Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stika Creative Commons License 2000.05.11 0 0 85
A Firestone-ról mi a véleményetek? Régebben Astrát hajtottam Continental-al, most Bravot Firestone-al. Ég és föld az utóbbi javára, de nem tudom, hogy ebből mennyi a gumi és mennyi a gép konstukciója.
hzolee Creative Commons License 2000.05.11 0 0 84
A sebességgel NINCS összefüggésben a gumiméret, csak akkor, ha változik a kerék teljes átmérője. Nagyobb felni + ugyanannyival alacsonyabb gumi esetén ez nem változik, ugye. Előnye: éles kanyarban (tökig alászedett kormány, 2, padló) nehezebben fordul alá a gumi. Amely aláfordulás szélsőséges esetben boruláshoz vezet. További előny: keményebb útfekvés az alacsonyabb gumi miatt.
z.
Toms Creative Commons License 2000.05.11 0 0 83
Ha átmérőben egyforma a két kerék akkor csak látványbeli különbség van a nagyobb felni kisebb gumi és a kis felni magasabb gumi közt, természetesen az első a szebb. A hátránya viszont az, hogy ezeket nem a magyar utakra tervezték. Sajnos van tapasztalatom e téren (215/40R16) :-(

A Semperit gumi nekem se fekszik annyira. Tapasztalatom alapján a Dunlop SP2000 és SP8000 gumik nagyon jó tapadásúak, de nagyon gyorsan kopnak. A Pirelli P700 Z (az van most nekem) nagyon jól tapad és elég jó a kopásállósága, viszont drágább mint a Dunlop.

gabriel!

Ha tényleg nem számít az ár akkor én Michelin, vagy Good Yeart ajánlok, szerintem ezek verhetetlenek.
De mit ahogy flat_erik is említi, mindenképpen célszerű megnézni az auto und motor sport újságban, vagy azthiszem az autó piacban a gumiteszteket.

flat_erik Creative Commons License 2000.05.11 0 0 82
"Miért jobb a nagy felni+alacsony gumi, mint a kis felni+magas gumi? "
Nem vagyok gumiszakértô, de gondolom a sebességgel van valami összefüggése és nem utolsósorban a látvánnyal. Az utóbbi biztos. :)
Nekem az elôzô gumim Semperit volt és meg voltam vele elégedve. A nevezett gumiról még nem hallottam. :) De mint mondtam nem vagyok gumiszakértô!!
Előzmény: Riff-Raff (81)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.05.11 0 0 81
Miért jobb a nagy felni+alacsony gumi, mint a kis felni+magas gumi?

Én nem véleményezem a gumikat, de unokatesóm elég lesújtó véleménnyel van a Semperit gumikról. Azt mondja, hogy lekopott Semperitet még sosem látott, csak szétszakadtakat.
Én legutóbb D-67-et vettem. Arról nincs teszt? :-)

flat_erik Creative Commons License 2000.05.11 0 0 80
Nem is szentírásnak gondoltam, de mint info nem rossz. A tesztet különben nem tudom kinek a tesztpályáján csinálták, de végeredményben mindegy. Akit nem érdekl majd figyelmen kívül hagyja. :) Ez kb olyan info mint amikor én azt mondom, hogy Yokohama jó, más a GoodYear-ra esküszik a 3. pedig valami másra, aszerint, hogy milyen van neki. Mi is rettenetesen értünk a gumik teszteléséhez, pláne, hogy mindenkinek más a vezetési stílusa és az autója is. Pláne, hogy más úton is "teszteljük".
Előzmény: lore (79)
lore Creative Commons License 2000.05.11 0 0 79
Gumitesztekre mérget nem vennék. Több tesztet elolvasva persze körvonalazódnak a jobbak és a gyengébbek, de ennyi. (gumiteszt a Conti próbapályáján stb..)

