Keresés

Részletes keresés

gunji jackdaw Creative Commons License 2019.06.14 -1 1 16424

A MÁV mindig meg tud lepni. Persze nem gondoltam, hogy a múlt heti 'mi tudtuk, hogy hétvégén sokan utaznak, de nem gondoltuk, hogy délben is jönnek' műsort ne tudnák bármikor megismételni, de a mai produkcióra nem számítottam.

Kelenföldre némi késéssel megérkezett a 1976-os tapolcai gyors egy szóló Desiroval. Persze nagy a tömeg, sok csomaggal, végül is csak egy nyári péntek kora délután van. A vonatra csak páran fértek fel, többség maradt. A palacsintasütős ember jött is indítani a vonatot, a hoppon maradt utasok meg megindultak felé: 'jóember, legyen szíves, mikor jön a következő...'. Emberünk sarkon fordult, megindult ellenirányban, az utasok utána. S már kezdett is egy Benny Hill-féle kabarévá válni a helyzet, de szerencsére megérkezett a 4516 Z30-as, így az utasok inkább azt szállták meg.

Amúgy ilyenkor ha valaki emiatt esik ki a retúrjegy 4 órájából, ugyanúgy megbüntetik attól függetlenül, hogy a MÁV miatt nem tudott időben vonatra szállni?

Valaki írta a héten, hogy Kelenföldön is osztanak vizet. Lehet tudni, hogy hol, melyik vágánynál? Köszönöm.

gunji jackdaw Creative Commons License 2019.06.14 0 0 16423

Igen, ez eszembe is jutott, de arra gondoltam, hogy a peronhossz talán elég lehet a forduláshoz, s pályát meg északról a Diósdi útig meg tudják csinálni. De amúgy teljesen jogos, amit írtál, köszönöm :)

Előzmény: _Nyuszi (16422)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.05.16 -1 0 16422

(Nagytétény-Diósd -) Érd felső mh. - Érd elágazás - Érd állomások között a jobb vágányon ment a forgalom a nagy vágányzár alatt, március 31/01-jével fordult a vágányzár a jobb vágányra: április elsejétől a fenti szakaszon a bal vágányon van forgalom és a jobb vágányon vágányzár. Azért nem tudta ezt a részt kizárni, hogy Tárnok felől tudjanak fordulni a vonatok Érd felsőn a 40a-ra és vissza, ehhez minimum a jobb vágányra szükség volt.

Hülyén kommunikálta, valóban.

Jelenleg ez a (Nagytétény-Diósd - Érd) szakasz egyvágányú. Érd - Százhalombatta kicsit később lett újra kétvágányú, illetve a Százhalombatta - Dunai Finomító között is már mind a két vágány használható. Lejjebb fejből nem tudom. Nem kevés gondot ad egyébként a forgalomszervezés felé ennek a lekezelése, de hát legtöbbször felnőnek a feladathoz. :-)

Előzmény: gunji jackdaw (16421)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.16 0 0 16421

A pótlóbuszozásban nem voltam érintve (nem arra lakok/dolgozok), így erre érdemi választ nem tudok adni. De feltételezem, hogy nem. A gond inkább az, hogy azt mondták, hogy a két vágány elkészült. Idézet a NIF oldaláról (link):

"A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban megvalósuló Kelenföld- Százhalombatta projekt részeként Kelenföld – Érd felső között 2018. február 26. és 2019. március 31. között teljes vágányzár volt. 2019. április elsejétől újra járnak a vonatok ezen a vonalon.

Ez időszak alatt a vasúti pálya és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítésének keretében az alábbi főbb munkarészek kerültek elvégzésre:
- nyíltvonalon átépült mindkét vágány al- és felépítménye, összesen kb. 28 km hosszon"

Nem mintha annyira szeretnék felénk a NIFet.

Előzmény: Neville2004 (16420)
Neville2004 Creative Commons License 2019.05.16 0 0 16420

Pótlóbuszozni jobb lett volna? :D És ki mondta, hogy teljesen kész van?

