Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
SMM reported sightings of the Russian jamming equipment (the ‘Zhitel’) at least six times –most recently on 19 Jan 2017. Moreover, the SMM reported sightings of sophisticated and highly specialized Russian MLRS, such as destructive and indiscriminate TOS-1 Buratino. The SMM also distributed information on the presence of ‘Orlan-10’ UAV –another sophisticated piece of Russian hardware.
Nem egészen... A képen ugyanis a TOSz-1A Szolncepjok látható, ez van szolgálatban, könnyen megkülönböztethető a korábbi változattól, 30 helyett csak 24 csővel, de jóval nagyobb hatótávval.
Brutál egy cucc. Simán kívül tud maradni a páncéltörő rakéták hatótávján.
1, A TOS a ´70-es evek termeke ... ugyhogy sok mindennek nevezhetö, de modernnek biztosan nem. Mondjuk ~2030-ban mar ~60 eves lesz a teknyika ...
2. Meg a minszki megallapodasban is szerepel a TOS-1 tiltasa (ennek ellenere Ukrajnaban többet lefenykepeztek).
3. Nagyobb szarazföldi tamadas elharitasara manapsag es elsösorban nem a "kuszo-maszo" katonak szolgalnak ATGM-ekkel, hanem csapas a levegöböl, Ha a "nagy" tamadonak, kalandozonak ... nincs abszolut legifölenye, akkor a 202x-es evekben jobban teszi, ha nem nyomul a szarazföldön ... es idejeben lemond hodito terveiröl ... hiszen nehanyszaz (esetlegg parezer) hk, (es a hozza tartozo "kisegitö" jarmüvek padloratetele mar nem szamit komoly kihivasnak (nehanyezer cel precizios tamadasa). Legalabbis Europaban nem ...
Ezért a Fõ utcában megvásárolták a leégett Király malom telkét, ahol – a malom megmaradt épületeit is felhasználva – 1882-re felépült a villamossági osztály új gyártelepe, s 40 munkással és egy 8 lóerõs gõzgéppel beindult a gyártás. Ez hajtotta az eszterga, fúró, köszörő gépeket.
Igen, ezekről nem tudtam. De igen, mint a gépesítés, az se az 50 es években kezdődött, úgy látszik egy folyamat ez is. Nekem se tetszik, hogy az egészet a kommunisták nyakába szeretjük varrni a 2. ipari forradalom korát, pedig nagyjából így játszották le mindenhol, elnyomással is ilyen baklövésekkel is.
(amúgy a változott klíma miatt lehet érdemes lenne leporolni némelyiket)
Na ne nézzünk le senkit, nem csak rákosiék, ez ment mindenhol. az a bunkó amerikai lakatos a H.Ford is megbukott a gumigyárával pedig ő D-Amerikában próbálta. Még mentegetni is lehetne éppen mert a háború után pont egy rövid pár éves lehülés volt a jellemző az időjárásban. Most elképzelhető, hogy milliárdos üzletet csinálhatna belőle itt valaki. De most meg a bátorság a vállalkozó szellem nincs már meg.
Nem tudom, csak szóltam hozzá valamit. Olyan volt az biztos, találtak egy pitypang fajtát ami elég húsos, sok kaucsugot lehet kivonni belőle. Meg lett itt is próbálva, már most elképzelhető, hogy bejönne, szerintem már a gyapot is. De off, ez nem ide tartozik. (-:
El ne hidd már. Simán tudtak bármilyen gumit gyártani, közvetlenül a II.Vh után is. Az R-11-es még sehol nem volt, de már ezrével készültek a MAZ-525-ös nehéz teherautók. Azért tették az R-11-est harckocsialvázra, mert a terepjáróképességet mindennél fontosabbnak gondolták.
A szlovén-osztrák Krpan-ra (8x8) is terveztek még Amos 120-as tornyot, (érdekes hogy még azután is nyomták hogy beszerezték a Patriát...). Azt irták vannak kissebb modifikációk, de túl sok biztos nem mert a csehek (gondolom) felhasználták volna a magukénál utóbb.
Meg mostanába még a Barys 8x8-ra hoznak ki mindenféle verziót , csak nem páncélozottat...
Igen. Ezt teszi a korrupció és hatalomvágy. A 80-as években harckocsifejlesztés terén messze a NATO előtt jártak, de egyik ígéretes projektből sem lett semmi, mert sajnos a 3 nagy gyár közül a legelmaradottabb (Uralvagonzavod) volt a legközelebb az akkori politikai vezetéshez, így sikerült tönkretettnie a másik kettőt. Ezért lett a hadsereg fő típusa a primitív T-72 az Objekt-477 helyett. Ugyanezért nem állhatott szolgálatba az Objekt-781 sem, a BMPT elődje.
> Érdekes, vagy nem? Atom hajtású drónjuk az van....vagy legalábbis próbálgatnak olyasmit, de harckocsi az nincs, pedig egyszerűbbnek látszik.
Oroszok. Tudtak például gyártani atombombát meg űrrakétát, de normális autógumit azt nem. SCUD első verziója azért lett lánctalpas, mert a szovjet ipar nem volt képes teherautó külsőt gyártani 16 rétegű karkasszal, így korlátozni kellett a tengelynyomást és 12 kerék kellett volna alá. Egy évtizednél több kellett hogy megoldják. Úgyszintén a hk. szállító vontatóknál is sokáig gumi probléma miatt nem tudták megoldani a nyerges kialakítást, ahol a rakomány súlya is tudta volna növelni a tapadást. Tervgazdaság mögött amúgy is felesleges logikát keresni.
Az bizony. A Svédek a 90-es években teszteltek egy csomó cuccot. T-72, T-80U, MTLB, BMP-1. Harckocsikból nem, de a BMP-ből és az MTLB-ből bevásároltak elég rendesen, az utóbbival rendkívül elégedettek voltak. A BMP is jó volt, de azt csak olyan ideiglenes megoldásnak szánták amíg nincs elég CV90.