Bár eddig sem fiatal gépeket hajtottam - a jelenlegi 105-ös skodám '78-as - , de azért veteránnak egyik sem volt nevezhető.
Most azonban egy pajtából egy egész tűrhető állapotú, 1965-ös Jawa Ideal-t kotortam ki, és szeretném restaurálni. Rengeteg Jawa Mustang alkatrészem van, tehát a gépészeti része nem is olyan nagy gáz, ami viszont körülményes, az a gumialkatrészek beszerzése, és miután robogójellegű a jármű, elég sok van belőle.
Sikerült letöltenem a cseh JawaTech oldalról jpg-ben az eredeti cseh nyelvű alkatrészkatalógust, robbantott ábrákkal, ahogy köll, de itt vidéken (szombathely környéki vagyok) esélyem nincs a beszerzésére, és Csehországba sem készülök mostanában (állítólag ott ez nem probléma, bármely motorosboltban kapni). Nem ismertek BP.-en olyan motorosboltot, ahol normális áron be tudják szerezni ezeket?
Más: ez a masina, bár 49,9 ccm, nagymotorként került Magyarországra (megkaptam az eredeti forgalmit is vele), én viszont segédmotorként akarom hajtani, tehát az adásvételi szerződést smkp.-ra írtuk. Kérdéseim ezzel kapcsolatban:
1) Érvényben van még a CM-jelölés? Be kell ütnöm az adattáblába, ha azt akarom, hogy békén hagyjanak a zsaruk? Nem szívesen mennék neki a beütővel a szép, "patinás" alumíniumnak.
2) Segédmotoros kerékpárokat is "keblére ölel" a veteránszövetség? Vagy csak forgalmi engedélyes járművekkel foglalkoznak?
Más: Fényezés. Gyárilag kétszínűre fényezték ezeket a masinákat, az enyém teste meggypiros, a lábtartók/térdvédők/első lámpatest pedig szürkésfehér, továbbá arany csíkozás emeli ki a kontúrokat. Kérdésem - és gyanítom a választ is - az, hogy egyszínű (meggypiros) fényezés, csíkozás nélkül az veteránértékű, vagy "csak" szép?
Pillanatnyilag a pénztárcám és az időm csak ennek a járműnek a felújítását engedik meg, de régi vágyam egy Skoda Felicia. Egy viszonylag könnyen felújítható példányt, amin inkább csak kasznimunka van, és egyébként teljesen komplett (esetleg még működőképes is) mennyire nehéz felhajtani, és cirka mennyiért lehet megvásárolni? Esetleg tud is valaki ilyet eladót?
Ja, és hogy ne csak kérdezzek: vidéken tudok galvanizálót. Én még nem dolgoztattam velük, de ötvös ismerős igen dicsérte őket: a GALISZ szövetkezet Jánosházán ( Vas megye, 8-as főút mellett).
üdv, sok sikert mindenkinek a felújításokhoz, és előre is köszönöm a válaszokat:
Üdv. mindenkinek!
Most akadtam rá erre a listára - ami nagyon jó!
URAL motor a kedvencem (oldalkocsival).Akinek ilyen van, vagy volt és tud segíteni - az írjon.
Jelenleg 2 komlett kipufogócső kellene (dobbal együtt).Azt már kiderítettem, hogy a Trabantnek ugyanilyen átmérőjű a kipucsőve, csak azt nem tudom ki vállalná a meghajtását U alakra - mível vékonyfalú!
Még nincs veterán autóm, de szeretnék egyet.
Kérdésem a következô:
Mennyi ideig érvényes a veteránvizga?
Milyen idöközönként kell az autót müszakiztatni?
Kb menyibe kerül éves viszonylatban egy veterán autó (súlyadó bizti stb..) Pl egy 1960 1000cm3 ?
Kedves Renton !
Pár hónappal ezelőtt kaptam valakitől postai úton a Skodámhoz fékmunkahengert, legnagyobb sajnálatomra nem tudta a szerelőm használható állapotba hozni.
Érdeklődöm, te küldted-e, ugyanis szeretném a tartozásomat rendezni, lévén nem utánvéttel érkezett, és a feladót sajnos nem állt módomban megnézni, mivel nem én bontottam fel a küldeményt ?
Alkatrészek szempontjából most Gedey úrban reménykedem, ugyanis időközben még egy Octáviához jutottam, ez negyvenegy éves.
Szia CsA!
Mindenképp próbálkozz a Csepeli veteránbörzén. Legközelebb május első hétvégéjén lesz. Itt biztosm találsz alkatrészeket. A későbbi Jawa alkatrészek közül nem igazán csereszabatosak talán néhány gyújtásalkatrész (megszakító, kondenzátor) kivételével. Az üzletek közül a VI. Zichy M. u. a veteránosok utcája itt van alkatrészbolt ahol találhatsz hozzá gumiabroncsot-belsőt, új dugattyút (túlméreteseket is) gyűrüt, csapszeget, gyújtásalkatrészeket. Ugyanebben az utcában van még 2 gépműhely ahol vállalnak főtengely felújítást, hengerfúrást.
