Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Funk Creative Commons License 2000.09.04 0 0 97
'reggelt mindenkinek!

Ha veterán vizsgával akarod elkerulni az átíratást,az nem biztos hogy hosszútávon
megtakarítás.Az igaz,hogy a súlyadó alól men-
tesulsz,de cserében évente hordhatod vizsgára.Most tervezik bevezetni hogy az így
nyílvántartásba vett jármuveket folyamatos felulvizsgálatra fogják kötelezni,hogy az ne fordulhasson elo,hogy v.ki megvesz egy ilyet,és csak az elonyeit élvezi(nuku súlyadó,kedvezményes
kötelezo biztosítás stb)azután meg disznót szállít vele,vagy egyéb módon szétbarmolja.
Valamilyen szinten korlátozni akarják a veteránnak minosített jármuvek adás-vételét is
(külföldre nem eladható),de ami a leghúzósabb,az az hogy ez csak a forgalomba helyezés 31.-ik
évfordulójától lehet kezdeményezni,eredeti muszaki dokumentumokkal igazolt szinte teljes
gyári állapotra hozással.Nem lehet más felni,nagyobb motor,korrodált kaszni,szar fény stb.Ez iszonyú pénzt emészt fel.Egy ismerosom aki megcsinálta,annak csak a korabeli korhu kárpit
métere kerult 12000 Ft-ba.A kárpit anyaghoz iszonyú nagy szerencsével egy 80 feletti vén
kárpitosnál talált rá,aki az ötvenes évek óta lökdösött egy véget a muhelyében.Tehát megfontolandó a dolog. Üdv:Funk

Előzmény: A GTV-s (95)
tom sawyer Creative Commons License 2000.09.03 0 0 96
A GTV-s!

Köszi a tippet megnézem.Rendorségi értesülések szerint tényleg nem kell átiratni,pont ezt akarom elkerülni mert csak a gép 200000HUF és 11150cm3,+eredet vizsgálat+biztositás,....stb.

lehet számolni:-))))))))))))

Előzmény: A GTV-s (95)
A GTV-s Creative Commons License 2000.09.03 0 0 95
Beszéltem az Autóklubban egy emberkével, aki azt mondta, hogy az átiratást és eredetvizsgálatot el lehet kerülni azzal, hogy az eladó kivonja a forgalomból a gépet, és amikor rendbetetted, akkor az Autóklub "veteránvizsgájának" ajánlásával el lehet vinni újra forgalomba helyeztetni a járművet, levizsgáztatni stb.
Imho: elvileg nem lehet közlekedni vele még vontatva sem, hiszen a jármű hatósági jelzésekkel, műszaki vizsgával, kötelező biztosítással nem rendelkezik, ergo nem vehet részt a forgalomban. Meg kéne nézni a Kreszt, (a www.totalcar.hu/kresz-n fent van.
Előzmény: tom sawyer (89)
Mijo Creative Commons License 2000.09.02 0 0 94

Köszönöm a tippet !

Mijo

Előzmény: Funk (93)
Funk Creative Commons License 2000.09.02 0 0 93
Vedd meg a már újságárusoknál is kapható
veterán autó-motort,ebben kb.:6 oldal apróhír-
detés van,csak veterán új és bontott alkatrészek
témájában.Sok sikert!
Előzmény: Mijo (90)
Mijo Creative Commons License 2000.08.31 0 0 92

Megláttam, beleszerettem, még nem jártam vele, de amint megtörténik, regélek róla.
Egy kedves öregúré volt, aki mint a gyermekével úgy bánt vele, dédelgette.

Mijo

Előzmény: CsA (91)
CsA Creative Commons License 2000.08.31 0 0 91
Sajnos a segítségedre nem lehetek, de írhatnál bővebben a GÉPről...
CsA
Előzmény: Mijo (90)
Mijo Creative Commons License 2000.08.30 0 0 90

Urak ! Egy 39 éves Skoda Octavia második gazdája vagyok, pár apróságra lenne hozzá szükségem, van-e közöttetek olyan, aki esetleg segítségemre lehetne ?

