"2 db-ra emlékszem haraggal. Egyik egy Citroen ZX. ........Egy péppé rohadt darabot kozmetikáztak széppé. A másik a Megane 1.5 dCi. ......De 200 000 alatt kétszer kellett motort cserélni hajtókar csapágy miatt."
Az első esetben inkább az eladóra kéne haraggal emlékezni, a második lehet jogos. Szerintem. :-)
Az ilyen "okosságok", hogy de kopogós műanyag mindenütt a beltere nem zavarnak. Trabantoztam, jártam UAZ-al sokat az eddigi 1,1 millió kilométerem alatt. Volt vagy 15 francia használt és 1 japcsi és egy BX új autóm. 2 db-ra emlékszem haraggal. Egyik egy Citroen ZX. Durván átbacott a magyar tulaj. Egy péppé rohadt darabot kozmetikáztak széppé. A másik a Megane 1.5 dCi. Ami nagyon jó, kényelmes, praktikus autó. De 200 000 alatt kétszer kellett motort cserélni hajtókar csapágy miatt.
Mikor nagyon tele lett a buxám az öreg autók copatásával, kerestem a legolcsóbb, nagy belterű ÚJ dízelt. A Renault (Dacia) 1,5 dCi-je kizárt volt a 2 előző motor katasztrófa okán. Volt alternatíva a Fiat Linea. A döntést az 1,6 Hdi hozta, amiről mindenkinek jobb véleménye volt mint a Fiat 1,3-as kis dízeljéről. A PSA 2-es HDI-je is jól szolgált előző autókban.
Másfél év használat és 30 000 km után teljesen bevált a P301. Lehetett volna a C Elysee is, de épp erre volt jobb akció. Egyetlen zavaró hiányt csak az utastéri rakodó kis terekben érzek. A Megane Renault ilyenekkel elkényeztetett. De akkor jó 1.5 millával volt az drágább és az 1,5 dCi kizárt egy újabb vásárlást. Így a Dacia is kiesett ami azonos árkategória volt.
Valószínűleg ezek a minimálautók (és a kínai piac) mentette meg a PSA-t a csődtől a válság után. A Dacia Logan sikere után több gyártó is elkezdett ilyeneket fejleszteni, a kisebb vásárlóerejű piacokra, és hát Magyarország is részben ilyen piac.
Ha neked nem tetszik valami,az még nem jelenti,hogy ocsmány.Ez olyan,mint a "németautópárti" vélemények.Ár-érték arányban tökéletesen megfelel,mivel a cél egy új autó vásárlása volt egy adott keretet és igényeket figyelembe véve.Hidd el körbenéztem rendesen.Használt autóval egy a baj.Nincs normális a piacon(mindenki lop,csal,hazudik) a magánszemélyek is kamuznak.Már volt egy pár használt autóm,így tudom mi a dörgés,de most 50 fölött egy újban gondolkodtam.A franciás kényelem itt is megvan bőven.A felszereltség megfelelő. Ár-érték arányban is ez volt a jobb választás.Persze lehetett volna 1 millával többet is kiadni egy másikért,de annyival nem ér többet egyik sem.Használtat meg soha többet.
Vitatkozok veled. P301-em van, viszonylag új. De közel 30 éve francia autó mániás. AX-ektől Xantiákig volt szinte mindenből több is. De mire nyugdíjba mentem, tele lett a buxám az állandó baxtatással. Nem hobbi tárgya az autó, hanem közlekedési eszköz. Nekem. A lehető legkisebb gonddal, nyűggel. Pedig tisztességes szerelőkkel dolgoztam! Aki értékeli a feltétlen megbízhatóságot az inkább kisebb, egyszerűbb de újabb autót vezessen. Szerintem. Imádtam a 2 lityós benyás Exclusive automatás Xantiát. De kellett mellé egy occó kis dízel AX, hogy legyen mivel járni, ami nem 11 litert szlopál. A P301 5 lityi gázolajjal (mint az AX) kényelemben, nyugalomban elvisz bárhova. Tágas, bő csomitartó, mindenhez hozzáférni, nem kell nőgyógyász képesítés egy izzócseréhez. Semmi felesleges elektromos firlefranc. Ami 5-10 évesen úgyis betojik és csak komplett egységben cserélhető. Nem olyan elegáns kívülről, mint egy Mistral P306? Zákson! De GONDOK nélkül ülök bele bármikor.
