Keresés

Részletes keresés

Siemens113 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 33
NAGYON KÖSZÖNÖM A VÁLASZT!!! :-)

Igen itt lakom én is a vonal mellett! nem tudom miért de nagyon szeretem ezt a vonalat :-)

sokszor járok is ki csak úgy nézelődni...

amúgy az infó egy dolgozathoz kell

te is itt laksz a 120 mellett?
Előzmény: Bahn (32)
Bahn Creative Commons License 2005.01.10 0 0 32
Dokumentumokat és egyéb forrásanyagokat a MÁV Dokumentációs Központ és Könyvárban találsz.Az interneten is fellelhető ez az intézmény,de ne fűzz hozzá sok reményt!A valós változatával személyesen biztosan többre mész,az elérhetőséget megtalálod az oldalukon.Az oldalt pedig itt találod meg:http://www.mavintezet.hu

Itt laksz esetleg a vonalon valahol vagy csak hobbiból érdeklődsz a története iránt?
Előzmény: Siemens113 (31)
Siemens113 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 31
NAGYON ÖRÜLÖK HOGY MEGNYÍLT EZ A TOPIC!

a 120-a a szívem csücske!!! :-)


nos infót gyűjtök erről a vonalról /már azt hiszem vhol feltvetettem ezt/

arra lennék kíváncsi hogy milyenek lehettek ezen vonal megépítésének feltételei körülményei azóta hogyan fejlődött stb.

azt szeretném kérdezni hogy ti tudtok esetleg olyan folyóiratokról újságokról,történeti periodikákról amelyek ezzel foglalkoznak?

bármilyen infót szívesen várok

/vasúti lexikont ismerem :-) /


esetleg van olyan hogy vasúti levéltár?

történeti forrásokat keresek

ha bárkinek van vmi infója esetleg vmi ilyesmi irata és csak egy megmutatás erejéig nélkülözni tudja kérem szóljon

köszi ha bármit tudtok
Siemens113 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 30
KÖSZI AZ INFÓKAT!!! :-)

na én is a 4. folyosóra gondoltam csak ezzel kapcsolatban hallottam 2 verziót

újszász-szo.

cegléd-szo

akkor marad újszász ezek szerint


és köszi még 1x a választ meg a szemléltetést :-)
Előzmény: pzg (22)
by-169 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 29
Arra hogy réegen ez is fontos vasútvonal vezetet keresztül.
Előzmény: pzg (24)
pzg Creative Commons License 2005.01.10 0 0 28
én új életet kezdtem januártól, és ennek része az is,h munkaidő végén lelépek...lagalábbis törekszem rá ;)
de azért azt túlzásnak tartom, h a 18.40-essel korán haza lehet érni:)))
még mindig a szokásos ismertetőjegyeid vannak? :))) nem mintha többszáz emberből lenne esély arra, h egyszer csak felismerlek:)
Előzmény: Törölt nick (27)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.10 0 0 27
Amikor nem dolgozik, akkor...néha van olyan is...most pályázok haza a 18:40-esre :) szóval ma korán otthon leszek.
Előzmény: pzg (26)
pzg Creative Commons License 2005.01.10 0 0 26
jó:)

(tessék mondani, aki ilyen késői vonattal jár haza, az mikor él? :))))
Előzmény: Törölt nick (25)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.10 0 0 25
Ha nem lesz meg, szerda magasságában scannelgetek belőle, addig meg nem vagyok otthon kivéve az alvást...
Előzmény: pzg (22)
pzg Creative Commons License 2005.01.10 0 0 24
mire gondolsz?
Előzmény: by-169 (23)
by-169 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 23
Biharkeresztes már nincs az útban:(
Előzmény: pzg (22)
pzg Creative Commons License 2005.01.10 0 0 22
no tehát.



először is egy ábra a páneurópai közlekedési folyosókról, szép magyar szóval: korridorokról:




mivel a magyarországi szakasz nem egyértelműen látszik ezen a képen, leírom, mely vasúti korridorok érintenek bennünket:


