Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hack_ Creative Commons License 2000.03.07 0 0 12
Francba, hogyan kell megadni formázási parancsokat?

Visszatérve a forgalmira, mint ahogy a cikkből is kiderül, nem azon gépekkel van elsősorban probléma, amelyekhez a TULAJ nem tudott adni papírt, hanem azokkal, amik még tulajdonossal sem bírnak. Ez a gyakoribb, saját és baráti kör tapasztalata.

Ja, érdekes a rendőr véleménye, hobbi a veteránjármű, ezért kérjük el a pénzt a rendszámért... Holott az OLD-sorozat éppoly közönséges rendszám, mint a többi.

Ha valakinek van akármilyen magyar motorkerékpár alkatrésze, fődarab, komplett gép, tetszőleges állapotban, akármilyen gyári szerszám, könyv, matrica, régi magyar motoros bőrruházat, (bőr)sisak, szemüveg, Velorex, amitől megválna, kérem szóljon!

Üdv, további kellemeset!

hack_ Creative Commons License 2000.03.07 0 0 11
(B)Veterán autó és motor 1997/1(/B)

(B)- Mi újság a veteránjármű-minősítések terén? (/B)
- Éppen ma is kaptam egy kérelmet, amivel azt akarom jelezni, hogy a megszokott rend szerint folyik a vizsgálat, tehát nálam kell jelentkezni. A Magyar Autóklub központi telefonszámán lehet engem elérni [Eszterváry Ervin, a Magyar Autóklub Veteránjármű-szakbizottságának titkára], én megadom annak a szakembernek a nevét, akivel a vizsgálat időpontját meg lehet beszélni. A díj azonos az időszakos közlekedésbiztonsági vizsgálatért fizetendő összeggel, megfelelés esetén kiadjuk a tanúsítványt, amivel az önkormányzatnál vagy más hivatalnál kell eljárni.
(B)- Csak Budapesten van minősítés? (/B)
- Igen, és ezen a helyzeten nem is kívánunk változtatni. Az ügy komolysága és az eljárás színvonala szerintem csak így biztosítható, és bár tudom, hogy vidékről Budapestre utazni, a régi autót ideszállítani nem olcsó, egy jármű esetében egyszer van erre szükség.

(B)Veterán autó és motor 1997/2(/B)

(B)Forgalmit, de hogyan? (/B)

(B)Válaszol: dr. Mándi Sándor rendőr alezredes, az Országos Rendőr-Főkapitányság igazgatásrendészeti főosztályának alosztályvezetője. (/B)

