Nekem a második 1.9dCi van, 2006-os. Olajcsere 10000-ként, turbó eredeti, ha megfogom a tengelyét , nem lóg. 250ezer km. Kéttömegű cserélve lett, kuplungszettel, 150ezerért. Ablakemelő javítva, törik a műanyag. Hátrameneti kapcsoló is megadja magát. Meg a kézifék utánállító tengelye berozsdál és beáll. De szétszer-összeszerel-tisztít és megjavul. Fékbetétek 2-3 évente. Az elektromos kézifék is balhés lett, nem szereti a hideget, de működik, ha télire állítom, nem automatára. Első fényszóró homály. Egyébként szeretem.
Használatfüggő. Hanjó gazdája van sokat elmegy. Láttam félmillió km felé közelítőt gyári turbóval és kettőstömegűvel. Tudni kell hogyan kell használni. Ami megöli a kettőst az toljuk neki ezres fordulaton mert de jól húz, na meg a kuplungot minek kinyomni leállításkor... A turbó ellensége a vissza nem hűtés , a hidegen gyilkoás meg a szar olaj, illetve a késői olajcserék. Mondhat bárki bármit, olajcsere max 10000km, nem több.
Igaz nekem benzines van, de 397.000 van most benne és mint az óramű. :-)
Köszönöm az eddigi hozzászólást ha valakinek van még ötlete szivesen olvasnám😉egyébként ezek az 1.9 es motorok mennyit tudnak menni komolyabb gondok nélkül gondolok itt a turbóra és a kettőstömegü lendkerék meghibásodására
Látni kellene... Mondjuk alap verzió, tuti kisebb a lutri vele. Látom karcos itt-ott. A 600 kicsit sok szerintem egy expression felszereltségért még ha patika is az autó.
Tetszik a kocsi, utána is néztem, de sajnos ezzel sem minden "kerek". A legszembetűnőbb a lakkhiba, lehet, hogy ki tudnám javítani vagy javíttatni úgy, hogy ne legyen feltűnő. Van viszont más is: A totálkár adatbázisban van róla találat, bár nem vettem meg a részletesebb infókat, így pontosan nem tudom, mi történt vele. A SZÜF nyilvántartásban található 2016-ban készült képek szerint a motorszám környékén viszont szerintem túl sok a rozsda. A megállapításban ezt írják: "A jármű nem rendelkezik motorszámmal, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem észlelhető. ... A jármű egyedi azonosító adataiban külső erő hatására elváltozás állt be, de külső jogtalan beavatkozás nyoma nem látható." Tehát úgy tűnik, nem a lakkhiba a legnagyobb baj ezzel a kocsival. :(
Kösz az észrevételt, nekem sem szimpatikus a kocsi sem és a kereskedés sem, úgyhogy várok tovább, csak lesz valami előbb-utóbb. Itt van egy másik, nem tudom mit ért kisebb hibák alatt az eladó, 600 ezer reális ezért a kocsiért? Nyilván személyes megtekintés, kipróbálás után lehet ezt jobban megítélni, csak úgy kb. kérdezem. Őszintén szólva én kicsit sokallom, főleg hogy még alufelni sincs rajta. https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/laguna/renault_laguna_1.8_expression-17558285
Ennek a kocsinak tuti javították a jobb oldalát. Eszi a rozsda a sárvédőívet, ami csak akkor lehetséges ha javították. Legendásan rozsdaálló a Laguna 2 . Ki tudja miért javították... Az 5 kép is gyanús. Miért nincs legalább 10-12? Ez mindig gyanús. Szerintem nem korrekt kereskedő.
Sziasztok! A katalizátorom vélhetően széthullott. 1.6 16V-be kellene egy utángyártott. Budapesten tud valaki kipufogóst, aki korrekt áron szerez utángyártottat és be is építi? Esetleg valakivel ez már megtörtént és ha igen mik a tapasztalatai, kit ajánl? (Eddig 130-160 000 Ft-os ajánlatot kaptam, ami elképesztően drága, és szervizesek szerint nem oké, elvileg 20-40 ezerből ki kéne jönnie.)
Szia! Néhány kérdésre (már) én is tudok válaszolni.
Nyitva-zárva: a franciák voltak kedvesek és beépítették a zárszerkezetbe ezt az mikrokapcsolót ("érzékelőt"). Tehát ha azzal gond van (pl nem kapcsol le a lámpa vagy fel), akkor az egész zárszerkezetet érdemes cserélni. De egyébként a lámpa lekapcsolási probléma az első sorban a kártyaolvasó hibája.