Köszönet: Muity Mijo
Baja

tom sawyer Creative Commons License 2000.08.18 0 0 89
Hali!

Tudja valaki közületek a következoket.
Forgalomból végleg kivont gépet át kell e iratni?
A haza vitelhez adnak e útvonal engedélyt?
A vontatáshoz kell e útvonal engedély?

tom sawyer Creative Commons License 2000.08.10 0 0 88
Hali!

Funk!

Lehet hogy horgany,vagy matt króm

Előzmény: Funk (86)
Kusztos Péter Creative Commons License 2000.08.08 0 0 87
Figyelem !
Ha valakit érdekel,akkor jó eseménynaptár mindig frissítve megtalálható a www.externet.hu/motor oldalon. Q P
Funk Creative Commons License 2000.08.08 0 0 86
Halihó!

Egészen precízen nem tudom Neked megmondani,csak körül írni.Nem fényes krómozott,
hanem v.milyen galván réteg,amely fém színu,nem
rozsdásodik,de totál matt kivitel,leginkább
a forrasztóónra hasonlít.Most felvan dúlva a ház,de ha megtalálom az eredeti leírását,az lehet
hogy a pontos fogalmakat említi,s akkor bepötyögöm.Legközelebb Szigetszentmiklóson a kéktói borze lesz szeptember elején.Üdv.

Előzmény: granturismo (85)
granturismo Creative Commons License 2000.08.07 0 0 85
Funk

Légyszives írd már meg, hogy szerinted a Panni kerekek gyári kivitele szerinted milyen volt. (Melyik rész milyen felületkezelésu.)
Elore is köszi
GT

Kusztos Péter Creative Commons License 2000.08.07 0 0 84
Hali Kinetic!
Nekem is voltak problémáim a krómozással,de megtudtam oldani,ugyanis nállunk van egy galván üzem,ahol ha jóleméxem felnit 3500-ért krómoznak.
A simlit a lámpára zsír újat szigetszentmiklóson vettem 1000 zsetonért.A régit újra krómozni nem volt érdemes.Egy pár kipuffogót,furulyával,gumival,bilincsel 10000 zseton volt.
Új könyököket 7500 volt.
A felujítani valókat úgy láttam,hogy nem érdemes vele foglalkozni,ezért vettem meg ezeket.
Ha érdekel bővebben a Pannóniám akkor itt megtalálod: W3.swi.hu/qplap
Hali: Q P
Ui.A küllőket anyával 90-ért krómozzák.
Előzmény: Kinetic (65)
granturismo Creative Commons License 2000.08.07 0 0 83
Üdv neked Funk barátom!

Bár már kicsit késve. De XXI. Szechenyi István u.-Temesvár u. sarok, Rákóczi-kert. Sebaj majd novemberben. Amúgy frankó volt a börze. Panni alkatrész is sok volt. Sikerült km-órahajtó bowdent (gyári új) szereznem.

GT

Funk Creative Commons License 2000.08.05 0 0 82
Helló GT!

Ecsetelhetnéd,mert én még csak a régi
helyszínen jártam.

Üdv:Dr Walter Funk

Előzmény: granturismo (81)
granturismo Creative Commons License 2000.08.04 0 0 81
Emberek!
Ilyen címmel nem süllyedhet el egy topic!

Holnap veterán alkatrészbörze Csepelen. Az egyik legnagyobb az évben. Van valaki akit az gátol az eljövetelben, hogy nem tudja hol van pontosan a börze. Annak szívesen leírom.

ÜDV GT

Funk Creative Commons License 2000.08.02 0 0 80
Üdv GT

Most sajna "csak" egy öreg Bogár,fél pannónia,
másfél panni,no meg egy ötvenkilós csendor bicikli.Elképzeléseim határtalanok,de leginkább még valami magyar motort akarnék,leginkább egy lemezvillás WM csepelt a 40-es évekbol.