IV. (ez a miénk:)))) Rajka–Hegyeshalom–Budapest-Újszász-Szolnok-Lökösháza;

V. Hódos-Zalalövő-Budapest-Füzesabony-Miskolc- Nyíregyháza–Záhony

X. Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia


végül is az a lényege az egésznek, hogy vmikor 97 k. Helsinkiben döntöttek a 10 fő közlekedési folyosó kijelöléséről (ezért hívják helsinki folyosóknak is), ezek vasúti, közúti és vízi közlekedési folyosók. ennél - úgy tudom - bővebb a transzeurópai közlekedési hálózat, amibe beletartozik az általad említett bp-cegléd-szolnok szakasz is (és még sokan mások:).


Mao-on elvileg 2010-ig vagy 12-ig kell a törzshálózat részét képező vasútvonalak rehabilitációját végrehajtani, ehhez az EU támogatást nyújt (phare, ill. ispa), ill. most már ugye a kohéziós alapból. ez azt jelenti, h ezeket a szakaszokat 140 ill. 160 km/h pályasebességre alkalmassá kell tenni.


a távoli jövőben;) be kellene kapcsolódnunk az európai gyorsvasúti rendszerbe, ez csak az 1-esen, tehát a bécs-budapest szakaszon lehetséges, már ha...



amúgy nyilván vannak itt olyanok, akik nálam többet tudnak erről, és egzaktabban is meg tudják fogalmazni, bár nem ez volt a cél:)

ha konkrét kérdéseid vannak, írd le:)


matiz, lelkesen kerestem azokat az ábrákat, de nem találom. még egy kört futok, mert úgy emlékszem, a máv sajtóközlemények archívumában meg lehet valahol találni. de ez nem biztos..
Előzmény: Siemens113 (21)
Siemens113 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 21
ha zavaros lett bocsi :-)

BÁRMILYEN INFÓT SZÍVESEN VÁROK ÉS FOGADOK !!!!!! :-)

zavarosság meg "tudatlanság" oka : még elég fiatal vagyok kevés dologgal vagyok tisztában a vasúti közlekedéssel kapcsolatban viszont érdekel a dolog :-)

és még 1x

BÁRMILYEN INFÓT SZÍVESEN VÁROK ÉS FOGADOK !!!!!! :-)
Előzmény: pzg (20)
pzg Creative Commons License 2005.01.10 0 0 20
huh:)))
az látszik, h nem vagy vasutas...;)

ez egyáltalán nem baj, de ez így egy kicsit zavaros, amit ide írtál.
nem hiszem, h sokan vannak itt, akiknek el kell magyarázni, mik azok a korridorok, de ha vkit érdekel (vagy neked szükséged van rá), szívesen bepötyögöm, ha lesz egy kis időm:)))))

a projekt egyébként valóban része az eu vasútfejlesztési programjának, ami természetesen a vasúti korridorok rehabilitációjára irányul.

asszem, találtam ábrákat, megpróbálom leszedni és idevarázsolni.
Előzmény: Siemens113 (18)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.10 0 0 19
Van egy kinyomtatott prezentációm, valami EUs támogatásokból elvégzendő fejlesztések, szépen lefűzött kiadvány. Off-line szóval scannelnem kéne.
Előzmény: pzg (16)
Siemens113 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 18
ahogy én értesültem itt egy elég sajátos koncepcióról van szó.

