Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2000.07.28 0 0 244
T. Velur
A fordulatszám mérő hibája SZVSZ kontakthiba de lehet műszeregység elektronika hibája is.
A kábel két dolog miatt lehet. Vagy az ülésfűtés csatlakozója vagy az anyósülés súlyérzékelőjé. Ez arra szolgál, hogyha az ülésen nem ülnek akkor balasetkor ne nyíljon ki az utaslégzsák. Bár ez szerintem a 3 évvel ezelőtti modellekben nincs benne, úgy hogy inkább az előbbi. Ha ezek a szerelvények nincsenek a kocsiban attól a kábel még benne lehet pl. az én Bravómban nincs fűthető-motoros visszapillantó, de a kábele az ajtóban benn van.
A hangrendszer egyébként Grundig gyártmányú és ha meg is veszed az autóspecifikus High rádiót (ugy hallottam aranyárban van) a CD váltó azonos a bolti Grundiggal, legalább azon spórolhatsz.
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.07.28 0 0 243
Hali Velur!

Apámnak Marea-ja van, ő sosem tapasztalt ilyen jelenséget. Lehet, hogy valami kontakthiba, nézesd meg valakivel.
A kettes pontra nem tudok mit mondani.
A CD-váltót csak a High rádió tudja vezérelni. Ha Neked ilyen van az autóban, akkor utána kell érdeklődni, hogy milyen CD-váltók kompatibilisek a hifivel, olyat kell venni, és beszereltetni.
Ha Low rádiód van, azt ki kell cserélni, mert nem kezeli a CD-váltót.

Előzmény: Velur (242)
Velur Creative Commons License 2000.07.28 0 0 242
Van egy három éves Marea Weekendem 1.6-os változatban. A kocsi nagyon bejön tágas, kényelmes, sportos. De van egy dolog amit nem tudok, hogy miért van: Ötösben úgy 120 felett a fordulatszám mérő gyakran visszaugrik nullára aztán persze helyre áll. Valaki tapasztalt már hasonlót?
2. Az anyós ülés alatt van egy kábel kivezetés. Valami elképzelés, hogy az mi lehet?
3. Hogyan lehet CD síteni a hifit? Mi kell hozzá?

Ha valaki tudja a válaszokat hálás lennék érte...

A mariwikendet viszont mindenkinek tudom javasolni.

granturismo Creative Commons License 2000.07.28 0 0 241
cr2
Azt hallottam, hogy a Ford Európai veszteségeit elsősorban a Fiesta eladások gyengélkedése okozza. Valószínűleg a régi kasztni az oka. A motoron vagy a felszereltségen biztosan nem múlik. Úgy hallottam akár oldallégzsák is rendelhető. Tényleg én is befejeztem a Fordozást.
cr2 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 240
A Fiesta súlya 1052 kg. Nem spóroltak az anyaggal :-).
Lehet hogy szentségtörés egy FIATos topicban Fordról írni, de egykét apróságot leírnék a konkurenciáról:
1.25 ccm, 75PS/5200, 110Nm/1500-4000, alu blokk, hengerfej, olajteknő, műanyag szívócső, magnézium szelepfedél. A blokkot - ami felül zárt, alul lenyúlik a főtengelycsapágyakig - öntés után fejjel lefelé fordítják, igy küszöbölik ki a buborékképződést.
A futómű segédkereten van, a kormány precíz, gokart-szerű. Viszont hátul alég szűk az autó. Végülis a kasztni gyakorlatilag a régi. Kivéve a struktúráját, megjelenésekor ('96) magasan a legbiztonságosabb kisautó volt.
Ha majd lesz valamilyen összehasonlításom a Bravaval, megírom.
Sorry a sok Ford miatt, de kikívánkozott...
prb Creative Commons License 2000.07.27 0 0 239
Még nagyon új az autó. Eddig 2000 km van benne. A fogyasztást még nem mértem csak a computer által mért átlagokat tudom. Ezek alapján: város 6,7 autópálya 120-nál 5,5 lakott területen kívül 90-nél 4,9.
Álítólag viszonylag jól mér a computer.
A motor szerintem nagyon jó. 80 lóerő 5000-nél egy ekkora motortól nagyon szép teljesítmény. Nagyon jól gyorsul.
Legjobban a futóműve tetszik. Hihetetlenül stabil a kanyarokban, de sajnos az autópályának mondott M7-en nagyon kényelmetlen. Hiába ez nem terepjáró.
Eddig nagyon bevált. Egyetlen hibája eddig, hogy a pedálok kicsit közel vannak egymáshoz, de megszokható és gondolom ebben a kategóriában ez általános.
Előzmény: yOLORO (235)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.07.27 0 0 238
Hali yOLORO!

