UV-póthoz Tátra kerék?! Tudjátok, az mekkora? 690 mm! a pótkocsi kereke, viszont apró, 600-as, nem jó hozzá a Tátra kerék! a TT kerék, viszont megfelelő!
Lépések: Jellegrajz, fotók, méretek. Aztán ki kell rajzolni 1:87-ben. Majd kirajzolod a kartonra, és kivágod sniccerkéssel, vonalzó mellett (!!) az oldalfalakat, a homlokfalakat, az alvázat, és a tetőt. Tehetsz bele paravánfalat, üléseket, az merevíri az oldalfalakat. A dongatető nagy falat, ezt nagyolva, túlméretesre kell vágni.
Így később könnyebben el tudod készíteni sztirolból, ismerve a buktatókat. Keréknek jó a Tatra kerék is, de a TT kerék is megfelel, a tengelyt pedig bicikliküllőből le tudod szabni. Én anno papírból dolgoztam, a modellmánián kinn vannak a HÉV-eim, meg egy UV, azok ebből a korszakból származnak.
A kocsiszekrényhez pedig azt ajánlom, először próbáld meg kartonpapírból, pl. konyakmeggyes doboz fedeléből. Könnyű megmunkálni, hamar kész van, és egy új, számodra nehéz formát gyakorolni tökéletesen megfelel.
De miért kell a fugit alapnak venni? Pláne egy UV póthoz?? Teljesen értelmetlen, semmilyen mérete még csak egy picit sem stimmel sehol, az alváznak sem.
Gondolom, veszel sztirol lapot, és abból csinálod meg a modellt. No, ott, ahol veszed, van sokféle vastagságú sztirol lap, köztük olyan is, ami szilárdabb, mint a Fugikocsi alja.... Kiválaszthatod a megfelelőt. Én eddig csak épületet csináltam Sztirolból, és bár a falaknak a vastag lenne jó, én mégis a legvékonyabbat választottam, hiszen ez könnyen megmunkálható, utána belülről egy fa vázzal kimerevítettem az egészet, és tökéletes lett. A helyedben azt tenném, hogy a kasznit ilyen, "legvékonyabb" fajtából csinálnám, és vmi vékony dróttal kimerevíteném belülről. Az alázhoz pedig vennék vastagot, ami önmagában is tart, merevítés nélkül.
Ja azt nem tom mibőll épitem meg az állvázat az úv pótnak. Fugiból is meg lehene csinálni csak hát felfügesztés meg akerék lesz más benne. Teszek alá Tátra kereket biztos van akkora mint az uv póté.
Eddig nem esett szó a kerékátmérőről. Azért vetettem fel, mert Fugerth kocsi lenne a donor. Nos, a villamosnak kb 660 mm átmérőjű kereke van. Erre ügyelj! De szerintem is próbálkozz egyszerűbb kocsiszekrénnyel. Sok sikert!
Pedig kaptál ezer féle pályatervet, szinte minden Topiclakó csinált Neked egyet, figyelembevéve az asztallap méretét. Neked csak annyit kellett volna tenned, hogy átalakítgatod a saját ízlésednek megfeelően... Olyan pályatervet senki nem tud neked csinálni, ami tökéletes, hiszen te vagy az egyetlen ezen a Föld nevű golyóbison, aki tudja, hogy milyen pályán tud jót játszani a modellekkel... Ezt már leírtam neked, és hoztam is fel példát rá, hogy mi az, ami pl. nekem kell a jó játékhoz, de más nem nagyon gondolna rá..... Szóval ez egyedül a Te dolgod lenne, és nem olyan nagy dolog, hogy emiatt fel kell adni a teljes modellezést.... Szerintem.
Szerintem is jó. Igaz a teteje egy kicsit gömbölyő majd az oldalfalat olyan magasságig csinálom ameddig még egyenes nem tudom ezeknek van vizvető az oldalakon. Uv motor az már nehéz. Nincs megfelelő szerszámom.
Akkor majd pesten kéne fotózzak Uv mellékocsit. Mondjuk nem nehéz 2 tengely alap oldalfal csak hát a csatlások az már nehéz. Meg a szelőzzők ami a tetején van a csatlások melett. A vasútmodellek dobozban várják sorsokat. A sinek jó lesznek bengálinak. Nincs pályaterv ez az igazság tudod mindig ez volt a bajom.