Előzmény: gunji jackdaw (16419)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.16 -1 1 16419

A MÁV megint hozta a formáját. Illetve már azt is csak alulról verdesi. Kelenföldön várom a Z30-ast, de nem jön, hangos egyszer szól, hogy öt percet késik. Többször már nem mondják. Utastájékoztatás híján elindulok egy S42-vel, ami persze a szokásos helyen félre is áll. Közben a 30a-n is megindulnak a vonatok. Aztán persze mi is, s meglepetten látom, hogy Érdliget és Érd felső között csak egy vágány van... Ez most tényleg komoly? Átadták úgy a vonalat, hogy az utolsó bő kilométeren nem fejezték be az építkezést? És úgy bejelentve, hogy kész vannak? Szánalmas.

Végül 40 percet késtem a programomról. A fő probléma talán nem is a késés, hanem az utastájékoztatás hiánya.

István Gyuri Creative Commons License 2019.05.08 -1 0 16418

A fizikailag végzett utasszámlálás amúgy is csak egy mintavétel, aminek vannak mérési korlátai

Ahogyan a "csippantásos" adatgyűjtésnek is vannak korlátai.

Előzmény: beauvois (16416)
beauvois Creative Commons License 2019.05.08 0 1 16417

50%-os StartKlub kártyám van. Van olyan Jv, aki a kártyát is csippantotta, meg olyan is aki nem, elég véletlenszerűen csinálják. Erre van valami szabály?

Előzmény: gunji jackdaw (16415)
beauvois Creative Commons License 2019.05.08 -2 2 16416

Nyilván kell, viszont a fizető utasok számáról az automatikus jegyleolvasásnál már elég jó adatot kapsz. Igazából az zavar, hogy rengeteg használható adathoz hozzájutnak, de nem használják őket.

 

Nem tudom, milyen arányt képviselnek a jegyváltástól mentesülő utasok (tipp: a MÁV és a számlát álló állam sem tudja), de nyilván lehet rájuk is becslést adni. 

 

A fizikailag végzett utasszámlálás amúgy is csak egy mintavétel, aminek vannak mérési korlátai: legfeljebb azt tudja meg, hogy adott napon, adott vonaton, adott kocsikban, adott ponton hányan utaztak. Ha én Kecskemétre megyek és az utasszámláló Kisteleknél oda, akkor nem leszek benne. Ahol még Kecskemét előtt számolt, ott nem számolja bele a Kecskeméten felszállókat.

 

Kapacitástervezés: bárhogy mérsz, a jelen adatából kell a jövőre tervezned. Ha a nyugdíjasklub szerdán kirándul Győrbe, azt sem látod előre, semmilyen utasszámlálással, amit kedden végeztél. Hogy hányan jönnek vonattal a győri kézisek BL döntőjére, azt sem tudod előre megmondani, semmilyen utasszámlálással, csak azt látod, hogy egy-egy IC-re/Railjetre nagyon fogynak a jegyek.

Előzmény: István Gyuri (16413)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.08 0 0 16415

Igen, van adatbázis. Egyszer volt olyan jófej az egyik kalauz, s megmutatta hogyan működik a csippantó.

Előzmény: beauvois (16412)
István Gyuri Creative Commons License 2019.05.08 -1 1 16414

nem lehet könnyű egy biciklivel fel vagy leszállni

Hát, pedig nem egy bonyolult dolog, pláne egy duplaszárnyú halbinál :)

Előzmény: gunji jackdaw (16411)
István Gyuri Creative Commons License 2019.05.08 -1 1 16413

Mert akkor az utasszámlálás automatikusan megvan.

És a személyi vagy egyéb nem Startos kiadású igazolvánnyal utazókat, vagy 6 éven aluliakat stb. nem kell megszámolni?

Azokat, akiket nem tud leellenőrizni a jegyvizsgáló, azokra nem kell kapacitást tervezni?

Előzmény: beauvois (16412)
beauvois Creative Commons License 2019.05.08 0 1 16412

>>De szerintem inkább utasszámlálást kellene tartani, a korábbi lezárás és a menetrend változásai miatt biztosan változtak az utazási szokások/igények is.

 

Vajon amikor a jv lecsipogja kütyüjével a jegyemet, akkor az adat bekerül valamilyen adatbázisba: dátum, xxx számú vonat, Cegléd-Bp Nyugati jegy, 1 fő yyy kedvezménnyel? Mert akkor az utasszámlálás automatikusan megvan. Vagy csak jegyellenőrzésre használják?

