Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

bojo Creative Commons License 2019.08.21 0 0 44408

Nekem már nem jár a kocsira a juttatás, mert két gyerekem felsőoktatásban tanul. Viszont a CSOK-ot még sikerült felvenni. 3 gyereknél minimum m2 az én tudásom szerint 60. Legalábbis nekünk egy 67 m2-es társasházi lakás építésébe vágtunk bele 2 éve. 

Előzmény: Lente (44406)
bojo Creative Commons License 2019.08.21 0 0 44407

Nálam már két felsőoktatásban tanuló gyerek van. A harmadik az még középiskolás. Nekem kollégiumban van a két nagyobb, bár nem az egyetemé, hanem egyházi fenntartású. Olcsóbb mint a másik és itt nem nézik a jövedelmet. Két kereső mellett az egyetemi kollégium nem is foglalkozott a gyerekkel. Igaz az egyházi fenntartású egy kicsit kötöttebb, viszont csak 40-50 gyerek van. Szerencsére mindkét gyereknek van jövedelem forrása. így költőpénzt nem kell adni. A fiú duális képzésen van, havi 95 ezret meg kafetériát kap minden hónapban, igaz ennek fejében szorgalmi időszakon kívül menni kell neki a céghez dolgozni. A nagylány meg most fogja megkezdeni a gyakorlati évét (6. év megy tanítani) ezért kap majd valamennyit, meg az egyetemen keresztül is kap a tudományos kutatómunkájáért valami juttatást. (dicsekvésnek hangzik bár nem annak szánom). Viszont hétvégén annyit kell főzni, mint egy kis lagziba. 

Előzmény: GRoman (44402)
Lente Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44406

A 2.5 milla akkor vehető fel, ha csóróként mégis hitelképes vagy. Tehát pl. nincs lakáshiteled, meg egyéb ilyen marhaságod, vagy két kereső van és az egyik normális bejelentett bért kap.

A csok-hoz meg komoly önrész is kell a komoly hitelképesség mellett, meg egy jófej apuka aki befinanszíroz egy telket meg még vagy egy 20-ast abból a minimum 36 M+telek összköltségből. Merthogy minimum 90 m2-es ház kell. De az ugye 5 embernek még kicsi. 100-120 m2 kell, az meg 45-50 M. 

Ja és persze el kell jutni egy szintig, azt hiszem szerkezetkészig, mire az első pénzt megkaphatod. Az minimum15 M+telek.

Na, melyik 40 év alatti háromgyerekes család tud ilyet? ...

Előzmény: bojo (44400)
Lente Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44405

A gyerek nem befektetés :-)

Meg kell becsülni, nem mindenkinek lehet.

Előzmény: GRoman (44402)
Lente Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44404

Ezt viszont várom:

https://youtu.be/dIwaHWCBRt0

 

Csak késtek vele úgy 5 évet.

 

Lente Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44403

De aranyos :-)

 

A mi időnkben még egyszerűbb volt felsőoktatásban tanulni. Anyagilag nem volt ennyire megterhelő.

Szerettünk volna egy kislányt. Így a harmadik gyerek nincs elvetve.

Csak nincs három kezem, hogy a 3-at elvigyem egyedül stranra, biciklizni, játszótérre, vagy fagyizni. Helyben egyik sincs.

Még meglátjuk. 

Előzmény: GRoman (44402)
GRoman Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44402

Idén én is csak egyszer voltam, a lentebb említett esetet kivéve... Nekem is sok dolgom volt a ház körül, háttérbe szorult a sportolás.

 

A harmadik kölök hosszú távon azért nem olyan jó "befektetés". Majd ha mindhárman egyetemisták lesznek, akkor hogyan fizeted esetleg háromfelé az albérletet, miegymást? Azt ki támogatja?

 

Bár nekem a fiam megígérte, hogy ha felnő, jól fog keresni, és vesz nekem egy Porschét. Kíváncsian várom...

Előzmény: Lente (44399)
Lente Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44401

Tudom, meg csok, meg ingyen eszik a gyerek az óvodában, meg adókedvezmény meg minden...

Volt szomszédomék Doblót vesznek így.

Előzmény: bojo (44400)
bojo Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44400

Kell még egy gyerek, és akkor állambácsi ad 2,5 millát és lehet nagyobb autót venni.  :)

Előzmény: Lente (44399)
Lente Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44399

Idén még tókörre se jutottam el. Pedig a barátaim minden csütörtökön mennek.