lore

Előzmény: flat_erik (78)
flat_erik Creative Commons License 2000.05.11 0 0 78
Az Auto und motor sport-ban volt egy nyárigumi teszt(16" 215/..), ott a Dunlop lett az elsô a Continental a második, a Michelin az utolsó. Ŕrban viszont a Michelin verte a Dunlopot.
A legcsendesebb a Yokohama volt. Tudok egy tel számot Kerekiben az Agro gumi Kft, ôk forgalmaznak Yokohamat, mellesleg tôlük rendeli mindenki. Meg lehet kérdezni mennyibe kerülne. Egy héten belül felhozzák Pestre szerintem. Nekem sürgôs volt, elmentem érte.
84-365-017
Előzmény: gabriel_ (74)
lore Creative Commons License 2000.05.11 0 0 77
Hali,
a fargo által említett elit gumik között óriási különbségek vannak! Messze a Michelin a legdrágább, de szvsz nagyon jó is. Igaz gyorsan kopik, elég puha, tehát valszeg annyival nem jobb, mint amennyivel drágább.
Alap pirellit raktam anno az astrára a misiMXT után. Katasztrófa volt! Baromi kemény, igaz nem kopott de két csepp eső után a kemény 57 lóerő kettesben is pörgette a kerekeket... A vectrán viszont a pirelli drago-k (esőgumi) nagyon beválltak, igaz valamit valamiért: gyorsan koptak.
Aztán vettem felnivel együtt olcsó SAVA gumikat az astrára, amelyek ugyebár goodjír futófelületűek. Azok nagyon jók, nem kopik gyorsan és rendesen tapad.
Most a vectrán Bridgestone potenza garnitúra van, 10e FT-al olcsóbb volt darabja mint az uilyen mislené, és szvsz jók.

Én legközelebb is ilyen Bridgestonet vennék a volvora/vectrára mert nagyon jó az ár/érték arányuk. A gyengébb városi corsa/puntora viszont SAVA-t vagy más volt szoci abroncsokat. Ezeket a cégeket felvásárolták a nagyok (conti, good) és nyomott árral futnak mivel nincs presztizsük.

lore

Eclipseboy_ Creative Commons License 2000.05.11 0 0 76
gabriel_!

A legtöbb márkának van takarékos modellje is (pl. Continental, Michelin, Semperit), ami kisebb surlódású (ergo takarékosabb), mint a hagyományos gumik. Ha ez a legfontosabb vegyél ilyet.

Előzmény: gabriel_ (74)
fargo Creative Commons License 2000.05.11 0 0 75
Gabriel:
Nekem a közepes árkategóriában vannak tapasztalataim:

Semperit Direction, a ZR sebességindexű gumi 225/50R16 méretben nem egészen 200k. Jó a gumi, kicsit gyorsan kopik, de kifejezetten biztonságosnak érzem.

Falken Z-valami, nem tudom pontosan a nevét, ez is hasonló árfekvés. Szintén a puhábbak közé tartozik, azaz talán jobban kopik, de jobban is tapad. Kevésbé jó mint a Semperit, de ennek is jó az úttartása. Kifejezetten nyári gumi: 10 fok alatt merev lesz és csúszik, hóban használhatatlan.

Toyo Proxes:
Ebbôl is a nagyobb sebességindexű. Elég dögösen néz ki, nem túl drága és Az izmosabb Volvokon is megállta a helyét.

Véleményem szerint a márkás / drága gumik (Michelin, Pirelli, Good Year) ára nincs arányban a képességeikkel, nekem pl. a Michelin rosszabbul szerepelt, mint a Falken, le is dobtam ôket izibe. A minôségbeli különbségek elenyészôek, sôt sokszor (a tesztek szerint) az olcsóbb abroncsok verik a presztízsmárkákat, viszont ezek a nagyobb nevű márkák néha 2x annyiba is kerülnek. Szvsz egyetalán nem éri meg.

Sok jót hallottam a Vredestein új esôs gumijáról, (talán Pro-Trac, vagy mi?) és ha a pénz nem számít, akkor játszik a Yokohama is...

gabriel_ Creative Commons License 2000.05.10 0 0 74
Hi!

Szeretnek uj nyari gumit vasarolni.
16"-os, valamilyen 205/60 v. e kozeli meretben.
Hosszu, foleg autopalyas utakra kell, egy 2.5TD Opel Omegara, szoval nem sportauto.
Ki milyet ajanl? Fontos a takarekossag, ugyanakkor jo turokepesseg, keves zaj.
Az ar pillanatnyilag masodlagos :) de azert extrem sokat nem szeretnek kolteni ra.

