Keresés

szahmet Creative Commons License 2003.08.05 0 0 299
Szia marti baba!

Én voltam az!
Három nap alatt van kész, egy fénykép kell hozzá, és ki kell tölteni egy űrlapot!
Visszatérve a párhúzamra Egyiptom és Tunézia között, látni fogod, hogy azért Tunézia fejlettebb és tőkeerősebb ország! Hidd el, nem fogsz csodálkozni, hogy Hurghadában nincsen automata! :)
Amúgy a Tropicana Palacio egy jó szálloda, és jó helyen is lesztek!
Ha akarod küldök neked egy kis ekigazítást, hogy mit merre fogsz találni a szállodához képest.
Én a mellette levőben nyaraltam tavaly!
Egyébként, hogy behangoljalak a nyaralásra, nagyon-nagyon jól fogod magad érezni, és le fogja körözni Tunéziát!!!!!

Előzmény: marti_baba (298)
marti_baba Creative Commons License 2003.08.05 0 0 298
Sziasztok!

Mindenkinek szeretném megköszönni az értékes információkat.Búvárkodásra szinte biztos, hogy benevezek.A kártyával kapcsolatban pedig akkor megoldom, hogy ne kelljen használni.Ez azért furcsa, hogy nem lehet Hurghadán automatát találni, ahol jó a Visa.Tavalyelött Tunéziában semmi gondom nem volt és mindenhol lehetett pénzt felvenni automatából.Majd figyelek, hogy ne jöjjek pénzzavarba mert a kártyát csak akkor kellett használnom.Nem jön valaki közületek szeptember 5-én a Tropicana palacio hotelbe?
valaki említette régebben, hogy a vízumot magának intézte azt szeretném megtudni, hogy a vízumot rögtön bepecsételik az útlevélbe vagy kell 1-2 napot várni rá?Valamint mikor érdemes elkezdeni ezt intézni, ha szeptember elején indulunk.Bocs, hogy ennyit zaklatlak benneteket a kérdéseimmel, de nagyon várom már az utazást és ilyenkor mindig álmodozom egy kicsit, hogy milyen is lesz.

Köszönöm szépen előre az információt.

Márti_baba

szahmet Creative Commons License 2003.08.03 0 0 297
Helyes!!!
Előzmény: nbcx (296)
nbcx Creative Commons License 2003.08.03 0 0 296
Már megvettem a vizalatti gépet:-))
Előzmény: szahmet (295)
szahmet Creative Commons License 2003.08.03 0 0 295
Bocsi! :))) nbcx
Előzmény: nbcx (293)
szahmet Creative Commons License 2003.08.03 0 0 294
Szia nmcx!

A snorclingtúra nagyon fog tetszeni, mindenképpen vigyetek vízalatti fényképezőgépet!
A legegyszerűbb is megteszi, mi is ilyet vittünk, és töéletes képeket csináltunk a víz alatt!
Szerdán jöttem haza Tunéziából, nagyon jó volt, de Egyiptomhoz képest a kanyarba sem ér!
Én egy körúttal nyaralással egybekötött két hetet néztem ki jövőre Egyiptomban, mert így a pihi Hurghadán van, amit nagyon szeretek, és a körútban meg Assuántól Alexandriáig benne van minden, és mindez idén 150.000/fő ami nagyon jó ár!
Remélem jövőre sem szökik túlságosan főlé, bár ahogy néztem a Kartago tavalyhoz képest szinte semmit nem emelt!

Azért biztos fognak szervezni, ha mást nem a helyiek valami faktprogramot amit érdemes lesz megnézni.
Szerintem Cairoba biztos be fogtok tudni menni, ha mást nem hajóval vagy ilyesmi!
Utánna kell kinnt nézni!
Kérdezzétek a helyi fiatalokat pl.: a szállodában, ők biztosan fognak tudni adni egy-két jótanácsot!

Előzmény: nbcx (293)
nbcx Creative Commons License 2003.08.03 0 0 293
Szia!