Előzmény: gunji jackdaw (16411)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.08 0 0 16411

Köszönöm az infót, olvastam a Talentes gondokról (pl. itt). Megértem a helyzetet, s ha ez van a háttérben, akkor szvsz a cégnek a belső kommunikációján (is) kellene valamit javítani, mert helyben a 'személyzet' is sokszor csak azt mondja, hogy nem tudják, mi a gond, de hivatalosan két kocsival kellene kiadni. Írhatnám, de nem tudom, erre mi a belső policy, nem szeretném, ha hátrány érne bárkit emiatt.

Persze lehetne menni korábbi vonattal, de ki tudja, csatlakozás hogy lenne rá, vagy lehetne számolgatni, hogy ha Martonban a többség - aki megtehetné - a G43-t választaná a Z30 helyett, akkor az érdiek is talán felférnének egy szóló Flirtre. De szerintem inkább utasszámlálást kellene tartani, a korábbi lezárás és a menetrend változásai miatt biztosan változtak az utazási szokások/igények is. S inkább ahhoz igazítani, ha már dinamikus utasszám-növekedésről regélnek. Mindenesetre az egész egy jó kis agytorna lehet. :)

 

És igen, volt a Halbis részben egy kis csúsztatás, de leszálláskor tényleg visszacsapódott kicsit az ajtó és a lépcsőt is kicsit csúszósnak éreztem az esőtől, szóval tényleg nagyon oda kell figyelni a leszállásnál. Viszont ami tetszik bennük, az a fűtés: jobban el lehet bennük lenni kabátban is.

A biciklis utakért max respect, nem lehet könnyű egy biciklivel fel vagy leszállni.

Előzmény: István Gyuri (16410)
István Gyuri Creative Commons License 2019.05.07 -1 0 16410

Nem értem, miért jó ez a cégnek.

Ha figyeled a Start közleményeit láthatod, hogy nap, mint nap nincs 3 Talent sem, amivel a Győr-Bécs vonatokat ki lehetne adni (a 10-ből). Tehát a hiányzókat - legalább a magyar oldalon - Flirttel kell pótolni. Na, ezeket valahonnan el kell venni, hogy itt is, ott is közlekedjen legalább valami. Az utas pedig választhat, hogy megy eggyel korábbi vonattal esetleg...

 

Halbi meg kösz nem, ha leszálláskor a visszacsapódó ajtó pofán vág, vagy az ember a csúszós lépcsőről leesik a vonatról. Életveszélyes.

Na, azért ez minimum erős csúsztatás.... Soha nem volt még ilyen tapasztalatom úgy sem, hogy az esetek 80%-ban halbival bringával együtt utazok.

Előzmény: gunji jackdaw (16409)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.07 0 0 16409

Tegnap is és ma is csak egy kocsival jött reggel a 4617, az utasok kb. 60%-a maradhatott le. A hangulat napról napra puskaporosabb. Nem értem, miért jó ez a cégnek.

Érdemes lenne azt is megpiszkálni, hogy katasztrófavédelmileg mennyire problémás egy púposra tömött vonatkocsi, kapaszkodási lehetőség nélkül összepréselődő utasokkal.

Halbi meg kösz nem, ha leszálláskor a visszacsapódó ajtó pofán vág, vagy az ember a csúszós lépcsőről leesik a vonatról. Életveszélyes.

Előzmény: gunji jackdaw (16408)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.05.06 0 0 16408

És akkor tessenek mondani, mi a megoldás?

Előzmény: gunji jackdaw (16405)
haha 1970 Creative Commons License 2019.05.03 -2 2 16407

Péntek illetve ballagások lévén egyértelmű hogy nincs tartalék IC kocsi, ráadásul a Nyugatinak egyáltalán nincs is IC kocsija! Mondjuk ez egy érdekes dolog hogy ahová ennyi IC vonat jár hogy miért nincs nyugatis honállomású kocsi!

Előzmény: azigazifajvedo (16406)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.05.03 -1 2 16406

Mai napon a 13:23-kor Nyugatiból induló 614-es IC posta bhv kocsikból lett összerakva.

Megértem, hogy a 617-es IC gázolt Törökszentmiklósnál és ez a szerelvény lett volna visszafordítva Záhony felé.

Ennyire nincs tartalék ic kocsi?

