Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.05.10 0 0 279
Köszi!
Előzmény: csotri (278)
csotri Creative Commons License 2001.05.10 0 0 278
Mondom, én még nem dolgoztattam velük. De szerintem telefonon adnak információt. A számaik:

GALISZ Galván Üzem (Celltex jogutód), 9545 Jánosháza, Jókai Mór utca , (95) 450 157,
GALISZ Galván Üzem (Celltex jogutód), 9545 Jánosháza, Jókai Mór utca , (95) 450 130,
GALISZ Galván Üzem (Celltex jogutód), 9545 Jánosháza, Jókai Mór utca , (95) 551 120,

(Matáv tudakozóból frissen kikeresve)

Előzmény: Vaskalap kartárs (277)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.05.10 0 0 277
Érdekelne ez a galvanizáló üzem.
Milyen infóid vannak? Egy autó lökhárítót mennyiért krómoznának?
Előzmény: csotri (276)
csotri Creative Commons License 2001.05.09 0 0 276
Sziasztok, topiclakók!

Bár eddig sem fiatal gépeket hajtottam - a jelenlegi 105-ös skodám '78-as - , de azért veteránnak egyik sem volt nevezhető.
Most azonban egy pajtából egy egész tűrhető állapotú, 1965-ös Jawa Ideal-t kotortam ki, és szeretném restaurálni. Rengeteg Jawa Mustang alkatrészem van, tehát a gépészeti része nem is olyan nagy gáz, ami viszont körülményes, az a gumialkatrészek beszerzése, és miután robogójellegű a jármű, elég sok van belőle.
Sikerült letöltenem a cseh JawaTech oldalról jpg-ben az eredeti cseh nyelvű alkatrészkatalógust, robbantott ábrákkal, ahogy köll, de itt vidéken (szombathely környéki vagyok) esélyem nincs a beszerzésére, és Csehországba sem készülök mostanában (állítólag ott ez nem probléma, bármely motorosboltban kapni). Nem ismertek BP.-en olyan motorosboltot, ahol normális áron be tudják szerezni ezeket?
Más: ez a masina, bár 49,9 ccm, nagymotorként került Magyarországra (megkaptam az eredeti forgalmit is vele), én viszont segédmotorként akarom hajtani, tehát az adásvételi szerződést smkp.-ra írtuk. Kérdéseim ezzel kapcsolatban:
1) Érvényben van még a CM-jelölés? Be kell ütnöm az adattáblába, ha azt akarom, hogy békén hagyjanak a zsaruk? Nem szívesen mennék neki a beütővel a szép, "patinás" alumíniumnak.

2) Segédmotoros kerékpárokat is "keblére ölel" a veteránszövetség? Vagy csak forgalmi engedélyes járművekkel foglalkoznak?

Más: Fényezés. Gyárilag kétszínűre fényezték ezeket a masinákat, az enyém teste meggypiros, a lábtartók/térdvédők/első lámpatest pedig szürkésfehér, továbbá arany csíkozás emeli ki a kontúrokat. Kérdésem - és gyanítom a választ is - az, hogy egyszínű (meggypiros) fényezés, csíkozás nélkül az veteránértékű, vagy "csak" szép?

Pillanatnyilag a pénztárcám és az időm csak ennek a járműnek a felújítását engedik meg, de régi vágyam egy Skoda Felicia. Egy viszonylag könnyen felújítható példányt, amin inkább csak kasznimunka van, és egyébként teljesen komplett (esetleg még működőképes is) mennyire nehéz felhajtani, és cirka mennyiért lehet megvásárolni? Esetleg tud is valaki ilyet eladót?

Ja, és hogy ne csak kérdezzek: vidéken tudok galvanizálót. Én még nem dolgoztattam velük, de ötvös ismerős igen dicsérte őket: a GALISZ szövetkezet Jánosházán ( Vas megye, 8-as főút mellett).

üdv, sok sikert mindenkinek a felújításokhoz, és előre is köszönöm a válaszokat:

csotri

Wartburg311 Creative Commons License 2001.05.09 0 0 275
Szevasztok!

Van itt
egy kis csemege számotokra! :-)


Nem tud valaki egy Wartburg blokkot puposhoz 312-001-es tip.

Üdv mindenkinek!

Sz@bolcs

Cardano Creative Commons License 2001.05.07 0 0 274
Üdv. mindenkinek!
Most akadtam rá erre a listára - ami nagyon jó!
URAL motor a kedvencem (oldalkocsival).Akinek ilyen van, vagy volt és tud segíteni - az írjon.
Jelenleg 2 komlett kipufogócső kellene (dobbal együtt).Azt már kiderítettem, hogy a Trabantnek ugyanilyen átmérőjű a kipucsőve, csak azt nem tudom ki vállalná a meghajtását U alakra - mível vékonyfalú!

Előre is köszönöm! Cardano

vwlaca Creative Commons License 2001.05.07 0 0 273
Cooper!