Tolatóradar kocka ("vezérlője", komputer) a csomagtartó kárpitok mögött jobb oldalon van (elvileg). Ferdehátúnál nem könnyű hozzáférni (le kell bontani a fél csomagtartót), kombinál könnyű.
Legyen inkább 1.8-as, korábban arra felé hajlottam én is, csak abból indultam ki, hogy a jelenlegi 75 lovas 1-es Meganomhoz képest a 107 le is nagy előrelépés lesz, mivel azért a Laguna sem kimondottan nagy autó, a tömege 1300 kg körül van, ezért szavaztam az 1.6-ra. De igazad van, fogyasztásban nem sok különbség lehet, a dinamikája viszont mégis jobb az 1.8-asnak. De 2 literest már biztos, hogy nem szeretnék. Olyan kérdésem lenne, hogy közületek valaki nem ismeri esetleg ezt a kocsit? Elég régóta hirdetik (bár mindig újra felrakják, hogy új hirdetésnek jelölje a rendszer) április óta ki van vonva a forgalomból, műszakija novemberben lejár. Vajon mi lehet a "gáz" vele, hogy hónapok óta nem tudják eladni? Én vidéki vagyok, 200 km-ről nem egyszerű felugranom, hogy megnézzem, esetleg valaki közületek nem lakik vagy jár a 19. ker Vas Gereben u. környékén, hogy vessen rá egy szakértő pillantást? Azt nagyon megköszönném. Vagy ha tudtok más eladó példányt 1.8-as motorral, azt is. :) https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/laguna/renault_laguna_1.8_dynamique-17525064#adatlapContainer
Sziasztok én most januárban vettem egy laguna 2 1.9 dci t 2004 es privileg kivitelü lagunát magyarországon forgalomba hejezett . A kérdéseim :hol van az ajtók nyitva zárva érzékelője a, a tolatóradarból balról a második meg a negyedik nem megy érdeklődnék a csomagtérben hol van a tolatóradar vezérlője , a tempomatgombot kivettem és láttam hogy még plussz két csati be van vezetve édekelne hogy ezek vak csatik vagy csak a gombok hiányoznak hozzá hogy működjön , a fényszóróállítás elvileg autómata de szerintem semmit nem csinál hol van a vezérlője lehet tul sokat kérdezek de szeretném rendberakni a verdát mert nagyon tetszik és szereti a család eddig még ijen "luxus " autónk nem volt 😁 eddigi hibái a nagynyomásu szivattyú meghalt és egy rossz aksitöltés miatt a motorvezérlőmet ujra kellett programozni a tempomatom estleges de ez nem zavar igazán az esőérzékelőm szerintem nem megy mert én kapcsolom az ablaktörlőt ki be . Na mostmár tényleg befejezem aki tud segítsen előre is kösz !
Saját véleményem, de szerintem az 1.8 16V de még inkább a 2.0 16V (nem IDE) sokkal jobb választás. Nekem két literes van, kevesebbet eszik városban mint az 1.6 , országúton meg kb kettő decivel többet, de legalább megy is. Az 1.6os motornak nagy ez az autó. Saját tapasztalat.
Sziasztok! Megvételre keresek 2002-2005 körüli ferdehátú Lagunát 1.6-os, 107 le-s (benzines) motorral, rozsdamentes, megkímélt állapotban, reális áron. Egy jó ideje nézegetem a hahus hirdetéseket (meg FB Marketplace-t), de elég gyenge a felhozatal, ezért gondoltam, megpróbálom itt is, hátha több szerencsém lesz. Ajánlatokat az ipipacs@gmail.com e-mail címre várom. Köszi, Gábor.
Sziasztok! Van egy 2001-es 1.9 dci 74kw lagunám. Erőteljesen fogyasztja az olajat 3-4 liter/ 2000 km. Tudna valaki esetleg valamit javasolni mi miatt lehet ez a magas olajfogyasztás? Esetleg lehet ezen a motoron szelepszár szimmeringet cserélni hengerfej lebontása nélkül?
Még a benzin is ludas lehet,ha 95-öst tankoltál,s hónapokig meg sem löttyent a tartály.Az etanol hajlamos kiválni és "megromlik".Én átnézném az üzemanyagrendszert.Hozzáteszem,egyetlen belső égésü motornak sem tesz jót,ha hónapokig áll.
