Innentől nem kell mérlegelgetni. A biztosító fizet mindent vagy semmit. Semmit nem fizet kizáró okok esetében, de ez most nem játszik. Marad tehát a MINDENT fizet.... Ez a törvény, szerintem elég egyértelmű!
Kivételt jelent, ha megosztott felelősség esete áll fenn, azaz mindkét fél akár különböző arányban felelős a baleset bekövetkezéséért. Ebben az esetben a biztosítók a felelősség arányában térítik a károkat a másik biztosításának terhére.
Hogy lenne kárhatárérték? Lehet, de szerintem nincs ilyen, nem olvastam sehol. Igazából a kérdező esetében ez irreleváns dolog egy huszonéves roncs esetében.
Nézd, én a törvényt néztem, szerintem az a mérvadó. Szerinted nem?
A kötelező biztosításról szóló törvény nem részletezi, hogy a kgfb-nek milyen károkra kell fedezetet nyújtania. A törvény átfogó jelleggel azt írja elő, hogy a biztosítás mindazon megalapozott kártérítési igények kielégítésére kiterjed, melyeket a biztosított személlyel szemben, a jármű üzemeltetése során okozott károk miatt támasztanak. A törvény továbbá azt is előírja, hogy a biztosítás kiterjed a felelősség kérdésének a vizsgálatára is.
A biztosítónak tehát törvényi felhatalmazása van arra, hogy a balesetben viselt felelősség alapján döntsön a kártérítésről. Fontos, hogy a felelősség kérdése nem azt határozza meg, hogy mekkora a fizetendő kártérítés, hanem azt, hogy melyik félnek kell a károkat viselnie.
A kötelező biztosításról szóló törvény értelmezése szerint minden kárt megtérít a biztosító, melyet a károsult megfelelően igazolni tud. Kevesen tudják, hogy a kötelező biztosítás nem csak a vétlen autóra és utasaira terjed ki, hanem a kárt okozó jármű vétlen utasaira és holmijára is. Csak a kárt okozó járműben esett gépjárműkárt és a vétkes autóvezető kárát nem téríti meg a biztosító, de az autó vétlen utasainak káraira már fedezetet nyújt a kgfb.
"Ezen felül ezek szerint akkor jogosan követelhet még továbbra is?"
Lehetséges. Először neki kell hivatalosan, összegszerűen, részletesen indokolva leírni, hogy milyen kár megtérítését kéri. Ha az élete az autó hiányában ellehetetlenül, az is egy kár, aminek megtérítését kérheti.
HA elhajtja a biztosító, akkor próbálkozhat nálad is. Te akár el is fogadhatod az érvelését, és fizethetsz (végülis te okoztad a kárt, és egy úriember ilyenkor helytáll), vagy ha vitatod, akkor neki kell perelnie. A bíróságon az ilyen ügyekben általában a józan ész alapján születik döntés. Ha a bíró ellened dönt, és fizetned kell, még mindig perelheted te is a biztosítót (és ilyen esetben jó eséllyel nyersz is).
A károkozó felelős a kár megtérítéséért. Helyette a biztosító jótáll. Ez az alap.
De ha a vétlen fél nem elégedett a kárrendezéssel, akkor mindkét felet perelheti (és perli is általában), hisz a PTK előírja a kár megtérítését a biztosítótól függetlenül is. A bíró meg majd dönt. Aztán esetleg van egy második kör a károkozó és a biztosítója között. (A dolgot árnyalja, hogy soxor a károkozó sem érdekelt egy alaposabb vizsgálatban, hisz esetleg még büntetőügy is lehet a dologból, ezért inkább fizet, mint bíróság előtt magyarázkodjon.)
"mert helyetted jót áll! Mégpedig korlátlanul!!!"
ez végképp nem igaz. VAn korlát, olyan milliárd körül, és már kishazánkban is volt káresemény, ahol a biztosító emiatt nem fizetett teljes kárt (épület dőlt össze). És ilyenkor a magánszemély teljes vagyonával áll bele az ügybe.
------------
Ha kárt okozol, akkor a vétlen fél jogosan várja el a teljes indokolt kárának a megtérítését, akár tőled is, de ehhez csak jogi eszközöket vehet igénybe, fenyegetést, zaklatást nem.
A kötelező biztosítást azért fizeted, mert helyetted jót áll! Mégpedig korlátlanul!!!
Nincs (!) jogviszony a károkozó és a károsult között, közéjük ékelődik a biztosító. A biztosító van jogviszonyban mindkettőjükkel.
Innentől a károsult követelést csak a biztosító felé nyújthat be, vele pereskedhet! a károkozó felé a biztosító legfeljebb a biztosítási díj következő tárgyévi emelésével szankcionálhat.
Ha a biztosító nem fedezte a kárt, akkor a károsultnak biztosítási felügyelethez kell fordulnia, vagy be kell perelnie a biztosítót.