Műszaki vizsga 2 évente.
Súlyadó nulla (ha autóklubos veteránvizsga van)

Kötelező bizt. pl. 1300 cm-re 5000Ft/év
(MagyarVeteránAutósMotoros Szöv.-be kell belépni
hozzá, ez asszem 1200ft/év)

1600cm felett 8000/év

Üdv
Laca

Előzmény: Cooper353 (268)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.05.07 0 0 272
Akit érdekel, itt megnézheti a Vauxhall Viva Owners Club honlapját.
GLS Creative Commons License 2001.05.04 0 0 271
Tudok egy eladó Simson 250-est. 1960-as, a kipufogó kivételével teljesen eredeti, és üzemképes. Érdekel valakit?
GreG Creative Commons License 2001.05.04 0 0 270
Tetőablak-javítót vagy olyan helyet, ahol érdemben hozzá tudnak szólni a témához tud valaki Budapesten vagy környékén?

Egy 1977-es Rekord tetőablakát kéne rendberakni, gyári, nem utólagos buherálás.

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.05.04 0 0 269
"Még nincs veterán autóm, de szeretnék egyet.
[...] egy 1960 1000cm3?"

Tehát már kinéztél magadnak egy 1960-as évekből való 1000-est? Szabad tudni mi ez?

Előzmény: Cooper353 (268)
Cooper353 Creative Commons License 2001.05.04 0 0 268
Sziasztok!

Még nincs veterán autóm, de szeretnék egyet.
Kérdésem a következô:
Mennyi ideig érvényes a veteránvizga?
Milyen idöközönként kell az autót müszakiztatni?

Kb menyibe kerül éves viszonylatban egy veterán autó (súlyadó bizti stb..) Pl egy 1960 1000cm3 ?

Köszi

Cooper

Mijo Creative Commons License 2001.04.10 0 0 267

Pardon ! Gedey=Gebey !

Előzmény: Mijo (266)
Mijo Creative Commons License 2001.04.10 0 0 266

Kedves Renton !
Pár hónappal ezelőtt kaptam valakitől postai úton a Skodámhoz fékmunkahengert, legnagyobb sajnálatomra nem tudta a szerelőm használható állapotba hozni.
Érdeklődöm, te küldted-e, ugyanis szeretném a tartozásomat rendezni, lévén nem utánvéttel érkezett, és a feladót sajnos nem állt módomban megnézni, mivel nem én bontottam fel a küldeményt ?
Alkatrészek szempontjából most Gedey úrban reménykedem, ugyanis időközben még egy Octáviához jutottam, ez negyvenegy éves.

Köszönettel: Muity Mijo
Baja

Előzmény: RENTON (100)
Mijo Creative Commons License 2001.04.10 0 0 265

Kedves Urak, az alábbi szám nem a Gebey Józsi bácsi száma, egy időben - ha jól értettem -, ideiglenesen volt lehetőség keresni ezen !

A Skoda-specialista Mester, a 2222-583 számon érhető el, a többi stimmel.

Muity Mijo
Baja

Előzmény: skoda445 (249)
CsA Creative Commons License 2001.04.10 0 0 264
Granturismo
Köszönöm széken! Ha Bp-en járok megnézem egyszer.
CsA
Előzmény: granturismo (263)
granturismo Creative Commons License 2001.04.04 0 0 263
Szia CsA!
Mindenképp próbálkozz a Csepeli veteránbörzén. Legközelebb május első hétvégéjén lesz. Itt biztosm találsz alkatrészeket. A későbbi Jawa alkatrészek közül nem igazán csereszabatosak talán néhány gyújtásalkatrész (megszakító, kondenzátor) kivételével. Az üzletek közül a VI. Zichy M. u. a veteránosok utcája itt van alkatrészbolt ahol találhatsz hozzá gumiabroncsot-belsőt, új dugattyút (túlméreteseket is) gyűrüt, csapszeget, gyújtásalkatrészeket. Ugyanebben az utcában van még 2 gépműhely ahol vállalnak főtengely felújítást, hengerfúrást.
Előzmény: CsA (262)
CsA Creative Commons License 2001.04.03 0 0 262
Üdv!
A Jawa350 topicban nem akar megválaszolódni a kérdésem, hát itt is megpróbálkozok (ide jobban is illik a téma...)
Egy 1968-as csepptankos 175-ös Cz-m van, amit már lassan egy évtizede nem használok, teljesen eredeti állapotban van. Csepptankos Jawa vagy Cz motorokhoz létezik még alkatrészforrás, ill. az újabbakból vannak csereszabatos alkatrészek??? (Akár Szlovákiában vagy Cseh-ben is.)
CsA
kekvillam Creative Commons License 2001.03.30 0 0 261
Sziasztok!

Nagyszüleimnél a padláson találtam egy Csepel-WM 100-ast.
Egyben...
Nagymamám szerint 48-as és több, mint 40 éve nem mozdult. Új rendszámot azért kapott. (Új rendszám: 2 betű, 4 szám)
Én nem vagyok egy bütykölős fajta, úgyhogy sajátkezüleg nem fogom restaurálni, de valamikor szeretném a motort valakivel rendbe hozatni.
Fogalkozik valki bérrestaurálással?
Kb mennyibe kerül?
Tudom ez függ az állapottól, nem fillérre pontosan vagyok kíváncsi, csak nagyságrendileg mennyivel számoljak.
Mennyit ér egy ilyen szerkezet felújítva?

