Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2000.08.04 0 0 81
Emberek!
Ilyen címmel nem süllyedhet el egy topic!

Holnap veterán alkatrészbörze Csepelen. Az egyik legnagyobb az évben. Van valaki akit az gátol az eljövetelben, hogy nem tudja hol van pontosan a börze. Annak szívesen leírom.

ÜDV GT

Funk Creative Commons License 2000.08.02 0 0 80
Üdv GT

Most sajna "csak" egy öreg Bogár,fél pannónia,
másfél panni,no meg egy ötvenkilós csendor bicikli.Elképzeléseim határtalanok,de leginkább még valami magyar motort akarnék,leginkább egy lemezvillás WM csepelt a 40-es évekbol.

üdv

granturismo Creative Commons License 2000.07.31 0 0 79
Üdv Funk!

Részletezhetnéd a járgányidat.

Üdv GT

Funk Creative Commons License 2000.07.30 0 0 78
Elvileg a km.óra nem volt -szerény tudomásom szerint-alap felszerelés,ez korabeli extrának számított,annyira,hogy az enyémen a lámpafej tetején a helyét egy látszólag gyári lemezbetét
foglalja el.Csepelen van egy veterán motor bolt,ott esetleg lehet ilyesmit beszerezni,de a
Veterán AM hirdetési rovatában biztos hogy találsz,és viszonylag olcsón elküldik akár utánvéttel is.Motor alkatrészek,bowdenek,stb.közül egy csomó dolog megegyezik a Berváéval
csak az pedálos,és mindkét oldalán lukas a blokk fedél a Panniétól eltérően.


üdv

ha a felélesztéséig eljutsz,megírhatnád

Előzmény: granturismo (77)
granturismo Creative Commons License 2000.07.28 0 0 77
T. Funk

Köszönöm a felajánlásodat de a doksikat már sikerült beszereznem. A klubról is hallottam, mitöbb az alapító Berkó Pistit személyesen is ismerem. Alkatrész fronton azonban nem állok olyan jól mint te. Hiányzik még: Az ülés alá való szerszámtartó lemez, kilóméterórahajtó bowden, gyújtásoldali blokkburkolat és kilóméteróra(eredeti). De talán a jövő heti Csepeli veteránbörzén sikerül szerezni. Ha esetleg te is tudsz valahol ilyen alkatrészekről vagy van ilyened ne tartsd magadban az infót.
De én hétfőig kiszállok. Csá!

Funk Creative Commons License 2000.07.28 0 0 76
Panniról annyi,hogy van egy 1957-es bilikék narancs csíkozású példányom darabokban,lezsírozva.
Nem igen van egyenlőre időm összerakni,de már minden porcikája megvan,ami hiányzott,azt utánvéttel vidéki hirdető tulajoktól vettem,amíg
valamelyik állat nem tette fizetővé a normál Autó-
motor hirdetési rovatát,ami aranybánya volt anno.
Egyébként megalakult tavaly a Panni-Berva baráti
klub,már volt egy találkozó a budaörsi reptéren.
Ha kell leírás,robbantott ábrás rajz,kezelési út-
mutató,megküldhetem fénymásolva.

üdv

Előzmény: granturismo (75)
granturismo Creative Commons License 2000.07.28 0 0 75
Funk

Nagyon sajnálom, hogy az Auto Classic ilyen szomorú véget ért. Veteránnal való összehasonlításnál nemcsak a szerkesztőség korrektsége, hanem az írások, a tartalom miatt is nálam a Veterán felé billent a mérleg nyelve. Mondjuk gyanús volt az AC-nál a sokszori arculat és kiadóváltás, meg hol volt angol összefoglaló hol nem. Mindezek ellenére én sajnálom a lapot mert rengeteg információt tudtam meg belőle. Meg a verseny mindig jót tesz.
A Panniról mi érdekelne?