Nekem most sok az itthoni program. Van egy 4 éves meg egy 10 hónapos kisfiunk. Most sok az itthoni program :-)

Előzmény: GRoman (44397)
Lente Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44398

A Renegade nagyon tetszik, de ha szeretnél 4 hengeres motort, csak autómata van, úgy meg majdnem 7 M. 

500x meg nem tetszik, és nagyon lecsapták a csomagerét, így nekünk kicsi.

Vitarába, mert dobozforma, a terepbabakocsira még fér egy fektetett sor bőrönd, futóbringa, kalaptartón roller, labda...

Már van egy Vitaránk 2 éve, szerettem volna egy nagyobb kocsit mellé, de ami ennél lényegesen nagyobb, már 7 M. Így mégegy Vitara lesz nekem is.

Előzmény: bojo (44396)
GRoman Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44397

Nem tudom, nekem nem szimpik ezek a felfújt 500-asok... Igazából a Stelvio sem.

 

Ez meg a múlt szombati programom volt:

Előzmény: bojo (44396)
bojo Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44396

Én a Vitara helyett inkább az 500x-et választanám. Bár nálam a befutó az a Renegade. :)

Előzmény: GRoman (44395)
GRoman Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44395

Rönyóról nem tudtam (meg szerintem még sok mindent sem). Ha most lennék olyan helyzetben, hogy új autót kéne/tudnék venni, valszeg én is a Vitarát választanám... Mint mindenki.

Bringás gyerekükést már kinőtték? Az enyémek - már amennyire emlékeznek rá - azt mondják, élvezték, amikor úgy vittem őket.

Most már sajnos lassan vége a közös programok időszakának, találnak maguknak nélkülem is...

Nem akarunk mostanában megint Petrocellizni egyet? A bringa még megvan, azóta megjavítottam az első kerekét is...

Előzmény: Lente (44394)
Lente Creative Commons License 2019.08.20 0 0 44394

Hello :-)

Off hír, Renuault ment, Vitara jön.

De legtöbbet a babakocsi és a futóbicikli megy nálunk .

Előzmény: TudatLan (44392)
GRoman Creative Commons License 2019.08.15 0 0 44393

Vagyok, benézek minden nap, csak hát ha más sem ír, akkor mégsem...

 

A verda nemrégiben megkapta Csöritől a frissítő kúrát, vezrműszíj és kapcsolt részeinek cseréje volt, vízpumpával együtt (az még a gyári volt benne), meg a szokásos olajcsere, szűrők cseréje, műszakiztatás. A km még mindig nem volt meg hozzá, csak a kora miatt kezdtem már aggódni. Most tartunk 87e-valamennyinél a 16 éves autóval, ezt úgysem fogja nekem elhinni senki, de hát két örökölt Suzuki is áll már a kapu előtt (sajnos), csak alaposan indokolt esetben veszem elő az Alfát. Munkába meg biciklivel járok, ha az időjárás meg az egészségi állapotom lehetővé teszi. Mondjuk ezen kívül mást nem is nagyon sportoltam az idén, inkább a ház körüli dolgok kötötték le az időmet.

 

A verdának aztán bevetés volt kb. 3 hete, amikor pénteken arra jöttem haza a melóból, hogy itt áll a ház előtt a lányom barátjának az Opelje, de még a biciklije is ide volt támasztva a garázshoz. Előadta, hogy neki el kell mennie külföldre repülővel, következő pénteken késő este ér haza, ide hozza majd a taxi, nálunk alszik, és legyek szíves majd őket elvinni a Velencei-tó túra-triatlonra, ami másnap, vagyis aug 3-án lesz, mert ők arra már be vannak nevezve...

Én az idén felkészülés hiányában nem szándékoztam indulni ezen az eseményen. (Tavaly sem voltam, tavalyelőtt csináltam egy 3 órán belüli időt, ami a 36. helyre volt elég, de akkor rövidített pálya volt, mert egy igazi triathlon is ment Velencén, le voltak zárva az utak, Dinnyés felé jöttünk vissza is.)

Gondoltam, ha már úgyis fel kell szerelnem a kocsira a bringatartókat, oda kell mennem, parkolóhelyet találnom... Teljesíteni ehhez képest már kicsiség, szóval egye fene, beneveztem én is, legfeljebb majd túrista tempóban végiggurulgatom, végigsétálom...)

