Érdeklődnék, hogy a VTTE Modellező Albizottságának épülő modul-terepasztalához a szabályok hogyan is néznek ki. Tervezem ugyanis egy "dioráma" építését, ami ha elkészül, kompatibilis legyen a modulrendszerhez. Godolom van némi eltérés, vagy kiegészítés a HO-ás nagyvasúti szabványhoz képest. Információt kérek. Lehet mailben is ha van "e verziója a szabványnak" , ha nincs, elérhetőséget kérek, és keresem az illetékest.
Kérdés: Mikor kezdődik a nov. 25-i modellkiállítás vitrinjeinek berendezése? Csak azért kérdem, hogy tudjam, mennyire kell Sztahanovi tempóban készítenem a FAV11 modellt. Ja és még valami: síneket egyelőre nem tudok hozzá kreálni.
megtiszteltek, igaz még nincs egy árva vilingermodellem se ami gyarapíthatná az egyesület gépparkját :( mostanság épp terepasztal meg dioráma ügyileg vok elfoglalt, de persze jármű is befigyel nemsokára, egy muki személyében (jójó de ha egyszer az a legegyszerűbb :P nem kezdhetek rögtön ipari csuklóssal...)
húú, köszi az infót, én főleg a közlekedésibe tudok eljárni kiállításokra, vidéki helyekre nehezebben tok' csak elszakadni (bár igyexem ezentúl). aszittem' már idén nem lesz itt semmi és hopp még talán jobabb is mint a szeptemberi.
most ép egy diorámán dolgozgatok, ami igaz vasúti témájú lesz, de mihelyst kész, jön is a vilingeres :) persze majd ide is beteszek róla képeket ha kölcsön tok kérni újfent gépet
A
Közlekedési Múzeum
1146 Budapest, Városligeti krt. 11
szervezésében
modellkiállítás és kavalkád
2005. november 25 -től 2006. január 15-ig
naponta 10 és 16 óra,
szombaton, vasár- és ünnepnapokon 10 és 17 között
Autó-, vasút- és repülőmodellek, diorámák, terepasztalok
Több száz modell különféle méretarányban!
(A kiállítás belépődíjas)
2005. december 10-én
MODELLBÖRZE
a Közlekedési Múzeum egész területén 10-től 16 óráig
Asztalfoglalás december 2-ig a 06-1-273 3840/63 telefonszámon
Nagy asztal (160x80 cm): 1500 Ft
Kis asztal (átmérő 80 cm): 600 Ft
Árusoknak belépés 9 órától, távozás 17 óráig
Akkó' sem csinálok másnak! :))))) Na jó, most viccen kívül, egyszer szeretnék (szeretnénk) sorozatot gyártani, akár ics-t, nemcsak a magunk számára, hanem eladásra is. Tudniillik én a VTTE modellező albizottságának szakmai vezető-helyetteseként már felvetettem ezt az ötletet. Nekünk is kell jármű, és egyedi építéssel nehéz megoldani ezt a feladatot. Egyébként a saját modelleim félig készen öt (!) éve ott vannak, ezen felül nehéz elvállalni, hogy másnak is csinálok. Akinek kevés a szabadideje, az tudja, milyen ez a hobby. De mint Csukló kolléga már jelezte, szívesen látunk az egyesületben.
A pálya szép kicsit elnagyolt de szerintem a saját szerepét betölti gondolom már a következő sokkal szebb és jobb lesz ez igy van mindenki fog tanulni a maga apró pici hibáiból. A felsővezetéktartó oszlopok hogyan készültek amennyiben tudnlál(tok) róla büvebb leírást vagy fotókat küldeni. mehet ide is de jöhetne mailben is. Köszi És szerintem próbaasztalnak tökéletes.
Lehet túlreagáltam, bár igaz azt írtad, h "bemutatóasztal" :P nem pedig próbapálya, vagy kísérleti villamosüzem ami ugye megint más céllal rendelkezik.
Kedves Modellező
A 10 pont jogos.
De lássuk csak miért az asztal szinte egyik napról a másikra lett elkészítve és az óta nem volt időnk és anyagi energiánk folytatni. Ebből kifolyólag abból dolgoztunk, amik feleslegbe volt!
Természetesen szeretnénk befejezni, de ez idő és pénz kérdése.
A technikai megoldásokat is itt kísérleteztük ki és így nem mindig lett szép minden, de egyedi.
Például a felső vezetéktartó oszlopok egyedileg készültek!
Ami a méreteket illeti az asztal a Bécsi ULF- hoz készült így alig 47 cm-en, fordul meg a pálya. Maga az alap 50*90cm. A vezérlés is egyedi (fázis vezérelt).
De szívesen felajánlom, hogy a legközelebbi alkalmon személyesen is elmoshatod a csapatnak a véleményedet és tanácsaidat. (Minden további nélkül!)
És ha esetleg kedvet kapsz, hozzá csatlakozhatsz a csapathoz.
Egyébként minden építőjellegű tanácsot szívesen veszünk!
a modellek sirályosak, a terepasztalt meg nem értem... sehol a kőágyazat a sineknek, műanyag (fenyő)fa, sínáram-kábelkorbács szabadon, váltó állítómű szintén szabadon, gigantikus rugó a felsővezeték megfeszítéséhez, hiányos talpfák, kidolgozatlan utasváró. jó lehet én vagyok túl finnyás a részletekre :))
Sajnos abból a készletből nehezen lehet valamit csinálni. Átvariálható T5C5-té, vagy T6A2-vé,(jegyezném meg, nem csekély munkával) de az utóbbihoz kellene szerezned ajtó nélküli oldalfalat! Mert amúgy ilyen kocsi még a tátráéknál sem készült soha, tehát eredetiben sem létezett, csak T5C5-ként árulják...!
És ilyenek sehol sem közlekednek, közlekedtek itthon? Lehet ezekkel kezdeni még valamit, ha már 2 ilyen kocsim is van? Vagy hagyjam így őket, és legyen a terepasztalomon egy magántársaság villamosai? (Alapból vasúti terepasztalom lesz, amin a hegyi keseknynyomközű vasút és magántársasági kézben lesz.)
najó asszem nekilátok rézből (vagy ha úgy adódik esetleg aluminiumból) a forgóváznak. azért mégiscsak más, ha saját meló van benne, a kasztni meg max átalakítottból lesz megoldva
persze nyilván sok a meló az egyedi cuccokkal de az más, a sorozatban gyártott cuccok a furák ötvenért, az a gyanúm krőzusnak nézik a mai vevőket _jól_mondod_ a boltok főképp. más modelltémában is ez van, elég csak körülnézni, soxor egy sima kábelkorbács (:P) is 3x annyi mint nem modellszakboltban. talán ha a fotomodellekre gondolok akkor megnyuxok kicsit - vagy dehogyis :))