Árulni árulnak, csak nem mindegy, mennyire pontosan van meghajlítva, mert a rögzítő fékbetét ebbe a résbe kell belefeküdjön nyugalmi állapotban, azaz amikor nincs behúzva.
Amiket vettem, -spanyol utángyártott- a betét nem tud bele feküdni, így nem lehet össze szerelni, nem megy rá a fékdob. Eredeti toyota kell. Már kaptam ígéretet rá. Talán meglesz a héten.
Közben körbenéztem a weben és lehet, hogy csak a tömítést kellene kicserélni, ami sokkal egyszerűbb.
A https://www.youtube.com/watch?v=993AAOzHspk&t=90s videóban részletezik a lehetséges okokat és 1:30-tól azt mondják, hogy ha nem a benyomásra jelentkezik a sziszegés, hanem benyomás nélkül állandóan, akkor sokkal valószínűbb, hogy a fékpedál felőli tömítés a hibás. Nálam azért is valószínűbb ez, mert ha a fékpedálnál a szürke harmonika dolgot megnyomogatom, akkor csökken vagy ideiglenesen meg is szűnik a sziszegés.
Lehet is ilyet venni. TEDGUM fékrásegítő javítókészlet néven fut és az én Avensisemhez a TEDGUM 00748698 a megfelelő:
Ha beírom a youtube keresőbe, hogy "tedgum 00748698", akkor kijönnek videót, ahol ezt cserélik. Persze elég kényelmetlen helyen van, de még mindig egyszerűbb, mint az egész fékrásegítőt cserélni. Az egyik videóban elmondják, hogy nagyon vigyázni kell a cserénél, mert a tömítésnél egy icipici karc is sziszegést okoz.
Ezek a képek youtube videókból vannak kivágva a csere folyamatról (ezek nem Toyoták, nekem pl az a harmonika szerű dolog szürke színű) :
Ugye itt az szokott lenni, hogy ezeket egyben veszik, es annak is van egy cikkszama, viszont igy egyben meg meg sem lehet venni, es akkor dol meg kicsit a katalogusos kereses. Es jon a rutin :)
2000-ben gyártott 1.6-os VVTi Avensisem van, amiben a fékrásegítő elkezdett sziszegni. A sziszegés állandó, ha megnyomom a fékpedált, akkor elhallgat de a pedál felengedése után újra megszólal.
Bontott fékrásegítőt próbáltam nézni, de konkrétan ehhez a típushoz, motorhoz nem találtam (azt mondta a szerelő, hogy fontos, hogy ehhez a motorhoz lévő legyen) illetve van egy szervit Budapesten, ahol foglalkoznak az ilyen felújításával, de a felújításhoz ki kellene szedni és úgy elvinni és csak akkor derülne ki, hogy meg tudják-e javítani. Az alkatrész elérhető újonnan is, de kb 330 ezer forint, nagyjából annyit ér az egész autó.
Ha az autóban módosítod a szenzorok sorszámait, egy karakterrel többet kell beírni, mint a mi a szenzoron van, méghozzá az elejére kell egy nulla pluszban.
A csatolt képről amúgy ki is derül, mi van a kocsiba írva, és mi van a szenzoron.
Nyugodtan megveheted a fent linkelt szettet, negyed annyiba se kerül, mint a gyári garnitúra, és megkockáztatom, ugyanazon a soron készül...
Ez volt a legolcsóbb, tökéletesen működik. Nem programoztam a szenzoron semmit, csak az olvasóval kiolvastam a gyári sorszámokat, hogy stimmelnek-é, majd ezeket írtam be az autóba.
(Nekünk Autocom cdp+ van a műhelyben, ez biztosan tudja módosítani is, nem csak olvasni, de az otthoni OBDlink MX+ adapterem is ugyanúgy alkalmas rá)
Lehet így is, és elvileg lehet klónozni a réginek a sorszámát az új szenzorba, ekkor az autóba nyilván nem kell írni semmit, mert nem változnak az azonosítók.
Tudjátok, hogy az miért lehet, h egy 1,8 hybrid corollánál miután inicializálod a keréknyomást, elalszik a lámpa, de 1 perc után újra elkezd világítani? Nem villog, folyamatosan világít.
Még azt fűzöm a témához (üzemanyagrendszer tisztítása) hogy ezt a tisztító folyadékot nem csak a tankba lehet bele önteni, hanem szokták közvetlenül rákötni az üzemanyag csőre, és így járatni a motort. Ez a leg gazdaságosabb módszere a tisztításnak, csak ez macerásabb. (Jár vele a motor ugyan úgy...)
Szóval a tiéd is dízel. Nálam is volt ilyesmi, mármint a sárga tengeralattjáró világított. Elmentem szervízbe, de nem tudták megmondani, hogy mi a baja, pedig ki tudják olvasni állítólag. (Azért mentem oda)
Igaz, mire oda értem, nem is világított...
Viszont érdemes a tankba tisztító folyadékot tenned, évente 2X.
Lejjebb írtam már róla. DSSC P1241
Nem biztos, hogy elég lesz egy flakon. Én többet elhasználtam. Az első ugyanis feloldotta a lerakódást, de itt nem jó abba hagyni, végig kell csinálni a kezelést. Különben visszatér a probléma, konkrétan nekem megtorpant 3000-nél. 2-3 flaska használt, de nekem közel 600 ezer van benne.
Pár hete vagyok boldog tulajdonosa egy 2016-os Avensis 1.8 D-4D kombinak (130ezer km).
Tegnap a nagy esőben történt dugóban araszolás közben, hogy egyszercsak felvillant a check engine lámpa, ugyanekkor kiírta, hogy ellenőrizzem a kormányszervót, de ami a legrosszabb, hogy a gázpedált hiába nyomtam, nem történt semmi. A kormányszervóval nem volt semmi baj, amúgy, legalábbis nem érzékeltem.
Leálltam, leállítottam, pár másodperc után újra start, és eltűnt a probléma. Otthonhoz közel történt, egy-két perc múlva haza is értem. Ma is mentem vele egy bő órát budapesten, főleg városban, semmi hibát nem adott.
Találkozott már valaki ilyennel? Illetve tudnátok ajánlani szervízt, ahol kiolvassák a hibát, de nem rontják el a szuper kocsimat? :)