A C3 a DPF-es autókba való alacsony hamutartalmú olaj, nem ebbe való! Az 5W40 viszkozitás viszont tökéletesen jó, a melegoldali 40 megvan, a hidegoldali 5W miatt pedig előbb alakul ki a megfelelő kenés a rendszerben, mint a gyárilag előírt 10W40-el. Van a családban egy 2006-os Punto ezzel a motorral, kb. 225e km-rel, az első olajcsere óta mindig 5W40-et kapott, és a sok hidegindítás és rövid távok ellenére hibátlan, nem kopog, szelephézagok is rendben (szelepfedél tömítés cserekor megnézték), nem eszi az olajat, hidegindítás után sincs semmi olajszaga, még a kartergáz sem jellemző.
Olajszínt rendben,olajnyomaslampa nem villant fel.Lehet hogy nem a gyár által előírt viszkozitása lehet benne (5W40 c3 ír) hétvégén olajcsere aztán meglátom.Valószínüleg a sok rövid városi út nem tett jót! Köszönöm a segítséget!!!!!
Olajszint rendben? Olajnyomás lámpa nem villant fel? Jó lenne tudni, milyen olaj van benne, a probléma akár az olajnyomás hiányra is utalhat. A 122000 km semmi egy ilyen motornak, persze csak akkor, ha valós és végig megfelelő karbantartást kapott.
Üdv!1.2-es 8 szelepes.A futásteljesitménye 122000 km,kb 2 hónapja hengerfej tömítés csere volt,sikolva lett és a szelepvezetők is cserélve lettek.Városi forgalomban eddig nem tapasztaltam,de városon kívül tartósan 2500-3000 1/min fordulaton jön elő.Vezérlés vízpumpa szintén új.Az olaj jó kérdés lehet benne kb 2000 km!
Kicsit pontosítani kéne, mert lényeges lehet, hogy melyik motor,mert pl. amíg a 16V hidrotőkés, a 8V szelephézaga korongos. Milyen állapotú, mennyit ment? Triviális kérdés, de fontos, mennyi és milyen (állapotú és fajtájú) olaj van benne?
Üdv Mindenkinek!Segítségeteket szeretném kérni a következő problémával kapcsolatban:Fiat 1.2 benzinmotor hidegen normál hang semmi rendellenesség,de üzemmelegen 2500-3000 1/min fordulaton tartva egy idő után csattogo hang hallatszik!!Leállítom újraindítom utána csendes.Mi lehet a probléma? Köszönöm!
Bal első féknyereg tartót keresek Punto II-re. Valószínűleg újat nem kapok, ezért ha lenne valakinél elfekvőben egy jobb minőségben, akkor kérem jelezze. Esetleges beszerzési helyért is nagyon hálás lennék.
Főtengelyszimmeringet kellene cserélnem. A főtengely végén a bordáskerék csavarját mekkora nyomatékkal kell meghúzni? Az a csavar visszatehető, vagy újat kell tenni?
2b bal hátsó lámpa indexelésnél 2is villog egyszerre.Vagy össze-vissza a bal fele.Kivettem az egészet,az 5ös lábból.az egyik oxidos,azt lepucoltam.De a stekkerbe meg meg van égve,fekete belül.Milyen gyakori e tipusnál ez?
Gondolkodom bontott stekkeren,majd villamosságissal átforrasztatom a vezetékeket.Itt lesz a kontakthiba,mert mozgatásra hol jó,hol nem.
A zaj forrása is meglett. A spirál rugó volt oda, mindkét vége elkopott. Közben a bal első rugónak letörött a tetejéből egy darab, így egyben cserélték mindkettőt.
A kezdődő problémák, (még) halk zajok sajátja, hogy a sebesség emelésével felerősödő (szél- és gördülési) zajok sűrűjében nehezebben kivehetők. Kerékcsapágyat érdemes ellenőrizni, fel kell emelni a hátsó kerekeket és megforgatni, akkor érezni, hogy problémás-e. A hátsó lengéscsillapítók szilentjei is feladják, általában előbb, mint maga a csillapító, az is tud fura zajt hallatni még (látszólag) sík úton is. A váltóolajat érdemes időnként cserélni, mert az életre szóló töltés a gyár által előirányzott élettartamot jelenti, időben is, és ezek már nem fiatal gépek… Elég kényesek az előírt viszkozitásra is. A kuplung rendben van? Az alacsonyabb fokozatok nagyobb fordulatszám különbséget jelentenek, ott jobban kijön, ha nem emel ki teljesen, persze érdemes a fordulatra figyelni, azt a kívánthoz igazítva segíteni a szinkronizálást. Ha már nem emel ki rendesen, akkor az alacsonyabb fokozatok lesznek nehézkesebbek, bár az egyesről nem írtál. Ilyenkor a legjellemzőbben a rüki reccsen meg először, még érzéssel kapcsolva is.