Köszi a választ:-)Azt hiszem leteszünk a Luxori kirándulásról,mert 100000 lenne kettönknek.Inkább egy hét lusti és snorkelingezés(ami egyébként nagyon izgat,még sohasem próbáltam),aztán talán jövőre egy 7napos Luxor-Kairó kirándulás.Igy szerintem sokkal jobban megéri.

Előzmény: szahmet (291)
szahmet Creative Commons License 2003.08.02 0 0 292
Szia marti baba!

El kell szomorítsalak a hitelkártyával kapcsolatban!
Automatáról Cairon kívül ne is álmodj, Hurghadában bankot sem találsz!
A Visa kártyán csak röhögnek kinnt, csak American Expresst, American Goldot és Swiss akármit fogadnak el.
Az utsónak nem jut eszembe a neve!
Ha tanácsolhatom Eurót vigyen mindenki aki most akármilyen arab országa megy, mert hiába olcsóbb nállunk az USD kinnt egy az, hogy rosszul váltják, a másik, hogy van egy limitük amitől többet nem válthatnak, és van, hogy naopokig nem tud az ember váltani!
Ez tutira vonatkozik Jordániára, Egyiptomra, és Tunéziára innen frissek az infóim!

Mindenkinek:

Eltérve a témától, tudom, hogy nagy militari örület van, de a politikai helyzetre való tekintettel hagyja mindenki itthon kivételesen az Army és US Army feliratos fölsőket stb!
Nem nagyon rajonganak érte!!!!

Előzmény: marti_baba (287)
szahmet Creative Commons License 2003.08.02 0 0 291
Szia!

Vannak helyi járatok, kb. 30-40 ezer forintnak megfelelő fontba kerül egy személynek!
Mivel nem vagy arab!
Ha arab lennél ennek a huszada kb!
Hát jó messze lesztek mindentől az egyszer biztos!
Sajna nem tudlak bíztatni, tavaly kérdeztem meg egyik barátnőmnem kinnt az árat Hurhghadából akart cairoba menni, és ennyire jött volna ki!
Az igazi helyi távolsági buszokat, tehát amik nem konvolyba mennek nem ajánlom!

Előzmény: nbcx (285)
L-Gee Creative Commons License 2003.08.01 0 0 290
dittt,

és még nem is mondtad, hogy mielőtt kérnének a főútra meg kell küzdeni Ali-val a parfümárussal :)))
Bár csak az első nap volt nehéz lerázni :)))

Most irigykedek, mi nem kaptunk oklevelet vuduéktól, csak egyszerűen bepecsételtek a naplónkba :(