Szia és köszönöm, hogy válaszoltál. Az OBD Androidos, több programot is kipróbáltam, a legjobbnak a Torque bizonyult (itt elvileg be lehetett hívni a Renault internetes oldaláról a kódlistát), de mindegyik (ha jól emlékeszem P0025 híbát írt, mely a kódlista alapján motorvezérlő programhibát jelent(het)). A gyertyákat kiszedtem, motor megforgat, szikra mindenütt van. Mókus, más rágcsáló nyomát nem találtam, amúgy is hülye helyen van a CPU, az aksi alatt, nehezen férnének hozzá. Testelési problémát is néztem multiméterrel, hibát nem találtam (a szervízkönyv szerint ha jól emlékszem 6 db testelési pont van, ebből 4 elől). Néztem a vezérlés szíjait, rendben vannak, de ha jól tudom hibája, átugrása után belevernének a dugattyúba a szelepek, ilyen hangja nincs, csak rohadt egyenetlenül jár. Jogász vagyok és bár nem esik ki a csavarhúzó a kezemből, de szakértelem, gyakorlat hiányában nem tudom megállapítani, hogy mondjuk háromhengerezik, vagy a befecskendezés időzítése, vagy bármi más a probléma (néztem a bontók internetes árait, egy CPU - garanciát nem vállalnak rá - 20- 25e körül van). Menni alig megy, vánszorog, így csak vontava/tréleren jutna el egy szervízbe. Gondoltam előtte megróbálok utánajárni. Köszönöm a segítségeteket/ötleteteket előre is! Üdv Gyuri
Az OBD az nem Clip ugye? Clip nélkül elég nehéz nyomozni, azért is vettem egyet. De még az se segít mindig. Illetve, ha sikerül rájönni a hiba okára, hogy akkor utána világosodik meg az ember, ja tényleg azt mutatta. Csak nem tudtam értelmezni. Meg himihumizik is a Clip. Nekem az elektromos kézifékhibára azt mondta, motor belső hiba. Oszt kicseréltem a motort. És igaza volt, mert tele volt szénkefeporral. Aztán hiába cseréltem új motorra, a hibát megint bedobta. Most télire van állítva. Így meg megy.
Szia! Nem ment sehová, a garázsban pihizett, sokat állt, a kártya behelyezése után a műszerfalon semmi sem pislákolt, annyira lemerült. Az aksi feltöltése és a gép beindítása után talán pár másodpercet forgott rendesen, szinte rögtön kigyulladt a CE lámpa és elkezdett párhengerezni. Trafók, gyertyák kipróbálva, rendben. Az OBD CPU hibát jelez. Ezért kértem tanácsot tőletek. Köszönöm előre is. Gyuri
Nagyon furmányos lehet ez a motorprogram, ha éppen arra jár, amikor beindítottad, és utána meg elment(?). Meg kell várni, amíg megint arra jár. Látom V betűs is válaszolt.
És a motorprogram öccse meg kijelzi a check hibát. Ez az öcsike program egy karakán gyerek, ő dolgozik.
Sziasztok! Segítséget/információt szeretnék kérni. Laguna 2002 3.0 V6 a gépem. A garázsban állt a nyáron, nem használtuk, van egy kisebb futkosós autó a családban. Közben teljesen lemerült az akksija, feltöltöttem, de indulás után pár pillanattal már égett a Check engineer és elkezdett rendetlenül járni a motor. Ráraktam az OBD-t motorvezérlés kódot ír ki, közelebbről meg nem határozva. Egy volt autószerelő ismerős véleménye: a teljes lemerüléskor elmegy a motorprogram (??). Szerintetek? Ha igen hogy lehet visszaállítani? Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv. Gyuri
De arra. Ha az rossz, kásás, nem megy a neutrális helyére középre, akkor úgy gondolja, sebeseggégben van, és hiába nyomogatod az indítógombot. Ezt a jeladót kikerüli az ECU, ha benyomott a kuplungpedál. A másik nemindulás, ha az indítókártya amikor lebillen benyomáskor, nem nyomja meg a kis piros gombot, akkor is csak kuplungbenyomással indul. De az, hogy 600-as fordulat, ahhoz ennek nincs köze. De kérdezd meg a GURUT, Songot. Amivel ő nem találkozott, az azért van, mert még ezután fog történni.
Szia, nem hinném hogy az üzemanyag minősége befolyásolja, 3 kuton tankoltam igaz nem a legdrágább gazolajbol de ugyanazt csinálja mindharomtol.Kuplung benyomassal gyujtom mindig, a holtpont jeladó hibatol szerintem 5-6 masodpercre sem indulna nem? Vagy? Mi az a hatrameneti kapcsoló, gondolom itt nem a rukverc lampara gondolsz?