A baj az, hogy kis hazánkban a vasútmodellezők igen nehéz helyzetben vannak. Ennél nehezebb helyzetben, már csak azok vannak, akik villamost akarnak modellezni. Léteznek lehetőségek. Aki nem annyira igényes, az megelégedhet az itthon is beszerezhető építőkészletekke (említett), vagy kész modellekkel. Aki viszont igényes és szépet akar, az vagy megcsinálja magának, vagy, ha nincs rá kapacitása, vagy nem érzi magát elég rátermettnek a témához, az kimegy külföldre (pl. Bécs) és ott szerzi be, vagy fellép az internetre és megrendeli, pl. a gyönyörű és igényes Herrmann & Partner Tátra építőkészleteket, amíből -csak így mellékesen jegyezve meg- az itthon is kapható készletet is összehozták. A Bp-i Láng börzén elvétve lehet időnként találni építőkészletes gépeket, de ezek javarészt az itt említett, fentemlítettek ("T6C2"), vagy a régi prefó (lásd H & P) ET54-EB54-es kocsik. Ennél bővebbet sajnos nem tudok mondani a témában, mert valamilyen szinten én is "meg vagyok lőve"... Várom a további kérdéseket!
Sajna az enyém is... Ilyen beó mellett még a T5C5-el sem tudok haladni, pedig meg kéne már csinálnom! (pár alkatrészt még le kéne gyártanom hozzá és össze kéne rakni, aztán festés...) Talán majd, ha nyugdíjas leszek! ;)) Mindennek eljő az ideje...!
"Ebből, ha így raknád össze egy abszolult fikív modell jönne ki, ami a valóságban sosem létezett, még papíron sem!"
Ezért is kapta a "T6C2"-m a fiktív 4400-as psz-ot...:)))
"De az biztos, hogy T5C5 építéséhaz a készletet nem ajánlom!"
Maximalicde egyetértek, sőt továbbmenve a hasonló megoldáson alapuló KT8D5 készletet sem, mert annak is "KT8D2" lesz a végeredménye, ráadásul a járműrészek csukló felőli végei aránytalanul kicsik lesznek (mindössze 1 ablakköznyi).
A készleteket, mint első villamosmodellt tudom csak ajánlani.
Tényleg Maff, elkezdted már a T6+B6-ot csinálni? Az enyém még időhiány miatt a dobozban pihen....:)
Na, akkor kis típus ismertető. Kassán T6A5 van, nem T5A5. Ami a készletben fellelhető oldalfalakat illeti, az T6A2-es oldalfal. A két szélső ajtó 3 szárnyú ellentétben a T5C5, vagy T6A5-tel, mert ezeknek 3db 4 szárnyas ráncajtó van mindkét oldalán. A készletben kapható modell sem T5C5, sem T6A5, sem T5A5, Sem T6A2... Ez inkább T6C2 lenne a típusát és a kocsi méreteit nézve, mivel a szélessége a 2200 mm-nek felel meg, nem 2500 mm-nek, mint a T5C5, vagy T6A5. Ebből, ha így raknád össze egy abszolult fikív modell jönne ki, ami a valóságban sosem létezett, még papíron sem! Én a két oldalfalat különválasztva + ajtó nélküli oldalfal utólagos vásárlásával inkább T6A2-t csinálnék belőle, mert ahhoz jók az alkatrészei külön-külön! De nem a szegedihez, mert az hosszabb, és lengőajtó van rajta! (mindhárom azonos méretű!) Ha van a témával kapcs. még kérdésed, bátran fordulj hozzám! De az biztos, hogy T5C5 építéséhaz a készletet nem ajánlom!
De nekem semmi rutinom nincs,elképzelésem sincs hogy és miből kell csinálni!Még azt se tudom hogy kezdjem el!Semmi ismerősöm nincs aki ilyennel foglalkozik!
Így van, erről beszéltünk Maffia 82-vel, és s-zolival, ez a sofiai T6A2-es tétoldalt ajtókkal, T5C5-re csak messziről, sötétben hasonlít, ha húsvét hétfő keddre esik!
Miért van az épitőkészletbe kettő padlólemez? Mind a két padlólemezen csak az egyik oldalt van kialakitva lépcső, másikoldalt stadtbahn? ;-)) Ráadásul a szélső ajtóknál a kocsi nem szűkül össze. Ez egy nagy átverés, nemérdes egyipénzt kiadni (dobni) érte.
Ahogy Kocso barátom is mondja az egy fiktiv Tátra utánzat. A Fővárosi Művelődési Ház börzéjén is láttam, de nem vettem meg. Inkább a Drezdai ET54/EB54 -es összerakható modelt vettem ami hamarosan kész lesz.
Meg keskeny... Meg úgy általában nem T5C5... A forgóvázon kívül semmi nem stimmel, és még az sem 100%-ban. És ennyi pénzért nem is a legolcsóbb, ahhoz képest, hogy nem T5C5...