Sziasztok! Ma sikerült találkoznom ilyen pót kocsival. Megmértem minden ablak ajtott az oldalon csak egy baj van hogy a homlok ablakot elfelejtetem lemérni mert nagyon elvette a figyelmemet a tető. Elég gáz a tető. Sokkal lejtebb mint gondoltam.
Az ablaküvegek kissé eltérnek 2-3 centivel. Ma voltam börzén is a nagyteremben volt villamosmodell eladó, készen adott el motort meg alvázakat anyi eszem nem volt hogy névjegy kártyát kérjek. Olyan kocsik voltak amiken nem volt ajtó hanem ilyen lánc meg a homlok ablak 3 részes volt.
UV-póthoz Tátra kerék?! Tudjátok, az mekkora? 690 mm! a pótkocsi kereke, viszont apró, 600-as, nem jó hozzá a Tátra kerék! a TT kerék, viszont megfelelő!
Lépések: Jellegrajz, fotók, méretek. Aztán ki kell rajzolni 1:87-ben. Majd kirajzolod a kartonra, és kivágod sniccerkéssel, vonalzó mellett (!!) az oldalfalakat, a homlokfalakat, az alvázat, és a tetőt. Tehetsz bele paravánfalat, üléseket, az merevíri az oldalfalakat. A dongatető nagy falat, ezt nagyolva, túlméretesre kell vágni.
Így később könnyebben el tudod készíteni sztirolból, ismerve a buktatókat. Keréknek jó a Tatra kerék is, de a TT kerék is megfelel, a tengelyt pedig bicikliküllőből le tudod szabni. Én anno papírból dolgoztam, a modellmánián kinn vannak a HÉV-eim, meg egy UV, azok ebből a korszakból származnak.
A kocsiszekrényhez pedig azt ajánlom, először próbáld meg kartonpapírból, pl. konyakmeggyes doboz fedeléből. Könnyű megmunkálni, hamar kész van, és egy új, számodra nehéz formát gyakorolni tökéletesen megfelel.
De miért kell a fugit alapnak venni? Pláne egy UV póthoz?? Teljesen értelmetlen, semmilyen mérete még csak egy picit sem stimmel sehol, az alváznak sem.
Gondolom, veszel sztirol lapot, és abból csinálod meg a modellt. No, ott, ahol veszed, van sokféle vastagságú sztirol lap, köztük olyan is, ami szilárdabb, mint a Fugikocsi alja.... Kiválaszthatod a megfelelőt. Én eddig csak épületet csináltam Sztirolból, és bár a falaknak a vastag lenne jó, én mégis a legvékonyabbat választottam, hiszen ez könnyen megmunkálható, utána belülről egy fa vázzal kimerevítettem az egészet, és tökéletes lett. A helyedben azt tenném, hogy a kasznit ilyen, "legvékonyabb" fajtából csinálnám, és vmi vékony dróttal kimerevíteném belülről. Az alázhoz pedig vennék vastagot, ami önmagában is tart, merevítés nélkül.
Ja azt nem tom mibőll épitem meg az állvázat az úv pótnak. Fugiból is meg lehene csinálni csak hát felfügesztés meg akerék lesz más benne. Teszek alá Tátra kereket biztos van akkora mint az uv póté.