az a lényeg hogy vannak ilyen európán át vezető korridorok amiken a nemzetközi vasúti forgalom / közlekedés szállítás folyik/

ilyen lett volna a tervek szerint

hegyeshalom - bp- újszász-szolnok-békéscsaba.lökösháza is

na most meg nem tudnám mondani milyen forrásban olvastam legutóbb hogy a korridor továbbra is megmarad csak akkor már ceglédet mondtak újszász helyett

a híradásra alapvetően nem érdemes alapozni mert ilyen kérdésekben csak a legritkább esetben hiteles


a korridor teljes rekonstrukciója 2010-2015-közöttre várható :-) :-) :-)

aztán hogy végül mi lesz a helyes irány cegléd szolnok vagy újszász szolnok nem lehet tudni de az biztos hogy itt nem csak egy egyszerű felújításról van szó /vagyis nem erről kellene hogy szó legyen, de ez általában kimarad a hírekből/ ilyenformán az nem túl autentikus mármit a hírek

/ja nem vagyok vasutas az infókat csak szereztem/ :-)
Előzmény: Bahn (-)
Siemens113 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 17
nálunk sem áll meg csak megnéztem

:-)))))))))))
Előzmény: pzg (16)
pzg Creative Commons License 2005.01.10 0 0 16
ja, értem;))) tudod, én csak 1 buta gyömrői vagyok :))) ha egy vonat nem áll meg ott, az nem is létezik.

matiz! nagyon szépek a képek:)
neked nincsenek meg véletlenül azok a jó kis térképek és feladatütemtervek, amiket a mávnál készítettek az eu-s projektekhez? emlékszem, h azok nagyon jól áttekinthető, értelmes illusztrációk voltak.
Előzmény: Siemens113 (15)
Siemens113 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 15
a 18:40-es gyorsított
Előzmény: pzg (14)
pzg Creative Commons License 2005.01.10 0 0 14
3318???
az melyik?
Előzmény: Törölt nick (13)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.10 0 0 13
Rendszeresebben a 3318 és a 3338 "vendége" vagyok...
Előzmény: Bahn (11)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.10 0 0 12
Sülysápnál az állomáson teljes csere volt, kitérők meg minden, egészen le szecsőig, a képtáramban végig van fotózva. Sülysáp-Mende között is volt felújítás, az előző menetben (Rákoshegy-Sülysáp Mende felőli vége menet). Most csak Sülysáp - Tszecső között újítottak, de felsővezetéket is!
Kitérők cseréje
Kitermelt anyag, kővonattal
Épülő peron, állomás épület festés előtt
Épület festés után és térburkolat
IGÉNYES TÁBLA RÖGZÍTÉS...
Előzmény: Bahn (10)
Bahn Creative Commons License 2005.01.10 0 0 11
Valóban nem panaszkodhatuk,tényleg sokkal rosszabb állapotban lévő vonalak is vannak.Mindjárt itt a ceglédi vonal példának.Itt a nagykátai oldalban még a nyíri IC-k közlekedése óta sincs rendszeres káosz,pedig a vonatmennyiség azért jelentősen megnőtt!Tulajdonképpen mondhatjuk azt az IC-vel erre utazóknak,hogy lassabban ugyan,de biztosan megérkeznek a célállomásukra:)
A 3417 tényleg nem semmi vonat,volt alkalmam néhányszor utazni rajta.Elég brutális "emberek" is utaznak rajta,tisztelet a kivételnek!De ennek méltó párja lehet a 3339 is,szerintem az vinné el a pálmát!Egész szociális tanulmányt lehetne írni erről a vonatról olyan arcok utaznak rajta.Hála Istennek elég régen utaztam már rajta,megvárom mindig a 3449-est ha abban az időben kell utaznom.De például a ceglédi vonalon (örök összehasonlítás) sokkal rettenetesebb utazóközönségű vonatok is vannak!Gondolom ez téged nem vígasztal!
Előzmény: pzg (7)
Bahn Creative Commons License 2005.01.10 0 0 10
Igen,igazad van "lefelé"egyre fogy minden!Azért érdekes volt a felújítás során,hogy míg Rákos-Maglód és Sülysáp-T.szecső között rendesen ki tudták cserélni a pályát (új ágyazat,új felépítmény),addig Maglód-Sülysáp között csak toldozgatás történt,egy-két váltót kicseréltek meg persze átépítették a biztbert,de ezen kívül semmi.Se peron,se új perontető.Érdekes.
A csíkos személykocsik nekem tetszenek,néhány gond azért tényleg van velük.De azok nem a kocsik hibája.A takarítás hiánya tényleg feltűnő,mind kívül mind pedig belül.Messziről megismered a gyárból most kijött frissen átépített kocsit,mert MÉG nem tiszta por kívül és szutyok meg firka belül!A legutálatosabb dolog azonban,hogy egyes ek fémkitermelést végeztek a kocsikban,így mára már nem olyan egyszerű dolog lehúzni az ablakot (vagy éppen fel).A másik gyengéje szerintem az ajtó.Vagy működik vagy nem.Sokan szidják,bár sokat nem is tudnak vele bánni:az állandó vésznyitózás (főleg a Keletiben a Százlábú előtt) nemigen tesz jót neki.Mindezek mellett is sokkal jobban örülök ha ilyen szerelvénnyel kell utaznom,mint a régivel.Kicsit komfortosabb.
Előzmény: Törölt nick (6)
by-169 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 9
Igy igaz folytatni kéne ha már ott járnak az IC-k. Szolnokról indul 1 személyvonat nyugatiba és ezzel egy időben 1 IC a keletibe. Az egyik már ott van kb 1 óra 45 perc alatt toló üzemódban még a másik már 20 percel korábban beért. Azért van kölönbség persze a 100-as már felújitott álapotban van Ceglédig kivéve Köki Pestszentlőrinc Szemeretelep (Pilis) Albertirsa.
Előzmény: Bahn (4)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.10 0 0 8
Tápiószecső-Nagykáta kimaradt, lehet, hogy a pályát "átnézték" de ennek semmi nyoma, semmi máshoz nem nyúltak. Ja de igen, Nagykátán a nagyon régi és nagyon szép vízházat lebontották, és kalapkabát ennyi. A szecsőiek jogosan morognak, hogy Sülysáp szép állomást kapott (legalábbis kívülről!) Szecsőn a peront képtelenek voltak rendbehozni! Ha megnézzük, Sülysápról nem csak a helyiek, hanem Kóka, Úri, Sáp ingázói járnak, de Szecső is elég nagy, ide jön Tóalmásról, Tápióságról a busz, kb ugyanannyi ember érintett. A gond az, hogy addig nem utaztak le a "fejesek" a lemosott szerelvénnyel az avatáson...Sülysápon megálltak, szecsőt nem látták így nem kellett felújítani.