Funk Creative Commons License 2000.07.27 0 0 74
a Pannit részletezhetnéd.Üdv
Előzmény: granturismo (72)
Funk Creative Commons License 2000.07.27 0 0 73
Tudom,azért írtam a végére,kb.:3 hónapja 17-én
kellett volna megjelennie,az előző számban írták,
hogy v.mely Négyesi lepattant,mert megtollasodott,
s új kihívást keres.Sokkal, korrektebb a másik
általam említett újság tulaja,aki annak idején az AM főszerkesztője volt,és anno 1991-ben elindította az AM veteránt,ami nekem természetesen mind megvan.Tehát nem most kezdtem.Nem vagyok májer,csak hobbista,az autóm is egy 1303-as bogár,mit minden porcikájában már szétszedtem,összeraktam otthon a garázsomban.Nem
provokátor vagyok,hanem a régi technika híve 32 éves korom ellenére.Azért megköszönném a kiegészítést,de csak ha jó szándékkal jött.Üdv.
Előzmény: ZP (71)
granturismo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 72
Üdv veteránosok!

Nekem 1992-óta van egy Velorexem. Az eltelt időben bizony összejött némi tapasztalat, ha valaki érdeklődik szívesen megosztom vele. Van még egy Panni robogóm is. Jelenleg mindkettő felújítás alatt. Velorexel országúton Rulez!!!

ZP Creative Commons License 2000.07.27 0 0 71
Funk!

Nem tudom mikor vettél utoljára Auto-Classic-ot, számításaim szerint már vagy két számmal el vannak maradva. Telefonomra egy kedves, hölgy elmondta, hogy egyelőre semmi sem biztos, de ha tényleg megszűnik a lap, akkor visszaküldik az előfizetési díjat: Ez volt kb. 2-3 hónapja....

Üdv

ZP

Funk Creative Commons License 2000.07.26 0 0 70
Sajna elég kevés adat maradt fenn a régvolt magyar motorokról,többek közt még a szakemberek is arról vitáznak,hogy egy-egy eredetinek vélt példány valóban az e.
Tudniillik egy adott sorozat,pl P20 összeszerelésénél felhasználták jobb hijján a még
raktáron lévő régebbi,vagy export maradék részegységeket,kipufogót,más formájú
sárvédőt,más színű tankot,indexet,stb.Tehát nem érdemes ennyire leegyszerűsítened
a problémát,mert az igen összetett.Pl az én 1957-es valószínű 0 szériás motoromnak
a márkaklub szerint nem lehetett ilyen színe.Ajánlanám figyelmedbe Dani Péter:
Csepelek és Pannóniák c.könyvét ,valamint a mostanában már újságosnál is kapható
Veterán Autó-Motort,ebben mindig van v.mi a restaurálásról,meg az AUTO-CLASSIC
nevű újságot. Üdv.
Előzmény: Kinetic (69)
Kinetic Creative Commons License 2000.07.17 0 0 69
Kedves Funk!

Képzeld, kicsit jobban utánaolvastam, mielőtt ide írtam a fórumba. Idéznék neked egy könyvből, ami kifejezetten a pannoniák külsőségeivel foglalkozik, és egy nagyon jó barátom tulajdonát képezi:

..."kerekek: fényesre krómozott acélfelni, ugyanilyen eljárással kezelt hajlítás nélküli küllőkkel"...
"...Fényesre csiszolt öntött aluminium fékdob,..."
"...motorblokk: több részből álló osztott ház, aluminium présöntvényből. A ház két oldalán, a gyújtásfedél és a kuplungfedél enyhén kiemelkedő része fényesre csiszolt, a többi felület az öntőforma felületével megegyező, vagy homokfúvott..."
"...hátsó lökésgátlóval egybeépített rugóstag: a vékonyabb (alsó) acélcső fényesre krómozott, a vastagabb(felső) feketére festett. Újabb típusoknál a felső cső műanyagból készült"

Ennyit a korhűségről. Ja és a krómbevonat alá rezet is futtattak.

A galván üzemet fel fogom hívni, köszi a tippet.

Mindenkinek köszönöm a segítséget, remélem, valahol bevállalják a munkát.