(B)- A fészerek mélyéről begyűjtött veterán járművekhez csak ritkán sikerül eredeti forgalmi okmányt vagy más, hivatalos papírt is kapni. A vétel lázában égő új birtokost ez eleinte nem zavarja, de amikor évek múltán befejeződik a restaurálás, kiderül, egy adásvételi szerződéssel nem is olyan könnyű a legalizálás. A területileg illetékes rendőrkapitányságok általában eltanácsolják a hozzájuk forduló kérelmezőket. (/B)
- Tapasztalataink szerint nem jellemző, hogy régi autók, motorok bűncselekmény tárgyai legyenek, tehát az, hogy ezeket bűnös úton szerezzék meg, ezért a bizalmi elv érvényesül, igaz, nem teljesen, mert egy alapellenőrzést mindig elvégez az Országos Rendőr-főkapitányság. Amennyiben kiderül, hogy az adott jármű nem áll körözés alatt, a megszerzése nem hozható összefüggésbe bűncselekménnyel vagy szabálysértéssel, akkor egyszerű elbírálással engedélyezzük a forgalmi engedély kiadását.
(B)- Hogyan lehet ezt az eljárást kérelmezni? (/B)
- Az Országos Rendőr-főkapitányság Rendészeti Főosztályához kell fordulni egy kérelemmel, és normális esetben rövid időn, általában két héten belül megszületik az engedélyezésről szóló döntés.
Előfordul, hogy a járművön egyáltalán nem található alváz- vagy motorszám, ilyen esetben engedélyezzük, hogy a területileg illetékes Közlekedési Felügyelet új számot üssön be az adott fődarabba.
(B)- Sokan szeretnék a régi, két betű, négy szám kombinációjú rendszámot megtartani. (/B)
- Arra van lehetőség, hogy a régi rendszámot a tőlünk kért és általában megkapott engedély birtokában a tulajdonos megtartsa, esetleg újra legyártassa. Ezzel a rendszámmal azonban a jármű közúti közlekedésben nem vehet részt, csak a garázsban teheti ki a tulajdonos, vagy kiállításokon rakhatja fel az autójára, motorjára. A két betű, két szám kombinációt a veterán járművekre nem engedélyezzük, ezt a rendszámcsoportot hivatali igénylőknek tartjuk fenn. Kissé hasonló a helyzet a régi, szürke színű forgalmi engedélyekkel, amelyek többségét a műszaki vizsgák alkalmával a hatóság már lecserélte, azonban ha valaki ragaszkodik hozzá, külön engedély birtokában emlékként megtarthatja, persze megfelelő érvénytelenítés után.
(B)- Az Autóklub Veteránjármű-szakbizottsága szeretné az OLD számsorozatot megszerezni a veteránosok számára... (/B)
- Erre van lehetőség, sőt már bocsátottunk is ki ebből a rendszámsorból. Azt azonban tudni kell, hogy ezt csak mint hobbirendszámot tudjuk kiadni, aminek jelenleg 25 ezer forint az engedélyezési díja.
Aki általában nem használja az autóját, csak néha egy-egy útra, kérhet E betűs rendszámot, amely 15 napig érvényes, és indokolt esetben az érvényesség meg is hosszabbítható. Az útvonalengedély intézménye is létező, ezt egy adott útra lehet kérni az illetékes rendőrkapitányságon. Ha egy veteránjármű-tulajdonos külföldre viszi a járművét, például kiállításra, akkor pedig a Z rendszámot kell kérnie, amelynek érvényessége egy hónap.
Remélem, hogy az elmondottakból kiderül, a rendőrség igyekszik rugalmasan eljárva segíteni a régi autók tulajdonosainak hasznos tevékenységét, ugyanakkor bízom benne, hogy mindenki megérti a hatósági eljárás illeték-kötelességét, hiszen mégiscsak egy hobbiról van szó.

(B)Legalizálás, régi rendszám és forgalmi engedély megtartása ügyében illetékes: (/B)

(B)Országos Rendőr-főkapitányság Igazgatásrendészeti főosztály(/B)
(B)1396 Budapest, Pf. 453. (/B)

(B)Árak, illetékek(/B)

Legalizálási kérelemhez 1000 Ft-os okmánybélyeg
Régi rendszám megtartásának kérelméhez 1000 Ft-os okmánybélyeg
Régi forgalmi megtartásának kérelméhez 1000 Ft-os okmánybélyeg
E betűs jelű rendszámtábla ára 3200 Ft
E betűjelű rendszámtáblához tartozó, egy alkalomra
szóló forgalmi engedély (útvonalengedély) 200 Ft
Z betűs rendszámtábla ára: 3200 Ft

Törölt nick Creative Commons License 2000.03.04 0 0 10
Hello!

Nekunk van egy T5-os Pannonia. Tokeletesen mukodokepes, viszont nincsenek papirok hozza. Van viszont egy ramaty allapotu, ugyanilyen, papirokkal. Valszeg a kettobol csinalunk egyet; tehat a legalis vazba es ontvenybe atteszuk a mukodo cuccokat, es igy mehet vizsgara. Szerintetek ez mennyire veszelyes eredetvizsgalat szempontjabol? Ha minden igaz, a ket gep evjarata is megegyezik, tehat ilyen gond sem lehet; "csak" a bele lenne cserelve.

udv!

Danee Creative Commons License 2000.02.29 0 0 9
Üdv!
Éppen ezt mondom, hogy az én motoromhoz se tudott a tulaj se forgalmit, se rendszámot adni, és a rendőrség se tudott semmilyen adatot a motorrol lehozni a rendszeréről.
De az ilyen esetben lehetséges eljárás (nem tudom, hogy a BM mit csinál ilyenkor) nálam a következő volt:
1-eladótol nyilatkozat vkell, hogy tényleg övé volt a járgány
2-elviszed eredetiségvizsgálatra, ahol forgalmi nélkül kiállűtanak gey papirt a motoron lévö számokrol, jelekről 8000 FT
3-ezután elviszed Hatósági Müszakira (ez kemény dio) a diját nem tudom
4-ezekkel a papirokkal viszarepulsz a Policéra, ahol mint emlitettem 2000FT rendszámot kapsz, és törzskönyvet ismét 8000 FT-ért. Ekkor a járgány első forgalomba helyezés 2000,február 29. cimmel törzskönyvet kap.És mehetsz, ahova akarsz vele.