Egy kicsit olyan ez, mint a TSZ telep Cegléd előtt. Kádár jött látogatni, helikopterrel érkezett. A TSZ telep előtt egy hosszú egyenes út vezet. Amíg el lehet látni, ültettek fákat, új aszfaltréteget kapott az út, előtte és utána semmi. (Aki teheti, autózzon el arra, a szocializmus szelleme még él. Döcögsz a poros egy sávon, majd a kanyar után két sáv, jó aszfalt fák, elhaladsz a TSZ előtt, aztán vége az útnak elfogynak a fák, jön az egy sávos rész ismét.)


Mindegy, örülünk a felújításnak, a koszos de legalább kényelmesebb új kocsiknak.
Gond akkor van, ha
-késve érkezik a vonat már Sülysápra is jó néhány esetben
-ha mégsem késik akkor Rákoson, KőFelsőn elverik valamivel.
Sajna minden nap előjön.

Rákos és KőFelső átépítéséről szó sincs, a max kihasználtságon járó Keletiéről még úgy sem. Józsefvárosba egy vágány vezet mindössze, arra nem lehet építeni. A "biztberről" ha lehet egyáltalán annak nevezni a váltókulcsokat tartalmazó szekrényt már ne is beszéljünk. Ezek átépítésével vagy legalább korszerűsítésével lehetne igazi elővárosi forgalmat lebonyolítani, addig csak álmodni lehet róla.