Üdv!
A Jawa350 topicban nem akar megválaszolódni a kérdésem, hát itt is megpróbálkozok (ide jobban is illik a téma...)
Egy 1968-as csepptankos 175-ös Cz-m van, amit már lassan egy évtizede nem használok, teljesen eredeti állapotban van. Csepptankos Jawa vagy Cz motorokhoz létezik még alkatrészforrás, ill. az újabbakból vannak csereszabatos alkatrészek??? (Akár Szlovákiában vagy Cseh-ben is.)
CsA
Nagyszüleimnél a padláson találtam egy Csepel-WM 100-ast.
Egyben...
Nagymamám szerint 48-as és több, mint 40 éve nem mozdult. Új rendszámot azért kapott. (Új rendszám: 2 betű, 4 szám)
Én nem vagyok egy bütykölős fajta, úgyhogy sajátkezüleg nem fogom restaurálni, de valamikor szeretném a motort valakivel rendbe hozatni.
Fogalkozik valki bérrestaurálással?
Kb mennyibe kerül?
Tudom ez függ az állapottól, nem fillérre pontosan vagyok kíváncsi, csak nagyságrendileg mennyivel számoljak.
Mennyit ér egy ilyen szerkezet felújítva?
Köszi az ötletet, de ezen már régen túl vagyok. Nem a szerszám a probléma, hanem amit belefogok. Lásd acél és réz kefékre vonatkozó gondok.
De azért köszi mégegyszer.
és mi a helyzet a felrezezéssel és egyéb előkészítéssel? Azt is megcsinálják (jó minőségben), vagy csak szépre csiszolt, felrezezett anyaggal foglalkoznak?
A legjobb,de nem a legdrágább a hajdanvolt WM Csepelművek területén működő üzem,itt jó pár féle bevonatot állítanak elő.A veteránújságok is ezt ajánlják.
Szevasztok, nagyon regen nem szoltam bele a Veterán témákna, és mint topictulaj, ezt szégyenlem is. Majd ezentul remelem tobbszor sikerul beirni. De ez nem jelenti, hogy ne olvasnam a topicot.
Tudom, lejjebb találok egy-két cimet, de azért megkérdezném tőletek.
Nem ismer valaki egy megbizható galvanizálót. kromozót, aki a felnieimetr lekrómozná?
Persze az aranyoldalakban van egy rakás cim, de azért szivesebben mennék olyan helyre, ahol valamelyikőtök volt már.
Köszi előre is,
Fiat 500 Klub Magyarország
Mózner Géza elnök
8360 Keszthely, Vaszary u. 23/b.
06-83-310-410
Fiat 500 Klub Budapest
Kozma István, Maracskó Péter
1221 Bp., Rácz A. u. 162/7 fsz. 2
06-309-865-417, 06-309-778-593
Fiat 500-asok Egyesülete
Horogh Zsolt
4031 Debrecen, Egressy Béni tér 12. III/7.
06-52-446-029
valaki csak tud valamit.....írd + ha találtál valamit
Vegyél egy Dremel-t, az OBI-ban és a többi barkácsáruházban lehet kapni, kb 30E Ft. Van noname is a Praktikerben, 9999 Ft.-ért, kompatibilis a Dremellel. Lehet flexibilis tengelyt is kapni hozzá, amivel szinte mindenhova behatolhatsz...
Keszthelyen lakik egy illető, aki Fiat 500-asokal foglalkozik (restaurálás, verseny stb). Ő biztos tud segíteni.
Sajnos címet vagy telefonszámot nem tudok, de ki lehet nyomozni (pl. önkormányzat, helyi lokálpatrióták stb)
Sziasztok!
Kérem aki tud segíteni, válaszoljon! Egy jó öreg Fiat 500-as restaurálására készülök és érdeklődnék, hogy a 126p kerékjárat lemezei stimmelnek?
Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem:
Mivel lehetne alumínium öntvényeket úgy csiszolni-polírozni, hogy az eredmény tartós legyen. A pasztás megoldás jelen esetben nem jó, mert a filckoronggal nem férek hozzá minden zeg-zughoz, és az öntvények is durvább felületűek annál, hogy az valaha is pasztázva lett volna. Próbáltam acél kefével, de az túl durvának bizonyult, a rézkefe sem jó, mert attól meg iszonyatos feketedésnek indul az öntvény (bár tiszta marad)Mit tegyek? A trisóban történő kifőzés "divat" volt 1929-ben? Szóval várom az ötleteket.
Más.
Van valakinek fölösleges, 1950 előtt gyártott csónakmotorja?
Továbbá:
Csepel-WM 100-as, nikkeltankoshoz keresek alkatrészeket. Szinte mindent (hátha jobb állapotú mint az enyém)Valamint szívesen megnéznék restaurált példányt, ha valakinek elkészült már.