Fizetett már nekem a biztosító csereautót is a javítás idejére, amikor bemutattam, hogy a kocsi összetörése után egy hétre egy hónapokkal korábban előre befizetett szállásom volt külföldön...
Ha a károsultat közvetve, vagy közvetlenül zaklatja vagy még inkább fenyegeti, akkor fel kell jelenteni a rendőrségen. Nem szabad beijedni tőlük. Tudják (értettem a célzást kikről van szó!), hogy a károkozó a gyenge láncszem, a biztosító elhajtotta őket a p*csába. Ezek ilyenek...
Egyébként legyek megengedő is, el tudom képzelni, hogy főleg egy régi kocsinál nem fizet a biztosító annyit, mint amennyi a valós kár, vagy még inkább egyéb költségek is felmerülhetnek.
Nekem anno nagy szívás volt, hogy elkezdték számolni, a sérült alkatrészek avulását és szerintük emelkedett a kocsim értéke, mert új alkatrészeket építettek be!
Ahogy viszont a károkozó írta, itt gazdasági totálkárra vették a kocsit. Azaz teljes "értékét" kapták. Hogy ezzel nem értenek egyet? Szar érzés lehet...
Ilyen esetben lehet jogos a követelése, de csak a jog által megszabott módon hajthatja be rajtad: küldjön fizetési meghagyást, arra te válaszolsz (szigorúan írásban, tértivevény), hogy nem értesz egyet vele, erre ő a bírósághoz fordul, ami majd eldönti az ügyet. (Ha veszít (alighanem így lesz), akkor a te összes költségedet utólag rajta vasalják be.)
Ha bármi mást tesz, akkor zaklat, ami bűncselekmény.
Amit tenned kell, az az, hogy írsz neki egy levelet, amit tértivevénnyel (nem ajánlva) megküldesz neki, valami ilyen tartalommal:
Tisztelt XY,
az elmúlt időszakban a XXX-án történt balesetünkkel kapcsolatbna számos esetben keresett meg kártérítési igényére hivatkozva. Kijelentem, hogy követelését nem ismerem el jogosnak, továbbá kijelentem, hogy a baleset időpontjában érvényes felelősségbiztosítással rendelkeztem, ezért kérem, hogy kárigényével a biztosítómat keresse, vagy velem szemben az igényét jogi úton érvényesítse.
Levelemmel az ügyet lezártnak tekintem, kijelentem, hogy a fenti jogi megoldásokon kívül minden más megkeresést a magánéletembe, mindennapi életvitelembe való önkényes beavatkozásnak, háborgatásnak, zaklatásnak fogok tekinteni, és a Btk. 222 paragrafusára hivatkozva fejlentést fogok tenni.
Tisztelettel:
dátum, aláírás, érdemes lehet két tanú (aláírás, név nyomtatva, cím)
(ha kijelented, hogy az ügyet "lezártnak tekinted", onnan kezdve áll meg a "zaklatás", mint bűncselekmény, hisz az egyértelműen a te zavarásodat, és nem a vita rendezését szolgálja. Ezt követően, ha mégsem áll le, akkor a levél, a tértivevény és a híváslistád másolatával tudsz feljelentést tenni, ami alapján a rendőrség el is tud járni.)
Egyik rokonomat hivogatja állandóan,elmegy a házához,illetve követelőzik....s ráadásul a rosszabbik fajtából való.. Már fel lett világosítva,de nem akarja abbahagyni...
Mi a bevett gyakorlat akkor,ha a biztosító fizet egy koccanás után a károsultnak,de a károsult sorozatosan követelőzik,pénzt szeretne továbbra is ? Gazdasági totálkárra vettek egy 24 éves agyonrohadt autót. A használtautón a biztosító által fizetett összegből bőven találni ugyanilyen tipusu autót,de a tulaj szerint az autója duplaennyit ér és követeli a különbözetet,és nem áll le.
Vajon visszakapom-e az Allianz-nak befizetett pénzem?
Kötelező biztosítás következő évi csekkje megjött, a család másik tagja azonnal, gondolkodás nélkül befizette az éves díjat. Családtag leszidása után felmondtam a szerződést, és új ajánlatot kértem ugyanattól a biztosítótól (Allianz). Az új szerződési ajánlat költséget tekintve majdnem a fele volt. Ezt elfogadtam, befizettem tehát a következő évi biztosítás összegét. Meg is jött a kötvény rendben.
Kérdés, hogy a felmondott szerződésre befizetett pénzt visszafizeti-e automatikusan a biztosító, vagy nekem kell "sportolnom" érte a biztosítónál. Sokáig nem szeretnék várni, nehogy "elavuljon" az ügy. Viszont nagyon nem szeretnék a biztosító irodájában órákat várni a személyes ügyintézés érdekében.
A márkaszerviz többszörös áron adja. A cseréje meg igen egyszerű...
Előtte keress rá a jófogáson, vagy egyszerűen a google-ban.