Utoljára majd' egy hónapja jártam az Acélvárosban...:-)) Akkor vettük a Bravo-t, július első hétfőjén. Egyébként nem tudom, merre van a Derkovics utca, tehát elvileg még járhatok is arra...:-), de ha otthon vagyok legtöbbször a Martintelepen tartózkodom.
Szvsz a Punto II erősebbik motorja jó választás, de a 80 lóerőt csak magas fordulaton érezni rajta. Csendes és nem eszik sokat, 6 liter környékén lehet számolni. Nagyon jó a HLX felszereltsége, a legértékarányosabb kisautó az egész piacon.

Üdv GT és prb!

Köszi a tapasztalatokat. A Sporting kicsit más a hatsebességes váltó miatt, én HLX-et elég sokat vezettem - apósoméknak ilyen van - itt bizony elkélt volna még egy kis nyomaték, amit pörgetéssel lehetett orvosolni. Szerettem volna egy modern dízelt (nyomatékmániás vagyok), de képtelen voltam kifizetni, így maradt a Bravo. Ironikus módon az 1.6-os is szívesen veszi, ha pörgetik, csak ekkor pillanatok alatt túllép minden sebességhatárt. Úgyhogy szinte cseberből vederbe kerültem...:-)

Hali cr2!

Időközbem rá kellett jönnöm, hogy nem a Búza tériek voltak a ludasok; rendszeresen többet tankolok, mint a tank méretéből (50l) következne. Tuti hogy megnövelték a méretét, vagy csak kifogtam egykülönösen öblös példányt, de 55 liter bármikor befér.

Előzmény: yOLORO (235)
granturismo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 237
cr2
Azért én gratulálnék a Fiestához is. Mondjuk a Ford a motor fejlesztését a Yamahára bízta. A hírek szerit fényévekre távolodott a régebbi Fiesta motoroktól. Az összehasonlításra mindenképp alkalmas az 1.2 16V-vel. Várom a tapasztalatokat. Az már most érdekelne, hogy mennyi az önsúlya. Az enyém kereken 1000kg.

yOLORO
Bár nekem Bravo-m van ugyanezzel a motorral, de pont a ccm-hez viszonyított dinamizmusa az ami megfogott. A Punto II nyilván kisebb, könnyebb ezért ez még inkább így van. Amúgy ez a motor már szerepelt a Punto I-ben is. Igaz ott még 86LE-s volt. Most 82. Valamiért visszafojtottak rajta. Tartósság, fogyasztás, nyomaték, károsanyag, ki tudja? Mindenestre jelzi, hogy van még tartalék ebben a kis motorban.

cr2 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 236
A Búza-téri Aralon biztos, hogy nem húznak le!

A papámnak van egy 1.2SX Bravaja, 5.5-6 között fogyaszt kevés város, sok országút, általában 30kmes távokon. Végül is nem rossz autó. Az 1.2-es Corsája 5 körül fogyasztott, de az nagyon homály volt. Nekem 1.25 Fiestám van, tegnap vettem, még nem tudom, hogy mennyit fog fogyasztani, nem is mentem vele sokat, de majd azért összehasonlítom őket.

Előzmény: Az Utolsó Európai (202)
yOLORO Creative Commons License 2000.07.27 0 0 235
Elnezest kerek toletek, hogy itt a Bravo-a listan kerdezoskodok Punto utan de a Punto II forum teljesen meghalt.

prb

Milyen parositas a Punto II kaszniba az 1.2 16v motor???
Allitolag nagyon jol megy,jo a fogyasztasa?
Hogy vagy vele megelegedve?

Az Utolso Europai
Mikor jartal az autoddal utoljara Miskolcon?
Vagy ha egyaltalan Miskolcon vagy szoktal a Derkovics u. korul jarni???
A surun latom az autot, nem az jelentette, hogy rendszeresen csak 1-2 alkalommal mar gurult el elottem.

