Sajnos abból a készletből nehezen lehet valamit csinálni. Átvariálható T5C5-té, vagy T6A2-vé,(jegyezném meg, nem csekély munkával) de az utóbbihoz kellene szerezned ajtó nélküli oldalfalat! Mert amúgy ilyen kocsi még a tátráéknál sem készült soha, tehát eredetiben sem létezett, csak T5C5-ként árulják...!
És ilyenek sehol sem közlekednek, közlekedtek itthon? Lehet ezekkel kezdeni még valamit, ha már 2 ilyen kocsim is van? Vagy hagyjam így őket, és legyen a terepasztalomon egy magántársaság villamosai? (Alapból vasúti terepasztalom lesz, amin a hegyi keseknynyomközű vasút és magántársasági kézben lesz.)
najó asszem nekilátok rézből (vagy ha úgy adódik esetleg aluminiumból) a forgóváznak. azért mégiscsak más, ha saját meló van benne, a kasztni meg max átalakítottból lesz megoldva
persze nyilván sok a meló az egyedi cuccokkal de az más, a sorozatban gyártott cuccok a furák ötvenért, az a gyanúm krőzusnak nézik a mai vevőket _jól_mondod_ a boltok főképp. más modelltémában is ez van, elég csak körülnézni, soxor egy sima kábelkorbács (:P) is 3x annyi mint nem modellszakboltban. talán ha a fotomodellekre gondolok akkor megnyuxok kicsit - vagy dehogyis :))
Ez így van, Maffia barátomnak igaza van. A kissszériás gyártás drága, és nem mindig tökéletes. Az egyedi pedig..... felbecsülhetetlen. Az én ICS modellemre többeknek fáj a foga, hát van benne kb. négy év munka, ebből Isten tudja, mennyi háttérmunka ( mérés, megfigyelés, színkeverés, rajzok, tervek, próbák, fejtörések, álldogálás a lágymányosi hídon /tetőszerelvények/, alkatrészek gyártása, a HÉV-ről, ami készül, nem is beszélve / 72 utastéri ablak és 36 ajtó 72 ablakkal való kireszelése tűreszelővel egyenként , plusz a "B" végi ablakok, meg a szélvédők....
/ az ICS ablakai sehol nincsenek ehhez képest/, szóval iszonyat). És volt, aki megjegyezte, hogy a g*ci modellező milyen önző.... Hogy csak magának készít.
Ja, igen! Mégvalami! az előbb említettek kisszériás gyártóknál hatványozódnak, mert az ott készült modelleket általában kisipari módszrekkel gyártják és ez sok pénzt kíván, aminek valahol meg kell térülnie! Piac... Ez van! De nézz körül és meglátod, hogy nem csak itt van így! Csak ez egy kis piac, főleg hazánkban... És ha olcsóbbak lennének a cuccok, akkor sem lenne sokkal több vevő!
Én villamos kocsivezető vagyok. Sok pénzem nekem sincs. De tudom, hogy mi áll egy modell elkészítése mögött és az elektronika, meg a villanymotor, ami mellesleg megint nem egy pitiáner fajta, (gondolj az igénybevételre, amit bírnia kell!) ennek csak csekély része! A nagyobb gyártók modelljei teljesen árban vannak! De, ha olcsó modellre vágysz, ott vannak a PIKO Hobby mozdonyok! Igaz, nem a legtökéletesebbek kidolgozásban, mivel játéknak készültek, de kis ráfordítással szép modellt lehet belőlük kihozni és nagyon jók! Futásra, mindenre, nagy teljesétményű, jó minőségű motorjuk bírja a kiképzést, csak ajánlani tudom őket! Vagy a Fuggerth gépek! A szilit néhány nyugati gyártó is megirigyelhetné! Hidd el, tudom, miről beszélek! Épp azért, mert én is készítek modelleket! Az árakat, pedig lenginkább a boltok nyomják föl, nem a gyártók! És ez tény!
Hehe szép, de az már nem, ha paliravesz szinte minden gyártó manapság már az áraival és az értük kapott termékekkel (legjobb példa, hogy én még mindig nehezen barátkozom meg napjaink árképzésével, az 30+ 50+ ezres mozdonyok. Ennyi zsé-ért lassan videokamerát veszek vagy simán egy számítógépet, nem egy villanymotort meg mellé annyi elektronikát amiből egy mai telefonban, vagy walkmanban 10x /ha nem 100x több van - főleg tudásban/ )
A Közlekedési Múzeum idén is szervez Modellmánia kiállítást. A Városi Tömegközlekedés Történeti Egyesület is képviselteti magát. A kiállítás meg tekinthető lesz: 2005. november 25. ( péntek) és 2006. január15. (vasárnap) között.
tehát 14 és 17 - gondolom motoros forgóváz(-al) - vagy csak maga a forgóváz kerül 17-be? (remélem nem :P) ill. ha csak 3-al több a motoros cucc akkor ki vesz simát?
- jó lesz a (+) motor még vhova elven, nomeg jó példa a hajtott kocsiból tanulójáratra átfestett egykocsis megoldás
Vigyázat! Azt remélem tudod, hogy az összerakós nem T5C5! Csak két T6A2-es, ajtós oldalfal, a hozzá tartozó 2200mm-nek megfelelő kocsiszekrény szélességgel! Egy-két alkatrésze felhasználható, de én sem abból építettem!
Nem tudok linket adni, mert az árlista nekem van, papíron, amit a Miroslav-tól kaptam. De árat tudok mondani: T5C5:1650.- CK./ kocsi Motoros forgóváz: 2000.-CK. De mint mondtam, kapni még nem lehet! Még a Cseheknél sem! A magyar modelleket (kivétel KT4) majd csak 2006-ra ígéri a gyártó.
Létezik, azaz létezni fog nemsokára gyári T5C5 modell. Az MB Modely árlistáján már szerepel. Ez egyébként egy Cseh cég és a tátra modelljeim nagy része tőlük van.
Mindenkinek: Ez egy saját gyártmányú modell, a maga kicsi hibáival. Köszönöm az elismerő szavakat. Nézzetek be a CsMG2, KCSV5, KCSV7 topicba, ott vannak képek az utastérről.
ez varjú, nomeg mindig is bejövősek voltak a házibarkács modellek, mivel a képregények félig szabályos, félig bizonytalan vonalvezetésű világára emlékeztetnek a kidolgozás miatti kicsit hullámos egyenesek és "remegő" ívek.
Egy kérdés: létezik már valamilyen gyártó kínálatában a Tatra T5C5 vagy csak más Tatra-k? (ugye amiből páran átalakítanak is), vagy csak idehaza még nem jelentek meg?
Ez foglalkoztat vilingermodellezés-ügyileg, más nemigazán :)