Előzmény: dittt (289)
dittt Creative Commons License 2003.08.01 0 0 289
Szia martibaba!
Örülök, hogy beszámolóm neked is kedvet csinált a búvárkodáshoz. A merülés teljes felszerelést jelent: ruha, mellény palackkal, békatalp, szemüveg, ólomöv. Jelentkezni legkésőbb egy nappal délután 3-ig kell. Az utazás napján 9-kor indul a hajó. Voodoo-ék két hajóval dolgoznak: a Cairo-val (ezzel mentünk mi) és a Mazzurka-val. Azt nem tudom, hogy mitől függ, hogy ki melyik hajót kapja. Lehetséges, hogy a búvároktól. Bár ők sem mennek minden nap, cserélgetik egymást. Elég sok nyelven beszélnek (magyarul nem), s gondolom a csoport összetételétől függően választják ki az adott nyelven beszélő búvárokat.
Velünk Tony (görög), Chris (holland) és Philipe (osztrák-svájci) búvár volt. Angolul kommunikáltunk, bár egy német emberkével remekül beszéltek németül is.
Szóval jelentkezéskor elmondják, hogy kb. 1/4 9 és 1/2 9 között legyél az irodájuknál. Ekkor kezdődik a próba. Mindenki kap egy számmal ellátott műanyag ládát, melybe a felszerelését fogja tenni. Majd ránézésre megpróbálják megsaccolni, hogy mekkora ruha kell rád. Egészen biztos vagyok benne, hogy van nagy méret, mert elég sok felszereléssel dolgoznak. Személy szerint én 172 cm magas vagyok, kb 76 kg, combban "kissé" telt és volt rám ruha. Fel is kell próbálni, mert ha nem jó, akkor keresnek másikat. Arra fel kell készülni, hogy nem siklik könnyen az ember testére a ruha. Ha jó méretben, akkor is külön fizikai munka a belebújás. A kibújás szintén... A mellényt, talpat stb. szintén próbálni kell. Miután ezzel megvagy, neked kell felvinni a ládikádat a hajóra, s persze a hajón figyelned kell, hogy a saját ládikádból öltözz és oda is pakolj vissza. Ha kétszer fogsz merülni, akkor az első után célszerű a hajón elhelyezett fogasokra felakasztani a ruhát, hogy valamelyest kicsöpögjön. Ja! Mikor a hajóra beszáltok, ne lepődjetek meg, hogy le kell vennetek a lábbeliteket. A hajón egész nap mezítláb kell lenni, de ez nem gond, mert a búvárkodáshoz használt területen kívül mindenhol szőnyeg van. Visszaérkezéskor szintén neked kell vinned a ládádat az irodához. De ezzel még nem fejezted be a dolgot. Van egy nagy mosóteknő az iroda mellett, amiben minden kapott motyót le kell öblítened és így kell a búvároknak visszaadnod. Fizetni nem előre kell, hiszen nem biztos, hogy tudod előre, hogy egyszer vagy kétszer merülsz, egy vagy több filmet kattingatsz el a tőlük bérelt vízalatti fényképezőgépen. Szóval a mosogatás után kell fizetned és ekkor kapsz egy oklevelet, melyen feltüntetik, hogy mikor, melyik merülési helyen és kivel merültél. A búvár saját pecsétjével és aláírásával igazolja a dolgot.
Hát hirtelen ennyit a búvárkodásról. Ha érdekel még ezzel kapcsolatban valami, esetleg a félelmem oka, s a mód ahogy mégis rávettek a merülésre, akkor kérdezz nyugodtan. Külön nem akartam ezzel fárasztani senkit.
Kérdezted a bankkártyát. Mi nem használtuk, de nem is rémlik, hogy a szállodában lett volna. Viszont pénzváltó van, így helyben be lehet váltani az eurót vagy dollárt ill. más valutát. Viszont a városban rémlik, hogy láttam egészen jól szituált autómatát. Arra felhívta a figyelmünket az idegenvezető, hogy túl sok pénzt nem érdemes egyszerre beváltani, mert itthon nem tudod visszaváltani. Viszont sok helyen pl. a kirándulások alkalmával a műhelyekben, lehet euróval és dollárral is fizetni (búvárkodásnál szintén. Ezért érdemes meggondolni a beváltást.
Ami a szállodát illeti: nem fogjátok megbánni, hogy ezt a szállodát választottátok. Nagyon jó a konyhája. Különösen a pénteki vacsora különleges, mert nemzeti ételeket készítenek, túlnyomó részét szabadtűzön a vendégek előtt. A reggeli sem szokványos, mert nem egyszerűen rántottát, főtt tojást készítenek, hanem frissen, külön a Te kérésedre, a saját választásod szerint ízesített omlettet vagy tükörtojást. Reggelente készítenek vaslapon sütött mini palacsintát, de rendes méretűt is.
Biztosan nem fogtok éhezni. Emellett nagyon kedvesek az ott dolgozó arabok. A szobát és fürdőszobát minden nap takarítják, tiszta törülközőt adnak. Minden szobában van széf, de ha elől hagysz bármit, a takarító (aki minden esetben férfi!) nem nyúl semmihez sem.
Nem tudom, hogy írtam-e korábban: az Antinal-t a közeli körházban szerezhetitek be a legkönnyebben. A kórház: ahogy kimentek a szálloda főkapuján és kisétáltok a főútra, forduljatok balra. Készüljetek fel, hogy állandóan minden arab taxi-t fog kínálgatni, de ezzel nem kell foglalkozni. Az úton baloldalról már látszik is a kórház alacsony, fehér épületegyüttese. Egy kicsit préris terület mellett elhaladva a főbejárat után jobbra található egy kis ablak és az a gyógyszertár. Ha jól emlékszem 1/2 10-kor nyit, szóval az első reggeli után kényelmesen el lehet sétálni oda.
Nekünk nem volt különösebb gondunk a hasmenéssel. Ha éreztük, hogy kicsit hígabb a széklet, akkor az Antinal-ból vettünk be. Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy mi beoltattuk magunkat utazás előtt. Lehet, hogy túl óvatosak voltunk, de nem bántuk meg.
Egyenlőre ennyi. Lehet, hogy kissé hosszúra sikerültem, ezért köszönöm a türelmet.
Szia Dittt
Előzmény: marti_baba (287)
takacsi Creative Commons License 2003.07.31 0 0 288
Azt hiszem december elején voltunk.
Luxorban nehezen viseltük a meleget (igyekeztünk mindig árnyékban maradni), Hurgadán a medence vize hideg, üres, a tenger nagyon kellemes, turisták alig, a nap süt, de rövidebb természetesen a nappal.
See Gull-t megerősíthetem, bár akkor még 5 csillagja volt (másfél éve), jó, jó ellátás és közel a "városhoz".
Előzmény: tera (284)
marti_baba Creative Commons License 2003.07.31 0 0 287
Sziasztok!