Ja, ha valaki lelohelyet tudna mondani, nem lenne utolso...

Ezenkivul mar csak az erdekel, hogy hol lehet Budapesten szep felniket vasarolni, a fent
emlitett meretben ?

MaCS Creative Commons License 1999.06.15 0 0 73
Ja, igen! A KRESZ szerintem már nagyon régen csak külön tábla esetén engedi meg a járdán parkolást.

MaCS

MaCS Creative Commons License 1999.06.15 0 0 72
Halihó!
Én tényleg nem Macs vagyok, de azért hozzászólnék!
Előrebocsátom, hogy életemben 1x álltam meg rossz helyen, és az pont a legutóbbi indexes találkozó volt. Sikerült beállnom egy kijáróba, bár nem igazán láccott rajta, hogy kijáró. :(
Ha jó idő van, motorral járok, ha rossz, akkor a helyzettől függően kocsival vagy békávéval. Meg kell azonban mondanom, hogy gyakran a munkám miatt kell olyankor is a kocsit választanom, amikor a tömeges közlekedés lenne a célszerűbb. Sajnos tényleg gyakran járok le 4 keréken a szitibe, mert kénytelen vagyok. Soxor előfordul, hogy résztávokon gyorsabb lenne a metró, de az utolsó szakaszon fontos lehet a kocsival +takarítható 1 perc is. Arról nem is beszélve, hogy a kocsi biztonsága (gyakran vannak nálam pótolhatatlan/bizalmas iratok, nagy értékek) és a kulturált külsővel megérkezés igénye miatt nincs választási lehetőség. Arról nem is beszélve, hogy nagyon gyakran módosul az útvonal, és olyankor a valahol letett kocsihoz való visszatérés rettenetesen érzékeny időveszteséggel járna. Az is nemritkán előfordul, hogy azért kell készenlétben tartanom a kocsit, hogy abba esetleg felvehessek valakit.
A tömegközlekedés gyorsasága csak korlátozott esetekben nyilvánul meg. Márpedig ha valaki mondjuk csak napi fél órával többet tölthet így a családjával, annak máris jó oka lesz az autózásra.
A P+R rendszer csak akkor életképes, ha a parkolókból közvetlen, gyors járatok visznek be a központba. Én Budán lakom, és nálunk a potenciális parkolási/átszállási övezet is fizetős lett, a BKV-BKV áccállás pedig időben súlyosan deficitessé teszi az eljárást.

Mindez persze nem jelent mentséget a szabálytalan, másokat akadályozó parkolással szemben. A közterületesek sajnos csak a C-dula meglétét nézik, ha fizettél, akár a sarkon is állhacc, amivel mind a gyalogosokat, mind a többi autóst akadályozod, és súlyosan veszélyezteted.
Az önbíráskodásnak nagyon ellene vagyok, már csak azért is, mert ha valakinek leereszted a kerekét, az attól nem fog előbb odébbállni. A sima cédulázást viszont jó 5letnek tartom.