Előzmény: prb (232)
granturismo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 234
T. Az UE

A tapasztalataim egybevágnak prb-vel, bár én bizony nagyritkán kipörgetem akár 4500-ig is ha kell (városban is). Kedvelem, hogy a hangja ilyenkor sem erősödik fel túlzottan. Nagy sebességű haladáskor (autópálya) 140-ig igen jó. E fölött már nem gyorsul úgy( lendület kell). A vége óra szerint 180-nál egy kicsit több, ami a valóságban biztos kevesebb, de a gyári értéket mindenképp hozza. Megjártam már vele a Mátrát igaz akkor még bejáratós volt (7ekm),nos itt azért érezni lehetett a ccm hiányt. A combosabb emelkedőkön nem igazán találtam a megfelelő fokozatot. Vagy csörgött, vagy nagyon pörgött. Hárman ültünk benne. Kíváncsi lennék most milyen.
üdv GT

granturismo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 233
Igen igen kedves Zak én is ebbe az irányba haladtam tovább, de sajnos az 1.2 SX-be nem jár a pollenszűrő. Ezért magam építettem be egyet, de nem a szunyoghálósat, hanem a Láng autonál (Váci út) utángyártott pollenszűrőt. Kb. 3500 volt az ára és az általad említett helyre beépítettem, egyszerűen csak be kellett pattintani a helyére.
Ha valakit érdekel Zaffo gyármányú a Láng termékkkódja Cod. 301. Vigyázat van másfajta is Bravóba. de az enyémbe csak ez a jó.
Üdv GT
prb Creative Commons License 2000.07.27 0 0 232
Szia Utolsó Európai!

Én most ültem át egy 1,4-es Bravoból egy Punto II Sportingba. A pörgésigényességéről a következő a tapasztalatom: kényelmes városi autózás esetén akár 1500-2000 között de max 2500-ig érdemes pörgetni. Ha 3000-ig pörgeted akkor már nagyon jó tempóban autózol. Négyezer fölé szinte soha nem kell pörgetni.

Előzmény: Az Utolsó Európai (230)
Zak Creative Commons License 2000.07.27 0 0 231
Ha szmötyi került a ventillátorba, akkor kívülrôl, a motorháztetôt felemelve bontsd le az ablak aljánál, pont a ventillátor felett levô fekete műanyag burkolólemezt (asszem két csavar tartja) és nézd meg, hogy nem spórolták e ki a kocsiból a pollenszűrôt. Ha nagyon trugyis volt, akkor lehet, hogy errôl van szó... mert így minden por, falevéllevél, hajszál, döglött bogár közvetenül be tud kerülni. Ha nincs bent a szűrô, akkor egy hosszúkás, a lemezbe vágott résen keresztül látni fogod felülrôl a szellôzôventillátort. Menje el reklamálni a kereskedôhöz! (Ha nem sikerül, akkor érdemes sűrű szúnyoghálóból vágni oda egy szűrôt, ami legalább a nagyobb faleveleket nem engedi be.)
Előzmény: granturismo (229)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.07.27 0 0 230
Hali GT!

Mesélnél egy kicsit arról, hogyan megy a gép az 1.2-es motorral? Kíváncsi lennék a tapasztalataidra, lehetőleg többféle helyzetben (tempós haladás, emelkedő, terhelé-érzékenység, stb).
Azért kérdem, mert én eredetileg Punto II-ben gondolkodtam, de a motort nagyon pörgésigényesnek/nyomatékszegénynek találtam, ezért fordultam az 1.6-os Bravo felé.

Előzmény: granturismo (229)
granturismo Creative Commons License 2000.07.27 0 0 229
Üdv mindenkinek!

Bemutatkozásképpen annyit, hogy 1999 február óta birtoklok egy Bravo 1.2 SX vasat. Néhány megfigyelésemmel én is hozzászólnék. Fogyasztás: Az enyém most 6.8-7l (80% városi használattal). Az anyósülés előtti műszerfalrész mögül jövő nyöszörgő hang engem is egész télen idegesített. De csak amíg a fűtés át nem melegítette az utasteret. Egy tipp: Idén januárban egyszer csak nem működött a fűtés. Mint észrevettem a ventillátor nem működött. Nem akartam fagyoskodni, úgyhogy gondoltam én megnézem. A ventillátor az utas lábánál van 3 db csavarral felfogatva. Miután kiszedtem észrevettem, hogy egy csomó szmötyi került bele és az akasztotta meg. Még jó, hogy nem vártam a szervizre, mert addigra tuti leégett volna a motor. Sőt néhány szerviz SZVSZ ilyen esetben simán kiszámlázott volna egy ventillmotorcserét.
ÜDV GT

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.07.26 0 0 228
Szia yOLORO!

Nem hiszem, hogy az én autómat látod, mert én Pesten élek egy jó ideje - kb. 10 éve. Az autót Miskolcon vettük, mert a szüleim jelenleg is ott laknak, és van ismeretségük a Twin93-nál (elég sok autót vettek már ott).