Az elejétől a végéig elolvastam a topicot, iszonyuan sok hasznos infot kaptam.Külön öröm, hogy többen voltak közületek a Tropicana Palacio Hotelben, ahova mi is megyünk,szeptember elején.Azt szeretném megkérdezni az ottjártaktól, hogy van e bankautomata és egy sima visa electron kártyát lehet-e ott használni.Előre is nagyon köszönöm az információt.
Ditt, teljesen lenyűgözött a beszámolód és belelkesedtem a búvárkodásra.Azt szeretném megkérdezni, hogy búvárruhát fel kell-e venni valamint ha igen akkor van-e nagy méretben.Mert sajna nem tartozom a modellalkatúak közé és ez az egy olyan téma ami miatt vacilálok.
Előre is köszi

martibaba

L-Gee Creative Commons License 2003.07.30 0 0 286
tera,

Az időről jó infót találsz itt

Én nem aggódnék a szeptember miatt, tuti melegebb van, mint spanyolországban bármikor :)

Mi Neckermannal mentünk, de megismerkedtünk Medinás turistákkal is és csak jókat hallottunk tőlük, illetve amennyit láttunk a szervezésükből én bizony nyugodt szívvel mennék velük, pláne, hogy jóval olcsóbban árulták ugyanazt az utat, amin mi is voltunk.

Előzmény: tera (284)
nbcx Creative Commons License 2003.07.30 0 0 285
Sziasztok!

Tudja valaki,hogy Egyiptomban milyenek a belföldi járatok?Sharm El Sheikh-re megyünk nyaralni és onnan el lehet repülni egynapos Luxori kirándulásra.Csak hát van bennünk némi félsz a géptől.

tera Creative Commons License 2003.07.30 0 0 284
L-Gee,

Nagyon köszönöm a térképet, és a tanácsot, hogy melyik szállodákba érdemes menni. Úgy néz ki, hogy sajnos mégsem augusztusban megyünk, hanem csak szeptember végén, ha minden ok. Tudsz/tudtok arról valamit, hogy akkor mennyiben más ott az idő, mint mondjuk jún.-júl.-ban? A Medina Tours eygiptomi útjai megbízhatóak? Van valakinek erről infója?
Köszi minden segítséget:

nas333 Creative Commons License 2003.07.30 0 0 283
sziasztok!

mi szept. 19-én megyünk a kartago-val a nefertiti körutra. jön valaki közületek erre az utazásra?