Lányom nem annyira szeret úszni, ő a rövidtávra nevezett, én meg arcoskodtam, hogy 500m-ért a lábujjamat sem vizezem be, én középtávra neveztem. Na, aztán majdnem ott fulladtam meg. Befújt egy kis északnyugati szél, csinált hullámokat, nem nagyokat, de zavaróakat, én meg addig az idén voltam vagy kétszer strandon, beúsztam a bójáig meg vissza, nem nevezhető felkészülésnek... Sehogy sem akart összeállni a tempó, csak ott csapkodtam meg fújtattam. Na, valahogy kijutottam a vízből, a bringa jól ment, de aztán Pákozdon a depóban leszakadt a cipőm talpa (nem az egész, csak egy rétege), a cipőfűzőmmel kötöztem valahogy fel, úgy indultam a hegyi túrára. Aztán meg megint a bringán kaptam egy szúrt defektet Velencefürdő elején. Volt nálam pótbelső, szerszám, minipumpa (még előző nap mentem a bringaboltba külön belsőért), de úgy döntöttem, hogy ha itt nekiállok szerelni, akkor több időt vesztek, úgyhogy inkább defektes kerékkel, traktorhangon, gyökkettővel berugdostam a bringát az utolsó pár km-en. Inkább vesszen a felni, vesszen a külső, csak ennek legyen már vége... Lett egy 3:23:32-es idő, 79. helyezés, ott egye a rosseb.

Előzmény: TudatLan (44392)
TudatLan Creative Commons License 2019.08.15 0 0 44392

jo reggelt !

 

senki, sehol?

(fejvakaros + kacsintos ikon)

 

Nemzet csontvaza,szolj hozzank!!!

(vigyorgos plusz elpirulos ikon)

Attiska Creative Commons License 2018.08.20 0 0 44391

A szaksajtót hagyjuk, ők azt írják, amit a gyártók mondanak nekik, már vagy 20-30 éve hiteltelenek.

Előzmény: Lente (44382)
Russell Coutts Creative Commons License 2018.06.26 0 0 44390

Az egészben az a legszebb, hogy erről a projektről bent sem lehetett semmit sem hallani korábban. Kb 1-2 nappal a hivatalos bejelentés előtt hallottuk először mi is, hogy TALÁN lesz egy ilyen próbálkozás...

Előzmény: TtK (44389)
TtK Creative Commons License 2018.06.25 0 0 44389

Kicsit off

Több, mint -15 sec a Pikes Peak-en, villannyal, wow! Azért úgy látszik volt olyan kutatás is, amiből kijött valami használható. :)

Előzmény: Russell Coutts (44388)
Russell Coutts Creative Commons License 2018.06.22 0 0 44388
Előzmény: TtK (44385)
Russell Coutts Creative Commons License 2018.06.22 0 0 44387

Nem tudni pontosan még mi lesz a tuti technológia (ezért is fektet a cég nálunk is gyak. mindenbe - a cégcsoportnak közel 300 különböző cégben van kisebb-nagyobb tulajdonrésze, köztük pb a Bundesliga 1 csapatainak nagy részében is, de pl még hajógyárban is). Szerintem jó eséllyel egymás mellett több is lesz a piacon. És ahogy Lente is mondja, az üzemanyagcellásba is kerül aksi.

Ennek az aksinak pedig szerintem nem az a fő lényege, hogy 300 helyett 800 km-t lehessen menni vele, hanem hogy a 300 km-re elegendő energia tárolásához szükséges akksi 1/3 akkora méretű és súlyú legyen, és azt ne 1 órát, hanem csak 25 percet kelljen tölteni.

Szerintem (hangsúlyozom: SZERINTEM) az akksis verzió marad a városi autóknak, az üzemanyagcella az utazó autóknál jön majd be. Aztán idővel kialakul, hogy merre megy a dolog tovább.

Előzmény: TtK (44385)
Lente Creative Commons License 2018.06.22 0 0 44386

A tüzelőanyagcellásban is van akksi :-)

Előzmény: TtK (44385)
TtK Creative Commons License 2018.06.22 0 0 44385
Előzmény: Russell Coutts (44376)
Lente Creative Commons License 2018.06.18 0 0 44384

Mármint valójában ez sem tudja teljesíteni egyszerűen a normákat, kiderült, ugye nemrég, hogy bizony ezek is rengeteg részecskét és NOx-ot bocsátanak ki. Pl az új Fiesta összes turbós benzinmotorja  mostmár részecskeszűrőt kepott (azt hiszem elsőként).  És a valóságban nagyon szeretik a benzint. Hogy mondjuk egy valós 100.000 Km tesztet mondjak, Ford Focus kombi 1.0 turbo, 125 ló, 8,6 l/100 km lett az ADAC-nél, Ehhez képes a Skoda Yeti 1.8 turbó csak 10-et evett a tartósteszten :-)

Szóval a lóerő enni kér. De a CO2-t meg le kell szorítani. És valóban, én is tudok úgy vezetni, amikor a kisturbós valóban keveset eszik, de nagyon oda kell figyelni. 0.9 tCe most falujáraton 6-ot eszik, de rendes országút-autópálya, néha Bp-i araszolás, bőven 7 liter felett kért.

