Keresés

Részletes keresés

balu9999 Creative Commons License 2003.05.21 0 0 119
Sziasztok!!

Köszönöm a tanácsokat, megjegyzéseket!!
Már nagyon várom az utazást, alig birok magammal!!
Csak az lesz kicsit gáz, hogy 40 fok lesz na de ezt a tengerben el lehet viselni no meg a látvány mindenért kárpótolni fog!!Na és azt hallottam a tengerpart csodálatos hely búvárkodásra!!
Egyébként nem jön valaki hasonló időpontban nyaralni??

Üdv.:Balu!!

szvic Creative Commons License 2003.05.21 0 0 118
Sziasztok!

szahmet! Mohamed a Sultan Beach környékén dolgozott.Alacsony, 40kg-s figura kék pólóban és napszemüvegben jött felhajtani a népet a motorcsonakjaira. :)
Igen, egy hetes túrán voltunk,feszített programokkal.Főleg Kairo!23 órát talpon lenni!
A vásárlási és alkudozási procedurába már a vége felé belejöttünk.Ismertük az árakat és mi is szédítettük az árusokat,ahogy ők minket.
A taxikkal nem tudtam megbarátkozni.Ha megállapodunk az árban az út előtt akkor miért kell alkudozni az út folyamán.Sőt a végén pedig bűvészi ügyességgel kicserélték az 5LE-t 50 piaszterre.Mi ezt a trükköt ismertük,így nem tudott átvágni.De betámadtak azok után hogy közöltem: you changed it! De a szálloda elé már nem mertek jönni hőbölögni.
Ami meglepett az a 10 dolláros borravaló fejenként a túravezetőnek,amit leadott a szállodának.Ennek ellenére minden alkalmazott nyomult a baksisért.10 dollárból annyi baksist adtam volna a személyzetnek,hogy körbeugráltak volna.Hallottam a rutinos egyiptomi túrista már nem ad 10dollárt.Nem is nagyon reklamálnak utána.
www.met.hu-n láttam az hurghadai időjárást.45 fok Luxorban!Ütő.Ilyenkor már csak víz melett lehet kibírni.
üdv
V.

szahmet Creative Commons License 2003.05.20 0 0 117
Szai balu!

Gyorsan megnéztem a neten a szállodátokat!
Nincs féli valótok, ez egy színvonalas, nemrég épült szálloda! Gyönyű helyen lesztek!
Egyetlen gáz, hogy egy kicst messze vagytok, így a taxi kb. 4-5 font lesz majd személyenként, hogy bemenjetek Hurghadába!
A taxit mindig ki kell alkudni addig ne szálljatok be, amíg nincs egy fix ár, és csak akkor fizessetek amikor kiszállattok!Kérdezz bátran!

Előzmény: szahmet (115)
szahmet Creative Commons License 2003.05.20 0 0 116
Szia szvic!

Mi tavaly voltunk a Kartagoval Egyiptomban, mi is ezeken a fakultatív programokon vettünk részt!
Az a Mohamed akinél a kis Giftunt befizettétek, nem egy coffos hajú néger mókamester? :-)
Látom ti csak egy hetet voltatok, elég húzós lehetett ennyi fakultatív programmal!
Mi szépen elosztottuk a két hétre.
Merre voltatok szórakozni? /Papas Beach, Calypso?/

Előzmény: szvic (112)
szahmet Creative Commons License 2003.05.20 0 0 115
Szia balu9999!

A szállodát sajnos nem vágom, voltam kinnt tavaly két hetet, ha bármivel kapcsolatban van kérdésed, nyugodtan tedd fel és válaszolok rá!

Előzmény: balu9999 (114)
balu9999 Creative Commons License 2003.05.20 0 0 114
Helló mindenkinek!!!

Most utazunk a barátnőmmel Egyiptomba Jun. 8-án!!
"Cairo-Luxor-Hurghada II." néven jelzett utazásra fizettünk be !!
A Calimera **** Hotelban fogunk megszállni!!
Esetleg valami tapasztalatot tudtok mondani nekem a hotellal vagy magával a környékkel kapcsolatban.

Köszi!!

sz.lacix Creative Commons License 2003.05.20 0 0 113
Hello szvic!