L-Gee Creative Commons License 2003.07.29 0 0 282
Ja igen, az Aladdin a másik amit tudok ajánlani az még az Ali Babánál is szebb.

Előzmény: L-Gee (281)
L-Gee Creative Commons License 2003.07.29 0 0 281
tera,

Én kívülről látam sok szállodát, az Ali Baba pl. nagyon tetszett.
Én javaslom, hogy Hurghada déli részén lévő szállodasoron lévő ötcsillagos hotelekből válassz.

A képen a KFC/Pizza Hut-tól délre.

Mondjuk ezen pont nincs rajta az Ali Baba.

Ezen a környéken még lehet is valamit csinálni, ha kijössz a szállodából. Egyiptomi viszonylatban nagyon kulturált a környék.

A belvárosi szállodák környékét én elég borzasztónak találtam.

Előzmény: tera (278)
MiKi Creative Commons License 2003.07.29 0 0 280
Sziasztok!

És az augusztus 29-i King Tours-os Nílusi Hajóútra megy innen valaki?

Üdv,
Miki

tera Creative Commons License 2003.07.29 0 0 279
Ja, és még valami!
Ha tudtok ajánlani valamilyen jobb szállodát, ami persze nem, vagy nem sokkal drágább, mint az előbb említett kettő, szívesen várom a javaslatokat.
Előre is köszi a segítséget:
tera Creative Commons License 2003.07.29 0 0 278
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy aug 15-én tudnánk menni Hurgadára. Egyelőre csak az időpontot választottuk ki, azt, hogy hol szállunk meg, még nem. Eddig a Kartago Tours ajánlatait néztük, de ahogy így néhány "pórul járt" beszámolóját olvastam, kezdek elbizonytalanodni. Elsőre a Hotel Long Beachet, és a Club Makadit néztük ki (mindkettőnél az all inclusive változatot). A Long Beachról már olvastam, de mind a kettőről szívesen várnék beszámolókat (ha vannak), és persze még a fontos jótanácsokat!
Szandosz Creative Commons License 2003.07.29 0 0 277
Sziasztok!

Megy esetleg valaki aug. 5-én a King Tours Utazási Irodával Egyiptomba (2 nap Kairo + 5 nap Hurghada)?

Üdv,

Szandra

ancsuri Creative Commons License 2003.07.29 0 0 276
Tea!

Mi is hasonlo utra fogunk menni, csak szeptemberben es a Quitt Tours-szal. Kairoval kezdunk (Egyiptomi muzeum, papiruszmanufaktura, stb), aztan egy nap szabadprogram (ha jol emlekszem ok is a Memphis-Szakkara utat javasoltak). Aztan repulovel Asszuan (nalunk nem Luxor), onnan viszont hajon Luxorig. Az elso nap mi is szeretnenk elmenni Abu Simbelbe. A hajout utan mi elmegyunk egy hetet nyaralni, pihenni Hurghadara (mar rank fog ferni, mert ez lesz a naszutunk!)
Ha barmilyen pozitiv vagy negativ tapasztalatod lenne egy ilyen nilusi hajouttal kapcsolatban, megirnad? (Meg sajnos nem sikerult teljesen vegigolvasni a topicot.)

Koszi!

Előzmény: Tea (274)
dittt Creative Commons License 2003.07.29 0 0 275
Szia L-Gee,

tényleg klasszak a képek és természetesen ismerősek. Mi a voodoo-sok mások hajójával, a Cairó-val mentünk búvárkodni. Az említett búvárhoz nem volt szerencsénk, de akik velünk voltak (Philipe, Tony és Cris) szintén nagyon jó fejek. Különösen Philipe, akinek nagyon nagy dumája van, de emellett nagyon figyel rád. Neki köszönhetem, hogy másodszorra le mertem merülni.
Sajnos nekünk bedöglött a fényképezőgépünk és 4 tekercs filmünk lett üres. Így a hajón készült képek, a szállodáról és Luxorban készült fényképek mind nem sikerültek. Szerencsére csináltunk videot, s ezt próbáljuk meg számítógépre vinni, majd onnan digitalizálva leszedni néhány jellegzetes képet.
A víz alatti képek sikerültek.