Előzmény: Funk (68)
Funk Creative Commons License 2000.07.16 0 0 68
Ha kicsit jobban utánna olvasnál,akkor felfigyelhetnél arra,hogy a 60-70-es években ezeket nem igazán krómozták,hanem más galván eljárásokkal vonták be.Igencsak nem lesz valós
korhű,pl.:ha kerekeket krómoztatod nem az igazi matt fényében fog pompázni.
A hajdanvolt csepel művek területén müködik a régi galván üzem ott vállalnak mindenfajta
bevonat készítést.A motorod is ott született.
Előzmény: Kinetic (65)
ferrari_ Creative Commons License 2000.07.16 0 0 67
Szervokormány mindenkinek!

Van egy Cz 175 typ. 477/01-esem, 1972-es kiadású, csak nem tudom bekötni a feszültségszabályzót és ezért, ha tudtok akkor küldjetek valami információt.
Köszi

tom sawyer Creative Commons License 2000.07.14 0 0 66
Kinetic!

Nezd meg az 56-os hozza szolast.
Egy teljes kromozas cc 30.000-35.000HUF

Előzmény: Kinetic (65)
Kinetic Creative Commons License 2000.07.13 0 0 65
Hali!

Van valakinek tapasztalatakrómozással/krómoztatással kaopcsolatban?

Itt elsősorban árakra és minőségre gondolok. Jó minőségben szeretném lekrómoztatni egy T-5ös Pannonia minden eredetileg is krómozott elemét, úgymint:
felnik, kormány, kipufogók, fék+kuplung karok, oldaltámasz, és a lámpa körüli krómozott szegély, meg amit még kifelejtettem.

Ha tudtok jó műhelyt vagy ti is csináltattatok már ilyet, írjátok meg a tapasztalatokat, és ha lehet, árakat is.

Köszi

Kinetic

Joco Creative Commons License 2000.07.13 0 0 64
Flex+gyújtáskapcsoló: egy ismerős elvitte frissen szerzett, kissé törött Honda 900-asa tankját fényezni, a fényező szétkúrta a tanksapka zárát, pedig kapott hozzá kulcsot. Persze mindent letagadott. Azóta minden tankolás egy kínszenvedés a srácnak, mert néha szétesik zár...
Másik eset: barátom motorjára fordítva tették fel a hátsó gumit a T&T-ben. (Menetiránnyal szemben.) Mondjuk ezt nem lehetett letagadni, ingyen korrigálták. (Még szép!)
A mesteremberek zöme beleszarik az egészbe, ha nem a sajátját csinálja. Az egyetlen ellenszer az, ha híre megy az ilyen kontároknak, és akkor talán kevesebb szerencsétlen tér be hozzájuk. Sajnos ez van, oda kell figyelni, hogy kihez viszed...
Előzmény: Danee (57)
Kinetic Creative Commons License 2000.07.11 0 0 63
Hahó veteránosok!

Csúszik lefelé ez a jó kis topic, de mivel van némi mondanivalóm, felhozom.

A Pannonia vázzal kapcsolatos gondjaim szerencsére megoldódtak.
A vázhoz nincs forgalmi, de a régi tulajjal kitöltöttünk egy adásvételi formanyomtatványt.
A motorkerékpár legalizálásáról megkérdeztem a Magyar Veterán Autós és Motoros Szövetség főtitkárát, Borsche Károlyt. (350-2699/156-os mellék) Nagyon segítőkész ember, a következőket mondta:

A motorról és a vázról kell egy adásvételi szerződés (Forgalmi NEM)
A restaurált motorkerékpárról kell 2 db színes fénykép
1500 Ft okmánybélyeg

Ezeket el kell hozzá juttatni (csak akkor, ha a motor már tip-top állapotban van), és majd ő fogja továbbküldeni az ORFK Igazgatás Rendészeti Főosztályára, a Teve u. 4-6 -ba. Ott elbírálják a dolgot, leellenőrzik a származását, megnézik, hogy hat a motorkerékpár az ország imidzsére, és ha OK, akkor engedélyezik a forgalomba helyezését.