Ilyet kérdezni?
Na ná, hogy érdekelnek!
Már kezdheted is, hátradőltem a fotelban. :)

Előzmény: szvic (112)
szvic Creative Commons License 2003.05.20 0 0 112
Sziasztok.

Mi március közepén jártunk Hurghadán, Kartago utazási irodával. Sultan Beach ****-ban szálltunk meg. Program: Luxor,Királyok Völgye,Nílusi kompolás,ebéd a Nílus partján,Hatsetsup,Karnak temploma és egy alabástrom műhely.
Másnap jeep safari ,beduin falu.
Harmadnap:giftun, Vörös tenger,fürdés(kb 21 fokos víz)
Utolsó program Kairó,gízai piramisok,szfinx,papirusz üzem.
Utolsó nap a családunk befizetett Mohamednél egy kis giftunra.
Összességében nagyon jó volt,készült 320 db kép,4 órás video.(Kis hasmenéssel átvészeltük.)
Valakit érdekelnek a további részletek,akkor megosztom.
V.

szahmet Creative Commons License 2003.05.19 0 0 111
Szia sz.lacix!

Szerintem, csakis olyasmi miatt nem ajánlják, a szállodát gyerekeseknek, mert pl.: nincsen játszótér meg szórakoztató animációs műsorok a kicsiknek!
De szerintem erre nincs is szükség, egy az, hogyha lenne se magyar nyelvű lenne, másrészt meg szerintem az ember azért kellő képpen le tudja magát kötni egy ilyen helyen!

Szerintem pont váltani fogjuk egymást, hacsak nem vártok be minket mert mi július 16-tól megyünk 2 hétre! :-)

Teneririféről sok jót hallottam, biztosan jól fogjátok magatokat érezni!

Előzmény: sz.lacix (110)
sz.lacix Creative Commons License 2003.05.19 0 0 110
Hello!

A hétvégén annyiban változott a programunk, hogy Tunéziára csak Júni végén vagy Júli elején megyünk, de 2 hétre és min. 4*-os szállodába.
Viszont most hétvégén, ha még kapok repülőjegyet, akkor megyünk Tenerifére 1 hétre.
Tunéziában én is néztem az El Mouradi Skanes Beach-t. Szinpatikus szálloda, de a Karthago katalógusban azt írják, hogy gyerekes családoknak nem ajánlják, viszont a gyerekkedvezményük figyelemre méltó. Nem tudom ez alatt mit értenek. Pedig nagy valószínűleg oda megyünk, ha nem nagyon riasztanak el tőle. Lehet, hogy egy időben leszünk ott?

Előzmény: szahmet (109)
szahmet Creative Commons License 2003.05.17 0 0 109
Szai!

Mi is Tunéziába készülünk!
Ti mikor mentek, és hol szálltok meg?
Mi júli 16-30-ig megyünk Monastirba, az El Mouradi Skanes Beachne****. 2 hónap múlva már ott leszünk! :-)

Előzmény: sz.lacix (108)
sz.lacix Creative Commons License 2003.05.16 0 0 108
Szia Szahmet!

Én senkit nem akarok se le se rábeszélni az oltásra, de mi 2* voltunk Egyiptomban és 2* Tunéziában, de oltás nélkül se volt hasmenésünk.
Lehet ez egyéni érzékenység függő, vagy szerencsénk volt. A feleségemnek elég érzékeny a gyomra itthon is, de semmi gondja nem volt, éppúgy mint a most 7 éves fiamnak se(igaz a fiam csak Tunéziában volt). Egyiptomban ugyan nem ettünk a szállodán kívül, de Tunéziában a kedvencem volt az utcai árusnál ehető Chapati, de szerencsére semmi. Persze néha fertőtlenítettem unikummal :)), de a feleségem és a fiam nem. A csoportból voltak többen akiknek volt hasmenés problémájuk (Egyiptomban), nagyon kellemetlen, mert ki se tudtak jönni a szobából, mert nem mertek 10 méternél távolabb menni a VC-től.
Ha valakit elkap a hasmenés, jobb, ha nem hazai gyógyszerekkel próbálkozik. A szállodai orvos adott nekik tablettát és fél nap múlva jól voltak. De amíg felkeresték az orvost addig szenvedtek 2 napot. Az orvos azt mondta egyébként, hogy aki átesett rajta az már védett lesz és nem kapja el újra.
Most újra készülök Tunéziába, majd ha megjöttem írok.