Előzmény: yOLORO (227)
yOLORO Creative Commons License 2000.07.26 0 0 227
Hali

Az Utolso Europai
Ezustmetal????
Elegsokszor szoktam latni a Derkovics u. kornyeken. Egyazon autorol beszelunk???

Stika
A problema az en Brava-nal is el!
Ha 3-4 napig nem megyek velem(eleg ritkan fordul elo)az elso indikas nehezen megy. Szokatlanul hosszu idejig kell inditozni. Ha elindul 1-2mp furcsan jar a motor. De utana semmi problema,ha eltelik ez a valsagos idoszak utana mindig gondnelkul indul.
Ha vki tudna ertelmes magyarazatot adni erre a jelensegre nagyon megkoszonnem neki.

Előzmény: Az Utolsó Európai (224)
stika Creative Commons License 2000.07.26 0 0 226
Hali Barramas
kb. 1 éve érdeklődtem a Fiat Koncznál ablakspoiler ügyben. Azt mondták, fel tudnak rakni gyárit is és utángyártottat is, utóbbit nem ajánlják, mert ahhoz fúrni kell. A gyárit ragasztják, kb 40 kFt + színrefújás és munkadíj.
Előzmény: Barramas (221)
stika Creative Commons License 2000.07.26 0 0 225
Sziasztok
A múltkor leállítottam a verdát 10 napra ahogy illik, riasztó+központi zár bekapcs, garázs bezár. Hazajöttem, indulnék, központi zár nem nyit. Kinyitom a kulcsal, inditási kísérlet, se kép se hang. Valami leszívta az aksit tök nullára. De mi lehetett? Belső tér világítást ellenőriztem, a rádió magától kikapcsol, parkolófénnyel sose szoktam kiszálni. Feltöltöttem annyira, hogy elinduljon, azóta is (Hétfő) normálisan működik. Volt már valakinél ilyen?
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.07.26 0 0 224
Szia yOLORO!

Egyszer már próbálkoztam a válasszal, de ez az Index teljesen megőrült: engem tüntet föl utolsó hozzászólónak, ám maga a hozzászólás nem látszik sehol. Most újra próbálom, ha esetleg mégis látszódna az előző válaszom, akkor bocs az ismétlésért.

Szóval a Bravo ezüstmetál színű. Eredetileg világoskéket szerettünk volna, ám ez a gép raktáron volt, és a felszereltsége is olyan volt, amilyent szerettünk volna (ABS, klíma, High rádió, elektromos fűthető tükrök, két légzsák, ködlámpák, stb.), valamint ideadták 3 millióért. Így nem lehetett kihagyni.
Ja, maga az autó egy SX 100 16V változat. Mértem egy 7.9-es fogyasztást (sok városon kívüli, kb. 150 km városi használattal, klímával), és egy 9.4-est is, amit főleg Pesten autóztam, klíma nélkül. Úgyhogy a város nem igazán hazai pálya neki, de hát ez nem meglepetés.

Előzmény: yOLORO (223)
yOLORO Creative Commons License 2000.07.25 0 0 223
Sziasztok

Csodalkozva nezem ezeket a fogyasztasi adatokat.
Nekem varosban nem megy 10 liter ala. Amugy en ugy vagyok vele enyit meger nekem, hogy egy Fiat tulaj legyek. Meg mindig jol nez ki, es nem egyszeru ahogy megy(1.6-os kategoriaba).

Az Utolso Europai
Orulok neki,hogy rajtam kivul vannak mas Miskolciak is. Hogynez ki a Brovod???

HALI

Al-fan Creative Commons License 2000.07.24 0 0 222
Barramas,
Most láttam egy hirdetést, az autoplastic-a nevu cég , (www. hu -val neten is vannak)gyárt és szerel "egyedi stílusú" spoilereket Bravo-ra is ! A kis foto alapján igen jól néz ki, érdemes ott körülnézni...
Előzmény: Barramas (221)
Barramas Creative Commons License 2000.07.23 0 0 221
Sziasztok
Eloszor is koszi a normalis hozzaallasotokat,
termeszetesen igazatok van.
Egy kis segitsegre lenne inkabb szuksegem:
Szeretnek a Bravora egy pofas kis hatso spoilert
az ablak fole,de a Fiat-nal a gyari Abarth kb
90-100e fujva-szerelve,egy utangyartottat talatam,
de az meg feklampas volt..:(
Hol lehet kapni egyszeru,feklampatlant,ahol normalisan fel is tudjak rakni???(Videk is jatszik...:)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.07.21 0 0 220
Hali Barramas!

