Kösz az infokat, már darabokra szedtem a motort, és összeírtam az összes krómozandó alkatrészt, de vannak olyanok is, amelyeknek csak egy részük krómozott, pl egyes speciális csavarok fejei. Ezeket külön is lekrómozzák? A gumialkatrészek közül csak a lábtartók mentek tönkre, a kormánymarkolatok és az ülés szeremcsére teljesen épek.
A másik problémám: a motor festése kék alapon fekete, arany csíkkal elválasztva. Hogy lehet levenni a mintát teljesen precízen, hogy újrafényezés után is minden minta ugyanoda essen?
Koszi megkaptam,megneztem.En egy baromi nagy tevedesben eltem mind ez idaig.Azt hittem hogy a tobbiek arra a kepre mondtak hogy zil amit SzigDani tett fel a varosiba(kulon a figyelmedbe volt ajanlva)ugyhogy en egesz delutam azt kerestem, csak amikor megneztem a kepet amit kuldtel akkor esett le a tantusz.A ket gep kozott a kulombseg szembe otlo.Szerintem a ZIL szebb.Viszont a ROMAN erdekes mert csak a RABAhoz hasonlot ismertem eddig.Ezer kosz a felvilagositasert.
Na, én is előbb írok, és csak utána olvasok.
Ha tényleg el tudnád juttatni őket, azt nagyon megköszönném.
Szkennervétel vmikor nyáron nálam is tervbe van véve, akkor tovább gyarapodik a képgyűjtemény.
Sajnos én is csak annyit tudok róla. Ha nagyon érdekel a téma, akkor a Közlekmúzeumban van kiállítva az első példány, talán valami felvilágosítással is tudnak szolgálni.
Szia Maz!
Ez Off.
A honlapodon láttam, hogy vannak képeid a Puliról. Van róla más is? Mostanában kisautókkal foglalkozok, de erről csak annyit tudok, amennyi az A magyar autó c. könyvben van róla.
MAZ!
Az elobb elfelejtettem:a varosi kozlekedesi topicban amire a tobbiek azt montak hogy ZIL arra te azt ROMAN SR 131 ez komoly???
Mirol lehet meg kulonboztetni???
A honlapodat mar lattam ezellott is valtozatlanul teccik.Ha erdekel nekem van egy-ket korabeli gyartmany ismertetom a Csepelekrol.Ha minden igaz a kozeljovoben veszek egy szkennert es akkor elkuldom.
Na csa!
Egy evi kemeny kajtatas utan(millio a kobon hirdetes feladasa ismerosok kihallgatasa) utan vegre ugy nez ki lesz belole valami.Meg nincs ez lesz az elso de az utobbi idoben kaptam par ajanlatot ebbol egy ugy nez ki 100% de meg nem tudta elhozni a tulaj.Szeretnek minnel tobbet begyujteni.Mert:
1.van tobbfele kivitel(billencs,nyergesvontato,fix platos)ezen belul tobb szeria amik kulonboznek egymastol.
2.nagyon keves van belole.
3.ez a maniam(tobbek kozt)
Kosz a cimet mindjart megnezem.Ha nyelbe utodik az uzlet egy kepet(tobbet is, feltetlen felteszek).
11150cm3
Addig is szia
En mar vegletekig belemerultem ket izben is(T5 Pannonia,es egy 250-es ETZ mind a ketto gyari allapotra lett felujitva de mar egyik sincs meg)
Eloszor is nagyon becsuld meg,sokat er foleg ha szepen meg csinalod.
Ha elkezded legy nagyon turelmes a szetszerelesnel nagyon jo ha van egy esztergalyos ismerosod, valoszinuleg szukseg lesz nehany celszerszam elkeszitesere(lehuzok ilyesmi).Ha nagyon nagyon alapos akarsz lenni es nem sajnalod az idot es a faradsagot itt van nehany tanacs.
Szetszereles az alkatreszek tisztitasa utan nezd meg hogy milyen allapotban van,kell e cserelni,van e rajta serules(helytelen szerelesbol utes nyom,ilyesmi)volt e rajta valamilyen galvan bevonat(krom,horgany ilyesmi)
a kromot altalaban latvanyos alkatraszeken hasznaljak(felni,kipufogo,kormany).A horganyt altalaban csavarokon kissebb alkatreszeken korrozio meg elozesre a krom elkeszitese eleg draga a horgany viszont filleres dolog.Igyekezz csak eredeti alkatreszt hasznalni.A gumi alkatreszeknek a beszerzese a legnagyobb gond mivel ha nincs hasznalva akkor is oregszik(labtarto,kormanymarkolat stb)ilyeneket foleg borzeken lehet beszerezni vagy meg lehet probalni Pesten a kertesz utcaban(VII vagy VIII kerulet pontos cimet nem tudok).Ha a nagypapad vigyazott ra es nem sokat hajtotta,javitotta akkor viszonylag konnyu dolgod lesz.Egyenlore ennyi.
Na szia!
MAZ király!!!
Budafok felé szoktam még látni néha egy-egy darabot.
Itt még találhatsz egy pár MAZ-t Vannak fönn más járművek is. Magyar résszel már majdnem teljesen elkészültem. Vannak Csepelek, Rábák és egyéb ínyencségek is.
Most írok először ide, és máris a segítségeteket szeretném kérni!
Kaptam nagypapámtól egy 1949-es, 125-ös lemezvillás Csepelt, aminek ő volt az első tulajdonosa. Szeretném felújítani, de még nem csináltam ilyesmit előtte, ezért sok tanácsra lenne szükségem.
Egyébként nagyon jó állapotban van, garázsban állt több, mint 30 évig, de a rozsda már néhol kikezdte, és a fényezése sem a legszebb.
