusztán műszaki érzékemre hagyatkozva hittem el, nem tudom pontosan mennyire volt szükség rá. Pár éve, ha jól emlékszem 3000 nettó volt darabja.
A járdázások nyomait állítólag nagyon szépen el tudják tüntetnni, én még nem csináltattam meg...
En most vettem egy garnitura OZ Polaris-t, szinten 14"-es meret, negy csavar. Allitolag 20e km volt bennuk, tenyleg szinte ujnak neztek ki. Eredeti papirdoboz megvolt hozzajuk + hasznalatlan OZ kerekor. Ezert fizettem alku utan 65-ot.
A gumi nem sokat er: garantaltan 30 ezret futott (magaban a kocsiban is annyi volt), kivulrol tokeletes Matadort 2 ezerert szamitottak be darabjat, amikor az Uniroyalokat vettem (Mozaik-R kft, a Szentendrei ut - Mozaik utcai feluljaro alatt).
Egyebkent a Joob mennyiert ujitotta fel a felniket? Fenyezes/szinterezes is volt?
Szal pontosítok... nekem már megmondták, hogy mennyiért adjam minimum de kíváncsi vagyok a véleményekre.
Adva van 4db 14-es Borbet CF felni (csavarokkkal, közdarabbal, kerékőrrel együtt vettem egy pár éve valamivel több mint 80-ért) + 5 db 185-ös SAVA gumi (megvette vmelyik nagy, asszem a GoodYear), melyek darabját 10-ért vettem. Az egyik gumiban 5e km van, a többi a felénél jár, még 40-et tuti bírnak (ami eddig hátul volt, azon szinte alig van kopás). A felniben + gumikban tehát kb 35-40e km van, a felnik apróbb hibáit a Joóbnál felszabályoztattam, törve nem volt, padkázás láccik.
Tehát mennyi lehet a 4 felni, 5 gumi + kerékőr?
130eFt volt a 4 kerék, ami nem rossz ár (32,5eFt / kerék = gumi + felni), node az előző tulaj a 306 cabrióval beszaladt egy utánfutó alá lenyírta a tetejét = totálkár :-(((
Egy kérdés: tud valaki relatíve olcsó könnyűfém felnit?
14'-os, 4 csavaros.
Szerintem a gumi árán nem nagyon érdemes spórolni. A céges kocsinkon Michelin MXT volt, 170e-et futottunk vele, és még nem volt tükör, műszakin is átment. Volt Semperit is, az 60e-nél cserére szorult. És egyéb különbség is van a két gumi közt, persze az ára is elég eltérő.
Vidd be egy ismerôs gumishoz, jó eséllyel el tudja adni. Ha nem találsz ilyet, akkor megnézheted a Bartók Béla út végén (Tétényi úthoz közel) a Zengô gumiszervízt, nekem ott egy hét alatt jó áron eladtak egy garnitúra felnit gumival. Próba cseresznye...
Most vettem 30000-et futottan egy alufelnit gumival. A felni gyári Peugeot (cabrióhoz adják, 15-ös ötküllős szolid, de az autóm is;-), a gumi Michelin Pilot SX-GT 185/55-ös V-s, fura nagy felületű háromszög alakú lapokból álló mintázattal. Van valakinek vmi tapasztalata ezzel a gumival?
Ja, igen nem kell valakinek 185/65-ös Michelin Energy MXT gumi újonnan (3000 km-t futott...) ??
Hol lehet megpróbálni (jó áron) elsózni ?
Esôgumiból még régen volt Goodyear Aquatred a Tipomon, azt is szerettem; érdekes módon vizes úton sokkal kiegyensúlyozottabban, pontosabban viselkedett, mint szárazon. Nem tudtok valahol Goodyear árlistát?
De épp ma szálszakadt lett az egyik Eagle GA. Kicsit lettem csak ideges... :)
70%-os gumi, is dobhatom ki, a párjával együtt.
Mert a garázsbejáróm minden gumimat szétszagatt.
Nekem regi kedvencem az Uniroyal. 175/65R14 meretben 11.800 Ft az afas ara darabjanak. Nevetsegesen olcsonak tunik... A mostani garnitura meg csak 3e km-t futott, eddig OK, csak a mult hetvegen sikerult amortizalnom az egyiket, igaz, felnivel egyutt :-(((
Regebben a Favoritomon Barum Brilliant gumik voltak: eleg kemenyek, de nem volt semmi baj veluk, jol mozgott az auto. Persze az 60 loero volt csak...
A Falken nekem nagy sebességnél szinte mindig autópályán autózva egy szezonban elfogyott (30K) Egyébként nagyon jó volt. Egy másik garnitúra ugyanolyan autón de csak országon belül autókázva dupla ennyit kibírt.
Toyo Proxes elég drága volt, de semmi különös.(keveset volt meg)
Pirelli P6000 víziszonyosnak tűnt, meg nagyon kemény is.
A 320i mindenesetre esőben többet úszott mint gurult. Ezen az autón talán a Good Year NCT muzsikált legszebben.