Üdv
Gábor

pucuka Creative Commons License 2001.03.30 0 0 260
Köszi az ötletet, de ezen már régen túl vagyok. Nem a szerszám a probléma, hanem amit belefogok. Lásd acél és réz kefékre vonatkozó gondok.
De azért köszi mégegyszer.
Előzmény: zar 116 (253)
chelydra Creative Commons License 2001.03.28 0 0 259
Ha minden igaz, akkor erre gondoltatok:

Csepekróm Kft.
1211 Bp, Gyepsor u. 11.
(Csepel Műveken belül, Duna és Bognár u. sarok)
Tel.: 272-2222/38-36
276-2222/38-36

NYITVA H-P 8-16

Előzmény: Danee (258)
Danee Creative Commons License 2001.03.24 0 0 258
Köszi, a ciméröl esetleg, vagy telefonszamrol nem tudtok valamit? Nem vagyok pesti csávó.

Danee

Előzmény: Funk (256)
gligeti Creative Commons License 2001.03.23 0 0 257

és mi a helyzet a felrezezéssel és egyéb előkészítéssel? Azt is megcsinálják (jó minőségben), vagy csak szépre csiszolt, felrezezett anyaggal foglalkoznak?

- g

Előzmény: Funk (256)
Funk Creative Commons License 2001.03.23 0 0 256
Sziasztok!

A legjobb,de nem a legdrágább a hajdanvolt WM Csepelművek területén működő üzem,itt jó pár féle bevonatot állítanak elő.A veteránújságok is ezt ajánlják.

Üdv.

Előzmény: Danee (255)
Danee Creative Commons License 2001.03.22 0 0 255
Szevasztok, nagyon regen nem szoltam bele a Veterán témákna, és mint topictulaj, ezt szégyenlem is. Majd ezentul remelem tobbszor sikerul beirni. De ez nem jelenti, hogy ne olvasnam a topicot.
Tudom, lejjebb találok egy-két cimet, de azért megkérdezném tőletek.
Nem ismer valaki egy megbizható galvanizálót. kromozót, aki a felnieimetr lekrómozná?
Persze az aranyoldalakban van egy rakás cim, de azért szivesebben mennék olyan helyre, ahol valamelyikőtök volt már.
Köszi előre is,

DAnee

kalapúr Creative Commons License 2001.03.17 0 0 254
Router !:

Fiat 500 Klub Magyarország
Mózner Géza elnök
8360 Keszthely, Vaszary u. 23/b.
06-83-310-410
Fiat 500 Klub Budapest
Kozma István, Maracskó Péter
1221 Bp., Rácz A. u. 162/7 fsz. 2
06-309-865-417, 06-309-778-593

Fiat 500-asok Egyesülete
Horogh Zsolt
4031 Debrecen, Egressy Béni tér 12. III/7.
06-52-446-029

valaki csak tud valamit.....írd + ha találtál valamit

zar 116 Creative Commons License 2001.03.17 0 0 253
Vegyél egy Dremel-t, az OBI-ban és a többi barkácsáruházban lehet kapni, kb 30E Ft. Van noname is a Praktikerben, 9999 Ft.-ért, kompatibilis a Dremellel. Lehet flexibilis tengelyt is kapni hozzá, amivel szinte mindenhova behatolhatsz...
Előzmény: pucuka (250)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.03.14 0 0 252
Keszthelyen lakik egy illető, aki Fiat 500-asokal foglalkozik (restaurálás, verseny stb). Ő biztos tud segíteni.
Sajnos címet vagy telefonszámot nem tudok, de ki lehet nyomozni (pl. önkormányzat, helyi lokálpatrióták stb)
Előzmény: sziszqo (251)
sziszqo Creative Commons License 2001.03.13 0 0 251
Sziasztok!
Kérem aki tud segíteni, válaszoljon! Egy jó öreg Fiat 500-as restaurálására készülök és érdeklődnék, hogy a 126p kerékjárat lemezei stimmelnek?
pucuka Creative Commons License 2001.03.12 0 0 250
Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem:
Mivel lehetne alumínium öntvényeket úgy csiszolni-polírozni, hogy az eredmény tartós legyen. A pasztás megoldás jelen esetben nem jó, mert a filckoronggal nem férek hozzá minden zeg-zughoz, és az öntvények is durvább felületűek annál, hogy az valaha is pasztázva lett volna. Próbáltam acél kefével, de az túl durvának bizonyult, a rézkefe sem jó, mert attól meg iszonyatos feketedésnek indul az öntvény (bár tiszta marad)Mit tegyek? A trisóban történő kifőzés "divat" volt 1929-ben? Szóval várom az ötleteket.

Más.
Van valakinek fölösleges, 1950 előtt gyártott csónakmotorja?

Továbbá:
Csepel-WM 100-as, nikkeltankoshoz keresek alkatrészeket. Szinte mindent (hátha jobb állapotú mint az enyém)Valamint szívesen megnéznék restaurált példányt, ha valakinek elkészült már.

Előre is köszi a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!