UFF

DAnee

Előzmény: hack_ (8)
hack_ Creative Commons License 2000.02.29 0 0 8
Szevasztok!

A 30 eFt _nem_ az eredetiségvizsgálat, rendszám, satöbbi díja... Ha nincs forgalmija, papírja a gépnek, azzal ugye máshova nem mehetsz, csak az erdőbe, szóba sem állnak veled sehol. ENNEK a megszerzése, kiállítása (BM) kerülhet akár 30 eFt-ba is. Az egész ott kezdődik, hogy a BM felé történő kérvényre is kell már a többezer Ft-os illetékbélyeg. Csak a műszaki vizsga, biztosítás, rendszám, forgalomba-állítás már majdnem 20 eFt. Az eredetiségvizsgálat az elején volt 12 év feletti motorkerékpárokra 30%-kal olcsóbb, de mivel ez is szabadáras lett, komolyabb eltérések is lehetnek.

Üdv!

'mikkanen

Danee Creative Commons License 2000.02.28 0 0 7
Szevasztok!
Na azért nem olyan nagy titok, hogy az ilyen öreg masináknál, ha elveszett a papirja, hogyan lehet, illetve kell ujra érvényes rendszámot, stb szerezni. Ennek A költségeit pontosan nem tudom, de olcsobb mint egy uj motornál, mert 12-évesnél öregebb gépjármüvekre 20%-al olcsobb az eredetiségi vizsgálat., tehát 8000 , a rendszám 2000, a biztositása, és a müszai nem tudom mennyi, de az a 30 ezer szerintem nem jön össze SZVSZ.
Nekem egy emberke, akiben biztam, azt mondta, hogy vegyek egy motort, aminek van
papirja, és fel van ujitva, nem Sz@rakodjak vele, mert nem éri meg !!
Hát nem tudom ki hogy van vele, de nekem nem igazán kellene egy olyan motor, amit más restaurált,legalábbis máshogyan "viszonyulnék" iránta.
Olvastátok a Motor revüben a cikket a Csepelekröl ? Az elözetesben aZT irták a szerkesztöurak, hogy a Csepel 125, a KISPÉNZŰ fiatalok motorja !!:?????
Hát nem tudom, de azt hiszem hogy a mai kispénzű (hol a küszöb?) fiatal örül, ha egy
müködöképes motort össze tud hozni esetleg rendezett papirokkal, biztositással, és eszébe se fog jutni, hogy egy 50 éves matuzsálemet ébreszgessen .

ELszakadt a láncom a CSepelemen. Nem tudja valaki, hogy Pesten hol lehet olcsobban jo láncot venni? Amugy azt hiszem hogy a ETZ-lánc 250-es ugyanakkora, mint a csepelé, csak 2500 FT. igaz ez ?

Na elég, minden Jot

hack_ Creative Commons License 2000.02.24 0 0 6
Danee:

Fog a Csepel nyerge? *lol* Ezt meg kell szokni, azok már csak ilyenek.

Häkki Mikkanen

hack_ Creative Commons License 2000.02.24 0 0 5
Szevasztok!

Már majdnem létrehoztam egy rovatot a régi magyar vasaknak, de azért örülök, hogy van ilyen is :)

Látom elég ismeretlen a terület, így némi kiegészítés (bővebben később).

A _veterán_ vizsgát (ami _nem_ egyezik meg a forgalmi vizsgával), mint olyat, egy helyen végzik az országban (nem is szándékoznak bővíteni) és nem kétfillér. A gépnek 80%-ban kell típustisztának lennie, a hangsúly a fődarabokon van, valamint esztétikailag úgy kell kinéznie, hogy lehessen nyilvánosság előtt megmutatni. Nem elég nagyfater gépét kiemelni az ólból, lemosni róla a "felesleget", leműszakiztatni és elvinni veteránminősítő vizsgára.

