Ha valaki nagy méretű 3D-s modelt szeretne készíteni, tudok 5 tengelyes CNC marót, ami 6000x2000x1300-as tartományban dolgozik. Egy barátom műszaki igazgató a cégnél, fusiban ugyan nem menne egy ekkora meló, de valami "akciós" árat ki tudunk találni...
Apollo Foxxal is repül, de nem hinném hogy a Rotax 912-es motort ki lehetne cserélni egy nehéz diesel motorra. Már a 100 Le-s Subaru motorral is kicsit orrnehéz az a gép. Szerintem a sárkányrepcsijébe szeretne diesel motort, de abba meg elég kb. 70 Le. Bár nekem az is túlzásnak túnik, én a minimál gépek híve vagyok, a sárkányrepcsimben csak 12 Le-s a motor, igaz annak csak 6 kg a tömege..:)
Az egyik klubtársam szeretne diesel motort építeni a sárkányába. Néhány hete mondta, hogy fel fog hívni téged..:)
Pár éve vettünk egy turbós benzines Smart blokkot, de azzal befürödtünk, az elektronikáját nem sikerült meghekkelni, egy spéci vezérlés meg túl dárga lett volna hozzá. De azóta hallottam, hogy nem túl megbízhatóak a Smart motorok, így nem is bánom hogy nem feccöltünk túl sok pénzt az átépítésébe...
Majd 10 éve mondom, hogy az 1,9tdi lazán jó lenne repülőbe, de senki nem mozdult rá...
Ez a beépítés meg ezer sebből vérzik:
Kettős tömegű lendkereket fent hagyta,
vákumpumpát szintén (minek)
Golf önindító van rajta,(az Audi nem lógna ki előre)
gusztustalan közdarabbal a WG-es turbó, (holott erre a csonkra ragyogó változó geometriásakat lehet választani, ami sokkal kedvezőbb nyomatékban hatásfokban), a csövezés szakmailag erősen sántít
130-as PDTDI szívócsövet használja már az utolsó netezős hüjjegyerek, nem a rossz 110lovast ami ezen a motoron is van,
stb, de ezek apróságok ahhoz képest, hogy elektromos adagoló van rajta...
Ahogy a Thielert se használ gyári motorvezérlőt, ehhez a motorhoz se jó a gyári.
"Sokkot kapnak" attól, hogy egy repülő el kezd emelkedni, és a külső légnyomásmérő adatát nem tudják értelmezni. Ráadásul egy repülőnél életveszélyesek lehetnek egy autóipari elektronika allűrjei, tiltásai, amit megbízhatóan kiirtani belőle szinte lehetetlen.
Ezen felül nincs benne megbízható fordulatszámhatárolás(mondjuk átírni talán lehet), de amit nemigen lehet beleírni az egy adott fordulat tartása.
Ez ugyanabból a motorcsaládból való amit a Thielert is használ, csak V6. Mechanikus adagolóval, nem Fadec méregdrága elektronikával, és egy érzékeny Common Rail rendszerrel. A motor szériában 207kg (amiből lehetne lefaragni) és 225 LE Eu5-el amin meg lehet emelni, ha nincsenek normák,részecskeszűrő,katalizátor, szívászajtompitó, meg kipufogórendszer ami nem kis fojtás. Füst nélkül a 260-280LE csúcs az könnyen hozható...
Kérdezni szeretném tud valaki adatokkal szolgálni arra vonatkzóan, hogy ilyen gépnek mennyi lehet a beszerzési ára? ( Airbike ultralight aircraft) Egyátalán lehet Mo-on lehet törzskönyveztetni?
Ha a Nordian sorozat is jó Neked, akkor tudok adni egy bontatlan, vadi új szettet baromi olcsón (mondjuk a normál ár felének a felénél picit olcsóbban...). Írj, ha érdekel.
4130(25crmo4) vagy ehhez megkozelito csoveket szeretnek beszerezni. Atneztem a forumot es lattam, hogy eleg regen volt itt rola szo. Esetleg valtoztak a lehetosegek mostanara? Van, ahol relative konnyen beszerezhetoek ilyen tipusu csovek? Elore is koszonom,
Az amatőr építők legtöbben nem komplett kitet vesznek, hanem dokumentációt. Aztán annak alapján vadásszák össze a szükséges nyersanyagokat. Ahogy pénzük van, vásárolják apránként amit nem tudnak máshonnan szerezni és építik be.
Az sk építésben nincs 2 egyforma konfigurálású gép. Ki milyen műszereket, avionikát tud beszerezni. A kábelezés is ennek megfelelően egyedi. Vagy megépítik maguk, vagy hozzáértő haver elkészíti nekik méretre szabva. Az ő berendezéseikhez és a sárkányra szabva.
Itt azért nincsenek túl bonyi dolgok általában.
Van, aki igazi rep minősítésű kábeleket, csatlakozókat használ. Van aki a töredékébe kerülő autós cuccokat használja. Neadj'Isten valami bontott gépből örökölt cuccokat épít be. Régi PZL műszer is sok vsn közkézen. Van aki újat vesz amcsiból. aircraftspruce.com a házi építők Mekkája. Esetleg a pilots24.com vagy ebay.com vagy segelflug.de börze oldala is forrás lehet.
Érdeklődni szeretnék, hogy az amatőr repülőgép építők milyen forrásból szerzik be a gépeik különböző elektromos kábel rendszereit? Megépítik maguknak? Megvásárolják a KIT-el együtt? Legyártatják?
Jó 2 éve megy a reklámja. A videón a "repülés" inkább csak ugrás. Kezdetben volt rendes motoros változat is reklámozva. Még egyetlen igazi pár perces repülésről se volt hitelt érdemlő film.
De futurisztikus. Fricsóban tavaly volt makett szintű, idén nem láttuk.
Egyszemélyes, apró elektromos hidroplánt mutattak be finn mérnökök. A FlyNano mindössze 70 kilót nyom, és szárnyfesztávja csak öt méter. Maximális felszállósúlya 200 kiló, végsebessége pedig 140 km/h. A hatótávolság 70 kilométer, egyetlen hátránya, hogy az akksik csak[...] Bővebben!Tovább »
Mindossze nehany egyszeru lepesben, csak itt, csak most!
1. Szep, magyar, negybetus bovitett mondat: KUSS.
2. Nem irni hozza semmihez, a hulye kerdeseket megtartani magadnak. (DC-3, Z-142 UL, Messerschmitt, Pulsar epites, szinten Dakota epites VW motor "felfurasaval", Falco, hidrogentoltesu leghajo, Dragon Rapide - mint "csaladszallito", Pitts Special, csak hogy a "munkassagod" jelentosebb allomasait emlitsem.)
2/b. A Geoff Jones-fele konyvet szepen feltenni a polcra, es 15 evig nem elovenni.
3. Tanulj, es ne fenyezd magad repulogep-epitokent azzal, hogy Dunakeszin bezsiroztal harom darab csapot.
3/b. Ha ennyire repulot akarsz epiteni, akkor menj pl. a Kossuthba. Ha jol remlik, meg nem kestel le arrol, hogy szeptembertol ott kezdj.
4. Utana ugralj, miutan szereztel egy repulogep-szerelo szakszot. (De mivel azalatt a szakma iranti alazatot is megtanulod, igy nem fogsz ugralni.)