Ha valaki hasonló cipőben jár, de még nem jutott el idáig, annak remélem, hasznára válik az info.

Üdv:

Kinetic

A GTV-s Creative Commons License 2000.07.10 0 0 62
Ha találsz ilyen profit, tedd közhírré, várm, mint a Messiást.
Előzmény: chelydra (61)
chelydra Creative Commons License 2000.07.10 0 0 61
Sziasztok!

Kösz a tanácsokat. A fényezést inkább profira bízom, inkább kerüljön valamivel többe, de szép legyen.

Előzmény: tom sawyer (58)
Maz Creative Commons License 2000.07.07 0 0 60
Sziasztok!
Most nyitottam egy új topicot a tasztalon "Nagyvasak" címmel. Akiket érdekelnek a nagy dögök, kukkantsanak be.
tom sawyer!
Érdemes megint bekukkantani a honlapomra, vannak új képek a MAZ-500,503,504,stb. típusokról.
Ráadásul a KrAZokkal készen vagyok, a MAZ-ból már csak kevés van hátra.
Kinetic Creative Commons License 2000.07.04 0 0 59
Sziasztok!

Eddig csak figyelmesen olvastam ezt a topicot, de most hozzászólásra is vetemedem.
Nagyon örülök, hogy ezen a fórumon ilyen témával is foglalkoztok, és nem csak a lóerők és a tuning megszállottjai képviseltetik magukat.
Immáron én is veterán tulaj lettem, pontosabban egy Pannonia T5 alkatrészeinek zömét birtokolom. Van viszont egy aprócska gondom. Tapasztalatlan kezdőként ládában vettem a motorkerékpárt, ami önmagában még nem baj, de T5-ös váz helyett P10-es vázat adtak. Erre viszont nem tudom rápakolni a tankot és az ülést. Ha valakinek van egy T5-ös váza elfekvőben, és elcserélné egy P10-esre, vagy csak egyszerűen eladná, az jelezzen már emilben vagy telefonon legyenszíves. Elsősorban Budapestről, vagy Székesfehérvár környékéről várok ötleteket, hozzászólásokat.

Emilcím a fejlécben, telefon: 30/246-0391

Ja, és ha a fenti típushoz van valami használható doksitok, és kölcsön tudnátok adni egy fénymásolásra, akkor is írjatok.

Előre is köszi

Kinetic

tom sawyer Creative Commons License 2000.06.30 0 0 58
Daneenek tokeletesen igeaza van.Gyakorlati tapasztalat hogy a festes tokeletes megszaradasa 1-2honap.Gagyi festekkekkel is lehet szepen festeni ha van egy jo kompresszor es pisztoly viszont a fentieket akkor tenyleg betartani.
Danee Creative Commons License 2000.06.29 0 0 57
Szevasztok,
Festésnél maradva, csak annyit szeretnék hozzáfüzni, hogy érdemes többet törödni vele, mert az összhatásban majdnem ez a legfontosabb. Ja és hagyni kell rendesen megszáradni, nem szabad sietni vele, ha te csinálod otthon. Összezerelés elött és közben érdemes valamivel letakarni, nehogy egy-egy lepottyano csavar, szerszám tönkrvágja a fényezést .. Nekem sikerült a sárvédőt elrontani a fentiekkel :( A kromofággal csinnyán bánjatok, jól zárjátok el minden egyébtől, és azokat a szerszámokat is, amellyekket dolgoztok ezen festékmaróval, mert ismét a saját tapasztalatom: kesztyüben kapartam le a festéket a motorrol egy rongy segitségével. Másnap a lefestett alkatrészeket nézegettem, aztán láttam néhány porszemet a tankon.......és ügyesen letöröltem a krtomofágos rongyal :((((((

-kromozás: elvittem az alkatrészeket a galvanizálóhoz, aki tutin FLEX-el szetkuldte a
gyujtáskapcsolo kurüli kis lemezt. Amikor megláttam, majdnem kihullott az összes hajam-fogam. Szóval tényleg be kellett volna tartani egy öreg szaki szavait, aki azt mondta, hogy ne hadj ott sehol alkatrészt, mert sajna néhány mesterben nem lakozik a szépérzék.