Abban igazad van, hogy ki bírjuk csengetni a benzinszámlákat - ha nem így lenne, nem is vettünk volna autót. Részemről a fogyasztás azonban nemcsak anyagi kérdés, általában igyekszem a körülményekhez képest keveset fogyasztani. Lehet, hogy ez kissé gyanús, idealista hozzáállás, és legtöbbször a rideg valóság közbeszól, ám úgy érzem jól magam, ha a legkevésbé terhelem a környezetet. Ha ki bírtam volna fizetni, biztos hogy egy modern dízelt vettem volna.
Egyébként az én Bravomban még csak 1100 km van, és Hozzád hasonlóan teljesen elégedett vagyok vele.

Előzmény: Barramas (218)
westelrab Creative Commons License 2000.07.21 0 0 219
Bocsi Barramas!
Bár valahol igazad van,de azért szerintem a jelentős eltérések(2-3 liter/100km-re gondolok)mindenkit zavarnak.
Az utolsó fogyasztásom 1/3 város,2/3 autópálya 120-140-es tempoval 4 felnött+1 gyerekkel 7,4 liter/100km.Klima nélkül.
westelrab
Barramas Creative Commons License 2000.07.20 0 0 218
Sziasztok
Nekem egy meglatasom van ezzel a fogyasztas-temaval kapcsolatban:tenyleg ez a legfontosabb
tema a BRAVO korul???
En 4 honapja vettem egy vadi uj 1.2 16v-t,es
meg kell mondjam,maximalisan elegedett vagyok vele.Termeszetesen en is nezegetem a fogyasztasat, de abszolut nem izgat,ha 1-2 literrel tobbet eszik,mint szeretnem(amugy
pont annyit eszik ammennyi ettol a motortol
elvarhato..:).
4 honap alatt 5500 km ment bele,vegyesen hajtottam,sok varossal,orszaguton 100-150 kozotti
tempoban,es hal'istennek semmi gond,problema ...:)
Asszem' az olszok csinaljak Europaban mar a legjobb autokat (elerheto aron).
A masik ami zavar ebben a fogyasztas dologban:
meg tudsz venni egy vasat 2,5-2,6M-ert,nem mindegy,mennyit eszik?????
Menjen,legyen szebb mint a tobbi,legyen kenyelmes,
ne legyen vele gond,a tobbi NEM SZAMIT!!!
Nincs igazam?
(Ja es bocs hogy elfoglalom a fel topicot,de mar
rendkivul untam a nyavalygast....:)
Antee Creative Commons License 2000.07.16 0 0 217
Hello kedves autóstársak!
Kisebb probléma van a géppel, kérem, ha valaki tud, segítsen!!
A motorból nyöszörgő hangot hallottam, a vezérműszíj közeléből. Lecseréltettem az összes szíjat. Még mindig nyöszörög, és ráadásul rángat az autó (többnyire csak alapjáraton), valószínüleg nem sikerült ugyanúgy összerakni a dolgokat.
Ha valakinek volt már valami hasonló, szóljon!!
Köszi.
amok Creative Commons License 2000.07.16 0 0 216
Sziasztok!

Örömmel jelentem, hogy megvan a járgány, de megcsaltam a topicot :-)
Nem Bravo.
Belecsöppentem egy Punto II-be. Nagyon jó vétel volt, nem tudtam kihagyni. Fekete, három ajtós és szerintem gyönyörű. 2000. januári, 1,7 mill. Ft, extrákkal. Két személyre kényelmes, könnyed autó, a kis motorhoz képest (1,2 8V) elfogatható teljesítménnyel és persze jó fogyasztással.
Azért nálam továbbra is a Bravo a top, de egyrészt nem találtam most olyat ami nem volt valahol sérült, no meg ezért az árért "csak" 3-4 éveset kaptam volna.
Azért olasznak olasz, Fiat-nak Fiat és már most 400 Km után tudom, hogy a következő is az lesz.
Ha valakit érdekel, szívesen írok róla bővebben.

Üdv!
amok

zinzid Creative Commons License 2000.07.13 0 0 215
Szerintem is sok a 10 l.

Én Korzikán jártam kb. 1 hónapja.
3505 km (szinten kb 40% autópálya, 70 % bekapcsolt klímával) 221 liter. Ez 6.31 l/100 km.
Pedig elég gyors tempóban haladtunk, igaz "óvatos pedálkezeléssel".
De télen, városban (Bp.) sem ment soha 8.8 fölé.

A verda: Brava 1.6 SX

Üdv,

Zoli

Előzmény: Zippo22 (214)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!