üdv

granturismo Creative Commons License 2000.07.31 0 0 79
Üdv Funk!

Részletezhetnéd a járgányidat.

Üdv GT

Funk Creative Commons License 2000.07.30 0 0 78
Elvileg a km.óra nem volt -szerény tudomásom szerint-alap felszerelés,ez korabeli extrának számított,annyira,hogy az enyémen a lámpafej tetején a helyét egy látszólag gyári lemezbetét
foglalja el.Csepelen van egy veterán motor bolt,ott esetleg lehet ilyesmit beszerezni,de a
Veterán AM hirdetési rovatában biztos hogy találsz,és viszonylag olcsón elküldik akár utánvéttel is.Motor alkatrészek,bowdenek,stb.közül egy csomó dolog megegyezik a Berváéval
csak az pedálos,és mindkét oldalán lukas a blokk fedél a Panniétól eltérően.


üdv

ha a felélesztéséig eljutsz,megírhatnád

Előzmény: granturismo (77)
granturismo Creative Commons License 2000.07.28 0 0 77
T. Funk

Köszönöm a felajánlásodat de a doksikat már sikerült beszereznem. A klubról is hallottam, mitöbb az alapító Berkó Pistit személyesen is ismerem. Alkatrész fronton azonban nem állok olyan jól mint te. Hiányzik még: Az ülés alá való szerszámtartó lemez, kilóméterórahajtó bowden, gyújtásoldali blokkburkolat és kilóméteróra(eredeti). De talán a jövő heti Csepeli veteránbörzén sikerül szerezni. Ha esetleg te is tudsz valahol ilyen alkatrészekről vagy van ilyened ne tartsd magadban az infót.
De én hétfőig kiszállok. Csá!

Funk Creative Commons License 2000.07.28 0 0 76
Panniról annyi,hogy van egy 1957-es bilikék narancs csíkozású példányom darabokban,lezsírozva.
Nem igen van egyenlőre időm összerakni,de már minden porcikája megvan,ami hiányzott,azt utánvéttel vidéki hirdető tulajoktól vettem,amíg
valamelyik állat nem tette fizetővé a normál Autó-
motor hirdetési rovatát,ami aranybánya volt anno.
Egyébként megalakult tavaly a Panni-Berva baráti
klub,már volt egy találkozó a budaörsi reptéren.
Ha kell leírás,robbantott ábrás rajz,kezelési út-
mutató,megküldhetem fénymásolva.

üdv

Előzmény: granturismo (75)
granturismo Creative Commons License 2000.07.28 0 0 75
Funk

Nagyon sajnálom, hogy az Auto Classic ilyen szomorú véget ért. Veteránnal való összehasonlításnál nemcsak a szerkesztőség korrektsége, hanem az írások, a tartalom miatt is nálam a Veterán felé billent a mérleg nyelve. Mondjuk gyanús volt az AC-nál a sokszori arculat és kiadóváltás, meg hol volt angol összefoglaló hol nem. Mindezek ellenére én sajnálom a lapot mert rengeteg információt tudtam meg belőle. Meg a verseny mindig jót tesz.
A Panniról mi érdekelne?

Funk Creative Commons License 2000.07.27 0 0 74
a Pannit részletezhetnéd.Üdv
Előzmény: granturismo (72)
Funk Creative Commons License 2000.07.27 0 0 73
Tudom,azért írtam a végére,kb.:3 hónapja 17-én
kellett volna megjelennie,az előző számban írták,
hogy v.mely Négyesi lepattant,mert megtollasodott,
s új kihívást keres.Sokkal, korrektebb a másik
általam említett újság tulaja,aki annak idején az AM főszerkesztője volt,és anno 1991-ben elindította az AM veteránt,ami nekem természetesen mind megvan.Tehát nem most kezdtem.Nem vagyok májer,csak hobbista,az autóm is egy 1303-as bogár,mit minden porcikájában már szétszedtem,összeraktam otthon a garázsomban.Nem
provokátor vagyok,hanem a régi technika híve 32 éves korom ellenére.Azért megköszönném a kiegészítést,de csak ha jó szándékkal jött.Üdv.
Előzmény: ZP (71)
granturismo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 72
Üdv veteránosok!

