Szia! Köszönöm a segítséget. Fogalmam sincs, hogy hol érdemes elindulni Wartburg első ülés beszerzése érdekében :-) (Ha van valakinek jó tippje, szívesen veszem). De egyébként terv, hogy veszek majd egy másikat, de addig is a csere a preferált.
Üdv! Én anno a csapiban vettem ilyen kormányt. Ha jól emlékszek lengyel gyártmány, teljesen jó. Én vettem rá bőr huzatot is, mert így jobb a fogása, nem túl vékony. Könyv ügyében a jófogáson nézelődj, ott van néha, de kicsit drága. Neked a 1970-es kiadás kell.
Kiveszed a két ülést és felcseréled a sineket. Aztán úgy érdemes visszarakni, hogy a sin felerősitő csavarokat is lazára hagyod, úgy kapatod be a másik négy a sineket a kasztnihoz erősitő csavart. Majd szépen meg lehet húzni mind a nyolcat, ha az ülés irányban és nem ferdén áll.
Párszor én is megszivtam, mert a sint az ülésen tartó csavarokat lehúztam és nem értettem miért nem tudom mind a négy a sint a karosszériához rögzitő csavart betenni a helyére, meg féloldalasan állt az ülés.
Sok sikert.
De amúgy ha veszel egy másik utas oldali ülést, elég azt lecserélni a vezető ülésre és lesz két jó ülésed.
Gondoltam kicsit idepofátlankodok közétek, Wartburgom ugyan nincs, de egy Qek lakókocsim van aminek sok alkatrésze megegyezik a Waresszal.
A kérdésem az lenne, hogy nem kallódik valakinél 160-100-ra osztókör módosító? 2 darabra volna szükségem, de fél garnitúrat gondolom senki nem tart otthon. Képben vagyok az árakkal, hogy mennyibe kerül az anyag és legyártatni, de gondoltam ha valakinél van fölösleges amivel esetleg már nincs terve, közösen kialkudott áron megvenném! :)
Ugy sikerult felcserelni az ules- es hattamla parnat, hogy az ules vazkereten az ulesallito karok vegul a gyari helyen, az ajtok feloli oldalon maradtak?
A 353-ban anno megcseréltem őket, de emlékeim szerint csak 3 lábat tudtam aztán lecsavarozni a négy helyett. De ez lehet, hogy valami törés miatt volt, már nem emléxem bő harminc év után. Nem nagy cucc kiszedni őket, teljesen előre meg hátra tolva az ülést hozzáférni a csavarokhoz.
Sziasztok! 1.3-as 1989-es Tourist kombim van. A két első ülést ki lehet szerelni és meg lehet cserélni? A vezetőoldaliban néhány rugó megadta magát, lassan a padlólemezen ülök. Az anyósülésen meg úgysem szokott ülni senki. Köszi, ha tudtok segíteni.
Letárolta, ment vele összesen 1030 km-t 6 év alatt. Ugyan olyan szépen néz ki, mint mikor eladtam. Ám ha nem foglalkozott az akkor kezdődő korrózióval...
Az átalakított üléseken kívül minden gyári szerinte, aztán ahhoz képest szanaszéjjel van barmolva az egész autó. Még a hátulja is valahogy túl magas, meg semmi '72-esre utaló dolog nincs rajta.
Eladósorba került 1986-os Wb.-om, mivel kiöregedtem. A Hahun már meghirdettem, de mivel az első tulajdonosa vagyok és mindent magam csináltam rajta, szeretném ott is hirdetni amit Wb. fanok is olvasnak, hátha jó kezekbe kerül.
Sok alkatrészt is adnék vele, a fontosabbak:
- sebváltó
- hengerfej
- féltengely
- kormánymű
- kuplungszerkezet
- kerékagyak
- + rengeteg egyéb alkatrész, fél kocsira való, nem lehet mindet felsorolni.
Ha valaki Wb. projekten gondolkodik, neki nagyon megérné. Érvényes műszakival.
Képeket nem tudok feltölteni nagyságuk miatt, de a Hahun megtalálható könnyen, mert a kezdőkép nyitott motorháztetős.
Lehet hogy a Hogyan tovább? vagy másik fajta szerelési könyvben van, de azok nincsenek meg elektronikusan. Majd otthon megnézem neked, ha addig nem lesz meg.