Előzmény: szahmet (106)
szahmet Creative Commons License 2003.05.15 0 0 107
Szia!

Ajánlom neked, a Kartago Toursot a Best Reisent és a Medina Toursot!
Nekik nagyon jó útjaik vannak, igen kedvező árakon, és szerencsétek van mert már nyomják az akciókat is!
Rendelj interneten katalógust tőlük, de ne a neten nézd meg az áraikat mert van, hogy elszúrják, mint pl. amiénket is, sokkal olcsóbban megyünk mint,amennyiért feltették az internetre, megérdeklődtem és azt mondták, hogy el lettek írva az árak.
Ezért tanácsolom, hogy kérj katalógust inteneten, vagy keresd meg ezeket az utazásiirodákat és hozz magadnak onnan.
Ajánlanak körutazásokat, üdüléseket, és fakultatív programokkal egybekötött Nilusi hajóutat is.
Szerintem a 3 utazásiiroda ajánlatai közül biztosan fogtok tudni választani!
Ne lepődj meg, a Medina és a Best Reisen majdnem ugyanazt tartalmazza. /általában mindig egy ember tulajdonában van a 2 utazási iroda/

Előzmény: 123four5 (105)
szahmet Creative Commons License 2003.05.15 0 0 106
Szia!

Tudom melyik a Makadi, mi is gondolkodtunk rajta, de aztán szerencsére a Palma De Mirette mellett kötöttünk ki!
Az sokkal közelebb van, mindössze 5 perc autóval.
Mi beoltattuk magunkat! Hidd el hogy ilyen szempontból zűros az ország, miűéghozzá nem is kicsit!
Szerencsések voltatok, hasmenés ügyben mert a velünk egy szállodában levő magyarok nagyon megszenvedtek vele, a fakt programokat is volt, hogy le kellett mondaniuk, és akik csak 1 hétre jöttek azok le is maradtak róla végleg.
Fakt programok keretében rengeteg magyarral találkoztunk, és csak egy család volt akik megúszták a hasmenést, a többiek bukták az első 3-4 napot, úgyhogy hidd el, hogy baromi nagy szerencsétek volt!
Ez szerintem érzékenység kérdése is, de a mútató a hasmenést nem megúszók tábora felé mutat!
És az európai gyogyszerek semmit nem érnek ellene!
Külön ott kell rohangálni egy speckó gyógyszerért, ami annyi hatóanyagot tartalmaz, mintha a mi hasmenés elleni szereinkből egyszerre bevennél 3 dobozzal!
Úgyhogy ugyan nekünk már nem kell oltatnunk magunkat egy pár évig, de az oltást mindenkinek ajánlom! /malária ellen tényleg fölösleges/

Szia, Szahmet

Előzmény: Twining (103)
123four5 Creative Commons License 2003.05.15 0 0 105
Hol keressek Egyiptomi utat olcsón és legyen benne piarmis! Nagyon fontos lenne!
Kösz
Twining Creative Commons License 2003.05.15 0 0 104
Az all-inclusive tényleg mindent magában foglal (persze Jack Daniels-t és társait nem:), de az egyiptomi italokat igen. Kajáláskor ugye svédasztal, annyit eszel, amennyit akarsz, de napközben is hoztak ki néha sütit, pizzát, de nem nagyon fért belénk, már azt vártam, hogy egyszer úgy igazán újra éhes legyek!
Italoknál nagy öröm volt a korlátlan csapolt sör! Az egyiptomi sör szerintem igen jó, főleg a nagy hőségben, nem túl keserű, viszont nagyon jól oltja a szomjad, de nem álmosodsz el tőle. Ahol mi voltunk, ott nem a stella volt all-inc-ben, hanem a másik, már nem rémlik a neve. A bort is így ingyen töltik, de nem kannából:), hanem rendes 7decis üvegből, csak annyi a megkötés, hogy egy egész üveget nem csaphatsz a hónod alá.
Vannak koktélok, ragacsos, édes löttyök, az már nem olyan jó, kiv.az ananászlé, ami finom volt

Összefoglalva az all-inclusive itt egyptban nagyon megéri, folyton szomjas vagy, és egyébként drága az ital.