Nem írtad melyik oldalit kell cserélni, de ezeket postázzák. Én találtam 2500 forintért is nagy hirtelen rákeresve! A cseredarabon látod a rögzítési pontokat, rögzítési módot.
Nem kell hozzá nagy műszaki érzék, hogy az alapján Te is kicseréld. Ha meg mégsem vállalod be, akkor bármelyik autószerelő a szerviznél jóval olcsóbban megoldja.
Dacia Logan 2007. (de azt hiszem egyszerűbb, ha elmegyek a szervízbe Debrecenbe, mert itt mifelénk azt nemigen tudja beszerelni senki) Kösz a segítőkészséfedet.
Nem vicceltem, csak nagyon tájékozatlan vagyok. 30 éve fizetem a biztosítást, de szerencsére még sose volt dolgom a biztosítóval. (Csak azért gondoltam rá, mert a szomszédasszony kiütötte az ablakát és azt kifizette a biztosító, pedig kis tétel volt. Ezek szerint az egészen más.)
- itt honnan tudhatná bárki, h milyen biztosításod van? Mindenesetre kézi állítású tükröt már 3e körül is kapsz, elektromosat is 10 környékén: az önrészed ennél biztosan jóval magasabb, szóval persze, h saját költségre pótold.
Sziasztok! Kötelező biztosítással kapcsolatban lenne kérdésem. Biztosítót váltottam, online felületen kötöttem meg az új szerződést, amit be is fizettem. Az előző biztosítást sem az új biztosító sem én nem mondtam le, arra gondolván, hogy ez megy automatikusan. Figyelmetlen voltam, eddig mindig alkuszon keresztül váltottam és ők intézték. Járt már így valaki? Mit tegyek? Mibe fog fájni? Kérem írjatok. Köszönöm.
Sziasztok, egy teljesen egyedi eset történt velem. Szabályosan haladtam a főútvonalon, mikor a bal oldalon parkoló autó anyós ülés oldali ajtaját rám nyitották. Rendőri intézkedés történt, a vétkes elismerte felelősségét, helyszíni bírságot is kapott. Ezek után A KÖBE-től kaptam egy levelet, hogy nem áll módunkban kifizetni a a kárt, mert a jármű nem vett részt a forgalomban és ilyenkor nem vonatkozik rá a kötelező biztosítás...felhívtam a Mabiszt, ott azt az információt adták, hogy polgári peres úton próbáljak eljárni...Ti mit tennétek a helyemben? Előre is köszönöm segítségeteket!
Csak puffogni jöttem. A rádióban hallottam, hogy átlagosan kb. 10%-kal emelkednek a díjak idén. Két autónk van: egy 7 éves Ford Galaxy (2 évesen véve, b5) meg egy 10 éves Honda Civic (0km-esen véve, most 82ekm, b9).
Negyven felettiek vagyunk, legutóbb 1999-ben volt saját hibás káreseményünk (az is minimális), 1996 óta folyamatosan van szerződésünk, mindig időben fizettünk, satöbbi. A Zember azt gondolná, hogy mintaügyfelek vagyunk. Biztos a biztosítók is, mert (a Netrisk kalkulátora szerint) a Civicre a Groupama 34%-ot emelne tavalyhoz képest (21,2eFt helyett 29,6), nyáron pedig a K&H dobott meg egy +45% körüli emelési ajánlattal a Fordra. A K&H-t fel is hívtam, hogy azt tényleg úgy gondolták-e, de az ügyintéző megnyugtatott, hogy igen. Váltottunk is. A kalkulátor tavaly és idény nyáron forintra hozta az értesítős értékeket, sz'al megbízhatónak tűnik.
Szerencsére van hova átmenni minimális többletért, úgyhogy さよなら Groupama.
A problemam a kovetkezo: augusztusi evfordulora uj biztositast kotottem a clb-n keresztul (volt MKB-skent nem volt mas valasztasom). Hosszas levelezgetes, szamtalan telefon utan sem sikerult lekerdezni az uj biztositonak a kknyr-bol az elozmenyt, igy 60 nap utan visszasoroltak a0-ba. Ma kaptam egy ujabb kotvenyt, amin mar a megfelelo b7-es bonusz szerepelt, viszont az osszeg magasabb volt, mint amit augusztusban megallapitottak, es idoben be is fizettem. Gondolom, most az ujboli b7-be sorolaskor a most ervenyes dijjal szamoltak. Szerintetek ez jogos?
Értem. A helyzet az nálunk, hogy a párom autója, a nevén most van először autó és biztosítás is, tehát 00-ás jelenleg. Bónusz még nem adtak így. A korábbi autója az anyukája nevén volt, a biztosítás is.
A saját autómon kilenc éve van casco, soha nem volt bejelentett károm, igaz az is, hogy van egy-két parkolási sérülés, de nem olyan vészesek összesen, mint a mostani egy :(