Előzmény: pzg (7)
pzg Creative Commons License 2005.01.10 0 0 7

sülysáp-tápiószecsőt csinálták 2003 végén, akkor építették át sülysápot is.
elvileg tavaly volt a tápiószecső-nagykáta, és úgy emlékszem, azt ígérték, h nagykáta-újszász idén. de ezt már nem tudtam olyan jól nyomon követni:))))


a 100/120-as pálya rákostól sülysápig megvan, sztem mi még mindig nem panaszkodhatunk, vannak ennél sokkal ócskább pályák is.

nálunk azért (mondjuk én csak nyár óta lakom a vonal mentén:)) legalább nincsenek állandó bizber.zavarok, lassújelek. nem a legjobb példa, de kevés olyan van a 11 vonalból, ahol elvileg 30 km-es távolságról 25 perc alatt beérhetsz.

 

matiznak igaza van (:))), az állomásépületek, peronok színvonala valóban hagy kivetnivalót maga után...:( de azért a legdurvább mégiscsak az, h milyen alakok utaznak mondjuk a 3417-essel:((

Előzmény: Törölt nick (6)
Törölt nick Creative Commons License 2005.01.10 0 0 6
Eddig is ez volt. Felújították Sülysápig, aztán elfogyott a pééz, oszt haller' ... Kb így.
Ahogy jössz kifelé a vonalon Bp-től, figyelheted, hogy gyérül a színvonal: Maglódon még van perontető. Gyömrőn van magasperon, Mendén már nincs, perontető még van. Sülysápon már nincs végig perontető, aluljáró van csak. Szecsőn már végképp semmi. Most megincsálták Szecső végéig (Sülysáp felőli vége) a pályát, a szecsői állomásra ismét nem jutott semmi. (Lásd képtáram.)

Az "elővárosi" szerelvényekről vélemény? Sajnos Szolnok keze nyomát viseli mindegyik, feketéllik a kosztól az összes, a javítások gányolás szintjén vannak. Kár értük, inkább maradtak volna akkor a régi kocsik. Az mennyire nevetséges, hogy nem csak az utasoktól, hanem a saját dolgozóktól is félteni kellene a kocsikat :( Takarítás címén feltépett lábtörlő, javítás címén összesziloplasztozott borítások.... (Tisztelet a kivételnek. Csak ők nem Szolnokon vannak és nem a kocsikkal foglalkoznak :( )
Előzmény: Bahn (4)
track300 Creative Commons License 2005.01.10 0 0 5

Szajol: Nem lesz bújtatás, nagysugarú (B60.1800) kitérőkkel lesz a kiágazás.

Tiszatenyő (kiz.?) - Gyoma (kiz.) 160km/h, 2 vágány, onnan Békéscsabáig 120km/h, a határig 100km/h. A felújítás több helyen csak rostálásban merül ki, illetve hallottam már olyan rémhírt is, h a 48-as síneket csak az útátáróknál cserélik 54-re (nyílván nem a 160-as szakaszon). Pusztapó, Kétpó és Csugar mh. lesz, ill. megszűnik. Békéscsabán nagyobb változások lesznek (személy pu. vágányhálózat, peron)

Előzmény: Bahn (-)
Bahn Creative Commons License 2005.01.10 0 0 4
Ez az,hogy a most megkapott EU támogatást a Bp-Cegléd-Szolnok-Békéscsaba vonalszakaszra költik,magyarán a Bp-Újszász-Szolnok vonal nem kap belőle semmit.Pedig ha már elkezdték egyszer a felújítást,talán folytatni is kellene mielőtt úgy leamortizálódik a már rendbehozott rész,hogy lehet előről kezdeni az egészet!Szerintem igenis számít,hogy az gyors vagy IC mennyi idő alatt ér le pl.Szolnokra,aki megveszi a pótjegyet,annak biztosan nem mindegy.
Előzmény: by-169 (3)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!