Előzmény: dittt (99)
Twining Creative Commons License 2003.05.15 0 0 103
Első héten hajóztunk: Luxor-Halottak Völgye-Edfu-Kom Ombo-Philae-Ausszán. Asszuán nagyon tuti város, a "főutcán" magadba szívhatsz egy kis arab-afrikai hagnulatot (szagok, zaj, emberek). Aztán mentünk Kairóba éjszaka vonattal, aznap piramisok, múzem, este egy igazán szuper hotelben (Oasis volt a neve, tényleg olyan kertje volt, hogy húúú). Aztán másnap vissza Hurghadába, egy éjszaka a borzasztó-nyomasztó Beirut hotelben, a csoport többi tagja hazament, mi pedig áttranszferoltunk a Makadi hotelbe, ez a Makadi-öbölben van, mellette a Meridien, egyébként 30kmre innen semmi (ilyen messze voltunk Hurghadától). A tenger nagyon szép volt ott, korallok, tűzhal, polip, mindent láttunk ott az öbölben.

Szerintem oltás miatt ne fájjon a fejetek, mi sem oltattunk és nem volt gond! Ilyen szempontból nem zűrös ország, a feketehimlő meg ugye kihalt:)

Twining

Előzmény: szahmet (98)
szahmet Creative Commons License 2003.05.13 0 0 102
Szia Dittt!

Fejből nem vágom melyik az a szálloda, és most nincs is nállam egyiptomi prospektus mert egyik haverom elvitte, de majd megnézem a neten.
A neve ismerős, de nem tudom melyik az.
Szivesen segítek, kérdezz nyugodtan akár a fórumon, akár e-mailben, válszolni fogok!

Előzmény: dittt (101)
dittt Creative Commons License 2003.05.13 0 0 101
Szia Szahmet!

Nagyon köszönöm a gyors válaszodat. A Hotel Paradise Palacio-ba megyünk. Ez a szálloda szerepel a neten Hotel Tropical Palacio néven is.
Összeszedem gondolataimat és pár napon belül megírom kérdéseimet. Köszönöm, hogy felajánlottad segítségedet.

Szia Dittt

Előzmény: szahmet (100)
szahmet Creative Commons License 2003.05.12 0 0 100
Szia dittt!

Én már írtam egy pár helyen az oltásokról szerintem ebben a topicban is, de ezek szerint nem olvastad!
Nem baj leírom!
Én csak ajánlani tudom neked az oltást, mert mi tavaly beoltattuk magunkat, és nagyon megérte mert bármit is ettünk nem volt semmi gondunk!
Még út szélén árusnál is vettünk mangót meg dinnyét, és az sem okozott kellemetlenséget!
Nem úgy mint a velünk egy szállodában tartózkodó Magyaroknak, mert ő nekik meg volt a program az első 3-4 napra a mellékhelyiségben! :-(
Ez nagy problémát jelenthet azoknál akik 1 hétre mennek mert lemaradnak a fakultatív programról!Ha júliusban mentek, el is kezdhetnétek beoltattatni magatokat mert a 2 fajta oltás között 1 vagy 2 hét kihagyás kell!
Tifusz ellen: Typhim vi
Hepatitis-A ellen pedig: Avaxim nevű védőoltások kellenek.
Ne ijedjetek meg ha a patikában fogalmuk sem lesz ezekről az oltóanyagokról, általában sajnos ez a helyzet.
Ha ezt feliratjátok a háziorvossal, a patikába maximum 3 napon belül meg kell,hogy szállítsák!

Amúgy a július egy jó hónap!
Nagyon-nagyon melegre készüljetek, főleg Luxorban!
A fejkendő vagy sapi elengedhetetlen, aki érzékeny ne sajnáljon magasabb faktorszámú napvédőt venni. Főleg a gyerekeknek.
Egy átlag 45-47 fokra számíthattok, Luxorba melegebbre!