Van hozzá alkatrészjegyzékem és eredeti kezelési útmutatóm is.
Légyszi írjatok az E-mail-emre, vagy ide, hátha más is kíváncsi rá.
Látom neked is megvan a magad keresztje, nem aprózod el.
Próbáld meg ezen a helyen megnézni az orosz ritkaságokat: http://www.autogallery.org.ru/gal.htm
Én is idejárok gyönyörködni.
És hány ilyen géped van már? Össz kor, ccm?
hát persze, hogy nem ül le ez a topic...
Sokan segitettek, amikor azt kérdeztem, hogy hogyan lehet életet lehelni a szétégett kuplungba. A hétvégén ezt gyakorlatban is véghezvittem, és az eredmény: jobb, mint ujkorában. mégegyszer köszönöm a segitséget !
Egy apro gond becsuszott: a 45 éves rugók a kuplungban elgyengültek, és kettő kinyult visszarakás közben.------ tehát a próba elmaradt : ( ilyen rugóm meg nincs. Nem tudjátok az ecserin van valamelyik szakinak?
-más bátyám Simson enduroját szeretném visszahozni az élök sorába. A Tábori tunning rakott rá 70-ccm-es dugót, hengert, de "hála" az otthoni tovább tunningolásnak ,(reszelés, fúrás., stb) ezeket le kell cserélni.------ A motor kb négy éve porosodik a garázsban, de már most rosszabbul néz ki, mint a Csepelem, ami 30 évet állt Azért én szeretném megcsinálni. kitudja 80 év múlva mire lesz jó .-------- Hol lehet a főváros környékén Simson alkatrészt venni, kapni, ingyen elvinni :) ? na ennyi mára,
SZevasztok
Üdv!
El ne süllyedjen má ez a jó topic ezért irok.
Én MAZ teherautókat gyüjtök(ha minden sülni fog a jövö heten vegre meg lesz az elsö egy 503-as billencs 1975-ös még nem veterán de mire kész lessz addigra az lesz).A köz hiedelemmel ellentétben nem volt sok belölük a kommunizmusban sem (1979januari adat szerint 1300 körül mig ifábaól 35000db)most meg még ritkább. Foleg az ÉPFU hasznalta öket.Ha valakinek vannak képei,szakirodalma,alkatrésze,komplett autója plíííz szóljon.
addig is csá.
nekem egy 150 kobcentis 1951-es CZ markaju motorom van. A konstrukcios sebessege 80 km/h, amit a mai napig is tulteljesit...
Hatso kerek kellene, meg par korabeli foto...
ZP: Üdvözöllek az Alfás táborban!
Kösz az infót hétfőn hívom őket.
Alkatrész ügyben fordulj bizalommal az Ital-Auto Bt.-hez, keresd ott Domokos Csabát (Turbo Lada a nickje az Alfás topikban). Ő adja a legjobb árut a legjobb árakon. KOMOLY!
A fertant a victory autó forgalmazza Újpest, Zsilip(?) u. tel: 302-76-73
Nekem is van egy '78-as króm GTV-m, teljesen szét van szedve, I. oszt. lakatolás után fényezésre vár. Motorjának felújításához milyen gyártmányú alkatrészeket ajánlatos használni? Üdv ZP
Egy tanyán szereztem egy skoda 1000mb-t 1966-os kiadás eléggé lerobbanva,
ha én ezt megcsinálom rendesen, mi módon tudom külföldre elvinni milyen engedélyeket kell
szereznem?
Mennyire szólnak bele a veterán vizsgán, ha a 100-as típus néhány alkatrészével egészítem ki?
Sajnos az elet ugy hozta, hogy meg kell valnom regi autoimtol,
ugyhogy fajo szivvel de a kovetkezok eladok:
Marcos 1500 GT, 1967-es nagyon ritka ketuleses angol sportkocsi,
szetszedett, komplett, LEVAMOLT!!!, reszben felujitott allapotban elado.
1500 ccm es Ford moror, Triumph+Ford futomu, fa vaz, muanyag karosszeria,
rogzitett ulesek, mozgathato pedalok, fa muszerfal, napfenyteto stb.
1.300.000 Ft.
Renault Alpine A310, 1981-es, 2660ccm farmotoros, piros sportkocsi, mechanikailag (motor, valto, alvaz, állíthato KONI lengescsillapitok,
rugok, futomu, fekek stb.), esztetikai teljesen felujitva, levizsgaztatva elado. 1.500.000 Ft.
Ha valakit erdekel, elerheto vagyok a 4515-334-en napkozben, vagy
53-370-140-en este
Lehetséges,hogy Ráhel által emlitett út járható, de lehet, hogy a külföldi egyénnek valahogy el kell számolnia az autóval ?!-amit nem hiszek. Bár amikor az én csepelemet
tisztáztam a rendőrségen,akkor ott is megjegyezte az egyik rendőr, hogy ilyen eljárással bármilyen autót tisztára lehetne mosni, deaki az ügyemet csinálta, azt mondta, hogy azért ilyen egyszerű az én esetemben az eljárás, mert nem képvisel nagy értéket a motor.
Lehet, hogy egy 1957-es Chevy Impalával többet sz@aroznának:(
Mi a helyzet akkor, ha a veteránt a saját lábán hozatom be a tulajával, itt megveszem, egy évig pihentetem a garázsban utána előállok vele mint a sufniban talált és most restaurált járművel amelyiknek semmilyen papírja nincs? Legfeljebb írok egy adásvételit ahol az eladó a nagyapám. Így csak az üzembehelyezési költségek merülnek fel.
Vagy nem jó a gondolatmenet?