Imádom a régi franciákat. A Kacsától a P604-ig. Vagy a valaha volt legszebb kupét, a P406-ot. De nem napi használatra.
Persze akinek hobbija az alatta fekvés, a bontott alkatrészek lutrija az más kategória.
Ezt gyárilag így állították be.Nekem Peugeot 301 van és fél óra után teljesen áramtalanít,még a rádiót sem lehet bekapcsolni.A Peugeot szervizben mondták,hogy nem lehet átállítani......
Sziasztok. Pár hete vettem magamnak egy citroen c -elysset 1,6 hdi. Na most ezzel az economy moddal van problémám,leállítom a motort és egy kis idő után kikapcsolja a rádiót,belső világítás nem működik,ablakot sem engedi lehúzni,ha valamit csinálni akarok újra be kell indítani a motort. Ki lehet ezt valahogy iktatni? Az akkumlátor új benne 60 Ah s.
Nincs mit! Ezek kb. azok a paraméterek, mint ahogy én vettem, csak az enyém színe cápaszürke metál.
Ha tényleg valós a szervízkönyve és a futott km, akkor nem fogod megbánni.
A hirdetésnél néhány negítívumot említ az Autónavigátor, pl.: "részben kárpitozatlan csomagtér", de azt általam leírt módon (Aliexpress) viszonylag olcsón tökéletesen orvosolni lehet.
Ha esetleg megveszed és érdekelnének a csomagtartó fedélen borításán kívüli megoldások is, mint pl.: 5-10 euróért színezett cápauszony antenna vagy 3-5 euróért krómozott kipufogóvég rendelése, akkor szívesen segítek a későbbiekben.
Hali! Én februárban vettem egy 2013-as hasonlót (1.6 benzines, Exclusive kivitel), 56ezer kilométerrel - teljesen megbízható eladótól; és mondhatom: nagyon meg vagyok vele elégedve.
Én kb. ilyenre vágytam, még nincs agyonelektronizálva, de a lényeges dolgok benne vannak - ahogy az egyik internetes teszt írta: igazi válságszedán. Eddig 8600 km-t mentem vele, a benzinen kívül még szükségből semmit nem kellett rá költenem.
Azért írtam a szükséget, mert az Aliexpressről egy csomó kiegészítő dolgot rendeltem hozzá (pl. csomagtér belső borítás, stb.)! (Igen, Kínában is gyártják ezt a Citroent, ott nagyon népszerű és emiatt sok minden méretpontos.)
Szia! Gyári diagnosztika többet mondana, ha le tudod szedni meg lehet nézni az egr szelepet kipucolni visszarakni. A turbónyomás hiánya valami vákuumcsőtől is lehet, ugyan így nem tudom az egr szeleped régebbi vákumos vagy elektromos.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni Berlingo 1.6hdi-hez. Tegnap hazafelé jövet egyszer csak visszafogott lett az autó. Jó tempójú menet után városban alig gyorsult erőtlen lett, alig bírok felgyorsítani 90-re. Nem sokára rá motorhiba világítani kezdett. Félre állva kiolvastam P0402, töröltem, azóta nem jött vissza a hibakód, motorhiba jelző sem világít, de az autó ugyanolyan erőtlen. Mi lehet a gond. Létezhet hogy egr miatt valamiféle biztonsági fokozatba kapcsolt vagy turbó hallt meg? P0402-re egr-t olvastam.
2005-ös facelift utáni. Nem zörög, nem rohad, egy dologra nem tudott a szerelő mit mondani.
Az első lengéscsillapítón finom olaj jelek vannak. Az első kerék felett benézve a kerékívbe van a lengéscsillapító, azon a gumiharang és ott van minimális olaj. Bele szabad menni a vásárba, vagy drága dolgokat vetít előre?
Személyes átvétel Halásztelek (M0 mellett közvetlenül). Szerelés Csepel. Budapesti kiszállítás most ingyenes. Országos kiszállítás: megbeszélés alapján.
Írj rám! Az email címem a nevemre kattintás után nyilvános.