A Michelin nagyon drága, (kisebb autókon próbáltam az MXT-t és MXL-t, nagyobbon az MXV2-t, MXV-3-at és a Pilotot) viszont minden körülmények között jól autózható, még télen is. Valószínűleg bármely versenyszámban lehet nála jobbat találni, de az átlagos megfelelősége (az árát kivéve) ennek a legjobb.
Semperit: nekem kettő lett tökös rövid időn belül, soha többé nem veszek.
A Conti meg sokszögűre kopott, mire elfogyott majd kirázta a kezemből a kormányt. Bár erre gumisok azt mondták, hogy volt egy rossz széria, aminek az anyaga nem volt jó, a kerület mentén változott a keménysége, ezért kopott sokszögűre. Állitólag ma már nem jellemző.
Egy barátomnak meglepően jól muzsikált egy garnitúra Falken mintás Barum is. Az első pár száz km-en rémálom, annyira csúszik, de aztán jó. Árban ennek nincs ellenfele.
A tesztekről: a tesztet mindig egy bizonyos autón, egy bizonyos pályán, egy bizonyos futóműbeállítással stb. végzik. Az eredmények sehol máshol nem igazak, csak tájékoztatásra jók.
A különféle gumimértek viselkedéséről van egy jó kis gumiegyetem a www.ppasztoy.hu-n.
Nos hát a D-67 nevét leírni se tudom rendesen, mivel nem tudok cirill betűket produkálni, de az már latin betűkkel áll rajta, hogy Made in Ukraine. Mindenesetre a Zak által említett Pirelli P6000 Powergy árán 9-et tudok belőle venni, és még marad is egy kis pénzem. :-)
A "peres" gumik azért kicsit másképp viselkednek, mint a "virslik". Ugyanis amikor manôverez az ember fia, akkor a kormánymozdulatra elôszôr a gumi kezd el torzulni, míg a kocsi tkp nem kanyarodik, csak kicsit késôbb kezdi el követni a kanyart. Virsli gumiknál ez a késlekedés nagyobb, míg a peres gumik gyorsabban reagálnak. Ebbôl adódóan a peres gumik sokkal közvetlenebbül reagálnak a kormánymozdulatokra, direktebben irányítható a kocsi.
A Falken -- bár több tesztben azt írják róla, hogy vizen elég rosszul viselkedik -- nekem eléggé bejött. (Megnéztem, a típusa ZE 501.) Míg a Michelin MXT szakadó esôben kb 70-80 között már felúszott, a Falken 90 felett is elég nyugodtan viselkedett. Viszont száraz úton veri a nagy márkákat is. (Pl. féktáv.)
Ezzel együtt a Semperit sokkal jobban tetszik, szakadásra utaló jeleket az utóbbi 30k km során nem vettem észre rajta, pedig már nincs sok neki hátra, jövô tavasszal le kell cserélni. Akkor viszont valószínűleg Toyo Proxes T1S lesz rajta. (Érdekes módon a ma olvasott gumitesztben az egyik legjobb minôsítést kapta -- nem hiszem, hogy ez a majdnem-no-name gumi bármelyik német újságírónak is az érdekeltségi körébe tartozzon. Mellesleg azt sem hiszem, hogy egy magára valamit is adó újságíró meghamisítsa a konkrét mérési eredményeket, avagy hasra ütve fiktív adatokat írjon be egy ilyen teszt alkalmával. Ez csak rosszindulatú híresztelés.)
Kezdem azt hinni, hogy a gumitesztben is vannak különbségek, pedig ugye, mért adatok állnak egymással szemben : mostanában a magyar autósújságokban publikált tesztekben az ugyanolyan márkájú és mintázatú abroncsok össze-vissza szerepeltek !
Én használtam Semperit TopSpeed 2 Punton, nem volt semmi baj vele. Pirelli P5000 Dragot Mondedón, ez különösen vizen volt jó. Most kiváncsian várom a Michelin Pilot Exaltos tapasztalataimat. Minden esetre vszleg nincsenek irgalmatlan különbségek a gumik nagy részénél, persze vannak kilógó típusok, mint pl. a Falken vizen, mert az ott elhal. De árban iszonyú a difi!
Valóban a márkát sok esetben durván megfizettetik !
16"-osból nincs túl sokféle... Megerôsítem lore kollegát, a P5000 Drago nekem is bevált, igazaból annyi bajom volt vele, hogy az átlagnál talán kicsit hangosabbnak éreztem, kopását nem tudtam ellenôrizni. 16"-osból csak /55-ös van Drago-ból, 205/60 R16 méretben a Pirelli a P6000 Powergy-n kívül nem gyárt mást, annak pedig darabja 52e pöngô.
Hali!
Az elöző járgányon Pirelli P-6000-es volt.A mostanin ,már így vettem Marangoni.Név alapjám az ember valami szutyokra gondol,de ez is olasz és utána olvastam Pirelli gépsorokon gyártják, pirelli alapanyagokból.Ezzel névvel olcsóbb.Ezt támaszja alá az is, hogy nem sok kölönbséget találok.