9 éve megy az IC+ projekt minek kell erőltetni, ha nem megy? 

gunji jackdaw Creative Commons License 2019.04.24 0 0 16405

Jahogy karbantartásra/ról megy a harmadik rész, így már érthető. Hálásan köszöntem :)

Előzmény: István Gyuri (16404)
István Gyuri Creative Commons License 2019.04.24 0 0 16404

Ha van a dunai személynek dombóvári része, akkor az plusz egység, ha van pusztaszabolcsi karbantartásról jövő-menő része, akkor az is plusz egység...

Előzmény: gunji jackdaw (16403)
gunji jackdaw Creative Commons License 2019.04.24 -1 0 16403

Nem tudja valaki, hogy általánosságban az S42-n miért maradt a hármas Flirt szerelvény, mikor a Z30 sokszor szólóval megy? Van ennek utasforgalmi magyarázata? Néha szoktam látni az egyik reggeli S42-t (ha késik) félig-háromnegyedig üresen, a Z30-on meg rendszeres a tömegnyomor utaslemaradással. Köszönöm.

 

rutthin Creative Commons License 2019.04.21 0 2 16402

Ezt nem tudom, nyilván a szumma utazók számához képest jóval kevesebb! De akkor is, az lenne a korrekt, ha nem biztosítja a vasút vonattal az eljutást a Keletibe, akkor biztosítsa az M4-es metrón! Kőbánya-alsóról se utaznak tömegek a Blahára, mégis igénybe lehet venni vasúti jeggyel a 37-es villamost! Meg a M3-as felújítása miatt BKK jeggyel a vonatokat, ferihegytől a Nyugatiig! Akkor igen is lehessen eljutni Kelenföldről is a Keletiig. Ha csak keveseket érint is, de így korrekt.

Előzmény: asdf_ (16401)
asdf_ Creative Commons License 2019.04.20 0 1 16401

Korrigalom a kerdest, ezek kozul, akarhonnan is jar (100 km-en belul vagy tul), mennyi lehet az, amely amugy nem vette igenybe a pesti tomegkozlekedest, es nem rendelkezik berlettel? Tehat aki a jartanyi tavolsagra dolgozik a keletitol? No mert ennyi embert erint ez a dolog. Rendkivul minimalis mennyisegu ember lehet, aki napi jelleggel bejar melozni a nagyfaluba, de egyetlen bkk jaratra nem ul fel.

Előzmény: rutthin (16400)
rutthin Creative Commons License 2019.04.20 0 1 16400

Elég sokan járnak Győrből (de még messzebbről is) napi szinten Bp.-re!

Előzmény: asdf_ (16399)
asdf_ Creative Commons License 2019.04.20 -1 0 16399

Mennyi lehet a 100 km-nel messzebrol utazo erintettek szama? Merugye a 100 km alattiaknak nyilvan budapest berletuk van, igy ez oket forintilag nem erinti.

Előzmény: rutthin (16398)
rutthin Creative Commons License 2019.04.20 0 1 16398

Az se fair, hogy agyőri oldal vonatait bebasszák a Délibe (most, hogy le lesz zárva a keleti), de azt nem intézik el, hogy a M4-et legalább Kelenföld-Keleti között igénybe lehessen venni! Aki azért utazik vonattal, vonatjegyet váltva, mert neki a Keleti a jó (vagy környéke), az most 2 hétig saját zsebből metrózzon, napi 700,-Ft-ért! 

Előzmény: hoppaaa (16395)
azigazifajvedo Creative Commons License 2019.04.15 0 0 16397

http://bvs.hu

 

projekt honlapján keresztül küldhetik meg az érintettek a fővárosi vasúti közlekedési, személyszállítási és árufuvarozási lehetőségekkel kapcsolatos meglátásaikat, ötleteiket. Határidő: 2019. május 15

haha 1970 Creative Commons License 2019.04.11 -2 0 16396

Elöre leszögezem nem vagyok érintett, de szerintem annyira mindenki lehet toleráns hogy azt a 20 percet kibírja Ferihegy és Nyugati között!

Előzmény: hoppaaa (16395)
hoppaaa Creative Commons License 2019.04.11 -3 0 16395
Szuper ez a metró pótlás. Tán a helyjegyes kocsikba nem kellene felengedni síma BKK bérlettel, csak helyjeggyel. Nem fair, hogy van, aki fizet a helyért, van, aki csak felszáll. Nem beszélve arról, hogy ezek termes kocsik, és tömegek állnak az ülések között.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!