-polirozás: vigyázzatok, mert például a régi BSA-kon a blokk egy része, vagy több is
olyan aluminium öntvényből készült, aminek pora belélegezve(csizolás, polirozás) közben súlyos károsodást (fulladást) okozhat. Ez nem vicc.

csao
DAnee

tom sawyer Creative Commons License 2000.06.28 0 0 56
Hali chelydra!
Bocs hogy csak most valaszolok,de volt egy kis dolgom az utobbi par napban.
1.kerdesedre a valasz:Igen le tudjak kromozni megpedig ugy hogy aholva nem kell krom ott szigetelo szalaggal be tekered.A kromozashoz altalaban nem kellsemmilyen kulonleges elokeszitest vegezned csak annyi a kovetelmeny hogy ne legyen rajta festek,korom,oljsar ilyesmi szoval neked a regi krommal nem kell foglalkoni mert forditott polaritassal galvanikusan vissza maratjak.De elotte erdemes konzultalni egy mesterrel adok egy cimet:TAKACS ISTVAN femcsiszolo es galvanizalo kisiparos 1066 budapest Zichy jeno u 23. tel:1-315-963 az Arany Janos utcai metroallomastol nehany percre.De ha felutod a budapesti aranyoldalakat vagy a szaknevsort "galvanizalas" cim alatt sok cimet talalhatsz.
2kerdes a mintat celszeru pauszpapirra lemasolni(a"csikok"vastag sagat es ha ket csik van az egymastol valo tavolsagot merd meg)es a tankon ki jelolod a szimmetria tengelyt ahhoz lehet a minta helyzetet meghatarozni.
Egy ket jotanacs festeshez:ha igazan szepet akarsz keress egy megbizhato fenyezot.Ha a regi festest otthon szeretned eltavolitani(javaslott)vegyel a tuzepen kromofagot nagyon jol lehet vele dolgozni nem kell kapargatni.Viszont vannak olyan bombabiztos festekek(pannonia lampafej)amivel nem tud mit kezdeni az ilyet ajanlatos le egetni(ez a leggyorsabb)egyenlore ennyi.
Ha valami erdekel irj.

tom sawyer

Előzmény: chelydra (51)
Maz Creative Commons License 2000.06.27 0 0 55
Érdekelni érdekel, csak azt nem tudom, ráérek-e majd.
Amúgy valószínüleg nyáron is gépközelben leszek, úgyhogy még beszélhetünk róla.
Előzmény: tom sawyer (54)
tom sawyer Creative Commons License 2000.06.27 0 0 54
Hali MAZ!
Nem tudom tudsz e rola,en a camion magazinban olvastam hogy 2000 julius 22-23 EUROPA TRUCK TRIAL futam lesz pecsen.
Erdekel???
A valasz johet maganba is
bat66 Creative Commons License 2000.06.26 0 0 53
Hello

Talán tud valaki segíteni. Ford Taunus-szal kapcsolatban lenne szükségem a lehetséges legtöbb infóra, adatra. Van egy 82-es példányom, tulajdonképpen szinte kifogástalan állapotban (a fogyasztását leszámítva). Van egy típus, amit 72-ben biztos gyártottak még, de nem tudok sokkal több közelebbit. A neten találtam elég sok (fôleg német, dán) oldalt, de nem találtam rendes típustörténetet.
Ha tudtok egy jó weboldalt, könyvet, bármilyen újságcikket, hálás lennék.
Nagyon.

Bat

Maz Creative Commons License 2000.06.25 0 0 52
Ja!
Most esett le nekem is, azt hittem erre gondolsz.
Amit SzigDani kolléga küldött, az a legeredetibb, echte ZIL 130-as.
Köszi a csepeleket előre is.
Előzmény: tom sawyer (50)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!