Ez egy holland masina 72-75-ig gyártották. Utána a gyártást a Volvo-nál folytatták, ugyanezzel a jelzéssel 75-től 80-ig.
Ez a Volvo változat:
Ha ilyen autóritkaságot akarsz venni, akkor azt automata változatban érdemes megvenni, mert ez adja a modell különlegességét. Ha az automatától alkatrészutánpótlás miatt félsz akkor az egész DAF-ot felejtsd el, mert ehhez váltóalkatrészt is ugyanolyan nehéz szerezni mint akármi mást.
Amit sikerült megtudnom az általam említett autoról:
coupe, a hátulján egy eredetinek tűnő DAF felirat és egy 66 felirat (a felirat a kormányon (duda) is 66 ugyan ez a bal oldalon a kocsi elejéről hiányzik az embléma. sajna jobban szemügyre véve láttam csak, hogy autómata váltós :( ez sokat ront a vételi szándékon.. (bár bízom benne, hogy csináltak hagyományos váltósat is.
Ha valaki tud valami érdemlegeset kérlek írjatok!
Érdekelnek mér régi autókkal foglalkozó oldalak is. Lehetőleg képekkel mert annyira nem ismerem a autókat.
De hogy ne volna, kb. 30-at csinaltam, amibol termeszetesen nem mindegyik sikerult jol.
Ime meg nehany:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n][A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n][A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n][A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Van meg tobb is, de azok, mar tulsagosan reszletesek, pl.csak a duda v. csak a fenyszoro.
A segítségeteket szeretném kérni! Alkatrészeket keresek VW Karmann Ghia (typ 14) típusú autóhoz. Ha tudtok esetleg hasonló típust bontva v. romosan, akkor lécci dobjatok 1 mélt.
Mi a velemenyetek az alabbi mocirol (persze ha sikerul valahogy megjeleniteni)?
Ez egy 1962-es Typ.354 350cm3 Ogar Jawa-bol lett osszehozva, velemenyem szerint bravurosan!
Érdekelne, hogy hol találnék képeket DAF személykocsikról illetve olyan oldalakat amelyek a 60-80 évek közötti sportautókkal foglalkoznak (keresek egy típist de semmit nem tudok róla csak azt hogy hogan néz ki :(().
DAF honlap is érdekelne.
csepelen ugy két éve egy kft,vagy bt.pontosan nem tudom,de beinditotta a kromozo mühelyt.Eza mühely a régi csepeli motorkerékpár telepén találhato.Jo minőségben és elfogaghato áron dolgoznak.
ha veterán a gép, akkor szerintem nem foglalkoznak ezekkel, de ahhoz 30 évnél idősebb kell legyen a jármű.
Wendel!
A IX. Bakáts téren van a Bug Box bogárbolt.Ha ott nincs hozzá alkatrész, akkor itthon máshol ne is próbálkozz. Németországból bármilyen alkatrészt beszerezhetsz. Ha érdekel, keresek címeket.
Halihó!
Örömmel látom, milyen pezsgő itt az élet. Remélem, nekem is tud majd valaki segíteni. Ami elsősorban érdekel, az a VW Bogár, annak is a régebbi, 1952 előtti, osztott ablakos egyedei (Brezel). Az ilyenekről szóló információt (alkatrészek, gépkönyvek, esetleg elérhető példányok) szívesen fogadom. Köszönettel: Wendel
Egy régebbi hozzászólásban emlitettem hogy egy MAZ teherautót szándékozok venni.Na ez eddig úgy néz ki hogy sikerült,csak a hazahozatal elég érdekes lessz mert nincs műszaki.Arra gondoltam hogy hazavitel után az eredeti tulajdonossal véglegesen kivonatom forgalomból ha valami miatt el kéne adni ne az eredeti tulajt kelljen zaklatni adasvételi szerződés végett.Szerintetek van rá esély hogy újra forgalomba tudom helyezni ha eljön az ideje(mivel nem EURO-1,2,3...a motorja)Vagy egy veterán autónál ezzel nem foglalkoznak(még nem az.1979-es)?
Az igaz, hogy megnézik a katalógusban a vételárat, és ellenőrzik, és megszívatnak.
Szerintem az auto állapotán lehetne vitatkozni velük. Pl. behozol egy felújítandó gépet és azt mondod, hogy 3500 DM ért vetted.
Megnézik a katalógusban a szerintük ilyen állapotú gép árát, és ha nincs nagy eltérés(20%-ez az érték nem biztos,valahol hallottam), akkor nem bántanak.
Megnéztem az árakat az Oldtimer Katalogban:
Szerintem csak nagyon nagy elszántsággal,és iszonyú mennyiségű pénzzel vágjál bele.Vám,áfa stb.kiteszi 1-1,5X-ét a kocsi vételárának.Kamuzni nem tudsz,mert katalógusból utánnanéznek,és felülbírálják a vételárat,+elítélnek vámorgazdaság+csempészésért.