Szóval igazi megváltást szerintem ez sem hozott, de pillanatnyilag még jó kompromisszum a gyártóknak a normák teljesítéséhez.

Én igazából kicsit csalódtam ebben a 3 henger-kis köbcenti-turbó hármasban. De bármire váltanánk, nagyjából ilyet válaszhatunk csak, eltekintve néhány kivételtől.

 

Előzmény: R. Scherbotsky (44383)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2018.06.18 0 0 44383

Milyen szempontból zsákutca a benzines turbómotor szerinted?

Előzmény: Lente (44382)
Lente Creative Commons License 2018.06.17 0 0 44382

Lehet rosszul fogalmaztam. :-)

Nem öko szempont miatt lett kis turbós benzines.

A kis multijet sem túl rég kapható mikor 2007-ben vettem. De akkor ez technikailag élvonal volt. 

Sajnos a szaksajtó véresre dicséri a kis benzines turbókat jelenleg. Senki nem meri leírni, hogy ez is egy zsákutca...

Három éve választhattam 10 után végre újra, mi legyen az új kocsi.

A végső érv végül a kis turbós benzinmotor agilissága.

Előzmény: Russell Coutts (44381)
Russell Coutts Creative Commons License 2018.06.17 0 0 44381

Az jó, ha környezettudatos vagy, és ezért lecseréled az autód, mert ezzel tovább életben tartod az autógyárak felívelő értékesítését :D

Azért ne vegyél benzinest, pláne ne kis turbósat, mert környezettudatos vagy. Kb annyira környezetbarát, mint bármelyik diesel. A diesel ezt nyom ki, a benzinest azt. És a COx (benzines) sem jobb, mint a NOx (diesel), bármit is akarnak elhitetni. A sötétzöldek propagandája pont az autógyáraknak kedvez, mert felpörgeti az eladásokat: valamivel járni kell. A gyártónak meg majdnem mindegy, mit veszel, csak vegyél újat.

A lényeg: X liter finomított kőolajat ha elégetsz, akkor Y mennyiségű káros égéstermék lesz, és mindegy, hogy azt a kőolajat benzinként vagy diesel olajként égeted el. És ha egy autó 25-30-50%-al több kőolajszármazékot éget el, akkor az arányaiban annyival több szutykot is köp ki.

Előzmény: Lente (44380)
Lente Creative Commons License 2018.06.15 0 0 44380

Tényleg nem tudtam.

 

Ha megtehetném, nekem is ez az alternatíva lenne. Még fejleszteni kéne a cégemen ehhez :-)

Egy Kia Niro sima hibrid kb. már bármire elég lenne. A környezettudatosság a fejemben fontos szempont. Ezért is nincs már dízelem, mini turbó benzines van, bár csodát az sem tud, de ez volt az első lépés a kis kibocsátású autó irányába.

Amire van zsé az max a Suzuki mild hibridje lenne most. Esetleg egy Zoé-t vállalhatnék be nagyon nehezen, egy alapot a kis aksival. Az meg néha pont kevés lenne. Bár van a "flottában" meszire járhatós benzines :-)

Kár, hogy a Fiat ebben a témában nagyon lemaradt most. Egy kicsit ezért is csalódtam a Tipo-ban. A Conti 48 V hibridje (meg több más gyártóé is) utólag betehető lenne a gyártóknak kész kocsikba is, 1,5 éve éve azt írták, olyan 3-400 ezer Ft lenne a felára. Ennyit nekem simán megérne. Igaz, kihasználni a tudását főleg országúton használva nem nagyon lehetne. Hasnló, olcsón rásegítő hibrid egyelőre a Suzukinál elérhető és a 4 M-ós csúcsfelszerelt Swiftnek alapból jár. Valósan fogyaszt 4,5-öt.

 

Előzmény: Russell Coutts (44379)
Russell Coutts Creative Commons License 2018.06.14 0 0 44379

Szerinted? :DDD Passat GTE

Előzmény: Lente (44377)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!