Üdv: MaCS

Poedle B. Creative Commons License 1999.06.15 0 0 71
Akik nem hagynak helyet a jardan, azokat ugyem fogod tudni leszoktatni. Axioma. Az ilyeneket nevezik nehol "elbol bunko"-nak. Mielott barki kerekeket kezdene leeresztgetni, azert nezzen korul, hatha epp valami ukran maffiozo kocsiaval talalja magat szemben es esetleg jon a gazdi... Ott biza nem a kereket fogjak leereszteni... Amugy meg ilyen erovel nehany autos siman letorhetne nehany gyalogos kezet, akik a _szabalyosan_ parkolo autok tukreit elhajlitjak, rosszabb esetben le is torik ?! Elnok ur-nak igaza van :-))) Essunk egymasnak emberek !!!
Elnok ur Creative Commons License 1999.06.15 0 0 70
Jo otlet ez a gumileeresztes. Nehanyszor mar nekem is eszembe jutott, hogy tenni kene valamit (plane amikor a babakocsival kenyszerultunk az uttestre a parkolo autok miatt), de mindig meggyoztem magam, hogy biztosan eletbevago ok miatt all ugy az auto es azert ilyet megse.
De kicsit kiegeszitenem az eredeti elkepzelest azzal, hogy autostarsaimat arra biztatnam, ussek el a szabalytalankodo gyalogosokat, a nemdohanyzokat, hogy verjek agyon a dohanyosokat, stb... S mivel en altalaban kerekparral jarok (nem is eresztettek meg le a kerekemet) beszerzek egy vascsovet, amivel a bicikliutra ratevedo gyalogosokat fogom fejbevagni. Mennyi eszem van. Kar hogy nem enyem az eredeti otlet...
KTMSzepy Creative Commons License 1999.06.15 0 0 69
T. Terrorista bagázs.
Jól tudom, hogy a belvárosban nem szabad - mostmár nem is érdemes autózni. DE! mit csináljak én szerencsétlen, aki ott lakom? Tudom, az a mocskos burzsoá, aki képes egy 200 ezer forintos autót venni, az költözzön ki vidékre, de amíg ezt nem teszem meg, addig naponta pumpáljam a kereket? A VI. kerben ugyanis pont a Deák téren lakom, megpedig a főút mellett. A saját lakásom előtt parkolási díjat fizettetnek velem. A mellékutcákban bezzeg még nem kell fizetni, ezért az egész belvárosba-autóval járó népség ott parkol. Amikor érdeklődni merészeltem a parkolási társaságnál, hogy miért nem állhatok meg a bejelentett címem előtt ingyenesen, kijelentettek, hogy a főutak a főváros kezelésében vannak, így mivel nem fővárosi, hanem VI. kerületi lakos vagyok, oda nem kaphatok ingyenes parkolási jegyet. A mellékutcában azonban bárki parkolhat, az is, aki még csak a környéken sem lakik. Akár kamionok is. Erre volt már példa, sőt amikor végigment a utcában, legalább 5-6 autónak letörte a visszapillantóját - köztük az egyémet is. Ezt nem büntetik, de ha 5 percre megállok a ház előtt, hogy esetleg felszaladjak valamiéert, mire leérek, rajta a cédula. Szóval, ha valakit meglátok, hogy akár csak egy ujjal is hozzányúl a kocsimhoz, annak foganatosítok egy lentebb említett testi sértést.
Függ.: A járdán mindig igyekszem kényelmes helyet (kb 1 métert) hagyni - ezért is törték le a visszapillantómat :(. A "roki" helyekre pedig soha nem állok be - már többször is kerülgettem emiatt a háztömböt félórán-órán keresztül, csak hogy lássam, hogy egy kevésbé empatikus "kolléga" azonnal lecsap a helyre.

Na, megpróbálok mostmár lehiggadni - de nem lesz könnyű.

Tulywa

arszt Creative Commons License 1999.06.15 0 0 68
En a magam reszerol szoktam szolni a rokkant parkoloba beallo dzsippes szoke noknek meg vallalkozoknak is, persze olyan kulturalt formaban amitol mindig meglepodnek es neha csodalkozasukban arrebb is allnak. Megis a csucs szerintem az az, hogy a Cora parkolojaban a rokkant parkoloban megallo "taxis g#cire" raszol a vagyonor, mire az elkuldi ot a verbe es ezutan a vagyonor csendesen elkullog. A taxis nem utasert jott, mert 2 ora mulva meg mindig ott allt es nem volt rokkant sem legfeljebb szellemileg. Ezzel nem akartam a normalis taxisokat bantani.
Csaby Creative Commons License 1999.06.15 0 0 67
Budapest, Budapest de csodás......:)
stevie wonder Creative Commons License 1999.06.15 0 0 66
Topicnyito, gumileereszto Dan baratunk kozben eltunt...

Egy kis tudomanyos hatter a vitahoz.
A "Sustainable Development," kb. Fenntarthato fejlodes a kozgazdasag es politika hatarmezsgyejen fekvo tudomany. Egyik aga kifejezetten a nagyvarosok "fenntarthato fejlodesevel" foglalkozik. Ami Budapesten (es a vilag szamos mas nagyvarosaban) tortenik, az egy tudatos strategia. A celja az, hogy a gepjarmuforgalmat kiszoritsa a belvarosbol. Setaloutcak, draga parkolas. Ezzel parhuzamosan a tomegkozlekedes fejlesztese (mit gondoltok, miert finanszirozna a penzvilag a 4-es metrot?) es az elkerulo utak kiepitese.