Elveszett, nem létező forgalmi és adásvételi szerződés hiánya esetén sem reménytelen a helyzet, több hónapos utánajárással, levelezéssel és kb. 30 ezer forintnyi anyagi befektetéssel megoldható, mindez természetesen hivatalos úton. Részletekkel később tudok szolgálni.

Magyar motorkerékpárok alkatrész-ellátásában tudok segíteni, nevet, címet adni.

Hamarosan bővebben.

Üdv!

Häkki Mikkanen

Danee Creative Commons License 2000.02.15 0 0 4
Vettem egy 1955--s Csepel 125--t, de az -reg 75-ben leadta a papirjait a rendörségen.
Persze nem találtak rola semmit, igy nekem is a forgalmiba (törzskönyvbe) az lesz, hogy első forgalomba helyeZés 2000.xx.xx. Meg elkell vinneem eredetiségvizsgálatra, meg hatósági müszakira. Nem tudod, hogy a hatosági müszakin sokat bunkoznak egy ilyen oreg járgánnyal ?
Azt se tudom (a törvényből nem derül ki) hogy kell e akkumulátort tennem bele, vagy a kütr milyen lehet, mert gyárilag csak ilyen nyomos duda van rajta.

CSAo
DAnee

zeno6 Creative Commons License 2000.02.13 0 0 3
Egyik barátomnak van egy öreg olpel P2-ese, ha jól emléxem 38éves. Nagyon tetszik.
gabek Creative Commons License 2000.02.12 0 0 2
Hello!

Ez a veterán dolog elég érdekes. A gépnek 90 %-ig eredetinek kell lennie. Nem tudom, hogy mi milyen %-ban számít. Hallottam olyat, hogy nem számít ha az autót más színre festették át, csak olyan színnek kell lenni, ami az adott típusévben választható volt.
Szükség van egy eredeti gépkönyvre, ún. robbantott ábrára, ami alapján számos technikai dolog beazonosítható.
Veterán vizsgára a gép 30. évét követő év jan. 1-től vihető. Az alap a gyártási és nem az első forgalomba helyezési év.
Veterán autór nem kell súlyadót fizetni, de úgy tudom, hogy évenként kell vizsgáztatni.

GABEK

u.i.:
Sokan borították rá az asztalt a vizsgabizottságra, mert időnként elképesztő dolgokat művelnek. Számos esetben eléggé tájékozatlanok és nincs tudomásuk egy-egy típus olyan szériáiról, amik pl. kis példányszámban készültek valami évforduló alkalmából, vagy éppen kezdeti modellek voltak.

GABEK

Danee Creative Commons License 2000.02.11 0 0 1
Öreg motor nem vén motor...

A veterán vizsgán, amit emlitettél, mit néznek a gépen ?

Na meg mire tudom használni ? Tényleg az utolso csavarig eredetinek kell lennie. Én például a Csepel nyergére, ami gumibol volt, de szétmállott, és fogott is, ráraktam, rávarrtam egy bört. Az ilyenek már kiesnek a kategoriábol ?

CSao DAnee

Előzmény: gabek (0)
gabek Creative Commons License 2000.02.11 0 0 0
Nem 0 öreg autóm van otthon, hanem 2, azaz kettő darab bogár. Igaz még egyik sincs veterán korú. 27 és 29 évesek. A 29 éves még eredeti állapotú, remélem, annak meglesz 2 év múlva a veterán vizsgája.

GABEK

Danee Creative Commons License 2000.02.10 0 0 topiknyitó
Szeretem az öreg kocsikat, motorokat, most januárban fejeztem be az első motor restaurálását. Egy Csepel 125 t4-est huztam ki a halál torkábol, de ezelött már egy öreg bringát is felujitottam ugyhogy mostmár totál profi vagyok.
A csepelt forgalomba szeretném helyezni, hogy járhassak vele, és ne csak a rendőrök elől kelljen menekülnöm.
Nevetséges a mostani törvényi szabályozás: ugyanugy kell felszerelnem ezt a 45-éves motort, mintha egy 2000-es modell lenne. Ha valakinek van tapasztalata, illetve tudja a Hatósági Műszaki Vizsga menetét, szabályozást, akkor ne szégyelje elmondani nekünk.

Remélem nem lesz nullás a téma.

danee

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!