A velünk egy repülőn utazó fiatalok all-inclusiveba voltak, és ők korlátlanul fogyaszthattak bármit a nap folyamán
akkor ettek és ittak amikor nekik jól esett.
Lehet hogy a koktélok nem ingyenesek, de a fagyi, kávé, snack a nap folyamán szerintem ingyenes.
Melyik szállodába mentek?
Ha van még kérdésed bármivel kapcsolatban, tedd fel nyugodtan szívesen válaszolok! :-)

Előzmény: dittt (99)
dittt Creative Commons License 2003.05.12 0 0 99
Sziasztok!
A sok érdekes "látomás" után én visszatérnék a való életbe és kérdeznék egy igazán földhöz ragadtat az Egyiptomot megjártaktól.
A Külügyminisztérium honlapján ajánlanak bizonyos oltásokat az Egyiptomba utazóknak. Ti hallottatok-e ezekről, foglalkoztatok-e ilyen dolgokkal? Innen-onnan hallottam, hogy sokan küzdenek tartós hányással és hasmenéssel még a legjobb szállodák vendégei közül is. Azt persze tudom, hogy út szélén nem szabad gyümölcsöt venni és mosatlanul enni, stb. Egyébként mi a helyzet ezen a téren. Én a családommal (két gyerek)utazom július 9-én Hurghadaba, ezért érdekel konkrétan a dolog.
Más. All-inclusive ellátásban lesz részünk (életünkben most először). Ebbe tényleg csak a helyi italok fogyasztása tartozik bele vagy bármilyen ital (bor,üdítő, koktél) a nap folyamán? Mi a helyzet a fagyival s egyéb megkívánt ennivalóval, kávéval?
Előre köszönöm a válaszokat, remélem nem hagytok tudatlanságban...
szahmet Creative Commons License 2003.05.10 0 0 98
Szia Twining!

Elősször is üdvözöllek ezen az oldalon, mert még nem találkoztam veled!
A Nilusi hajóutas kombináció, is biztosan nagyon jó volt, mi is gondolkodtunk róla, de aztán mivel jobban jöttünk ki így anyagilag, maradt a 2 hét Hurghada.
Ti melyik hotelben szálltatok meg?
És merre jártatok még?

Előzmény: Twining (97)
Twining Creative Commons License 2003.05.10 0 0 97
Nekem nincsenek látomásaim, de a Tut Ankh Amon maszknál én is nagyon leragadtam, egyrészt mert az emberiség történetének legszebb ötvösmunkája, másrészt meg olyan tökéletes, és tényleg valami megmagyarázhatatlan erőt sugároz, mintha nem telne felette az idő.
Szóval úgy jöttek vissza értem, mert teljesen elbambultam a maszknál.
Mi tavaly voltunk nyáron Egyiptomban egy hét nílusi hajóúton+egy hét Hurghadán.
Előzmény: szahmet (88)
Frankly Creative Commons License 2003.05.09 0 0 96
Nagyon szépek az "ábrándjaid" ! Ne add fel ilyen könnyen!!!!!
én még sajnos nem voltam Egyiptomban, pedig álmom. Nem tudom megvalósuló álom-e... :(
Előzmény: EbiHall (84)
szahmet Creative Commons License 2003.05.09 0 0 95
Szia Répi!

Nem kaptam meg sajnos, pedig lestem! Nem ütöttél félre valamit?

Előzmény: Répi (94)
Répi Creative Commons License 2003.05.08 0 0 94
szahmet,
igen, köszi - azonnal vissza is írtam. Nem kaptad meg????
Előzmény: szahmet (93)
szahmet Creative Commons License 2003.05.08 0 0 93
Szai!

Írtam neked emilkét, megkaptad?

Előzmény: Répi (92)
Répi Creative Commons License 2003.05.06 0 0 92
igen :)
Előzmény: szahmet (91)
szahmet Creative Commons License 2003.05.04 0 0 91
Oké, késő van! Szóval akkor megpróbálom még egyszer!
A lánykereskedős témára gondolsz?
Előzmény: szahmet (90)
szahmet Creative Commons License 2003.05.04 0 0 90
Szia Répi!

Milyen részletek érdekelnek?
A lányleresledős témára gondolsz, vagy másra?

Előzmény: Répi (89)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!