Nincs mese, elobb-utobb le fogunk szokni a belvarosi autozasrol.

anarchy Creative Commons License 1999.06.15 0 0 65
A többségnek a kissebségen elkövetett erőszaka is erőszak. De a kevés autós is erőszakot követ el a többségen amikor köcsögül parkol a járdán. (Az autós is sokszor gyalogol) Nem értem pár autós miért ugrott akkorát. Csak nem magára vette? Mi van itt mindenki 600 merdzsóval jár csak nemek van trabim? Érdekes nekem még sose eresztették le a gumim emiatt.
Nem a leeresztés a megoldás, bár valami feltünő kell az biztos. A tömegközlek tényleg rossz, de ezen nem segít, ha mindenki az egyéni lustaságára hallgatva autóba ül és sokkal rosszabb hely, idő, és energia kihasználással használja az utakat. SZVSZ reggelente az Üllői úton sokkal gyorsabb a metró.
Aki nem tud parkolni vegyen motort :)) különben Párizsban, meg Londonban sokkal nagyobb a kocsidugó, még sem parkolnak a rokkantak helyére. Ja kérem ott 200 éve fejlődget a polgári demokrácia. Itten meg vadkelet van, ohne kultura.

anarchy : semmi hatalmat senkinek

psmith Creative Commons License 1999.06.15 0 0 63
A kerékleeresztő önbíráskodóktól már csak egy kis lépésre vannak, az abortuszt végző orvosok gyilkosai.
Mike Creative Commons License 1999.06.15 0 0 62
Nahat, pont lejott a 20 mega (ritka lassan jott)
Es ahogy megjosoltam a nepek egymast tepik.
Kituno, gratulalok magamnak!
Macs Creative Commons License 1999.06.15 0 0 61
Melyik 38-as jár 15 percenként? Ugye nem sűrűn jársz vele? Vagy pedig a két hét alatt pokoli mázlid volt.

Én nem MaCS vagyok.

Angi

Előzmény: Fidusz (59)
Fidusz Creative Commons License 1999.06.15 0 0 60
Attól, hogy Schumacher kiesett a kanadai nagydíjon... .-)
Előzmény: Fec (58)
Fidusz Creative Commons License 1999.06.15 0 0 59
Azt kérdezted, hogy a KÉK METRÓ VONALÁTÓL TUDOK-E VALAMIT, NEM PEDIG A BELVÁROSTÓL.. A 38-as 15 percenként jár. A Köki 20 pwercre van a belvárostól.
Előzmény: Macs (55)
Fec Creative Commons License 1999.06.15 0 0 58
Ugylaccik telleg nem erted :-| Na mindegy haggyuk, keso van mar ehhez, es nem is errol szol a topic...
(csak mitol ragott be ennyire? ki erti ezt?)
Előzmény: Macs (57)
Macs Creative Commons License 1999.06.15 0 0 57
Hol parkolok le a Ferenciek terénél, a Kálvin térnél vagy a Deák térnél?
Azt ne mondd, hogy parkoljak a Kökin, mert onnan metroval 20 perc. Ha az Astoriától megyek Csepelre 20 perc, míg elérem a kocsit, másik 40, míg kiérek Csepelre.

Angi

PS: Most megyek aludni, de ne add fel! Jártam sokáig tömegközlekedéssel, elég nehéz lenne visszaszoknom rá :-)

Előzmény: Fec (56)
Fec Creative Commons License 1999.06.15 0 0 56
Alapeset: megallsz _valahol_ a deli szakaszon

1. variacio: atsetalsz a Ferenciek tererol (~4 perc)
2. variacio: atszallsz a Deak teren a pirosra. Ezzel idot nem biztos hogy sporolsz, de legalabb kenyelmesebb.
3. variacio: a Kalvin terrol tovabbmesz a mittudomenhanyas villamossal az Astoriaig. Tudom hogy atszallas, de napkozben baromi gyakran jar, szoval nem nagy ugy.

Előzmény: Macs (53)
Macs Creative Commons License 1999.06.15 0 0 55
Elismerésem.
Tudod, milyen messze van Köki a belvárostól? Tudod, milyen gyakran jár a 38-as?

Angi

Előzmény: Fidusz (54)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!