Valaki találkozott már ilyennel? Punto 2-nél hallok hátulról halk, tompa ropogásszerű hangot. Indulás után, sík aszfalton is, egyenesen, kis sebességgel (10-20-30) haladva jelentkezik (tehát nem kell gödrökön csattognia), jellemzően ha normál gázadással haladok, de néha üresben gurulva is. Felgyorsítva eltűnik (vagy csak beleolvad a zajba), a kormányzás nem provokálja a hangot és általánosságban semmi más hang vagy érzés nem keletkezik a kormányon, futóművön, országúton sincs semmi érezhető jelenség, simán fut minden. Csak ez a lassú tempós halk ropogás. Persze lehet, hogy elöl keletkezik a hang és a lemezek elviszik az egész autóba. Másik kérdésem, hogy váltóolaj problémája okozhatja, hogy a 2-t és a 3-t erősebben lehet csak váltani, a 4 már könnyű, az 5 meg abszolúte könnyen váltható?
1. Ez a probléma, legalábbis hasonló nálam is fennállt, nem lehetett lezárni a jobb egy ajtót mindig vissza ment a retesz. Az ajtó kárpit le és, a mozgató mechanikát átmozgattam illetve zsíroztam és megjavult...
Sziasztok 2000 évjáratú 1.2 16v punton valaki cserélt alsó középső váltótartót? Véletlen nem emlékezik ,hogy milyenek a bekötő csavarjai?
Panaszom az volt ,hogy motorfékezéskor főleg alacsony sebességi fokozatban kopogó hang alulról, aknából szemügyre véve fel volt lazulva váltótartó bak csavar és ez okozta a zörejt... valószínű nem a mellékelt képen látható hegesztett szár a helyes bekötése a baknak....
Puntóhoz vásárolt, de nem használt, új vezérműszett és pollenszűrő eladó. A képeken minden alkatrész száma látszik, de beteszem a bolt oldaláról készült képet is. Az én autóm 1.4 volt, 70kW, motorkód: 843A1000
A szett és a pollenszűrő egyben 14000 Ft. Külön 14000 Ft és 1500 Ft
puntó 1.2 8v benzin 2000 évjárat,amibe beleraktam,amiből van azt nem tudom milyen évjáratú sajna.Minden müködik,kivéve a kilométer számláló az villog folyamatosan,de igy is mutat mindent.
Sziasztok nejem 1.2 puntójában óracsoportot cseréltem, mülödik minden rajta.A régi egyszerü volt nincs hőfok mérő fordszám mérő,stb.Az újon minden van,de...A kilométer az eredetin 96000,az újon 274000km.Lehet ezzel kezdeni valamit?Lassan vizsga és nem tudom nem e lesz kötekedés ezért.
A ventillátor motor csatiján kint volt mérve a 12V, de terhelve nem volt meg. Próbalámpával a testszál nem volt terhelhető. Viszont hibakeresés közben a középkonzol szerelése közben elindult, azóta is jó.
Sziasztok! 2005-ös Punyesz fűtőventillátor megállt, ám a kapcsolóját elfordítva felkapcsolódik a helyzetjelző és a műszerfalvilágítás!? Minden biztosíték jó..Mi lehet a gond? Köszi szépen!
Két kérdéssel/problémával fordulok hozzátok, alany egy Fiat Punto II.
1.: Ha az anyósülés oldalán akarom bezárni az ajtót, akkor a kulcs szépen el is fordul, be is zár, de ahogy fordul vissza, ki is nyílik. A zár mechanikájával lehet probléma? Korábban is jelentkezett már, de egy időben "magától" megjavult, azonban pár hete ismét aktuális.
2.: A jobb keréknél néha fémes hang jelentkezik. Általában parkolóból kiálláskor/megforduláskor (alacsony sebességnél és inkább csak balra kanyarodásnál). Laikusként kerékcsapágyra gondolok.
Valaki találkozott már a fenti hibákkal? Ha igen, akkor tudna segíteni a megoldásukban?