Előzmény: L-Gee (271)
Tea Creative Commons License 2003.07.27 0 0 274
Sziasztok!
Epp egy hete penteken erkeztem vissza egy Nilusi hajoutrol a King tours-al! Mindenkinek ajanlom, az ut egyszeruen fantasztikusan sikerult.Penteken indultunk Cairoba ,A Piramis resod nevu hotelban voltunk felpanzioval, a vegen ez boven eleg is volt mert a programok surusege miatt ido sem lett volna ebedre- viszont a vacsora mindig igen koran 6-7 ora fel volt.Az elso 2 napon egyutt voltunk a Cairoi hosszu hetvegesekkel es a Hurghada-ba utazokkal is.A 2 nap a tovabb utazok csak este mentek tovabb igy mindenki megnezte a piramisokat a muzeumot es a bazart.Persze volt olyan akiket a piramisoknal a szalloda medenceje jobban erdeklelt.
3.nap Szakkara Memphis es mecsetek ,kopt negyed ez mar csak nekunk 10 unknek, a Nilusi hajouton reszvevoknek volt.4.nap repulovel Luxorba ott hajora szalltunk- a hajon teljes ellatas ami nagyon boseges volt bufe rendszereben.A mi magyar csoportunkbol senki nem lett beteg az elelmiszerektol.A hajon az italok is nagyon olcsok voltak ugy 1 euro korul, a viz is- viszont abbol masfel literes uveggel adtak.Idegenvezetonk Nadia nagyon kedves es figyelmes idegen vezeto volt keresunkre, mivel en baratnommel meg AbuSimbel-be is elakartunk menni ami 6 szemely alatt nem indul Assuanbol, hozza rakott minket egy spanyol csoporthoz(beszelunk spanyolul)es autobusszal joval olcsobban es nem repulovel amit az utazasi iroda elore megmondott hogy csak repulovel lehet-mehettunk AbuSimbel-be.
Az ut a Niluson gyonyoru tobb helyen megalltunk hires templomokat megnezni,Aki nem jart Luxorban es delebre nem erzi igazan Egyiptomot.Mindenkinek csak ajanlani tudom!
stilo1 Creative Commons License 2003.07.27 0 0 273
Hello Mindenki!!!

Valószinű, hogy aug 12.-én megyünk a kingtoursal Kairó+Hurghadara a Hotel Club Azurba all inc. ketten a baratnömmel. Nem tudnátok valami infót róla?
Más nem készül ebben az iőben oda?

Üdv
Leslie

mackólajos Creative Commons License 2003.07.27 0 0 272
Sziasztok!
Mi két hét múlva indulunk Hurghadára. Már átolvastam a topicot, de egy valamiről még nem nem kérdezett senki. Az én problémám az, hogy nem igazán úszom mély vízben biztonsággal. Szeretném megtudni, hogy a hajókirándulás alkalmával lehet-e kölcsönözni úszómellényt? Ha itthon tudnátok boltot, ahol lehet viszonylag olcsón kapni /nem gyerek méretben/, nagyon megköszönném a segítséget!
Üdv:mackólajos

L-Gee Creative Commons License 2003.07.25 0 0 271
dittt,

he-he, jó volt olvasni, amiket írtál :) 2 turnussal előttetek csináltuk végig szinte pontról-pontra ugyanezt. Ugyanott laktunk mi is, Voodooéknál mi is jártunk, 4x is :) Mahmoud-hoz volt szerencsétek ? Egy arab-raszta srác, mi vele merültünk, haláli jó fej.
Ismerősek a képek ?

Előzmény: dittt (263)
lzsu Creative Commons License 2003.07.24 0 0 270
szia dittt!

az eddigieket is nagyon szépen köszönöm, biztos hasznát fogom venni!

szia

Előzmény: dittt (269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!