Amellett egy volt osztálytársam itthon vett egy angol,kb.:30éves Austint sárgán,azóta már piros.
Elöször akkor esett pofára,amikor az ajtózárat
bütykölte,mert a csavar elgurult.Semmi otthon
található másik nem stimmelt.Tán azért,mert az angolok nem metrikus,hanem withvort menetet
alkalmaznak,ezért ha valami megnyeklik a kocsiján,
egy öreg zuglói mesterhez szalad először,csavar gyártatás céljából.Erre vásárláskor még nem gondolt,azóta meg már késő.
Nekem is van egy D csepel 125 gepmadaram, meg 95-ben ujitottam fel egy ev alatt. Elso talalkozasom volt a motorokkal, verhovinam sem volt soha. Meg van egy Fiat 128 SL coupem is, tobbszor volt felig felujitva, most is uzemkepes, de lenne mit igazitani rajta.
De amiert most irok, az a kovetkezo projekt, amit mar evek ota halogatok, de most nincs tovabb. Be akarok hozni egy angol sportkocsit, es felujitani. Tudom, hogy szivni fogok a vammal, meg mindennel, de ha valaki tud hasznos tanacsokkal segiteni, az nagyon jo lenne. Egyebkent valoszinu egy Triumph Spitfire MKIII-as lesz 68-bol. Ami leginkabb erdekelne, az az , hogy ki es milyen szempontok alapjan allapitja meg a kocsi erteket, ami azutan a vamolas alapja lesz. Hogy ez az ertek altalaban magasabb vagy alacsonyabb a valodi arnal. Ezt az erteket lehet e "csokkenteni" peldaul ugy, hogy leszerelek alkatreszeket, amit utolag hozok majd be stb...
Ha barkinek van tapasztalata akar uj autok vamolasaval kapcsolatban is, mivel ez kb ugyanaz, megkoszonnem a segitseget.
szevasztok, bejelentkezem:
Doc vagyok, 1967es 350-es Jawat
hajtok, igaz még papírok nélkül,
ha valakinek van jawaja, tudassa velem,
mert lenne megbeszélnivalónk...
továbbá, (tapasztalt) restaurálóktól
kérdeném, mivel, hogy, hol kezdjem
el a motor felújítását? (minden alkatrész gyári, szinte hibátlan az egész,de hát az idő fogott rajta)?
Már alant írtam,hogy ez általában nagyrészt a vevő
akaratától függ.Egyébként a TLB (ha tuti)az egyik
legritkább fennmaradt széria gyártású Pannónia.
TLB=teleszkópos lengővillás burkolt.Ami árat
idáig láttam:2 éve volt egy totál szétszedett
állítólag mindene megvan=10000Ft.Ami egyben van,
eredeti papírokkal,az 30000-200000 körülig.
Ha nem muszály,tartsd meg ,mert kicsit késöbb már
hírmondója sem igen lesz,a korrodáló burkolatok
pótolhatatlansága miatt.Én szívesen átvenném szocialista megőrzésre,néha meglátogathatnád a garázsomban.
Épp most akadtam rá a topica, nagyon jó!
Olvastam a veteránvizsgákról a rémhíreket.
Én idén tavasszal vizsgáztattam le a 69-es bogaramat.Kellett hozzá egy robbantott ábrás könyv, vittem egy képeskönyvet is, meg elvittem az eredeti 69-es magyar számláját is. Ebből a számla senkit sem érdekelt, a másik két könyvet átlapozták. Az igaz, hogy a gépnek eredetinek kell lennie (fény,króm,motor,kárpit stb.) ezeket a részeket gyorsan lepontozták.
De a legérdekesebb az egész vizsgán: a legtöbb időt a SIMA VIZSGÁZTATÁSSAL TÖLTÖTTEK EL!!!!!!!!!!!!!! Persze az érvényes műszaki vizsgám ellenére!!
Az ára asszem 8000 FT. körül volt, és kb fél óra.
Nem voltak szigorúak, persze egy nem megfelelő állapotú autót biztos lepontoznának, de ha tényleg jó az autó,akkor nem kell félni.Nem kell fullrestaurálás, az is jó, ha eredeti az autó és vannak rajta kisebb használati nyomok.
Erről az évenkénti vizsgáról még nem hallottam, a kedvezményes kötelező vizsga sincs még bevezetve.
Az elég húzós lenne, ha minden évben 8 rugóért mehetnénk vizsgázni....
Szerintem a veteránozás nem erről szól
Egyenlőre már csak egy van talpon,ez az Autó Motor Veterán,már lehet kapni újságosoknál,benzinkutaknál is,a régi példányai utánnyomásban is megrendelhetőek.
Az Auto Classic volt a másik,de az kb féléve nem jelenik meg.Valamelyik pedig több
oldalon át foglalkozott a Kr-el,és egy teljes szám a törpeautókkal.Ha akarod megnézem,és esetleg szkennelve mail-ban megküldöm,vagy faxolom,vagy ilyesmi.
üdv!