Nekem 1992-óta van egy Velorexem. Az eltelt időben bizony összejött némi tapasztalat, ha valaki érdeklődik szívesen megosztom vele. Van még egy Panni robogóm is. Jelenleg mindkettő felújítás alatt. Velorexel országúton Rulez!!!

ZP Creative Commons License 2000.07.27 0 0 71
Funk!

Nem tudom mikor vettél utoljára Auto-Classic-ot, számításaim szerint már vagy két számmal el vannak maradva. Telefonomra egy kedves, hölgy elmondta, hogy egyelőre semmi sem biztos, de ha tényleg megszűnik a lap, akkor visszaküldik az előfizetési díjat: Ez volt kb. 2-3 hónapja....

Üdv

ZP

Funk Creative Commons License 2000.07.26 0 0 70
Sajna elég kevés adat maradt fenn a régvolt magyar motorokról,többek közt még a szakemberek is arról vitáznak,hogy egy-egy eredetinek vélt példány valóban az e.
Tudniillik egy adott sorozat,pl P20 összeszerelésénél felhasználták jobb hijján a még
raktáron lévő régebbi,vagy export maradék részegységeket,kipufogót,más formájú
sárvédőt,más színű tankot,indexet,stb.Tehát nem érdemes ennyire leegyszerűsítened
a problémát,mert az igen összetett.Pl az én 1957-es valószínű 0 szériás motoromnak
a márkaklub szerint nem lehetett ilyen színe.Ajánlanám figyelmedbe Dani Péter:
Csepelek és Pannóniák c.könyvét ,valamint a mostanában már újságosnál is kapható
Veterán Autó-Motort,ebben mindig van v.mi a restaurálásról,meg az AUTO-CLASSIC
nevű újságot. Üdv.
Előzmény: Kinetic (69)
Kinetic Creative Commons License 2000.07.17 0 0 69
Kedves Funk!

Képzeld, kicsit jobban utánaolvastam, mielőtt ide írtam a fórumba. Idéznék neked egy könyvből, ami kifejezetten a pannoniák külsőségeivel foglalkozik, és egy nagyon jó barátom tulajdonát képezi:

..."kerekek: fényesre krómozott acélfelni, ugyanilyen eljárással kezelt hajlítás nélküli küllőkkel"...
"...Fényesre csiszolt öntött aluminium fékdob,..."
"...motorblokk: több részből álló osztott ház, aluminium présöntvényből. A ház két oldalán, a gyújtásfedél és a kuplungfedél enyhén kiemelkedő része fényesre csiszolt, a többi felület az öntőforma felületével megegyező, vagy homokfúvott..."
"...hátsó lökésgátlóval egybeépített rugóstag: a vékonyabb (alsó) acélcső fényesre krómozott, a vastagabb(felső) feketére festett. Újabb típusoknál a felső cső műanyagból készült"

Ennyit a korhűségről. Ja és a krómbevonat alá rezet is futtattak.

A galván üzemet fel fogom hívni, köszi a tippet.

Mindenkinek köszönöm a segítséget, remélem, valahol bevállalják a munkát.

Előzmény: Funk (68)
Funk Creative Commons License 2000.07.16 0 0 68
Ha kicsit jobban utánna olvasnál,akkor felfigyelhetnél arra,hogy a 60-70-es években ezeket nem igazán krómozták,hanem más galván eljárásokkal vonták be.Igencsak nem lesz valós
korhű,pl.:ha kerekeket krómoztatod nem az igazi matt fényében fog pompázni.
A hajdanvolt csepel művek területén müködik a régi galván üzem ott vállalnak mindenfajta
bevonat készítést.A motorod is ott született.
Előzmény: Kinetic (65)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!